تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :قوانین حسابداری جدید راه را برای پذیرش رمزارزها توسط شرکت‌ها باز می‌کند!

  • کد خبر : 2614213
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
لورس :قوانین حسابداری جدید راه را برای پذیرش رمزارزها توسط شرکت‌ها باز می‌کند!
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

زمان مطالعه: ۲ دقیقهسازمان FASB، سازمانی است که استانداردهای حسابداری و گزارشگری را برای شرکت‌هایی که از اصول پذیرفته شده حسابداری ایالات متحده (GAAP) پیروی می‌کنند، تنظیم می‌کند. این سازمان، در ماه مارس فراخوانی برای اظهار نظر در مورد تغییرات پیشنهادی در کدگذاری استانداردهای حسابداری صادر کرده بود. این پیشنهاد به تازگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به رای گذاشته شد.
ارزش منصفانه، قیمت تخمینی دارایی است که ارزش فعلی بازار و سایر عناصر تعیین‌‌کننده را در نظر می‌گیرد. FASB در اکتبر ۲۰۲۲ تصمیمی «آزمایشی» در مورد حسابداری ارزش منصفانه برای دارایی‌های رمزارزی گرفته بود. رویه قبلی، شرکت‌ها را ملزم می‌کرد که ضررهای ناشی از کاهش ارزش ارزهای دیجیتال را که به دلیل از دست دادن ناگهانی دارایی ایجاد می‌شد، در ترازنامه‌های خود، حتی پس از بازیابی ارزش دارایی دیجیتال، حفظ کنند. با این حال، روش حسابداری جدید، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بهبودهای مالی ناشی از افزایش قیمت رمزارزها را هم ثبت کنند. به این ترتیب، شرکت‌ها در صورت تمایل می‌توانند از حسابداری با ارزش منصفانه برای دارایی‌های رمزارزی خود استفاده کنن..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سازمان FASB، سازمانی است که استانداردهای حسابداری و گزارشگری را برای شرکت‌هایی که از اصول پذیرفته شده حسابداری ایالات متحده (GAAP) پیروی می‌کنند، تنظیم می‌کند. این سازمان، در ماه مارس فراخوانی برای اظهار نظر در مورد تغییرات پیشنهادی در کدگذاری استانداردهای حسابداری صادر کرده بود. این پیشنهاد به تازگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به رای گذاشته شد.
ارزش منصفانه، قیمت تخمینی دارایی است که ارزش فعلی بازار و سایر عناصر تعیین‌‌کننده را در نظر می‌گیرد. FASB در اکتبر ۲۰۲۲ تصمیمی «آزمایشی» در مورد حسابداری ارزش منصفانه برای دارایی‌های رمزارزی گرفته بود. رویه قبلی، شرکت‌ها را ملزم می‌کرد که ضررهای ناشی از کاهش ارزش ارزهای دیجیتال را که به دلیل از دست دادن ناگهانی دارایی ایجاد می‌شد، در ترازنامه‌های خود، حتی پس از بازیابی ارزش دارایی دیجیتال، حفظ کنند. با این حال، روش حسابداری جدید، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بهبودهای مالی ناشی از افزایش قیمت رمزارزها را هم ثبت کنند. به این ترتیب، شرکت‌ها در صورت تمایل می‌توانند از حسابداری با ارزش منصفانه برای دارایی‌های رمزارزی خود استفاده کنند.

بخوانید  هکر صرافی کوینکس شناسایی شد؛ باز هم پای کره شمالی در میان است!

علاوه بر شرکت‌های کریپتویی مانند کوین‌بیس، این تغییر قوانین بر شرکت‌های دیگری مانند مایکرواستراتژی و تسلا که مقادیر زیادی ارز دیجیتال دارند، تأثیر می‌گذارد. در همین راستا، مایکل سیلور، رئیس اجرایی مایکرواستراتژی، در X نوشت که، حسابداری با ارزش منصفانه در حال حمایت از بیت کوین است. این ارتقای قوانین حسابداری توسط FASB، مانع بزرگی را برای پذیرش بیت کوین به عنوان دارایی خزانه از بین می‌برد.
برای انطباق با تغییرات، ارزهای دیجیتال به «دارایی‌های نامشهود» در حساب‌های مالی تبدیل می‌شوند. به این ترتیب، ممکن است در سال‌های آینده شاهد پذیرش هرچه بیشتر ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌های بزرگ باشیم.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته قوانین حسابداری جدید راه را برای پذیرش رمزارزها توسط شرکت‌ها باز می‌کند! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2614213

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها