تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :فاصله دکل برق از منزل مسکونی -زندگی زیر سایه درخت مرگ

  • کد خبر : 2621891
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۲۲
لورس :فاصله دکل برق از منزل مسکونی -زندگی زیر سایه درخت مرگ
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :اگر از افرادی هستید که در نزدیکی دکل برق زندگی می­کنید و یا قصد دارید در این محدود ساختمان بخرید به دلیل خبرهای ضد و نقیض در رابطه با عوارض زندگی در نزدیکی دکل برق ممکن است، نگران باشید. حتی نگرانی در مورد خطوط برق فشار قوی شما […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اگر از افرادی هستید که در نزدیکی دکل برق زندگی می­کنید و یا قصد دارید در این محدود ساختمان بخرید به دلیل خبرهای ضد و نقیض در رابطه با عوارض زندگی در نزدیکی دکل برق ممکن است، نگران باشید. حتی نگرانی در مورد خطوط برق فشار قوی شما را از خرید خانه در نزدیکی آن منصرف می­کند. اما آیا زندگی در نزدیکی خطوط برق واقعا بد است؟ فاصله دکل برق از منزل مسکونی چقدر باید باشد؟ در این مقاله به این سوالات و ابهامات پاسخ داده می شود. همراه ما باشید.

چرا زندگی در نزدیکی خطوط برق خطرناک است؟

میدان­های الکتریکی و مغناطیسی از خطوط برق با تنش بالا به عنوان تشعشعات فرکانس بسیار پایین  طبقه بندی می­شوند. در سال ۲۰۰۷، سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارشی منتشر کرد که تابش تشعشعات فرکانس بسیار پایین را با احتمال بیشتر سرطان خون در کودکان مرتبط دانست.

هرچند در این رابطه شواهد قوی وجود ندارد، اما لازم است که اقدامات احتیاطی در رابطه با فاصله دکل برق از منزل مسکونی رعایت شود. زیرا خطرات متعددی در رابطه با زندگی کردن در نزدیکی خطوط برق وجود دارد. بزرگترین خطرات افزایش خطر آتش سوزی و برق گرفتگی و همچنین قرار گرفتن در معرض تشعشعات خطوط برق است که می­تواند باعث مشکلات سلامتی شود. علاوه بر این، فروش خانه ای که در نزدیکی خطوط برق قرار دارد، دشوارتر باشد.

مزایا و معایب زندگی در نزدیکی خطوط برق

مزیت اصلی زندگی در نزدیکی خطوط برق مقرون به صرفه بودن است زیرا املاک واقع در نزدیکی خطوط برق معمولا ارزان تر هستند، بنابراین اگر خانه ای در نزدیکی خطوط برق بخرید می­توانید کمی در هزینه خود صرفه جویی کنید. اما این اقدام ایده کاملا هوشمندانه­ای نیست زیرا افزایش خطر آتش سوزی، افزایش خطر برق گرفتگی، افزایش خطر قرار گرفتن در معرض تشعشعات دکل برق  و صدای وزوز از معایب زندگی در نزدیکی خطوط برق است.

 افزایش خطر آتش سوزی

خطر آتش سوزی یکی از بزرگترین معایب زندگی در کنار خطوط برق است. یکی از بزرگترین معایب زندگی در کنار خطوط برق، خطر آتش سوزی بیشتر است. حتی اگر حیاط و خانه خود را به خوبی نگهداری کنید، آتش سوزی برق می­تواند یک خطر جدی باشد. فقط یک شاخه افتاده، یک سیم زنده و چند برگ قدیمی لازم است تا چمن شما را به گلوله شعله تبدیل کند. هر چند اغلب شهرداری­ها به نصب ویژگی­های ایمنی برای کاهش احتمال آتش سوزی یا شکستگی اشاره کردند و به مردم در رابطه با این خطر اطلاع رسانی کردند اما اگر زمانی چنین اتفاقی افتاد فورا با شماره تماس آتش نشانی ۱۲۵ تماس بگیرید.

افزایش خطر برق گرفتگی

زمانی که فاصله دکل برق از منزل مسکونی شما زیاد نباشد، برق گرفتگی همیشه یک خطر است. سیم زنده همیشه می­تواند به نتایج تکان دهنده ای منجر شود. حتی اگر شما را شوکه نکند، ممکن است سبب برق گرفتگی حیوانات خانگی و پرندگان شود.

افزایش قرار گرفتن در معرض تابش

قرار گرفتن در معرض تشعشعات یکی از مهمترین معایب زندگی در نزدیکی خطوط برق است. خطوط برقی که در حال استفاده هستند به این دلیل که رسانای الکتریسیته هستند تابش الکترومغناطیسی می­دهند. در بیشتر موارد، قرار گرفتن در معرض تابش حداقل است. منظورم این است که شما یک گلدان اورانیوم در لبه خانه خود ندارید. با این حال، این می­تواند به مرور زمان خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. یا حداقل، این چیزی است که حدود ۲۰ درصد از تمام مطالعات در مورد فاصله دکل برق از منزل مسکونی گفته­اند. حدود نیمی از تمام مطالعات هیچ عارضه جانبی منفی ناشی از تشعشعات درجه پایین از خطوط برق را نشان نمی­دهند. دقیقا بخشی از خطرات گفته شده را برای زندگی نزدیک دکل مخابراتی نیز حس خواهید کرد.

 صدای وزوز

 صدای وزوز

همه ما صدای زمزمه و وزوز کم خطوط برق فشار قوی را شنیده ایم. برای بسیاری از ما، صدای وزوز می‌تواند آزاردهنده‌ای به نویز پس‌زمینه روزانه باشد. با این حال، برای تعداد کمی از افراد، این زمزمه مداوم می­تواند دلیل میگرن باشد.

فاصله استاندارد دکل برق از منزل مسکونی چقدر  باید باشد؟

برای حفظ سلامت و امنیت افراد در بسیاری از کشورها بین فاصله دکل برق از ساختمان مسکونی استاندارد وجود دارد. رعایت این فاصله با توجه به نوع ولتاژ برق و سایر عوامل متغیر است. در ایران نیز مقدار حریم خطوط فشارقوی در ساخت‌وساز بر حسب ولتاژ تعیین‌شده است. مطابق با این استاندارد:

  • حریم زمینی ولتاژ ۷۶۵ کیلوولت به میزان ۲۵ متر
  • برای ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت به میزان ۱۴ متر
  • برای ۲۳۰ کیلوولت به میزان ۱۱٫۹ متر
  • برای ۱۳۲ کیلوولت به میزان ۹ متر
  • برای ۳۳ کیلوولت نیز به میزان ۳٫۵ متر
  • همچنین ساختمان­هایی که دارای اسکلت فلزی هستند باید ۳۱ تا ۶۱ متر از نزدیک ترین دکل فاصله داشته باشند.
  • سیم‌خاردارهایی که به‌موازات خطوط انتقال فشارقوی و در فواصل ۳۸-۷۷ متر و طول بیش از ۱۸۳۰ متر عبور داده می‌شوند، باید در فواصل معین با میله‌ای که تا عمق ۶۱ سانتی‌متری پایین می‌آید در زمین نصب شوند.
  • از هر نوع کابل زیر زمینی، خطوط آب‌رسانی و سوخت‌رسانی در مجاورت خطوط فشارقوی در ساخت‌وساز خودداری شود و در صورت لزوم حداقل ۱۵ متر از دکل فاصله داشته باشد.

زندگی در نزدیکی خطوط برق

هر چند مطالعات مختلف نشان می­دهد که زندگی در نزدیکی خطوط برق ایده هوشمندانه­ای نیست و می­تواند به طور بالقوه مضر باشد اما با این اوصاف، به نظر می­رسد که خطرات آن در افکار عمومی بیش از حد ارزیابی شده است. باور کنید یا نه، بسیاری از خانه‌هایی که در نزدیکی دکل‌های برق واقع شده‌اند، در معرض خطر جابه‌جایی مردم هستند، بدون اینکه کسی واقعا آنها را بخرد. در نتیجه، بسیاری از خانه های متروکه در نزدیکی این مناطق قرار دارند. اگر در رابطه با زندگی در این مناطق با خرید ملک و خانه مسکونی نگران هستید حتما از مهندسین ساخت و ساز و مشاوران املاک در رابطه با رعایت فاصله دکل برق از منزل مسکونی به طور دقیق تر اطلاع حاصل کنید.

جمع بندی

یک فرد همیشه از برق چه در خانه، چه در کشور یا در اداره استفاده می­کند. اما تعداد کمی از مردم به این واقعیت می­پردازند که خطوط برق نه تنها منبع مفیدی را ارائه می­دهند، بلکه می­توانند به دلیل میدان­های مغناطیسی مضر نیز باشند و همچنین در صورت خرابی برای انسان ناامن می­شوند. بنابراین حتما باید فاصله دکل برق از منزل مسکونی رعایت شود و در خرید ملک یا منزل مسکونی به حریم دکل برق فشار قوی توجه کنید.

 

منبع : arian.co

 

 

 

 

 

 

شاید به دنبال این مطالب در گوگل باشید

  • https://lores ir/فاصله-دکل-برق-از-منزل-مسکونی-زندگی-زیر/
  • فاصله تیر برق از منزل مسکونی
  • https://lores ir/فاصله-دکل-برق-از-منزل-مسکونی-زندگی-زیر/#:~:text=فاصله استاندارد دکل برق از منزل مسکونی چقدر باید باشد؟ -برای حفظ سلامت&text=مطابق با این استاندارد: به میزان ۱۱٫۹ متر
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2621891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها