تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :علت کاهش قیمت BNB

  • کد خبر : 2607202
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
لورس :علت کاهش قیمت BNB
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

اگر به تازگی وارد حوزه ارز های دیجیتال شده اید، شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چه عواملی باعث تغییر قیمت رمز ارز ها می شوند؟ همچنین اگر با ریزش ها آشنا باشید، ممکن است از خود بپرسید که عوامل اصلی ریزش یک ارز چه چیزی است؟ در این مقاله ما تمام موارد فوق را بررسی کرده ایم. شما می توانید با مطالعه مقاله فوق به صورت کامل با عوامل تاثیر گذار در قیمت و همچنین دلایل ریزش آشنا شوید.
عوامل مؤثر بر قیمت بایننس کوین بازار ارز های دیجیتال بسیار پویا است و تقریباً می توان گفت که ریزش و یا افزایش قیمت رمز ارز ها می تواند عوامل متعددی داشته باشد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به عوامل مؤثر بر قیمت بایننس کوین بپردازیم و مهم ترین موارد موجود را بررسی کنیم.
عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا مهم ترین عامل اساسی در تعیین قیمت هر دارایی مثل ارز های دیجیتال، کالا های دیجیتال و غیر دیجیتال می باشد. اگر بخواهیم به صورت کلی به اصل عرضه و تقاضا اشاره کنیم این‌طور باید بگوییم که: تقاضا نشان دهنده میزان علاقه و خواست کاربران و سرمایه گذاران برای خرید و یا نگهداری یک کالا است، در حالی که عرضه به میز..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اگر به تازگی وارد حوزه ارز های دیجیتال شده اید، شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چه عواملی باعث تغییر قیمت رمز ارز ها می شوند؟ همچنین اگر با ریزش ها آشنا باشید، ممکن است از خود بپرسید که عوامل اصلی ریزش یک ارز چه چیزی است؟ در این مقاله ما تمام موارد فوق را بررسی کرده ایم. شما می توانید با مطالعه مقاله فوق به صورت کامل با عوامل تاثیر گذار در قیمت و همچنین دلایل ریزش آشنا شوید.

عوامل مؤثر بر قیمت بایننس کوین

بازار ارز های دیجیتال بسیار پویا است و تقریباً می توان گفت که ریزش و یا افزایش قیمت رمز ارز ها می تواند عوامل متعددی داشته باشد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به عوامل مؤثر بر قیمت بایننس کوین بپردازیم و مهم ترین موارد موجود را بررسی کنیم.

  1. عرضه و تقاضا:

عرضه و تقاضا مهم ترین عامل اساسی در تعیین قیمت هر دارایی مثل ارز های دیجیتال، کالا های دیجیتال و غیر دیجیتال می باشد. اگر بخواهیم به صورت کلی به اصل عرضه و تقاضا اشاره کنیم این‌طور باید بگوییم که: تقاضا نشان دهنده میزان علاقه و خواست کاربران و سرمایه گذاران برای خرید و یا نگهداری یک کالا است، در حالی که عرضه به میزان کالایی که برای خرید و فروش در بازار وجود دارد، اشاره می کند.

اگر BNB یا بایننس کوین را در نظر بگیرید، تقاضا به شما علاقه مندان به خرید رمز ارز BNB را نشان می دهند. اما عرضه، همان‌طور که اشاره شد، به شما می گوید که چه مقدار BNB به بازار عرضه شده است و برای خرید و فروش وجود دارد.

بخوانید  این رقیب اتریوم، محبوب ترین آلتکوین امسال برای سرمایه گذاران است!

عرضه و تقاضا به صورت کلی ۳ حالت دارد:

در حالت اول، اگر تقاضا بالا باشد و عرضه محدود، قیمت احتمالاً افزایش پیدا می کند. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چرا این اتفاق باعث افزایش قیمت می‌شود؟ به این دلیل که افزایش تقاضا در مقابل محدودیت عرضه باعث رقابت بیشتر میان خریدار ها می‌شود و این موضوع قیمت را به سمت بالا هدایت می کند.

در حالت دوم، تقاضا کاهش پیدا می کند اما عرضه به سمت بالا هدایت می‌شود؛ اگر چنین حالتی اتفاق بی افتد، قیمت برعکس حالت قبل کاهش پیدا می کند، چراکه عرضه بیشتر از تقاضا است و خریداران کمتری برای خرید آن دارایی وجود دارد. در برخی از مواقع، کاهش تقاضا باعث می‌شود تا قیمت به صورت شدید ریزش کند تا بلکه دارایی های موجود فروخته شود. این موضوع نه تنها در بازار کریپتو کارنسی و بازار های دیجیتال، بلکه در واقعیت نیز می تواند اتفاق بی افتد.

حالت سوم و آخرین حالت، تعادل یا یکسان بودن تقاضا و عرضه است. اگر تقاضا و عرضه برای یک کالا به طور تقریبی به تعادل برسد، یا قیمت ثابت خواهد بود یا اینکه تغییرات کوچکی خواهد داشت.

فرض کنید که قیمت BNB رنج است. (نوسان های کوچک) در این صورت، یعنی عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است. تا زمانی که این تعادل از بین نرود و قدرت عرضه و تقاضا افزایش و یا کاهش پیدا نکند، عمل رنج ادامه می یابد.

  1. تغییرات در بازار ارز های دیجیتال:

تغییرات در بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی می تواند بر روی قیمت BNB تأثیر گذار باشد. این تغییرات، به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن ها عرضه و تقاضا است. با توجه به اینکه، روند حرکتی اکثر رمز ارز ها مشابه یک دیگر است. اگر در بازار ارزهای دیجیتال به صورت کلی، در عرضه و تقاضا تغییری ایجاد شود، این موضوع می تواند بر روی قیمت BNB نیز اثر بگذارد.

فرض کنید، در بیت کوین، عرضه کاهش پیدا می کند اما در عوض تقاضا برای خرید بیشتر می‌شود. در این حالت، قیمت بیت کوین احتمالاً افزایش یابد. زمانی که این اتفاق رخ می دهد، قیمت باقی رمز ارز ها مثل اتریوم، بایننس کوین، ریپل، متیک و… می تواند هم گام با بیت کوین حرکت کنند و آن ها نیز افزایش قیمت را تجربه کنند. حال اگر یکی از رمز ارز های، به تنهایی شامل خبر مثبت و… باشد، می تواند نسبت به سایر رمز ارز ها رشد چند برابری را تجربه کند.

بخوانید  معرفی و بررسی فروشگاه ایوان فرش مشهد؛ افتتاح شعبه جدید!

با توجه به این موضوع، اگر قصد دارید تا در بازار کریپتو کارنسی سرمایه گذاری کنید، بهتر است به صورت کلی یک بار بازار را ارزیابی کنید. به این شکل، بهتر و راحت تر می توانید از بازار سود کسب کنید و سرمایه خود را چند پله افزایش دهید.

  1. عملکرد تیم توسعه BNB یا صرافی بایننس:

عملکرد تیم توسعه BNB و یا صرافی بایننس بسیار می تواند بر روی قیمت BNB تأثیر بگذارد. با توجه به اینکه ارز دیجیتال BNB متعلق به صرافی بایننس است، اخبار و جزئیات مربوط به بایننس نیز می تواند باعث کاهش و یا افزایش قیمت BNB شود.

در ادامه به برخی از مواردی که می تواند بر روی قیمت BNB تأثیر بگذارد اشاره می کنیم:

اولین مورد مربوط به رویداد ها و اخبار های مرتبط با صرافی بایننس است. این صرافی، به عنوان بزرگ ترین صرافی بازار کریپتو کارنسی شناخته می‌شود. با توجه به این موضوع، می توان گفت که اخبار، رویداد های مرتبط با این صرافی می توانید تأثیر قابل توجهی بر قیمت ارز دیجیتال BNB داشته باشد. برای مثال اگر نسبت به امنیت صرافی بایننس خبری منتشر شود، در صورتی که خبر فوق منفی باشد، قیمت ارز دیجیتال BNB می تواند ریزش های نسبتاً زیادی را تجربه کند. این موضوع برعکس نیز اتفاق می افتد. اگر خبر مثبت نسبت به امنیت صرافی منتشر شود، قیمت BNB احتمالاً رشد می کند.

دومین مورد مربوط به ابتکارات و بهبود های توسعه ای است. اگر تیم توسعه ارز دیجیتال BNB با ابتکارهای خود و بهبود های مستمر در زمینه امکانات، امنیت، سرعت و… ایجاد کنند، اعتماد و علاقه کاربران حوزه کریپتو کارنسی به ارز دیجیتال BNB بیشتر می‌شود. به همین دلیل، این موضوع می تواند باعث افزایش قیمت BNB شود.

سومین و آخرین مورد مربوط به اعلام همکاری ها می‌شود. برای درک بهتر این بخش بگذارید با مثال شروع کنیم. فرض کنیم که تیم توسعه BNB و یا صرافی بایننس، با یک شرکت بزرگ قرارداد همکاری ایجاد کند. این موضوع، قطعاً می تواند باعث افزایش اعتماد کاربران و در نهایت رشد قیمت شود.

  1. تغییرات نگرش سرمایه گذاران:

تغییرات نگرش در سرمایه گذاران می تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت ارز دیجیتال BNB داشته باشد. لازم به ذکر است که نگرش سرمایه گذاران می تواند به صور مستقیم و یا غیرمستقیم بر روی یک ارز تأثیر بگذارد. در ادامه قصد داریم تا برای درک بهتر این عنوان، به تأثیرات احتمالی تغییرات نگرش بپردازیم و آن ها را بررسی کنیم.

  • تغییرات در نگرش می تواند در عرضه و تقاضا تأثیر گذار باشد. در صورتی که کاربران نگرش مثبتی نسبت به یک ارز یا ارز دیجیتال BNB داشته باشند، تقاضا برای خرید افزایش پیدا می کند. رشد تقاضا می تواند منجر به افزایش قیمت BNB شود؛ چراکه طبق اشاره ای که ابتدای مقاله شد، در صورتی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت می تواند رشد کند.
  • روند بازار می تواند نگرش سرمایه گذاران را تحت تأثیر قرار دهد. معمولاً در زمان هایی که بازار در حال رشد است، سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در بازار رمز ارز ها را دارند. این نگرش مثبت می تواند باعث رشد احتمالی قیمت BNB و سایر ارزهای دیجیتال شود.
  • اخبار بسیار می تواند نگرش کاربران را نسبت به بازار کریپتو کارنسی تغییر دهد. در صورتی که خبر منفی در بازار کریپتو کارنسی و یا هر بازار دیگری منتشر شود، خبر فوق می تواند باعث ریزش قیمت شود و از ارزش رمز ارز ها کاسته شود.
بخوانید  سوشال فای چیست و چگونه کار می کند؟ کسب درآمد رایگان تضمینی

برعکس این موضوع نیز می تواند رخ دهد. فرض کنید اخبار مثبت در بازار منتشر می‌شود. این خبر می تواند باعث رشد رمز ارز ها و همچنین BNB شود. برای درک بهتر این موضوع بگذارید تا برایتان یک مثال بزنیم. اعلام همکاری با شرکت‌های بزرگ، اعلام انتشار امکانات جدید، اخبار مرتبط با امنیت و یا اعلام تغییرات مهم در صرافی بایننس و یا پروژه BNB می‌تواند نگرش سرمایه‌گذاران را تغییر دهد. این تغییرات در نگرش می‌تواند به افزایش و یا کاهش قیمت BNB منجر شود.

  1. عوامل اقتصادی و جهانی:

عوامل اقتصادی و جهانی می تواند تأثیر مستقیم و یا غیرمستقیم بر روی یک ارز و یا به صورت کلی در بازار داشته باشد. برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید، در ادامه به چند عامل مهمی که از نظر اقتصادی و جهانی می تواند بر روی قیمت تأثیر گذار باشد اشاره می کنیم.

اولین عامل مربوط به اقتصاد عمومی است. عوامل اقتصادی عمومی مثل رشد اقتصادی، نرخ بهره، تورم، بحران مالی و… می تواند تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر روی قیمت رمز ارز ها داشته باشد. زمانی که عوامل فوق بر روی بازار تأثیر بگذارند، قیمت BNB به تبع با بازار حرکت می کند.

دومین عامل، مربوط به سیاست دولت ها است. تصمیمات و سیاست دولت ها نسبت به ارز های دیجیتال می تواند تأثیر مستقیمی بر روی قیمت آن ها داشته باشد. اگر بخواهیم از تأثیر مستقیم تصمیم دولت ها بر قیمت BNB بگوییم، باید به صرافی بایننس اشاره کنیم. در صورتی که دولت ها سیاست های جدید و یا قوانین جدید نسبت به صرافی بایننس پیاده سازی کنند، اگر قوانین فوق سخت باشد، احتمالاً BNB با کمی کاهش رو به رو می‌شود. این موضوع از تأثیرات مستقیم سیاست دولت ها بر BNB است.

  1. اطلاعات داخلی شرکت بایننس:

یکی از عوامل نسبتاً مهم که می تواند باعث نوسانات شدید ارز BNB شود، اطلاعات داخلی شرکت بایننس است. این موضوع بسیار مهم است و باید به آن دقت کنید. همان‌طور که اطلاع دارید بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی های ارز دیجیتال به حساب می آید. با توجه به اینکه ارز BNB متعلق به صرافی بایننس است، اطلاعات داخلی این شرکت می تواند تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم بر روی قیمت بگذارد.

بخوانید  یک پیش‌بینی جالب درباره رشد کیف‌پول‌های رمزارزی؛ آیا مقررات اجازه می‌دهد؟

برای درک بهتر این مطلب، در ادامه چند مثال خواهیم گفت. اگر صرافی بایننس اعلام همکاری و شراکت با شرکت ها، کمپانی های بزرگ کند، همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در ارز BNB می‌شود در نتیجه این فشار خرید، باعث افزایش قیمت خواهد شد.

از طرفی، جز موضوع فوق، اعلام تغییرات در سیستم و خدمات بایننس می تواند باعث ریزش و یا افزایش قیمت BNB شود. فرض کنید که بایننس امکانی به صرافی اضافه کند که تا کنون در هیچ صرافی وجود نداشت. در این صورت، کاربران به سراغ صرافی بایننس می روند و به تبع افزایش کاربران، تعداد سرمایه گذاران BNB افزایش پیدا می کند و در نهایت قیمت این ارز افزایش می یابد.

بایننس معمولاً به طور منظم رویداد ها و مسابقاتی برگزار می کنند تا کاربران بیشتر به سراغ این صرافی بروند. برگزاری این مسابقات و رویداد ها می تواند باعث رشد قیمت BNB شود. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چگونه؟

فرض کنید بایننس مسابقه ای برگزار کرده است که یکی از شروط شرکت در آن مسابقه یا رویداد خرید BNB و نگهداری آن است. با توجه به این موضوع، فشار خرید افزایش پیدا می کند و اگر به صورت کلی اتفاق در بازار کریپتو کارنسی رخ ندهد، قیمت رشد می کند.

در آخر می توان اعلام اطلاعات مالی صرافی بایننس را از دیگر عوامل تغییر قیمت BNB دانست. اعلام اطلاعات مالی بایننس می تواند نگرش سرمایه گذاران را تحت تأثیر قرار دهد و در نتیجه قیمت BNB تغییر کند. اعلام درآمد صرافی، سودآوری، رشد کارکرد صرافی و سایر اطلاعات مالی می‌توانند نقشی در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران و تغییرات قیمت BNB ایفا کنند.

  1. تغییر در روند استخراج و توزیع BNB:

در زمان نگارش این مقاله، مکانیسم شبکه BNB بر پایه الگوریتم POS یا proof Of Stake است. این موضوع به این معناست که ارز دیجیتال BNB با استفاده از دستگاه های ماینر استخراج نمی‌شود و عملاً کاربران با قفل و یا استکینگ می توانند BNB دریافت کنند.

بخوانید  آیا راه‌اندازی مجدد شیباریوم می‌تواند باعث رالی قیمت شیبا اینو شود؟

در صورتی که مکانیسم این شبکه تغییر کند، ممکن است بر روی قیمت BNB تأثیر بگذارد. برای مثال، ارز دیجیتال اتریوم در سال ۲۰۲۳ مکانیسم آن از POW به POS تغییر یافت. این موضوع موجب رشد آن چنانی اتریوم نشد اما بی تأثیر هم نبود!

  1. عوامل امنیتی شبکه BNB:

آخرین موضوعی که قرار است در این بخش به آن بپردازیم، عوامل امنیتی شبکه BNB است. این موضوع می تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت داشته باشد چراکه امنیت بسیار مهم و حیاتی است. امنیت یک شبکه ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیرات زیر را می‌توان برای آن در نظر گرفت:

  • حفظ اعتماد کاربران:

امنیت شبکه BNB مهم ترین عامل برای حفظ اعتماد کاربران است. اگر شبکه BNB با مشکلات امنیتی رو به رو شود، اعتماد کاربران به شبکه و همچنین توکن BNB از بین می روند و همین موضوع می تواند باعث فروش دارایی سرمایه گذاران شود و قیمت کاهش پیدا کند. در این مواقع معمولاً فشار فروش افزایش پیدا می کند و این افزایش باعث ریزش ناگهانی قیمت می‌شود.

  • حملات سایبری:

زمانی که یک حمله سایبری در یک شبکه رخ می دهد، قیمت توکن شبکه به طور قابل توجهی سقوط می کند چراکه امنیت آن شبکه از بین رفته است و سرمایه گذاران برای محافظت از دارایی خود اقدام به فروش می کنند. مثلاً اگر در شبکه BNB حملات سایبری از جمله DDos رخ دهد، می تواند باعث قطع ارتباط سرویس های مرتبط با BNB شود و اعتماد سرمایه گذاران به شبکه و توکن کاهش پیدا کند.

  • آسیب پذیری های امنیتی:

وجود آسیب‌پذیری‌های امنیتی در شبکه BNB می‌تواند باعث افزایش خطراتی می‌شود که بر روی ارزش و قیمت BNB تأثیرگذارند. اگر آسیب پذیری های امنیتی در شبکه وجود داشته باشد، منجر به سوءاستفاده می‌شود و همین موضوع می تواند بر روی قیمت تأثیر گذار باشد.

در صورتی که نسبت به هر یک از موارد فوق برایتان سؤالی ایجاد شد، می توانید سؤال خود را در بخش نظرات از کارشناسان مستقر در زوم ارز بپرسید.

۳ عامل مهم ریزش بایننس کوین

همانند عوامل مؤثر بر قیمت، دلایل مختلفی می تواند باعث ریزش بایننس کوین شود. لازم به ذکر است که برخی از عوامل مؤثر بر قیمت، در ریزش بایننس کوین نیز می تواند تأثیر گذار باشد. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم که در این بخش به ۳ عامل مهم اشاره کنیم.

  1. ریسک های مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال:

ریسک‌های مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند به صورت غیرمستقیم و مستقیم بر روی قیمت BNB تأثیر داشته باشند و منجر به ریزش قیمت آن شوند. در ادامه به برخی از ریسک های موجود اشاره می کنیم.

  • ریسک هک و نفوذ:

حملات سایبری و نفوذ به صرافی‌های ارزهای دیجیتال می‌تواند منجر به سرقت ارزها و دارایی‌های کاربران شود. در صورتی که یک صرافی مهم برای تبادل BNB تحت حمله قرار گیرد و اطلاعات کاربران و ارزهای آن‌ها سرقت شود، اعتماد به بازار و ارز BNB کاهش می‌یابد و در نتیجه قیمت آن با ریزش رو به رو می‌شود.

  • ریسک رقابتی:

وجود رقبای قدرتمند در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند به ریزش قیمت BNB منجر شود. اگر رقبا بتوانند بهترین خدمات و ویژگی‌ها را ارائه دهند و اعتماد بیشتری را جلب کنند، تقاضا برای BNB کاهش می‌ یابد و قیمت آن نیز پایین می‌ آید. با توجه به گسترش حوزه ارز های دیجیتال، پروژه های بسیاری منتشر می شوند و اکثر توسعه دهندگان BNB دست از توسعه و تلاش بردارند، این موضوع می تواند باعث تضعیف BNB شود.

  • ریسک نقض امنیتی:

در صورت کشف آسیب ‌پذیری‌های امنیتی مهم در شبکه BNB، اعتماد به این ارز و شبکه کاهش می ‌یابد و قیمت آن نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر مشکلات امنیتی جدی در شبکه BNB به وجود آید و اطلاعات کاربران یا ارزهای دیجیتال مورد سرقت قرار بگیرند، این امر می تواند باعث ریزش BNB شود و اگر نقص امنیتی شدید باشد، قیمت BNB می تواند به یک باره سقوط کند.

  • ریسک های قانونی:

تغییرات در قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال و شبکه‌ های بلاکچین می‌توانند به صورت مستقیم تأثیر بر قیمت BNB داشته باشند. برخی کشورها ممکن است محدودیت‌ ها یا ممنوعیت‌هایی در استفاده از ارزهای دیجیتال اعمال کنند، که منجر به کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش قیمت BNB می‌شود.

  1. نقص قوانین و مقررات توسط صرافی بایننس و پروژه BNB:

چه صرافی بایننس که بنیان‌گذار ارز BNB است و چه تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال BNB اگر قوانین را نقص کنند و دچار اشتباه شوند، با توجه به اتفاق هایی که برایشان رخ می دهند، می توانند دچار بی اعتمادی کاربران شوند و در نهایت قیمت ارز دیجیتال BNB با ریزش رو به رو شود.

بخوانید  کاهش ۹۵ درصدی ریپل طی ۲ سال؛ آیا زمان انفجار قیمت فرا رسیده است؟

برای مثال، در صورتی که بایننس یا پروژه BNB تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار گیرند، این می‌تواند منجر به محدودیت‌های جدی برای عملکرد آن‌ها شود. بسته شدن بازارهای مالی بین‌المللی به صرافی بایننس و محدودیت تعامل با ارزهای فیات (ارزهای معمولی مانند دلار یا یورو) می‌تواند باعث افت تقاضا و کاهش قیمت BNB شود.

  1. تغییرات در تقاضا:

همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، تغییرات در تقاضا می‌تواند به عنوان عاملی مهم در ریزش قیمت BNB و سایر ارزهای دیجیتال عمل کند. در ادامه تأثیرات برخی از تغییرات در تقاضا بر روی قیمت BNB را توضیح می‌دهم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

در اولین بخش، به سراغ کاهش تقاضا می رویم. اگر تقاضا برای BNB کاهش یابد، یعنی تعدادی از سرمایه‌ گذاران و کاربران علاقه خود را به خرید و نگهداری BNB از دست داده‌اند. این ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، مانند تغییر نظر کاربران، عدم اطمینان به پروژه BNB یا …. . کاهش تقاضا می‌تواند منجر به فشار فروش شود و قیمت BNB افت کند.

بخوانید  سوشال فای چیست و چگونه کار می کند؟ کسب درآمد رایگان تضمینی

در دومین بخش در نظر داریم تا به تأثیر اخبار و رویداد ها در تقاضا بپردازیم. خبرها و رویدادهای مرتبط با BNB و پروژه بایننس نیز می‌توانند تقاضا را تحت تأثیر قرار دهند. اعلان‌های مثبت مانند خبرهای مثبت مثل همکاری با شرکت‌های بزرگ، لیست شدن در صرافی‌های معتبر، انتشار به‌روزرسانی‌های مهم و موفقیت در اجرای طرح‌ها و قابلیت‌های جدید می‌توانند تقاضا را افزایش داده و در نتیجه به افزایش قیمت BNB منجر شوند. از سوی دیگر، خبرها و رویدادهای منفی مانند نقص امنیتی، تحریم‌ها، اخبار ناسازگار با انتظارات و شایعات منفی می‌توانند باعث کاهش تقاضا و ریزش قیمت BNB شوند.

روند قیمتی بایننس کوین

روند قیمتی بایننس کوین

در این قسمت از مطلب، قصد داریم تا به روند قیمتی بایننس کوین یا BNB بپردازیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که قصد ما در این بخش تحلیل BNB نیست بلکه روند قیمتی این ارز به صورت کلی بررسی می گردد. بنابراین در هیچ یک از بخش های این قسمت قصد سیگنال دهی برای خرید و فروش و سرمایه گذاری نداشته ایم. به این موضوع دقت کنید.

برای بررسی نمودار این ارز به وب سایت تریدینگ ویو مراجعه کرده ایم و سپس نمودار BNB در صرافی بایننس انتخاب شد. اگر به ابتدای نمودار مراجعه کنید، می بینید که ارز دیجیتال BNB در تاریخ ۶ نوامبر سال ۲۰۱۷ در صرافی بایننس با قیمتی معادل ۱.۵ دلار لیست شد.

به محض لیست شدن قیمت تا محدوده ۰.۵ سقوط کرد. به نوعی فشار فروش باعث شد تا یک دلار از ارزش این ارز کاسته شود اما با توجه به فشار خریداران، مجدد قیمت به محدوده ۱.۸ دلار صعود کرد و در نهایت در محدوده ۱.۶ دلار کلوز خورد. در روز های بعد قیمت به صورت کلی یک روند صعودی را آغاز کرد. این روند صعودی تا محدوده ۲۵.۲ دلار ادامه داشت.

بخوانید  این رقیب اتریوم، محبوب ترین آلتکوین امسال برای سرمایه گذاران است!

پس از تاچ محدوده فوق، قیمت نتوانست از آن عبور کند و برگشت خورد. این برگشت موجب شد تا یک بار قیمت به محدوده ۵.۵ دلار و سپس به ۴.۱ برخورد کند. پس از تاچ محدوده ۴.۱ دلار با توجه به فشار خریداران، قیمت یک روند صعودی را آغاز کرد.

این روند صعودی باعث شد تا قیمت به محدوده ۳۹.۶ دلار برخورد کند. پس از برخورد با این محدوده، قیمت BNB اصلاح کرد و مجدد به زیر ۱۰ دلار رسید و قیمت ۶.۴ دلار را تاچ کرد.

پس از تاچ این محدوده، مجدد فشار خریداران افزایش یافت و قیمت یک روند صعودی را آغاز کرد. در این روند صعودی، اصلاح های کوچکی شکل گرفت اما با توجه به فشار خرید، قیمت ریزش آن‌چنانی را تجربه نکرد.

در نهایت این صعود توانست قیمت را به محدوده ۶۹۱.۸ دلار برساند. با توجه به این رشد، تقریباً در طی ۴۶۱ روز قیمت بیش از ۱۰۵۰۰ درصد رشد کرد. پس از تاج محدوده ۶۹۱.۸ دلار، قیمت اصلاح کرد و به محدوده ۲۱۱.۷ دلار رسید. پس از تاچ محدوده فوق، قیمت در یک تریدینگ رنج حرکت کرد و در حال حاضر نیز در محدوده ساید وی قرار دارد.

با توجه به اینکه قیمت در محدوده کف تریدینگ رنج حرکت می کند، احتمال اینکه قیمت از کف خارج شود وجود دارد. توجه داشته باشید که این موضوع تنها یک احتمال است و برای اطمینان بیشتر باید پارامتر های دیگر نیز بررسی شوند. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال بایننس کوین در محدوده ۲۱۴.۶ دلار در حال نوسان است.

ریزش بایننس کوین تا چه زمانی می تواند ادامه داشته باشد؟

اینکه بتوان مدت زمان مشخصی را عنوان کرد، معمولاً کار سخت و بعضاً نشدنی است. هر فرد و یا افرادی که یک زمان مشخصی را برای پایان ریزش عنوان می کنند، قطعاً به دنبال سوءاستفاده و یا کلاهبرداری از شما هستند. از سوی دیگر، جز ریزش، عملاً پایان افزایش قیمت را نیز نمی توان مشخص کرد.

اینکه پایان ریزش و یا صعود یک ارز چه موقع است، بستگی به عوامل مختلفی دارد. بازار ارزهای دیجیتال بسیار پویا است و تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد که شامل عوامل فنی، اقتصادی، سیاسی، رقابتی و رفتار سرمایه‌گذاران است.

بخوانید  یک پیش‌بینی جالب درباره رشد کیف‌پول‌های رمزارزی؛ آیا مقررات اجازه می‌دهد؟

مهم است بدانید که بازار ارزهای دیجیتال قابل پیش‌بینی کردن نیست و قیمت آن‌ها ممکن است تحت تأثیر تغییرات ناگهانی قرار بگیرد. سرمایه‌گذاران باید همواره ریسک‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرند و به طور دقیق بازار را مورد بررسی قرار دهند و از منابع موثق برای اطلاعات تحلیلی و تحلیل فنی استفاده کنند.

در هر صورت، اگر قصد سرمایه‌گذاری در BNB یا هر ارز دیجیتال دیگری را دارید، توصیه می‌شود تحقیقات دقیقی درباره پروژه، تحلیل بازار و مدیریت ریسک انجام دهید و در صورت نیاز، به مشاوره حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کنید.

شما می توانید با استفاده از بخش تحلیل، به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه تحلیل رمز ارز های مختلف را ببینید و از آن ها استفاده کنید. ما در تمامی تحلیل ها سعی بر این داریم تا به روز ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

سؤالات متداول

با توجه به مطالبی که پیش‌تر عنوان شد، ممکن است برایتان سؤالاتی ایجاد شده باشد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به چند سؤال احتمالی پاسخ دهیم. در صورتی که سؤال شما، جزء سؤالات ذیل نبود، می توانید از کارشناسان مستقر در زوم ارز، سؤال خود را بپرسید.

  1. چه عواملی می‌توانند باعث افزایش تقاضا برای BNB شوند؟

عوامل مختلفی می تواند باعث افزایش تقاضا برای خرید و نگهداری ارز BNB شود. در این بخش به چند عامل مهم اشاره خواهیم کرد. اولین مورد، افزایش استفاده و قابلیت های BNB است. برای مثال، اگر در کشور های مختلف BNB یک روش پرداخت معتبر معرفی شود، تقاضا برای خرید این ارز افزایش پیدا می کند و همین موضوع باعث رشد قیمت می‌شود. دومین مورد، رویداد ها و اعلان های مثبت است. سومین موردی که می توان برای افزایش تقاضا به آن اشاره کرد، همکاری با شرکت ها و همچنین کمپانی های بزرگ می باشد.

  1. آیا اخبار های منفی می تواند قیمت BNB را به صفر برسانند؟

هر اتفاقی ممکن است برای رمز ارز ها صورت بگیرد اما اینکه قیمت آن ها به صفر برسد بسیار نادر است. در این صورت، کل پروژه از بین می رود و دیگر هیچ چیزی از پروژه باقی نخواهد ماند چراکه اعتماد کاربران از بین رفته است و دیگر هیچ فردی بر روی پروژه و رمز ارز فوق سرمایه گذاری نمی کند. فراموش نکنید که یک بار مشابه این اتفاق در بازار ارزهای دیجیتال رخ داد و پروژه Luna به صورت کامل از بین رفت و از ارزش آن ۹۹.۹ درصد کاهش یافت و تقریباً قیمت آن به نزدیک ۰ رسید.

  1. چه اقداماتی می توان برای کاهش ریسک های امنیتی در بازار ارزهای دیجیتال انجام داد؟
بخوانید  یک نهنگ بیش از ۳ میلیارد دلار بیت کوین خرید؛ چه کسی در پشت پرده قرار دارد؟

برای کاهش ریسک های امنیتی در بازار ارزهای دیجیتال می توان اقدام های مختلفی انجام داد. در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد. اولین مورد استفاده از صرافی های معتبر است. برای اینکه ریسک خود را کاهش دهید به سراغ صرافی های معتبر بروید و آن ها را انتخاب کنید.

دومین اقدامی که باید به آن اشاره کنیم، نگهداری از رمز ارز ها در کیف پول می باشد. حتماً پس از خرید رمز ارز های خود را کیف پول شخصی منتقل کنید و از نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی خودداری نمایید.

در آخر، مهم ترین اقدامی که باید به آن اشاره کنیم، حفظ اطلاعات شخصی است. هرگز اطلاعات شخصی خود را فاش نکنید و از آن ها به خوبی نگهداری کنید. افشای اطلاعات شخصی می تواند موجب از دست رفتن سرمایه شود. به این موضوع دقت کنید.

  1. چگونه تغییرات ناگهانی در تقاضا و عرضه می‌توانند باعث کاهش قیمت BNB شوند؟

تغییرات ناگهانی در عرضه و تقاضا می تواند به شدن بر روی قیمت BNB و سایر ارزهای دیجیتال تأثیر گذار باشد. این تغییرات به شکل اتفاق می افتد:

کاهش تقاضا: اگر تقاضا برای خرید BNB کاهش یابد، قیمت نیز می‌تواند کاهش یابد. این می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی اتفاق بیافتد، مانند افت عمده در اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال، کاهش عملکرد صنعت ارزهای دیجیتال، ممنوعیت یا محدودیت‌های قانونی در استفاده از ارزهای دیجیتال، بروز رکود اقتصادی و کاهش توان خرید سرمایه‌گذاران و… .

افزایش عرضه: اگر عرضه BNB به طور ناگهانی و بدون تقاضا افزایش یابد، قیمت ممکن است کاهش یابد. به عنوان مثال، اگر صرافی‌های بزرگی تصمیم بگیرند تعداد زیادی BNB را به بازار عرضه کنند، عرضه افزایش می‌یابد و ممکن است باعث کاهش قیمت شود. همچنین، اطلاعات منفی در مورد پروژه Binance و صرافی‌های مرتبط نیز می‌توانند عرضه را افزایش دهند و در نتیجه قیمت را کاهش دهند.

ممنون از اینکه تا پایان مقاله ی “علت کاهش قیمت بایننس کوین” با ماهمراه بودید.

منبع: زوم ارز

بیشتر بخوانید:

  • آموزش بازی دیفای کینگ دامز DeFi Kingdoms
  • آموزش بازی پگاکسی pegaxy
  • آموزش بازی الین ورلدز Alien Worlds
  • آموزش بازی اسپلینترلندز splinterlands
  • آموزش بازی League of Kingdoms
  • آموزش بازی موباکس MBOX
از اخبار روز اطلاع داری؟
از اخبار روز اطلاع داری؟

آخرین اخبار فاندامنتال ارز دیجیتال

مقاله اصلی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2607202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها