تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

لورس :قوی زشت بازار

  • کد خبر : 2637793
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
لورس :قوی زشت بازار
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

رخداد‏‏‏‏‏‌های تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی، بخش جدانشدنی بازار ارز‌های دیجیتال به‌شمار ‏‏‏‏‏‌می‌روند و تمام فعالان برای آنها آماده باشند قوی زشت بازار بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد : ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال همانند دیگر بازار‌‌‌‌‌‌های مالی در نتیجه رویداد‌‌‌‌‌‌ها و رخداد‌‌‌‌‌‌های مختلف جهانی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند و افزایش یا کاهش‌‌‌‌‌‌های قیمتی را ثبت می‌کنند، اما با توجه به ارزش بازار کمتر ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال نسبت به بازار‌‌‌‌‌‌هایی مانند بورس و فارکس، نوسانات قیمتی دارایی‌های بلاک‌چینی در نتیجه این رخداد‌‌‌‌‌‌ها شدیدتر بوده و ممکن است به ناگهان‌میلیون‌ها دلار سرمایه را از بین ببرد. به همین‌دلیل سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال همواره تلاش می‌کنند تا در جریان آخرین اخبار قرار بگیرند و با دنبال‌کردن تغییرات اقتصادی و سیاسی جهان، نوسانات قیمتی احتمالی آینده را پیش‌بینی کنند. این فرآیند برای کسب سود در بازار‌‌‌‌‌‌های مالی ضروری است و بررسی اخبار و رویداد‌‌‌‌‌‌های جهانی بخشی اساسی از مهارت معاملات دارایی‌ها به‌شمار می‌رود. برخی اتفاقات مانند وقوع جنگ، غیرقابل پیش‌بینی هستند..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

رخداد‏‏‏‏‏‌های تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی، بخش جدانشدنی بازار ارز‌های دیجیتال به‌شمار ‏‏‏‏‏‌می‌روند و تمام فعالان برای آنها آماده باشند

قوی زشت بازار بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد : ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال همانند دیگر بازار‌‌‌‌‌‌های مالی در نتیجه رویداد‌‌‌‌‌‌ها و رخداد‌‌‌‌‌‌های مختلف جهانی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند و افزایش یا کاهش‌‌‌‌‌‌های قیمتی را ثبت می‌کنند، اما با توجه به ارزش بازار کمتر ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال نسبت به بازار‌‌‌‌‌‌هایی مانند بورس و فارکس، نوسانات قیمتی دارایی‌های بلاک‌چینی در نتیجه این رخداد‌‌‌‌‌‌ها شدیدتر بوده و ممکن است به ناگهان‌میلیون‌ها دلار سرمایه را از بین ببرد. به همین‌دلیل سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال همواره تلاش می‌کنند تا در جریان آخرین اخبار قرار بگیرند و با دنبال‌کردن تغییرات اقتصادی و سیاسی جهان، نوسانات قیمتی احتمالی آینده را پیش‌بینی کنند. این فرآیند برای کسب سود در بازار‌‌‌‌‌‌های مالی ضروری است و بررسی اخبار و رویداد‌‌‌‌‌‌های جهانی بخشی اساسی از مهارت معاملات دارایی‌ها به‌شمار می‌رود.

برخی اتفاقات مانند وقوع جنگ، غیرقابل پیش‌بینی هستند و به ناگهان می‌توانند بازار‌‌‌‌‌‌های مالی را دگرگون کنند. به این رویداد‌‌‌‌‌‌های بسیار منفی در بازار‌‌‌‌‌‌های مالی «قوی سیاه» گفته می‌شود که طی سالیان گذشته بار‌‌‌‌‌‌ها سرمایه‌گذاران ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال را غافلگیر کرده و ضرر‌‌‌‌‌‌های غیرقابل جبرانی را رقم ‌‌‌‌‌‌زده است، به ‌همین‌دلیل مهم است که معامله‌گران با ماهیت قوی‌سیاه آشنا باشند و برخی اقدامات را برای جلوگیری از ثبت ضرر‌‌‌‌‌‌های سنگین در نتیجه رخ‌دادن این رویداد‌‌‌‌‌‌های تصادفی انجام دهند.

قوی‌سیاه در بازار‌‌‌‌‌‌های مالی

قوی سیاه یک اصطلاح در بازار‌‌‌‌‌‌های مالی است و به رویداد یا اتفاقی بسیار منفی اشاره دارد که پیش‌بینی آن غیرممکن است. این رویداد‌‌‌‌‌‌ها درحالی‌که به‌ندرت رخ می‌دهند، اما آسیب اقتصادی قابل‌توجهی به‌همراه دارند و اجتناب از آنها دشوار است. رویداد‌‌‌‌‌‌های قوی‌سیاه در اشکال و اندازه‌‌‌‌‌‌های مختلفی رخ می‌دهند، بحران مسکن۲۰۰۸ و جنگ‌جهانی اول هردو نمونه‌‌‌‌‌‌ای از رویداد قوی‌سیاه به‌شمار ‌‌‌‌‌‌می‌روند که میزان تاثیر آنها بر بازار‌‌‌‌‌‌های مالی و سرمایه‌گذاران بسیار متفاوت بود. با وجود برخی تفاوت‌‌‌‌‌‌ها، هر رویداد قوی‌سیاه ۳ویژگی مشترک دارد. اولین ویژگی آن است که داده‌های آماری و تحلیل رخداد‌‌‌‌‌‌های گذشته نمی‌توانند وقوع آن را نشان دهند، بنابراین درحالی‌که پیش‌بینی روند‌‌‌‌‌‌های حدودی آینده ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال با بررسی تغییرات قیمتی گذشته آنها امکان‌پذیر است، اما بررسی رویداد‌‌‌‌‌‌های گذشته نمی‌تواند قوی‌سیاه آینده را نشان دهد.

علاوه بر آن، تمام رویداد‌‌‌‌‌‌های قوی‌سیاه تاثیرات شدیدی بر جهان و بازار‌‌‌‌‌‌های مالی دارند، درحالی‌که برخی زمان‌ها این تاثیر می‌تواند مثبت باشد، اما در بیشتر موارد فاجعه‌بار است. همچنین درحالی‌که پیش‌بینی رخ‌دادن یک رویداد قوی‌سیاه غیرممکن به‌نظر می‌رسد، اما شناسایی دلیل و چرایی رخ‌دادن آن اغلب مواقع آسان است. قوی‌سیاه اغلب به‌عنوان بخشی از زنجیره منطقی از رویداد‌‌‌‌‌‌ها رخ می‌دهد، بنابراین نشانه‌های آن در بسیاری از زمان‌ها در مقابل سرمایه‌گذاران بازار قرار دارد، با این حال تنها پس از رخ‌دادن بحران است که این نشانه‌‌‌‌‌‌ها واضح می‌شوند.

اغلب انسان‌ها و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند تا براساس اطلاعاتی که از گذشته به‌دست آورده‌اند آینده را پیش‌بینی کنند، درحالی‌که گذشته راهی قابل‌اعتماد برای پیش‌بینی آینده نیست و هرساله در جهان رویداد‌‌‌‌‌‌هایی رخ می‌دهند که در گذشته سابقه نداشته‌‌‌‌‌‌اند. همچنین فعالان بازار‌‌‌‌‌‌های مالی باید به این باور برسند که ممکن است همواره باور‌‌‌‌‌‌ها و تفکرات اشتباهی داشته باشند و بازار آماده است تا در یک زمان این موضوع را به آنها ثابت کند. در واقع ریشه و مفهوم اصطلاح قوی‌سیاه نیز به تفکرات اشتباه سرمایه‌گذاران اشاره دارد. این اصطلاح پس از انتشار کتاب یکی از معامله‌گران سابق وال‌استریت به‌نام نسیم طالب رایج شد که در آن به رویداد‌‌‌‌‌‌های تصادفی و اثرات آنها بر اقتصاد پرداخته بود. طالب در کتاب خود توضیح می‌دهد که برای صد‌‌‌‌‌‌ها سال‌بسیاری از مردم تصور می‌کردند که همه قو‌‌‌‌‌‌ها سفید هستند، بنابراین برای این افراد قوی‌سیاه تنها یک افسانه و رویداد غیرممکن تلقی می‌شد، با این حال سفر اروپایی‌‌‌‌‌‌ها به استرالیا و مشاهده قوی سیاه در دریاچه‌‌‌‌‌‌ها یک رخداد غیرقابل پیش‌بینی بود و به ناگهان تصورات و باور‌‌‌‌‌‌های گذشته این افراد را به چالش کشید.

درحالی‌که هیچ مدرکی مبنی‌بر غیرممکن‌بودن وجود قو‌‌‌‌‌‌های سیاه وجود نداشت، اما تجارب و تعصبات مردم باعث شد تا در مورد رنگ این پرنده فرضیات نادرستی داشته باشند. این شرایط در بازار‌‌‌‌‌‌های مالی نیز وجود دارد و درحالی‌که سرمایه‌گذاران می‌توانند با استدلال و استراتژی‌های نادرست فعالیت داشته باشند و به سود برسند، اما همواره این احتمال وجود دارد که رویداد‌‌‌‌‌‌های غیرقابل پیش‌بینی رخ‌داده، مشکلات استراتژی و باور‌‌‌‌‌‌های معامله‌گران را نشان دهند و ضرر‌‌‌‌‌‌های غیرقابل جبرانی را برای آنها رقم بزنند. ورشکستگی صرافی اف‌تی ایکس یکی از شناخته‌شده‌‌‌‌‌‌ترین و مهم‌ترین رویداد‌‌‌‌‌‌های قوی‌سیاه در بازار ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال به‌شمار می‌رود. در زمان فعالیت، بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باور بودند که این صرافی یکی از بهترین و معتبرترین پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال است، با این حال در سال‌۲۰۲۲ به ناگهان تخلفات این صرافی مشخص شد که ورشکستگی آن را به‌دنبال داشت. علاوه بر ضرر‌‌‌‌‌‌های سنگینی که اف تی ایکس برای معامله‌گران بازار به‌همراه داشت، بررسی‌‌‌‌‌‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون این صرافی همچنان بیش از ۷.۳‌میلیارد دلار دارایی را به‌میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان بدهکار است.

آمادگی برای قوی سیاه

رویداد‌‌‌‌‌‌های قوی‌سیاه برای سرمایه‌گذاران فاجعه‌بار است و در طول هر رویداد،‌هزاران سرمایه‌گذار سود یا سرمایه خود را از دست می‌دهند و پول زیادی را بدهکار می‌شوند، با این‌وجود تمام سرمایه‌گذاران در رویداد‌‌‌‌‌‌های قوی سیاه قربانی نیستند و برخی می‌توانند با بهره‌بردن از برخی استراتژی‌ها، از این رخداد‌‌‌‌‌‌ها عبور کرده و حتی سود خود را حفظ کنند. یکی از راه‌های آماده‌شدن برای رویداد‌‌‌‌‌‌های قوی‌سیاه، عدم‌اعتماد کامل به اعتبار ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال و روند‌‌‌‌‌‌های قیمتی آنها است. حتی اگر ارز دیجیتالی مانند بیت‌کوین آنقدر بزرگ به‌نظر می‌رسد که نمی‌تواند هرگز شکست بخورد، یک قوی‌سیاه می‌تواند با ظاهر‌شدن در یک زمان غیرقابل پیش‌بینی باعث آسیب بزرگ به اعتبار این ارز و سقوط ارزش آن شود. لازم به ذکر است که برخی رویداد‌‌‌‌‌‌های قوی سیاه به‌طور کلی بازار ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. ممنوعیت معاملات ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال در آمریکا می‌تواند یکی از این موارد باشد که منجر به خروج سنگین سرمایه از بازار دارایی‌های بلاک‌چینی می‌شود و آسیب بزرگی را برای فعالان این بازار به‌همراه خواهدداشت. در این شرایط، تنوع سبد سرمایه‌گذاری و خرید تنها چند ارز دیجیتال متنوع برای جلوگیری از آسیب در طول رویداد‌‌‌‌‌‌های قوی سیاه کافی نخواهد بود.

به همین دلیل کارشناسان به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند تا در بازار‌‌‌‌‌‌ها و دارایی‌های مختلف مانند توکن‌‌‌‌‌‌های غیرمثلی، بورس، فلزات گرانبها و دیگر موارد نیز فعالیت داشته باشند. تنوع در دارایی این فرصت را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا حتی در صورت رخ‌دادن بدترین اتفاق ممکن در بازار ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال، همچنان فرصت کسب سود و جبران ضرر را به کمک دیگر بازار‌‌‌‌‌‌ها داشته باشند. همچنین در این بین مهم است که سرمایه‌گذاران پیرامون سرمایه‌گذاری در ارز‌‌‌‌‌‌هایی که ارزش آنها وابسته به یک شرکت، افراد یا کشور‌‌‌‌‌‌های خاص است احتیاط کافی را داشته باشند. بایننس‌کوین از جمله این ارز‌‌‌‌‌‌ها به‌شمار می‌رود که وابسته به صرافی بایننس است، بنابراین در صورت رخ‌دادن رویداد‌‌‌‌‌‌های قوی‌سیاه در این صرافی مانند ممنوعیت فعالیت قانونی، ارزش ارز دیجیتال بومی آن نیز از بین خواهد رفت. یکی دیگر از راه‌های آمادگی برای یک رویداد قوی سیاه، پیروی از یک استراتژی ساده و همیشگی در بازار‌‌‌‌‌‌های مالی است.

این استراتژی به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که تنها پولی را که توان از دست‌دادن آن را دارند سرمایه‌گذاری کنند. از دست‌دادن بخشی از حقوق یک ماه در نتیجه معاملات اشتباه می‌تواند یک تجربه ارزشمند باشد، اما ازبین‌رفتن پس‌انداز به‌معنای آسیب‌های غیرقابل جبران به زندگی روزمره و اهداف بلندمدت است. بنابراین، معامله‌گران نباید از اهمیت کنترل ریسک در زمان فعالیت در بازار ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال غافل شوند و با تنوع‌بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری و همچنین مدیریت سرمایه خود اطمینان حاصل کنند که آرامش و امنیت زندگی خود را در نتیجه رخ‌دادن یک رویداد قوی‌سیاه از دست نمی‌دهند. امروزه با افزایش شدید قیمت ارز‌‌‌‌‌‌های دیجیتال و ثبت اوج قیمتی جدید برای بیت‌کوین، توجه به این نکته بیش از پیش ضروری شده‌است و باید علاقه‌مندان به معاملات این ارز‌‌‌‌‌‌ها همواره به خطرات سرمایه‌گذاری در بازار بلاک‌چینی توجه داشته‌باشند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

  • اینستاگرم
  • تلگرام
  • ایکس
  • لینکدین
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها