تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :عواملی که باید هنگام انتخاب مکانیزم اجماع بلاک چین در نظر گرفت

  • کد خبر : 2623375
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
لورس :عواملی که باید هنگام انتخاب مکانیزم اجماع بلاک چین در نظر گرفت
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ما در این مقاله عواملی که باید هنگام انتخاب مکانیزم اجماع بلاک چین در نظر گرفت را عنوان کردیم. هنگام انتخاب مکانیسم اجماع پروژه بلاک چین، هر دو ملاحظات گسترده و محدود مطرح می شوند. برای آشنایی با این عوامل با سایت ارز دیجیتال همراه باشید.
عواملی که باید هنگام انتخاب مکانیزم اجماع بلاک چین در نظر گرفت با قدرت زیاد و تمرکززدایی مسئولیت بزرگی به همراه دارد. سازندگان یک پروژه بلاک چین باید تصمیمات زیادی بگیرند، از جمله مکانیسم اجماع. در زیر، عواملی را که یک پروژه بلاک چین باید در هنگام انتخاب مکانیزم اجماع در نظر بگیرد و اینکه چرا آنها می توانند در موفقیت بلندمدت نقش داشته باشند را عنوان کردیم.
یکپارچگی و تغییر ناپذیری زنجیره مکانیسم اجماع انتخابی باید تضمین کند که یکپارچگی و تغییرناپذیری بلاک چین به خطر نیفتد. یک مکانیسم کارآمدتر انرژی می تواند به پایداری و کاهش هزینه های عملیاتی کمک کند. مکانیسم‌ های اجماع مختلف درجات مختلفی از عدم تمرکز را ارائه می‌ دهند و انتخاب مناسب‌ ترین مورد که با اهداف و ارزش‌ های پروژه همسو باشد، کلیدی است.
مشتری هدف شما چه کسی قرار است محصول شما را بخرد؟ آیا ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ما در این مقاله عواملی که باید هنگام انتخاب مکانیزم اجماع بلاک چین در نظر گرفت را عنوان کردیم. هنگام انتخاب مکانیسم اجماع پروژه بلاک چین، هر دو ملاحظات گسترده و محدود مطرح می شوند. برای آشنایی با این عوامل با سایت ارز دیجیتال همراه باشید.

عواملی که باید هنگام انتخاب مکانیزم اجماع بلاک چین در نظر گرفت

با قدرت زیاد و تمرکززدایی مسئولیت بزرگی به همراه دارد. سازندگان یک پروژه بلاک چین باید تصمیمات زیادی بگیرند، از جمله مکانیسم اجماع. در زیر، عواملی را که یک پروژه بلاک چین باید در هنگام انتخاب مکانیزم اجماع در نظر بگیرد و اینکه چرا آنها می توانند در موفقیت بلندمدت نقش داشته باشند را عنوان کردیم.

یکپارچگی و تغییر ناپذیری زنجیره

مکانیسم اجماع انتخابی باید تضمین کند که یکپارچگی و تغییرناپذیری بلاک چین به خطر نیفتد. یک مکانیسم کارآمدتر انرژی می تواند به پایداری و کاهش هزینه های عملیاتی کمک کند. مکانیسم‌ های اجماع مختلف درجات مختلفی از عدم تمرکز را ارائه می‌ دهند و انتخاب مناسب‌ ترین مورد که با اهداف و ارزش‌ های پروژه همسو باشد، کلیدی است.

مشتری هدف شما

چه کسی قرار است محصول شما را بخرد؟ آیا مشتریان شما برای خندق های ایجاد شده توسط هزینه های غرق شده (اثبات کار) ارزش قائل هستند؟ آنها به شدت ریسک پذیر هستند یا در عوض، بودجه زیادی برای حسابرسی (قراردادهای هوشمند) دارند؟ آیا آنها فرصت های آربیتراژ (اثبات سهام، DeFi) می خواهند؟ آیا آنها بیشتر به اشتراک گذاری داده ها با محافظت از کاربر (اثبات صداقت) اهمیت می دهند؟ مقیاس بندی چقدر مهم است؟ انتخاب های شما در حال افزایش است.

مقیاس پذیری

اهمیت مقیاس پذیری را در نظر بگیرید. برخی از مکانیسم‌ های اجماع بهتر از سایرین برای ارائه عملکرد بازده بالا در موقعیت‌ های با حجم بالا مناسب هستند. اگر یک پروژه Web3 می‌ خواهد در آینده به تعداد قابل توجهی از کاربران و فعالیت‌ ها دست یابد، باید از همان روز اول با استفاده از راه‌ حل‌ های بلاک چین کاملاً توانمند ساخته شود.

عواملی که باید هنگام انتخاب مکانیزم اجماع بلاک چین در نظر گرفت
عواملی که باید هنگام انتخاب مکانیزم اجماع بلاک چین در نظر گرفت

پارامترهای پروژه

هنگام توسعه مکانیسم‌ های اجماع، توسعه‌ دهندگان باید مزایا و معایب مربوط به هرکدام را در نظر داشته باشند و اینکه آیا زیرساختی برای پشتیبانی از آن دارند یا خیر. پروژه‌ ای با بودجه کم نمی‌ تواند مکانیزم اثبات کار را بپردازد، در حالی که پروژه‌ ای با پایگاه کاربری محدود باید برای کمک به سهولت ورود و جلوگیری از تصرف خصمانه، اثبات صلاحیت را به اثبات سهام انتخاب کند.

ایجاد تعادل بین اولویت ها

تعادل مقیاس پذیری، قابلیت همکاری و حریم خصوصی بسیار مهم است. PoW امن است، اما مقیاس پذیر نیست. PoS توان عملیاتی را افزایش می دهد، اما ممکن است عدم تمرکز را به خطر بیندازد. برای سازگاری با زنجیره متقاطع، مکانیسم هایی را انتخاب کنید که به خوبی با شبکه های دیگر بازی می کنند. حریم خصوصی قابل برنامه ریزی را با محاسبات چند جانبه ایمن افزایش دهید، اما به هزینه محاسباتی توجه کنید. این مبادلات را برای همسویی با اهداف پروژه خود بسنجید.

روش های جدید و نوظهور

مکانیسم های اجماع اساس پروژه شما هستند و در واقع موارد زیادی فراتر از PoW و PoS وجود دارد، مانند اثبات ظرفیت، اثبات فعالیت و اثبات سوختن. موارد دیگر، مانند اثبات شخصیت، در حال ظهور هستند و می توانند بحث برانگیز باشند. مطمئن شوید که چشم انداز را کاملاً درک کرده اید و یکی را انتخاب می کنید که با موفقیت بلندمدت پروژه شما مطابقت دارد.

پایداری

چیزی که اغلب توسط پروتکل های نوپا نادیده گرفته می شود، پایداری است. متمایز از مقیاس‌ پذیری، پایداری می‌ تواند هم نیازمندی‌ های انرژی یک راه‌ حل و هم ظرفیت یک جامعه برای ادامه عملکرد آن را در بر گیرد. در حالی که برخی ممکن است فکر کنند که این موضوع پایین‌ دست دیگر نگرانی‌ های برجسته‌ تر است، باید در نظر گرفت که تبادل ارزش در یک سیاره غیرقابل سکونت چگونه نگران کننده خواهد بود.

اهداف بلند مدت

بسیار ضروری است که مکانیسمی را انتخاب کنید که با اهداف بلندمدت پروژه شما مطابقت داشته باشد نه صرفاً با آنچه محبوب است. برای مثال، اثبات سهام یک نوآوری باورنکردنی به عنوان جایگزینی برای مکانیسم اثبات کار پرهزینه انرژی بود. با این حال، خطرات ناشی از افزایش تمرکز و کاهش امنیت را به خطر می اندازد، که می تواند به مسائل بلندمدت تبدیل شود.

عواملی که باید هنگام انتخاب مکانیزم اجماع بلاک چین در نظر گرفت
عواملی که باید هنگام انتخاب مکانیزم اجماع بلاک چین در نظر گرفت

ترجیحات بین المللی

اثبات کار در اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفته است. اثبات سهام به دلیل نگرانی های آب و هوایی مورد علاقه است. هر سرور ماینینگ تلاش می کند تا تراکنش را تایید کند، اما در پایان فقط یکی برنده می شود. گری جنسلر و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، PoW را به عنوان مکانیزم اجماع ترجیح می دهند زیرا کمتر مستعد جذب سرمایه گذاران نهنگ است. با این حال، به عنوان یک استدلال مخالف، Blackrock در حال حاضر روی ماینرها سرمایه گذاری می کند، بنابراین ممکن است PoW از آن مصون نباشد.

The post عواملی که باید هنگام انتخاب مکانیزم اجماع بلاک چین در نظر گرفت appeared first on ارز دیجیتال.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2623375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها