تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1

لورس :قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا

  • کد خبر : 2605224
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
لورس :قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

خوب، بد و زشت قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا چگونه است؟ چارچوب نظارتی اتحادیه اروپا در بازارهای دارایی های رمزنگاری خوب نیست. اما سطحی از وضوح را برای ایالات متحده فراهم می کند. برای دریافت جدیدترین مقالات در حوزه قوانین و مقررات ارزهای دیجیتال با ما در سایت ارز دیجیتال همراه باشید.
قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا در حالی که تنظیم‌ کننده‌ های ایالات متحده مانند گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ادعاهای بد نیتی دارند مبنی بر اینکه سال‌ هاست که در مورد ارز دیجیتال شفافیت وجود دارد. اتحادیه اروپا در ماه آوریل با تصویب بازارهای دارایی‌ های رمزنگاری، اقدام واقعی انجام داد. اگرچه ناقص بود، اما حرکتی حیاتی در مسیر درست برای صنعت ما بود. سیگنالی به ایالات متحده بود که در صورت ادامه ایستادن و تکیه بر مقررات منسوخ، عقب خواهد ماند.
مطلب پیشنهادی: اتحادیه اروپا آمریکا را برای ارزهای دیجیتال شکست می دهد
مشکلات زیادی در صنعت بلاک چین وجود دارد که چارچوب نظارتی سنتی به اندازه کافی به آنها رسیدگی نمی کند. این منجر به ناامیدی و هدر رفتن منابع می شود. در حالی که برنامه‌ های کاربرد..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

خوب، بد و زشت قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا چگونه است؟ چارچوب نظارتی اتحادیه اروپا در بازارهای دارایی های رمزنگاری خوب نیست. اما سطحی از وضوح را برای ایالات متحده فراهم می کند. برای دریافت جدیدترین مقالات در حوزه قوانین و مقررات ارزهای دیجیتال با ما در سایت ارز دیجیتال همراه باشید.

قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا

در حالی که تنظیم‌ کننده‌ های ایالات متحده مانند گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ادعاهای بد نیتی دارند مبنی بر اینکه سال‌ هاست که در مورد ارز دیجیتال شفافیت وجود دارد. اتحادیه اروپا در ماه آوریل با تصویب بازارهای دارایی‌ های رمزنگاری، اقدام واقعی انجام داد. اگرچه ناقص بود، اما حرکتی حیاتی در مسیر درست برای صنعت ما بود. سیگنالی به ایالات متحده بود که در صورت ادامه ایستادن و تکیه بر مقررات منسوخ، عقب خواهد ماند.

بخوانید  NFT Milady با سرقت 1 میلیون دلار کارمزد، مورد سوء استفاده قرار گرفت

مطلب پیشنهادی: اتحادیه اروپا آمریکا را برای ارزهای دیجیتال شکست می دهد

مشکلات زیادی در صنعت بلاک چین وجود دارد که چارچوب نظارتی سنتی به اندازه کافی به آنها رسیدگی نمی کند. این منجر به ناامیدی و هدر رفتن منابع می شود. در حالی که برنامه‌ های کاربردی Web3 پتانسیل زیادی را نشان داده‌ اند، اما همچنان میکسی از این سیستم مالی سنتی است. البته ریمیکسی که به بهبود کارایی، باز بودن و انصاف برای همه شرکت‌ کنندگان اختصاص دارد.

MiCA: یک گام رو به جلو ضروری اما متوسط برای تنظیم مقررات

به طور خلاصه، مقررات ما تلاش می کند تا از انجام کارهای بد مردم با دیگران جلوگیری کند. به عنوان مثال می توان به ارسال یا دریافت پول تروریستی برای تسهیل اقدامات تروریستی یا کلاهبردارانی که به سرمایه گذاران ادعاهای متقلبانه می دهند اشاره کرد.

قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا
قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا

در مفهوم فنی تر، قوانین حاکم بر این استانداردهای عملیاتی عبارتند از: قوانین مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم، قوانین اوراق بهادار و کالا، تنظیم زیرساخت های بازار.

بخوانید  توانیر کاهش تعرفه برق ماینینگ را ابلاغ کرد

علی‌ رغم اصرار SEC بر اینکه مقررات موجود این سه موضوع را به طور گسترده پوشش می‌ دهد، بسیاری از عناصر موفق می‌ شوند از شکاف‌ های این تعاریف، قوانین و مجازات‌ های تقریباً ۱۰۰ ساله عبور کنند. تا حد زیادی می توانیم آن مشکل را به دو چیز نسبت دهیم.

مطلب پیشنهادی: مقررات دارایی دیجیتال در سراسر جهان

یکی دسته بندی دارایی های دیجیتال است. آیا آنها کالا یا اوراق بهادار هستند یا در یک دسته کاملاً جدید قرار می گیرند؟ توکن‌ های دیجیتال اغلب ویژگی‌ های یکی، هر دو یا هیچکدام را نشان می‌ دهند. این یک معضل مهم برای چارچوب‌ های موجود ایجاد می‌ کند.

دوم این است که سرعت نوآوری به مراتب بیشتر از نرخی است که چارچوب های نظارتی مالی سنتی کند می توانند با آن سازگار شوند. دولت ها مسئولیت وضع مقرراتی را دارند که به اندازه کافی قوی برای جلوگیری از رفتار نادرست و محافظت از ذینفعان، در عین حال به اندازه کافی انعطاف پذیر برای سازگاری با پیشرفت های وعده داده شده توسط این صنعت در حال رشد باشد. چگونه قرار است این مقامات با یک قرارداد هوشمند رقابت کنند که می تواند در عرض چند دقیقه مستقر شود و سپس در همان روز ارتقا یابد تا مجموعه ای از منطق و پارامترهای کاملاً متفاوت داشته باشد؟

بخوانید  چرا آمریکا برای آینده هوش مصنوعی نگران است؟

MiCA: خوب

بهترین بخش MiCA؟ قوانین سخت‌ گیرانه‌ تر و مجازات‌ های بزرگ‌ تر برای ارائه‌ دهندگان خدمات دارایی‌ های کریپتو که وجوه مشتری را از دست می‌ دهند! این یک مشکل طولانی مدت در کریپتو است که در آن صرافی ها و کیف پول ها در صورت هک شدن یا به خطر افتادن و از دست دادن دارایی کاربران هیچ مسئولیتی ندارند. که منجر به از دست رفتن ده ها میلیارد دلار بدون هیچ گزینه ای برای کاربران می شود. این غیرقابل قبول است و مستقیماً به تخریب غیرقابل برگشت بسیاری از افراد در صنعت ما توسط بازیگران بد کمک کرده است.

MiCA: بد

اگرچه هدف اصلی آن جلوگیری از دستکاری بازار است، اکثر دستکاری ها در خارج از اتحادیه اروپا اتفاق می افتد. بنابراین به طور مستقیم به بسیاری از افراد کمک نمی کند. ممکن است به طور غیرمستقیم کمک کند، زیرا به بازار سیگنال می دهد که تنظیم کننده ها به سمت آن حرکت می کنند. اگرچه این بستگی به مجازات هایی دارد که هنگام رسیدگی به پرونده ها به قاضی اعمال می شود

بخوانید  ایردراپ لایت لینک | آموزش دریافت ایردراپ Lightlink

ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی در آینده به طور قابل توجهی مستثنی هستند. اگرچه ممکن است این نکته مثبت تلقی شود که DeFi در آن گنجانده نشده است، اکثریت قریب به اتفاق تراکنش‌ ها و فعالیت‌ های زنجیره‌ ای DeFi هستند، و ناامیدکننده است که این مورد نادیده گرفته شد.

MiCA: زشت

متأسفانه، بسیاری از عناصر نگران‌کننده یا زشت در MiCA وجود دارد که خوانندگان باید از آن‌ ها آگاه باشند، نه تنها اگر شهروندان اتحادیه اروپا باشند. قانون سفر نظارت و ثبت تراکنش های مالی و فعالیت های آنلاین را به طرز بی سابقه ای افزایش داد و ارائه دهندگان خدمات را مجبور کرد برای هر تراکنش گیرنده و همچنین فرستنده را شناسایی کنند.

قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا
قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا

آستانه بسیار پایین ۱۰۰۰ یورویی برای گزارش دهی منجر به افزایش نظارت می شود، در مقایسه با آستانه سنتی ۱۰۰۰۰ دلاری در ایالات متحده برای بانک ها. با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق تخلفات مالی توسط بانک‌ ها و مؤسسات بزرگ‌ تر از طریق پولشویی و سایر فعالیت‌ های متقلبانه انجام می‌ شود، آزاردهنده است که افراد عادی تحت این سطوح اورولی بررسی شوند.

بخوانید  خرید اتریوم کیف پول من

قبل از راه‌ اندازی توکن‌ ها یا نقدینگی، به تأیید رسمی قانون‌ گذاران نیاز دارد. این امر به طور چشمگیری تعداد پروژه های قانونی در اتحادیه اروپا را به طور مستقیم و غیرمستقیم متوقف خواهد کرد. به سختی می توان تصور کرد که صف ها کوتاه و روند سریع باشد. دولت ها بارها و بارها ثابت کرده اند که در مورد فناوری های جدید کند و ناکارآمد هستند.

مشکل اساسی دیگری در هر مقررات اتحادیه اروپا وجود دارد که باید تکرار شود. ماهیت پراکنده سیستم دادگاه اتحادیه اروپا نتیجه گیری معنادار در مورد تأثیر احکام آتی فردی را دشوار می کند. به طور خلاصه، این یک برد جزئی برای Web3 است و به کار بسیار بیشتری در سراسر جهان توسط تنظیم کننده ها نیاز دارد.

این در تضاد کامل با سیستم قضایی ایالات متحده است که به طور سنتی، البته نه با Web3 یک پایه یکپارچه و محکم از احکام حقوقی است. مجموعه ای از احکام پراکنده باعث می شود که سایر کشورها واقعاً از MiCA پیروی کنند. در عوض، آنها احتمالا منتظر خواهند بود تا ایالات متحده چارچوب اساسی و دستورالعمل های نظارتی خود را ارائه دهد.

بخوانید  آموزش خرید اتریوم با کمترین کارمزد

The post قوانین ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا appeared first on ارز دیجیتال.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2605224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها