تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :قدرت بیت کوین بیشتر است یا استراتژی سرمایه‌گذاری وارن بافت؟

  • کد خبر : 2610310
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۲۲
لورس :قدرت بیت کوین بیشتر است یا استراتژی سرمایه‌گذاری وارن بافت؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

قدرت بیت کوین بیشتر است یا استراتژی سرمایه‌گذاری وارن بافت؟ وارن بافت یکی از موفق‌ترین سرمایه‌‌گذاران بزرگ دنیا و البته یکی از مخالفین سرسخت بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. استراتژی سرمایه‌گذاری شرکت تحت مدیریت بافت، تا حد زیادی شبیه هولد کردن در فضای رمزارزها است. با این حال کدام یک از این دو روش، یعنی خرید و هولد بیت کوین یا استرانژی سرمایه‌گذاری وارن بافت عملکرد و سوددهی بهتری داشته است؟
به گزارش والکس و به نقل از cryptointelligence، وارن بافت (Warren Buffett)، سرمایه‌گذار مشهور و رئیس برکشایر هاتاوی ، به تازگی تولد ۹۳ سالگی‌ خود را جشن گرفته است. او در طول دوران حرفه‌ای طولانی‌مدت خود، به یک استراتژی سرمایه‌گذاری مشابه رویکرد «خرید و هولد» که در بازار ارزهای دیجیتال هم دیده می‌شود، پایبند بوده است.
با این حال، منطق بافت براساس دارایی‌هایی با پتانسیل درآمدزایی بالا بوده و در بخش‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که او و تیمش دانش عمیقی در مورد ریسک‌های مربوطه، رقابت، و مزایای آنها دارند.
نوشته های مشابه آی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

قدرت بیت کوین بیشتر است یا استراتژی سرمایه‌گذاری وارن بافت؟

وارن بافت یکی از موفق‌ترین سرمایه‌‌گذاران بزرگ دنیا و البته یکی از مخالفین سرسخت بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. استراتژی سرمایه‌گذاری شرکت تحت مدیریت بافت، تا حد زیادی شبیه هولد کردن در فضای رمزارزها است. با این حال کدام یک از این دو روش، یعنی خرید و هولد بیت کوین یا استرانژی سرمایه‌گذاری وارن بافت عملکرد و سوددهی بهتری داشته است؟

به گزارش والکس و به نقل از cryptointelligence، وارن بافت (Warren Buffett)، سرمایه‌گذار مشهور و رئیس برکشایر هاتاوی ، به تازگی تولد ۹۳ سالگی‌ خود را جشن گرفته است. او در طول دوران حرفه‌ای طولانی‌مدت خود، به یک استراتژی سرمایه‌گذاری مشابه رویکرد «خرید و هولد» که در بازار ارزهای دیجیتال هم دیده می‌شود، پایبند بوده است.

با این حال، منطق بافت براساس دارایی‌هایی با پتانسیل درآمدزایی بالا بوده و در بخش‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که او و تیمش دانش عمیقی در مورد ریسک‌های مربوطه، رقابت، و مزایای آنها دارند.

بخوانید  ارتباط جالب قیمت بیت‌کوین و روز اول مدرسه!

نوشته های مشابه

  • قیمت بیت کوین آیا با تشکیل صلیب مرگ قیمت بیت‌ کوین در معرض خطر قرار می‌گیرد؟ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
  • سقف ۲۱ میلیونی بیت کوین آیا برای بقای بیت کوین، برداشتن سقف ۲۱ میلیونی آن الزامی است؟ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

سوالی که پیش می‌آید است که آیا چنین استراتژی متمرکزی می‌تواند از بیت کوین در طولانی‌مدت عملکرد و سوددهی بهتری داشته باشد؟

علاوه بر این، اینکه چرا وارن بافت، یکی از بزرگترین تحلیلگران سهام، در حال حاضر پول نقد بسیار زیاد و اوراق قرضه کوتاه‌مدت را در جایگاه دومین بخش بزرگ سبد خود نگهداری می‌کند، جای تأمل دارد.

به عنوان یک نمونه قابل توجه از رویکرد او می‌توان به بزرگترین هولدینگ برکشایر هاتاوی یعنی سهام شرکت اپل (AAPL) اشاره کرد. با وجود اینکه آنها این سهام را در سال ۲۰۱۶ یعنی زمانی که ارزش اپل به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید خریدند، اما برخلاف منطق سرمایه‌گذاران مراحل اولیه فاز رشد، برکشایر هاتاوی در سال ۲۰۲۲ هم به سرمایه‌گذاری خود در AAPL ادامه داد و این در حالی است که ارزش سهام اپل از زمان خرید اولیه‌ آنها بیش از ۵۰۰٪ افزایش یافته بود.

بخوانید  کپی تریدینگ در معامله ارز دیجیتال چیست؟

این امر نشان‌دهنده تعهد بافت به استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت، صرف نظر از نوسانات اخیر قیمت است.

برکشایر هاتاوی در نامه‌ای به سهامداران خود در ماه فوریه ۲۰۱۲، نگرانی‌هایی را در مورد تضعیف ارزش ارز و محدودیت‌های طلا به عنوان یک ذخیره ارزش جهانی مطرح کرد.

آنها ادعا کردند که طلا در عمل کاربردی ندارد، چرا که تقاضا برای اهداف صنعتی و جواهرسازی کمتر از تولید آنهاست.

قیمت طلا اصولاً بر احساسات مبتنی بر ترس استوار است که به افزایش موقت قیمت آن منجر می‌شود. به عبارت دیگر، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مولد بازدهی قابل‌توجهی را ایجاد می‌کند.

متاسفانه برای بافت، قیمت بیت کوین یک سال پس از اظهارنظرهای تردیدگرایانه وی در مورد پتانسیل ذخیره ارزش کالاهای غیرمولد، ۶۸۳‌٪ افزایش یافت. سود حاصل از سرمایه‌گذاری در بیت کوین در عرض چهار سال به رقم خیره‌کننده ۹۰۱۴٪ رسید.

برای مقایسه عملکرد سهام برکشایر هاتاوی با بیت کوین، با در نظر گرفتن تمرکز بافت بر درآمد و بازدهی، تحلیلی بر عملکرد سهام این شرکت با استفاده از ضریب سه برای شبیه‌سازی یک موقعیت اهرمی انجام شد.

بخوانید  استیبل کوین جدید صرافی بایننس جایگزین BUSD شد! برای تبدیل چه کنیم؟
برکشایر در مقابل شاخص بیت کوین/USD
سهام برکشایر (BBRK.B) با ضریب ۳ در مقابل شاخص BTC/USD (نارنجی) از سال ۲۰۱۹. منبع: TradingView

اگر فردی در اوایل سال ۲۰۱۹، مبلغ هزار دلار در بازار اسپات بیت کوین سرمایه‌گذاری و یک پوزیشن اهرمی لانگ هم در سهام برکشایر هاتاوی باز کرده بود، سودی برابر با ۷۰۲۰ دلار در بیت کوین و در مقابل ۵۶۲۳ دلار در شرکت هولدینگ بافت به دست می‌آورد.

برکشایر (BBRK.B) در مقابل شاخص بیت کوین/USD
سهام برکشایر (BBRK.B) با ضریب ۳ در مقابل شاخص BTC/USD (نارنجی) از سال ۲۰۱۷. منبع: TradingView

و به همین ترتیب، برای سرمایه‌گذاری‌هایی که از سال ۲۰۱۷ آغاز شده بودند، بازدهی حاصل به میزان ۳۷۹۸ دلار در بیت کوین و در مقابل ۱۹۹۸ دلار با استفاده از استراتژی پوزیشن اهرم‌دار لانگ در سهام برکشایر هاتاوی بوده است.

منطق سرمایه‌گذاری بافت یک علامت سوال بزرگ هم دارد: برکشایر هاتاوی در حال حاضر معادل ۱۴۷ میلیارد دلار در وجه نقد و سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت نگهداری می‌کند، که ۱۸/۵٪ از سرمایه بازار آن را تشکیل می‌دهد.

چنین چیزی سوالاتی را در مورد برکشایر ایجاد می‌کند. آیا این شرکت به دنبال یافتن نقاط ورود بهتری به بازار سهام است و یا اینکه بازدهی ۵/۲۵ درصدی از سرمایه‌گذاری‌ بر روی دارایی‌های درآمد ثابت را قابل قبول می‌داند؟

بخوانید  تحلیل ارز زد کش

این سناریو نشان می‌دهد که حتی سرمایه‌گذاران موفق نیز ممکن است در استفاده از پول نقد خود تردید کنند. و همچنین سوالاتی در این مورد مطرح می‌شود که آیا وجوه غیرفعال، از جمله ۵/۶ تریلیون دلاری که در صندوق‌های بازار پول ذخیره شده‌اند، ممکن است به پوشش‌های جایگزین در برابر افزایش تورم نیاز داشته باشند یا خیر.

هر چند بیت کوین هم ذخیره ارزش بی‌عیب و نقصی نیست و نوسانات آن یک نگرانی محسوب می‌شود، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که این دارایی تاکنون با یک رکود اقتصادی جهانی مواجه نشده است.

با این وجود، بیت کوین به طور مداوم عملکرد بهتری نسبت به سهام برکشایر هاتاوی داشته و این نشان می‌دهد که با گذشت زمان سرمایه‌گذاران بیشتری آن را به عنوان یک ذخیره ارزش قابل‌پذیرش در نظر می‌‌گیرند.

با در نظر گرفتن این موضوع، وضعیت نقدینگی کنونی برکشایر هاتاوی به عنوان یک زنگ خطر برای کسانی که بیت کوین را زیر سوال می‌برند محسوب می‌شود.

بخوانید  وضعیت بیت کوین و پیش‌بینی برای بسته شدن کندل هفتگی کمتر از ۱۴ ساعت

نظر شما چیست؟ آیا خرید و هولد بیت کوین را به نحوه سرمایه‌گذاری وارن بافت ترجیح می‌دهید؟

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها