تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :فلیپنینگ چیست؟ و آیا تنها مختص بیت کوین و اتریوم است؟

  • کد خبر : 2633912
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
لورس :فلیپنینگ چیست؟ و آیا تنها مختص بیت کوین و اتریوم است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

فلیپینگ یک استراتژی سرمایه گذاری است که معمولاً شامل خرید چیزی به قصد فروش آن برای کسب سود در کوتاه مدت است. دنیای کریپتو با مفهوم « فلیپنینگ » این چند ساله سر و صدای زیادی به پا کرده که به رویدادی فرضی اشاره دارد که در آن اتریوم (ETH) از نظر ارزش بازار از بیت کوین (BTC) پیشی می‌گیرد.
چندین سال است که این بحث ادامه دارد که آیا اتریوم از نظر ارزش بازار از بیت کوین پیشی خواهد گرفت یا خیر. این بحث اخیراً تشدید شده است زیرا کاربران ارزش بیشتری نسبت به بیت کوین روی اتریوم می پردازند. از سوی دیگر، رقابت شدید و چالش ‌های تکنولوژیکی برای اتریوم مخالفت را نشان می‌دهد.چنین سناریویی نماد یک تغییر قابل توجه در چشم انداز ارزهای دیجیتال است. در اینجا، بر اساس ارقام ارزش فعلی بازار ارائه شده، تحلیل می کنیم که آیا و چگونه این ممکن است. بیایید نگاهی به این مقاله با جزئیات بیشتری بیندازیم.
فلیپنینگ (flippening) چیست؟ فلیپنینگ یک استراتژی سرمایه‌ گذاری است که در آن چیزی را می‌خرید تا بعداً به سود خود بفروشید، معمولاً در مدت زمان کوتاهی این اتفاق می افتاد. در زمینه ICOها، تلنگر به سرمایه‌گذاری در توکن‌ ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

فلیپینگ یک استراتژی سرمایه گذاری است که معمولاً شامل خرید چیزی به قصد فروش آن برای کسب سود در کوتاه مدت است. دنیای کریپتو با مفهوم « فلیپنینگ » این چند ساله سر و صدای زیادی به پا کرده که به رویدادی فرضی اشاره دارد که در آن اتریوم (ETH) از نظر ارزش بازار از بیت کوین (BTC) پیشی می‌گیرد.

چندین سال است که این بحث ادامه دارد که آیا اتریوم از نظر ارزش بازار از بیت کوین پیشی خواهد گرفت یا خیر. این بحث اخیراً تشدید شده است زیرا کاربران ارزش بیشتری نسبت به بیت کوین روی اتریوم می پردازند. از سوی دیگر، رقابت شدید و چالش ‌های تکنولوژیکی برای اتریوم مخالفت را نشان می‌دهد.چنین سناریویی نماد یک تغییر قابل توجه در چشم انداز ارزهای دیجیتال است. در اینجا، بر اساس ارقام ارزش فعلی بازار ارائه شده، تحلیل می کنیم که آیا و چگونه این ممکن است. بیایید نگاهی به این مقاله با جزئیات بیشتری بیندازیم.

فلیپنینگ (flippening) چیست؟

فلیپنینگ یک استراتژی سرمایه‌ گذاری است که در آن چیزی را می‌خرید تا بعداً به سود خود بفروشید، معمولاً در مدت زمان کوتاهی این اتفاق می افتاد. در زمینه ICOها، تلنگر به سرمایه‌گذاری در توکن‌ ها قبل از فهرست شدن در صرافی ‌ها، و سپس فروش سریع آنها برای کسب سود هنگام شروع معامله در صرافی‌ها در بازار ثانویه اشاره دارد.

فلیپنینگ می‌تواند با هر ارز دیجیتال یا دارایی رخ دهد، اما « فلیپنینگ بیت کوین» یک عبارت رایج در صنعت است. این زمانی اتفاق می‌افتد که یک شرکت‌کننده در بازار مقدار معینی از بیت‌کوین را با قیمتی خریداری می‌کند، به این امید که به زودی آن را به قیمت بالاتر بفروشد.
استراتژی فلیپنینگ بیت کوین می تواند به ویژه در زمان نوسانات بالا و جهش قیمت مفید باشد. فهرست کردن یک ارز دیجیتال در صرافی اغلب می تواند اعتماد به جامعه سکه یا توکن و همچنین قیمت را افزایش دهد. این به این دلیل است که قیمت‌ های آن کریپتوها اغلب پس از ICO در مقایسه با قیمت قبل از ICO افزایش می‌یابد.

کاربرد شاخص فلیپنینگ چیست؟

شاخص Flippening برای پیش بینی خروج بازار از سلطه بیت کوین استفاده می شود. اعداد موجود در این شاخص به صورت درصد بیان می شوند و هر چه درصد شاخص rollover به ۱۰۰ نزدیکتر باشد، احتمال جایگزینی اتریوم با بیت کوین در نمودار ارزش بازار ارزهای دیجیتال بیشتر می شود

.وقتی این اتفاق می‌افتد، سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال دیگر بیت‌کوین را سرمایه‌گذاری کم‌ ریسک‌تری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال نمی‌بینند. این موضوع باعث می‌شود بازار ارزهای رمزپایه مسیری منطقی‌ تر از آنچه که اکنون وجود دارد داشته باشد و هر بار که بیت‌کوین سقوط می‌کند، دیگر ارزهای دیجیتال دنبال نمی‌شوند.

گفتنی است شاخص Flippening را می توان برای سایر سکه ها نیز در نظر گرفت. به عنوان مثال، در مراحل اولیه فورک بیت کوین، از این شاخص برای مقایسه بیت کوین کش و بیت کوین استفاده می شد، اما اکنون با توجه به موقعیت برتر اتریوم نسبت به بیت کوین کش و ظرفیت عظیم شبکه اتریوم، اکثر تحلیلگران از این شاخص برای مقایسه اتریوم و بیت کوین استفاده می کنند.

پیش بینی بازارهای مالی کار بسیار دشوار و پیچیده ای است و هیچ فرد یا شاخصی وجود ندارد که بتواند آینده را به درستی پیش بینی کند. شاخص فلیپنینگ یکی از ابزارهای پیش بینی آینده بازار ارزهای دیجیتال است که نمی توان در مورد صحت فعالیت آن نظر قطعی داد.

آیا فلیپنینگ تنها مختص بیت کوین و اتریوم است؟

بسیاری بر این باورند که اتریوم قرار است در رویدادی به نام “The Flippening” از سلطه بیت کوین پیشی بگیرد. افزایش قیمت و محبوبیت اتریوم نقش اصلی را در از بین بردن تسلط بیت کوین بر بازار ایفا کرد. اتریوم اغلب با نفت، سوخت یا گاز مقایسه می‌شود.
زیرا دارایی مبتنی بر خدمات است و ارزش آن عمدتاً توسط مکانیسم‌ های عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. شاید فکر کرده باشید که flipping فقط یک اصطلاح خاص برای بیان رقابت بین دو ارز دیجیتال است، اما واقعیت این است که فلیپ به بررسی یک ارز دیجیتال خاص اختصاص ندارد و می توان آن را به تمام ارز هایی اختصاص داد که دائماً برای یک موقعیت خاص در حال مبارزه هستند.

چه عواملی بر پدیده فلیپنینگ و پیشی­‌گرفتن اتریوم از بیت ­کوین تأثیر­گذار هستند؟

چندی پیش همین موضوع دو ارز دیجیتال شیبا و دوج کوین را تحت تاثیر قرار داد و منجر به رقابت شدید بین آنها شد. این رقابت باعث شد شیبا از ارز دوج کوین پیشی بگیرد و شعار دوج کیلر شیبا را محقق کند، اما موضوع به همین جا ختم نشد و Dogecoin موفق شد به سرعت به جایگاه اصلی خود بازگردد.

همانطور که می دانید بیت کوین چندین سال است که ارز دیجیتال شماره یک بوده است. سال ۲۰۱۸ سالی بود که در آن موقعیت ارز برای مدت کوتاهی بدتر شد. بیت کوین به دلیل این کاهش در آستانه از دست دادن شهرت خود بود، اما بیت کوین توانسته است قدرت و جایگاه خود را به دلیل ارز دیجیتال رقیب بیت کوین حفظ کند. زیرا ارز دیجیتال بیت کوین کش هرگز نمی تواند با بیت کوین رقابت کند و جایگزین آن شود.

فلیپنینگ و فلپینگ چه تفاوت هایی دارند؟

از نظر املایی، این دو کلمه بسیار شبیه به دو مفهوم دیگر است که اغلب آنها را اشتباه می گیریم. یکی از آنها Flipping است و دیگری Flapping. بیایید ببینیم این دو مفهوم چیست.
فلیپینگ به معنای خرید و نگهداری دارایی برای مدت کوتاهی و سپس فروش آن برای کسب سود سریع است. به عنوان مثال، اگر سهام یک شرکت را در یک عرضه اولیه (IPO) خریداری کنید و مدت کوتاهی بعد آن را با قیمت بالاتری بفروشید، در حال فلیپینگ هستید.

این برخلاف آن زمانی است که طلا می‌خرید و آن را برای ۱۰ یا ۲۰ سال نگه می‌دارید تا ارزش آن را در درازمدت افزایش دهید. Flapping یک اصطلاح محاوره ای است که توسط چارلی لی برای توصیف لحظه ای استفاده می شود که Litecoin اوایل سال ۲۰۱۸ از بیت کوین کش در ارزش بازار پیشی گرفت.در واقع قصد او این بود که با کلمه Flipping Ethereum شوخی کند. برخلاف واژگونی که هنوز اتفاق نیفتاده است، واژگونی در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ اتفاق افتاد.

دلایل وقوع فلیپنینگ چیست؟

ماکسیمالیست‌ های اتریوم یا نسبت به آینده فلیپینگ خوش ‌بین هستند و دلیلی برای این امیدواری دارند زیرا اتریوم از نظر تسلط بر قیمت بازار در بلندمدت از بیت‌کوین پیشی خواهد گرفت. در همین حال، دلایلی وجود دارد که می گوید این کار نخواهد شد، اما دلایل وقوع فلیپنینگ چیست؟ در ادامه به بیان سه مورد از مهم ترین دلایل می پردازیم.

روایت دیجیتالی نفت

پس از معرفی اتریوم سال ۲۰۱۵، ارزش آن به دلیل استفاده های مختلف از شبکه افزایش یافت. محبوبیت این ارز دیجیتال به مراتب افزایش یافت و از بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال یاد شد. دلیل این نامگذاری این است که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال آلتکوین ها را تحت تاثیر نوسانات بازار می دانند.
از این رو، بیت کوین امن تر است و می توان آن را پناهگاهی امن در برابر نوسانات قیمت بیش از حد در بازار ارزهای دیجیتال دانست. مانند سرمایه گذاران سنتی که طلا را به پرتفوی خود اضافه می کنند تا دارایی های سنتی و ریسک تورم را پوشش دهند.

شاخص فلیپنینگ چگونه محاسبه می‌شود؟

برعکس، همانطور که زنجیره تامین جهانی توسط نفت تامین می شود، معاملات قراردادهای هوشمند در بخش مالی غیرمتمرکز یا تعریف شده در درجه اول با اتریوم انجام می شود. بین تراکنش ‌های بازار NFT و تأیید قرارداد، کاربران باید برای تکمیل هر تراکنش، هزینه‌ هایی را به اتر بپردازند. این امر باعث محبوبیت بیشتر اتریوم شد و در نتیجه اتریوم “نفت دیجیتال” نامیده شد.

بیشتر بخوانید: سیفای (CeFi) چیست؟ و چه تفاوتی با دیفای دارد؟

همچنین لازم به ذکر است که هارد فورک لندن، از مهم ترین هارد فورک های اتریوم، اتر پرداخت شده توسط کاربران را می سوزاند و آن را از گردش خارج می کند. بنابراین، اعتقاد بر این است که در صورت افزایش محبوبیت اتریوم در روند صعودی بعدی و افزایش حجم تراکنش ها، اتر بیشتری سوزانده می شود که به افزایش ارزش بازار اتریوم کمک می کند.

هاوینگ سه‌برابری اتریوم

اگر با هاوینگ بیت کوین آشنا هستید، می دانید که پاداش استخراج بیت کوین در این رویداد مهم، به نصف کاهش می یابد تا تورم خنثی شود. اتریوم مکانیزم مشابهی دارد. با حرکت اتریوم به اجماع اثبات سهام (POS) پس از مرج ، پیش بینی می شود عرضه اتر با گذشت زمان بیش از ۸۰ ٪ کاهش یابد.

این کاهش عرضه معادل بیش از سه دوره نصف بیت کوین است که به “هالوینگ” معروف است. این کار به سه روش انجام می گیرد. هارد فورک لندن که سیستم قیمت گس را تغییر داد. پیش از این، کاربران می توانستند هزینه ها را بر اساس سرعت تراکنش انتخاب کنند، اما اکنون برای هر بلوک باید مقداری گاز به عنوان قیمت پایه پرداخت کنیم. در نتیجه، سیستم تمام اتری که برای پرداخت ماینرها استفاده می شد را می سوزاند و در نتیجه عرضه را کاهش می دهد.

پس از ادغام، اتریوم الزامات جدیدی برای اعتبار سنجی گره ها در شبکه دارد. Proof of Stake از سیستمی استفاده می‌کند که پاداش ‌ها را بر اساس مقدار دارایی‌ های قفل شده در شبکه به جای بر اساس قدرت محاسباتی بیشتر، دریافت می‌کند. با توجه به ادغام China Beacon در شبکه اصلی اتریوم و انتقال کامل آن به اثبات سهام، گره‌ ها باید ۳۲ اتر را به شبکه قفل کنند، که باعث کاهش عرضه در گردش اتریوم می‌شود.

اتریوم و چهارچوبی به نام ESG

بسیاری از سازمان ها هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در پروژه های ارز دیجیتال از چارچوب محیطی، اجتماعی و (ESG) استفاده می کنند. از آنجا که سرمایه گذاران نهادی تأثیر زیادی بر حرکت قیمت ارزهای دیجیتال دارند، برای هر پروژه ای بسیار سودمند است که طبق دستورالعمل های ESG تنظیم شود تا سازمان ها سرمایه گذاری در این پروژه را با ریسک کمتری در نظر بگیرند.

آیا ممکن است فلیپنینگ منجر به تصاحب جایگاه بیت­ کوین توسط اتریوم شود؟

متأسفانه، بیت کوین از دستورالعمل های ESG پیروی نمی کند. از مکانیسم اثبات کار آن، که برای محیط زیست مضر تلقی می شود، تا ماهیت غیرمتمرکز حکمرانی آن، ممکن است بسیاری از سازمان ها در آینده تمایل کمتری به سرمایه گذاری در بیت کوین داشته باشند.

با این حال، اتریوم متعهد به پیروی از دستورالعمل ‌های ESG است. بنیاد اتریوم که با فرآیند مدیریت تنظیم شده خود که می تواند به طور منظم به روز شود و روش تأیید آن که خطرات محیط اتریوم را کاهش می دهد به سرمایه گذاران توصیه می کند، راه را برای میلیاردها دلار سرمایه گذاری در دارایی های مدیریت شده توسط بلاک چین اتریوم باز می کند.

بیشتر بخوانید: هاوینگ چیست؟ و کدام ارزهای دیجیتال دارای نصف شدن پاداش استخراج هستند؟

بررسی احتمال فلیپنینگ یا ادامه پادشاهی بیت کوین

بیت کوین، پیشگام ارزهای دیجیتال، خود را در کانون تحولی عمیق در سال ۲۰۲۴ می بیند. با گذشت زمان، یک تصمیم مهم که بر ثروت سرمایه گذاران بیت کوین تأثیر می گذارد، انتخاب بین فلیپینگ یا پایبندی به استراتژی پادشاهی است. هر دو رویکرد مزایا و معایب خود را دارند که مستقیماً بر نتایج سرمایه گذاری تأثیر می گذارد.

فلیپینگ به خرید و فروش مکرر در دوره های زمانی کوتاه، به جای نگهداری، مفهوم نگهداری بیت کوین برای مدت طولانی و پیش بینی افزایش ارزش در آینده اشاره دارد. بازار بیت کوین با پتانسیلی که برخوردار است، تأثیر مستقیمی بر استراتژی های معکوس و ارسال می گذارد.

تجزیه و تحلیل روند بازار، پویایی عرضه و تقاضا، و نگرش سرمایه گذاران، انتخاب های آگاهانه تر را تسهیل می کند. یک تصمیم کلیدی که در طول زمان بر ثروت سرمایه گذاران بیت کوین تأثیر می گذارد این است که آیا استراتژی پادشاهی را معکوس کنند یا وفادار بمانند. هر دو رویکرد دارای مزایا و معایب خود هستند که مستقیماً بر نتیجه سرمایه گذاری تأثیر می گذارد.
با پویایی بازار بیت‌کوین، تأثیر مستقیمی روی تلنگر و چسبیدن استراتژی ‌ها دارد. تجزیه و تحلیل روندهای بازار، پویایی عرضه و تقاضا، و همچنین نگرش سرمایه گذاران، تصمیم گیری های آگاهانه تر را تسهیل می کند.

احتمالاً در سال ‌های آینده، همه سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال و اکثر دارندگان بیت‌کوین امروزی به گذشته نگاه خواهند کرد و متوجه خواهند شد که ایده برتری بیت‌کوین چقدر غیرمنطقی و بی ‌اثر بوده است. در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

· بیت کوین یک سرمایه گذاری ذاتاً بی ثبات است، هیچ لایه کاربردی ندارد، درآمد قابل توجهی ندارد و همیشه خواهد بود.

· اگرچه فرآیند استخراج عمدتاً کاملاً تمیز است، استخراج بیت کوین اصلاً برای ESG (حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی) مفید نیست.

· بیت کوین سرمایه، توجه و نقدینگی زیادی را به خود جلب می کند، اما این سرمایه و نقدینگی می‌تواند به اتریوم و سایر اکوسیستم‌ هایی که مستقیماً به پیشرفت جهانی کمک می‌کنند، تاثیر بگذارد.

· با بهبود وضوح نظارتی در حوزه های قضایی مختلف، انتظار می رود سرمایه گذاران سنتی بیشتری وارد بازار شوند. ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در رادار بانک های مرکزی در سراسر جهان قرار گرفته است. سال ۲۰۲۴، انتظار می رود چندین کشور گام های مهمی در توسعه و اجرای CBDC های خود بردارند.

flippening چگونه کار می کند؟

تاثیر فلیپنینگ در آینده رمزارزها

در حوزه پویای مالی، چشم انداز ارزهای دیجیتال به عنوان شاهدی بر تکامل مستمر دارایی های دیجیتال است. همانطور که در پرتگاه سال جدید ایستاده‌ ایم، فکر کردن به مسیری که قرار است رمزارزها در سال ۲۰۲۴ حک شود، عاقلانه و مناسب است.
سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش قابل توجهی در پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال بود. موسسات مالی بزرگ از دارایی های دیجیتال استقبال کردند و پایه و اساس سال ۲۰۲۴ را برای مشاهده رونق پذیرش گسترده ایجاد کردند.

جمع بندی

در این مقاله به سوال شما در مورد اینکه فلیپینگ چیست پاسخ دادیم. ما همچنین امکان فلیپینگ بین دو ارز دیجیتال اتریوم و بیت کوین را تحلیل کردیم. از آنجا که ارز دیجیتال بیت کوین توسط بسیاری از معامله گران و فعالان بازار ارز دیجیتال به عنوان امن ترین ارز دیجیتال در جهان شناخته می شود، بررسی احتمال کاهش موقعیت یا حفظ آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در مورد فلیپ شدن این ارز با ارز اتریوم، تحلیلی برعکس وجود دارد، با وجود قدرت زیاد ارز بیت کوین، جایگزینی آن با ارز دیجیتال اتریوم حتی برای مدت کوتاه دور از ذهن نیست. همچنین با نگرانی معامله گران از کاهش ارزش بیت کوین و افزایش سرمایه گذاری آنها در آلتکوین ها، به نظر می رسد در آینده نزدیک باید شاهد افزایش ارزش آلت کوین ها باشیم.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها