تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :فراهم‌ شدن سوخت موشک بیت‌کوین؟

  • کد خبر : 2633732
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
لورس :فراهم‌  شدن سوخت  موشک بیت‌کوین؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

پس از مدت‏‏‏‏‏‏‏‏‌ها انتظار، در نهایت کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا، راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین را تایید کرد فراهم‌ شدن سوخت موشک بیت‌کوین؟ بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد – حامد توانای آزاد : طی سالیان گذشته با ادامه‌یافتن نوسانات قیمتی ارز‏‏‏‏‏‏‏‏‌های دیجیتال، معاملات این دارایی‌های بلاک‌چینی در سراسر جهان محبوب شده‌است و فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری را در اختیار معامله‌گران بازار‏‏‏‏‏‏‏‏‌های مالی قرار داده‌اند، با این‌وجود همچنان بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی و سازمان‌های مالی از ورود به این بازار خودداری می‌کنند که دلایل مختلفی دارد. علاوه‌بر اینکه نوسانات شدید قیمتی ارز‏‏‏‏‏‏‏‏‌های دیجیتال ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار را بالا برده است، شرایط قانونی معاملات ارز‏‏‏‏‏‏‏‏‌های دیجیتال در بسیاری از کشور‏‏‏‏‏‏‏‏‌های جهان در هاله‏‏‏‏‏‏‏‏‌ای از ابهام قرار دارد؛ به همین دلیل ورود ارز‏‏‏‏‏‏‏‏‌های دیجیتال به شکل صندوق‌های قابل‌معامله یا ETF به بورس کشور‏‏‏‏‏‏‏‏‌های مختلف جهان از جمله آمریکا اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به این دارایی‌ها پیدا کرده‌است. ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پس از مدت‏‏‏‏‏‏‏‏‌ها انتظار، در نهایت کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا، راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین را تایید کرد

فراهم‌ شدن سوخت موشک بیت‌کوین؟ بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد – حامد توانای آزاد : طی سالیان گذشته با ادامه‌یافتن نوسانات قیمتی ارز‏‏‏‏‏‏‏‏‌های دیجیتال، معاملات این دارایی‌های بلاک‌چینی در سراسر جهان محبوب شده‌است و فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری را در اختیار معامله‌گران بازار‏‏‏‏‏‏‏‏‌های مالی قرار داده‌اند، با این‌وجود همچنان بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی و سازمان‌های مالی از ورود به این بازار خودداری می‌کنند که دلایل مختلفی دارد. علاوه‌بر اینکه نوسانات شدید قیمتی ارز‏‏‏‏‏‏‏‏‌های دیجیتال ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار را بالا برده است، شرایط قانونی معاملات ارز‏‏‏‏‏‏‏‏‌های دیجیتال در بسیاری از کشور‏‏‏‏‏‏‏‏‌های جهان در هاله‏‏‏‏‏‏‏‏‌ای از ابهام قرار دارد؛ به همین دلیل ورود ارز‏‏‏‏‏‏‏‏‌های دیجیتال به شکل صندوق‌های قابل‌معامله یا ETF به بورس کشور‏‏‏‏‏‏‏‏‌های مختلف جهان از جمله آمریکا اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به این دارایی‌ها پیدا کرده‌است.

راه‌اندازی صـندوق‌هـای قابل‌معامله بیت‌کوین علاوه‌بر رقم زدن افزایش‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قیمتی، این فرصت را برای ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال فراهم می‌کند تا با جلب‌توجه و اعتماد معامله‌گران سنتی بورس، مقدمات ورود سرمایه‌گذاران نهادی را فراهم کنند. بنابراین، تایید درخواست‌های راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا خبری بزرگ در بازار ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال به‌شمار می‌رود و می‌تواند اثرات کوتاه و بلندمدت خود را برای این بازار مالی به‌همراه داشته‌باشد.

معاملات لحظه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای بیت‌کوین در بورس آمریکا

ETF بیت‌کوین، یک صندوق قابل‌معامله در بورس است که به معامله‌گران بورسی این امکان را می‌دهد تا در محبوب‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین ارز دیجیتال بازار سرمایه‌گذاری داشته باشند. امروزه این صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دو نوع فیوچرز و اسپات ارائه می‌شوند. صندوق قابل‌معامله فیوچرز بیت‌کوین؛ در واقع یک قرارداد و ابزاری برای معامله این ارز دیجیتال با قیمتی توافق‌شده و در زمانی مشخص در آینده است، بنابراین به‌جای خرید و فروش بیت‌کوین با قیمت روز، سرمایه‌گذاران در این نوع از صندوق قابل‌معامله به‌نوعی بر قیمت آینده این ارز دیجیتال شرط‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی می‌کنند. اما در صندوق قابل‌معامله اسپات، خرید و فروش بیت‌کوین به قیمت روز و لحظه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای امکان‌پذیر است، به‌ همین‌دلیل این صندوق‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند زیرا می‌توانند بر عرضه و تقاضا، نقدینگی و روند‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قیمتی بیت‌کوین و دیگر ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال تاثیرگذار باشند.

درحالی‌که درخواست راه‌اندازی اولین صندوق قابل‌معامله فیوچرز بیت‌کوین در تاریخ ۱۸ اکتبر سال‌۲۰۲۱ توسط کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا پذیرفته شد، راه‌اندازی و تایید صندوق قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین با سختگیری و چالش‌های بسیار بیشتری همراه بوده‌است.

تلاش‌ها برای راه‌اندازی این صندوق‌ها در بورس آمریکا از سال‌۲۰۱۳ آغاز می‌شود، زمانی‌که برادران وینکلواس درخواست و برنامه خود را در اختیار کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا قرار دادند. با وجود تلاش‌های مداوم این دو برادر، این کمیسیون در نهایت در سال‌۲۰۱۷ و در ادامه در سال‌۲۰۱۸، درخواست‌های راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین را رد کرد. مخالفت کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا با راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین طی سالیان گذشته نیز ادامه یافت و با وجود ثبت درخواست‌های مختلف توسط شرکت‌های بزرگ مالی جهانی، این نهاد به دلیل خطرات نوسانات شدید قیمتی بیت‌کوین برای امنیت سرمایه معامله‌گران و همچنین نبود شفافیت و چارچوبی قانونی پیرامون معاملات ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال از راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین جلوگیری کرد.

به همین‌دلیل بسیاری از فعالان و تحلیلگران بازار این تصور را پیدا کرده‌بودند که حداقل تا قانون‌گذاری کامل ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال در کشور آمریکا، صندوق‌های قابل‌معامله اسپات به بورس این کشور اضافه نخواهند شد. با این‌حال، شرکت‌ها و فعالان بازار‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مالی ناامید نشدند و به تلاش خود برای پیروی از سیاست و قوانین کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار برای راه‌اندازی این صندوق‌ها ادامه دادند. تلاش‌هایی که در نهایت با گذشت بیش از یک دهه‌از ثبت اولین درخواست به نتیجه رسیده‌است و سرمایه‌گذاران بازار ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال در روز چهارشنبه شاهد تایید ۱۱درخواست راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین بودند.

دروازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای برای ورود سرمایه‌گذاران نهادی

راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین در بورس آمریکا یک پیشرفت قابل‌توجه برای بازار ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال است؛ زیرا با توجه به اهمیت و جایگاه بورس این کشور در جهان، به‌عنوان دروازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای برای ورود سرمایه‌گذاران نهادی بیشتر به این بازار مالی عمل می‌کنند. این صندوق‌ها این امکان را به معامله‌گران و فعالان بورس آمریکا می‌دهند تا بدون نیاز به خرید و نگهداری بیت‌کوین، به شکل غیرمستقیم در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری داشته باشند. این روش معاملات به‌عنوان اطـمـینـان‌خـاطـری برای سرمایه‌گذاران و سازمان‌ها نیز عمل می‌کند زیرا اینکه تمام فرآیند سرمایه‌گذاری و انجام معاملات بیت‌کوین در محیط امن و شناخته‌شده بورس انجام می‌شود؛ در نتیجه صندوق‌های قابل‌معامله اسپات می‌توانند به‌طور مستقیم بر افزایش حجم معاملات و سرمایه ورودی بیت‌کوین و دیگر ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال بازار تاثیرگذار باشند و در نتیجه، نوسانات قیمتی را رقم بزنند. اثرگذاری راه‌اندازی این صندوق‌ها در بازار ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال از روز دوشنبه هفته گذشته و در نتیجه انتشار برخی اخبار مبنی‌بر تایید درخواست‌ها توسط کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آغاز شد که جهش قیمتی ۷‌درصدی را برای بیت‌کوین به‌همراه داشت. جهش قیمتی بیت‌کوین تا روز پنج‌شنبه نیز ادامه پیدا کرد و با اعلام رسمی تایید درخواست‌ها و آغاز فعالیت صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین در بورس آمریکا، ارزش محبوب‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین ارز دیجیتال بازار از محدوده ۴۶‌هزار دلار به نزدیکی ۴۹‌هزار دلار رسید. معامله‌گران بورس آمریکا استقبال خوبی از صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین داشته‌اند و تنها در روز اول، ارزش معاملات این صندوق‌ها به بیش از ۴.۵‌میلیارد دلار رسید. روندی که پیش‌بینی می‌شود ادامه‌دار باشد و طی روز‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و هفته‌های آینده حجم معاملات بیشتری به‌ثبت برسد. درحالی‌که برای بسیاری از سرمایه‌گذاران تنها نوسانات قیمتی ایجادشده تحت‌تاثیر اخبار و استقبال سرمایه‌گذاران از صندوق‌های قابل‌معامله اسپات اهمیت دارد، اما اهمیت تایید راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین در بورس آمریکا بسیار بیشتر از نوسانات کوتاه‌مدت قیمتی است و می‌تواند در بلندمدت تغییرات بزرگی را برای بازار ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال به‌همراه داشته‌باشد. علاوه بر امکان‌پذیر‌شدن ثبت معاملات بیت‌کوین تحت‌چارچوب قانونی و نظارتی سازمان‌ها و قانون‌گذاران آمریکایی، این صندوق‌ها دردسر‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پیچیدگی‌های خرید و نگهداری از ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال را نیز حذف می‌کنند و همانند دیگر صندوق‌های بورسی، به آسانی سرمایه‌گذاری بیت‌کوین را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. این صندوق‌ها همچنین با ارائه شفافیت بیشتر، ابزار‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مدیریت ریسک و امکان محاسبات آسان مالیات سرمایه‌گذاران سنتی و نهادی را به ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال جذب می‌کنند که منجر به ورود گسترده سرمایه به بازار نوین بلاک‌چینی خواهدشد.

روندی که علاوه‌بر افزایش ارزش ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال، در بلندمدت می‌تواند مزایای دیگری مانند تامین مالی پروژه‌های جدید، گسترش این بازار مالی و استفاده از خدمات بلاک‌چینی را به‌همراه داشته‌باشد. افزایش قابل‌توجه نقدینگی تاثیر خود را بر سرعت نوسانات قیمت نیز خواهد داشت و باعث می‌شود تا با تعادل بیشتر روند قیمت بیت‌کوین، سرمایه‌گذاران جهانی اعتماد و علاقه بیشتری برای فعالیت در این بازار داشته باشند.

البته سرمایه‌گذاران بیت‌کوین تنها افرادی نخواهند بود که تاثیرات راه‌اندازی این صندوق‌ها را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینند و با تایید درخواست‌های صندوق قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین، به‌زودی درخواست‌ها برای راه‌اندازی صندوق‌های مشابه برای دیگر ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال بازار مانند اتریوم نیز ثبت خواهد شد که می‌تواند تاثیرات خود را بر روند‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قیمتی داشته‌باشد، بنابراین معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال نباید از اهمیت اخبار مرتبط با این موضوع و نوسانات قیمتی شدیدی که به‌دنبال آن ایجاد می‌شود، غافل شوند.

عملکرد اخیر کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار آمریکا همچنین می‌تواند نشان‌دهنده تغییری در رویکرد قانون‌گذاران آمریکایی باشد و برخی امیدوار هستند که حجم سختگیری و اعمال محدودیت در بازار ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال این کشور کاهش پیدا کند. قانون‌گذاران آمریکایی تا به امروز نشان‌داده‌اند که قصد ممنوعیت کامل معاملات ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال را ندارند، اما اعمال نظارت بیشتر در این بازار را ضروری می‌دانند و خرید و فروش ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال در محیط تحت‌نظارت بورس، می‌تواند گزینه قابل‌قبولی برای آنها باشد.

به‌طور کلی تایید راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین پیروزی بزرگی برای بیت‌کوین و کل بازار ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال به‌شمار می‌رود و با توجه به مزایایی که این صندوق‌ها ارائه می‌دهند، قابل پیش‌بینی است که طی سالیان آینده محبوبیت استفاده از این صندوق‌ها افزایش خواهد یافت و توجه سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری در سراسر جهان به بازار ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال جلب می‌شود. با این حال برخلاف برخی از تصورات، مشاهده نتایج راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله اسپات بیت‌کوین نیازمند زمان است و یک روند تدریجی خواهد بود. موضوعی که در روند قیمتی بیت‌کوین نیز واضح است و این ارز دیجیتال تمام رشد قیمتی ایجادشده بر اثر اخبار پیرامون این صندوق‌ها را به‌سرعت از دست داد.

صرف‌نظر از اینکه در کوتاه‌مدت روند قیمتی بیت‌کوین چگونه رقم خواهد خورد، شکی نیست که ورود معاملات اسپات بیت‌کوین به بورس آمریکا یک پیشرفت بزرگ برای بازار ارز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیجیتال به‌شمار می‌رود و بسیاری در انتظار فرارسیدن روز‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بهتر برای این بازار مالی هستند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

  • اینستاگرم
  • تلگرام
  • ایکس
  • لینکدین
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها