تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

لورس :قدم بعدی بیت‌کوین؛ داده‌ها نشانگر ریزش تا ۲۲هزار دلار

  • کد خبر : 2608136
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
لورس :قدم بعدی بیت‌کوین؛ داده‌ها نشانگر ریزش تا ۲۲هزار دلار
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

احتمال اصلاح قیمت بیت کوین تا ۲۲۰۰۰ دلار رو به افزایش است، زیرا بازار مشتقات BTC از روند نزولی خبر می‌دهند.
نمودار قیمت بیت کوین تردید اندکی باقی می‌گذارد که احساسات سرمایه‌گذاران، نسبت به زمان پیروزی حقوقی پرسروصدای گری‌اسکیل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ۲۹ اوت (۷ شهریور) و با به تعویق انداختن درخواست‌های متعدد ETF اسپات بیت‌کوین توسط SEC، بدتر شده است.
بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است سؤال اصلی این است که آیا چشم‌انداز ETF می‌تواند بر ریسک‌های رو به رشد غلبه کند یا خیر.
فهرست مطالبهیجان ETF اسپات بیت کوین در حال فروکش استاحساسات منفی در بازار ارز دیجیتالاحتمال اتهامات کیفری بایننس در آمریکادارایی‌های فدرال رزرو کاهش یافته استمشتقات بیت‌کوین نشان‌دهنده کاهش تقاضا از سوی خریداران استداده‌ها نشانگر ریزش بیت‌کوین تا ۲۲۰۰۰پرسش و پاسخ هیجان ETF اسپات بیت کوین در حال فروکش است کل رالی ۱۹ درصدی که پس از ثبت اولیه ETF توسط بلک راک اتفاق افتاده بود، تا ۱۸ اوت (۲۷ مرداد)، با ریزش قیمت بیت‌کوین به ۲۶۰۰۰ دلار به طور کامل پس گرفته شد.
پس از آن، تلاش ناموفقی برای..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

احتمال اصلاح قیمت بیت کوین تا ۲۲۰۰۰ دلار رو به افزایش است، زیرا بازار مشتقات BTC از روند نزولی خبر می‌دهند.

نمودار قیمت بیت کوین تردید اندکی باقی می‌گذارد که احساسات سرمایه‌گذاران، نسبت به زمان پیروزی حقوقی پرسروصدای گری‌اسکیل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ۲۹ اوت (۷ شهریور) و با به تعویق انداختن درخواست‌های متعدد ETF اسپات بیت‌کوین توسط SEC، بدتر شده است.

  • بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است

سؤال اصلی این است که آیا چشم‌انداز ETF می‌تواند بر ریسک‌های رو به رشد غلبه کند یا خیر.

بخوانید  تغییرات در شرکت بیت مین؛ غول چینی از بالا رفتن قیمت بیت کوین اطمینان دارد؟

فهرست مطالب

  • هیجان ETF اسپات بیت کوین در حال فروکش است
  • احساسات منفی در بازار ارز دیجیتال
  • احتمال اتهامات کیفری بایننس در آمریکا
  • دارایی‌های فدرال رزرو کاهش یافته است
  • مشتقات بیت‌کوین نشان‌دهنده کاهش تقاضا از سوی خریداران است
  • داده‌ها نشانگر ریزش بیت‌کوین تا ۲۲۰۰۰
  • پرسش و پاسخ

هیجان ETF اسپات بیت کوین در حال فروکش است

کل رالی ۱۹ درصدی که پس از ثبت اولیه ETF توسط بلک راک اتفاق افتاده بود، تا ۱۸ اوت (۲۷ مرداد)، با ریزش قیمت بیت‌کوین به ۲۶۰۰۰ دلار به طور کامل پس گرفته شد.

پس از آن، تلاش ناموفقی برای بازپس‌گیری حمایت ۲۸۰۰۰ دلاری صورت گرفت زیرا سرمایه‌گذاران احتمال تأیید ETF را پس از اخبار مثبت مربوط به درخواست تراست بیت کوین گری‌اسکیل بالا در نظر گرفته بودند.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD

احساسات منفی در بازار ارز دیجیتال

روحیه سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال تضعیف شد زیرا شاخص S&P 500 در ۱ سپتامبر با ۴۵۱۵ واحد بسته شد که تنها ۶.۳٪ از بالاترین سطح تاریخی آن در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) فاصله داشت. حتی طلا که از میانه مه (اردیبهشت) نتوانسته است از سطح ۲۰۰۰ دلار عبور کند، ۶.۵٪ از بالاترین قیمت تاریخی خود فاصله دارد. اما در حالی که تنها ۷ ماه مانده تا هاوینگ بیت‌کوین در ۲۰۲۴، احساس عمومی سرمایه‌گذاران آن، قطعاً از انتظارات مثبت‌تر فاصله دارد.

بخوانید  آموزش کامل بازیابی ارز در تراست ولت + روش تضمینی

احتمال اتهامات کیفری بایننس در آمریکا

برخی از تحلیلگران عملکرد ضعیف بیت کوین را به اقدامات نظارتی در جریان علیه دو صرافی پیشرو، بایننس و کوینبیس، نسبت می‌دهند. علاوه بر این، چندین منبع ادعا می‌کنند که احتمال دارد وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) بایننس را در تحقیقاتی کیفری متهم کند. این ادعاها بر پایه اتهامات پولشویی و نقض احتمالی تحریم‌ها در ارتباط با دارایی‌های روسی استوار است.

دارایی‌های فدرال رزرو کاهش یافته است

علاوه بر این، کل دارایی‌های فدرال رزرو ایالات متحده به ۸٫۱۲ تریلیون دلار کاهش یافته است، در حالی که این رقم در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) به اوج ۸٫۷۳ تریلیون دلار رسیده بود. این نشان می‌دهد که مقامات پولی مشغول تخلیه نقدینگی از بازارها هستند که به ضرر تز حفاظت از تورم بیت کوین است.

مشتقات بیت‌کوین نشان‌دهنده کاهش تقاضا از سوی خریداران است

قراردادهای آتی ماهانه بیت‌کوین معمولاً با نرخی اندک بالاتر از بازارهای نقدی معامله می‌شوند که نشان‌دهنده این است که فروشندگان برای به تعویق انداختن تسویه، پول بیشتری می‌خواهند. در نتیجه، قراردادهای آتی بیت‌کوین در بازارهای سالم باید با نرخ پریمیوم سالانه ۵ تا ۱۰٪ معامله شوند – شرایطی که به آن contango می‌گویند که منحصر به بازارهای رمزارز نیست.

بخوانید  موانع رسیدن بیت کوین به قیمت 28000 دلار | اخبار داغ 🔥🔥
نرخ پریمیوم سالانه قراردادهای آتی یک‌ماهه بیت‌کوین. منبع: Laevitas
نرخ پریمیوم سالانه قراردادهای آتی یک‌ماهه بیت‌کوین. منبع: Laevitas

نرخ پریمیوم فعلی ۳.۵٪ قراردادهای آتی بیت‌کوین (نرخ پایه) در پایین‌ترین سطح از اواسط ژوئن (تیر) قرار دارد، یعنی پیش از ثبت درخواست بلک‌راک برای یک صندوق ETF اسپات. این شاخص کاهش تقاضا از سوی خریداران اهرمی که از قراردادهای مشتقه استفاده می‌کنند را منعکس می‌کند.

  • مقایسه والکس و بیت پین؛ کدام صرافی بهتر است؟

همچنین تریدرها باید بازارهای اختیار معامله را تحلیل کنند تا درک کنند آیا اصلاح اخیر باعث شده است سرمایه‌گذاران خوش‌بینی کمتری داشته باشند یا خیر. شکاف ۲۵% دلتا نشانه‌ای گویاست که میزهای آربیتراژ و بازارسازها بیش از حد برای محافظت از سود یا زیان بالا می‌روند.

به طور خلاصه، اگر تریدرها افت قیمت بیت‌کوین را پیش‌بینی کنند، شاخص شکاف بیش از ۷٪ افزایش می‌یابد و دوره‌های هایپ بازار تمایل به شکاف منفی ۷٪ دارند.

شکاف 25% دلتا اختیار معامله 30 روزه بیت‌کوین. منبع: Laevitas
شکاف ۲۵% دلتا اختیار معامله ۳۰ روزه بیت‌کوین. منبع: Laevitas

همان‌طور که در بالا نشان داده شده است، شکاف ۲۵% دلتا اختیار معامله اخیراً وارد قلمرو خرسی شده است، به طوری که اختیار فروش (put) در ۴ سپتامبر با نرخ پریمیوم ۹٪ نسبت به اختیار خرید (call) مشابه معامله می‌شود.

بخوانید  معرفی برنامه تبدیل عکس به NFT + مناسب گوشی و کامپیوتر

داده‌ها نشانگر ریزش بیت‌کوین تا ۲۲۰۰۰

داده‌های مشتقه بیت‌کوین نشان می‌دهد که مومنتوم خرسی در حال قوی‌تر شدن است، به ویژه از آن‌جا که تصویب یک ETF اسپات با توجه به نگرانی‌های SEC در مورد فقدان اقداماتی برای جلوگیری از معامله قابل توجهی که در صرافی‌های خارج از کشور مبتنی بر استیبل کوین‌ها صورت می‌گیرد، به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۴ به تعویق می‌افتد.

در عین حال، عدم اطمینان در محیط نظارتی به نفع خرس‌ها است، زیرا هیچ راهی برای رد کردن ترس، عدم اطمینان و تردید در مورد اقدامات بالقوه DOJ یا دعاوی حقوقی در جریان علیه صرافی‌ها توسط SEC وجود ندارد.

در نهایت، سناریو بازگشت به ۲۲۰۰۰ دلار – سطحی که آخرین بار هنگامی که نرخ پریمیوم آتی بیت‌کوین ۳٫۵٪ بود دیده شد – با توجه به ناتوانی اخیر در حفظ مومنتوم قیمت مثبت علی‌رغم احتمال افزایش تصویب ETF اسپات بیت‌کوین، از بیشترین احتمال برخوردار است.

منبع: Cointelegraph

بخوانید  بروز‌رسانی زیرساخت سرویس سرور‌های صرافی پینگی

پرسش و پاسخ

خلاصه این مقاله چیست؟

مقاله در مورد روندهای خرسی در فیوچرز و مشتقات بیت‌کوین صحبت می‌کند و پیش‌بینی می‌کند که اصلاح قیمت تا ۲۲۰۰۰ دلار با احتمال بیشتری رخ خواهد داد.

چرا اصلاح قیمت بیت‌کوین تا ۲۲۰۰۰ دلار محتمل دانسته می‌شود؟

مومنتوم خرسی در مشتقات بیت‌کوین در حال تقویت است. نرخ پریمیوم آتی در پایین‌ترین سطح از اواسط ژوئن قرار دارد و شکاف ۲۵% دلتا اختیار معامله وارد منطقه خرسی شده است. این شاخص‌ها نشان می‌دهند که بازار اعتماد خود را به چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت‌کوین از دست داده است.

نوشته قدم بعدی بیت‌کوین؛ داده‌ها نشانگر ریزش تا ۲۲هزار دلار اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2608136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها