تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :قیمت بیت‌ کوین دوباره سقوط می‌کند؟

  • کد خبر : 2621030
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
لورس :قیمت بیت‌ کوین دوباره سقوط می‌کند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

قیمت بیت‌ کوین دوباره سقوط می‌کند؟ قیمت بیت‌ کوین هنوز به اندازه ۶۰٪ از سقف تاریخی خود در ماه نوامبر ۲۰۲۱ پایین‌تر است، بنابراین بسیاری از معامله‌گران به این سوال می‌اندیشند که آیا قیمت BTC ممکن است در طی ماه‌های آینده باز هم سقوط کند یا خیر.
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، زمانی که به نمودار قیمت در سال جاری نگاهی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که بیت‌ کوین همچنان در مسیر یک بازگشت صعودی قرار دارد. قیمت بیت‌ کوین پس از ریزش و کف‌سازی در حدود ۱۶،۸۰۰ دلار در ماه نوامبر ۲۰۲۲، با وجود نگرانی‌های مرتبط با افزایش نرخ بهره و ترس معامله‌گران از این بابت و همچنین خوش‌بینی و امیدواری عموم به تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF)، ٪۷۰ افزایش یافته است.
با این وجود، گاوهای بیت‌ کوین در ماه‌های اخیر نتوانسته‌اند قیمت را در بالای سطح ۳۰ هزار دلار حفظ کنند. بنابراین، با توجه به اینکه هنوز بیش از ۲۰۰ روز تا هاوینگ (Halving) باقی مانده، برای بسیاری از معامله‌گران سوال شده که آیا قیمت بیت‌ کوین ممکن است در ماه‌های آینده دوباره کاهش یابد یا اینکه در همین روند فعلی به کار خود ا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

قیمت بیت‌ کوین دوباره سقوط می‌کند؟

قیمت بیت‌ کوین هنوز به اندازه ۶۰٪ از سقف تاریخی خود در ماه نوامبر ۲۰۲۱ پایین‌تر است، بنابراین بسیاری از معامله‌گران به این سوال می‌اندیشند که آیا قیمت BTC ممکن است در طی ماه‌های آینده باز هم سقوط کند یا خیر.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، زمانی که به نمودار قیمت در سال جاری نگاهی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که بیت‌ کوین همچنان در مسیر یک بازگشت صعودی قرار دارد. قیمت بیت‌ کوین پس از ریزش و کف‌سازی در حدود ۱۶،۸۰۰ دلار در ماه نوامبر ۲۰۲۲، با وجود نگرانی‌های مرتبط با افزایش نرخ بهره و ترس معامله‌گران از این بابت و همچنین خوش‌بینی و امیدواری عموم به تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF)، ٪۷۰ افزایش یافته است.

با این وجود، گاوهای بیت‌ کوین در ماه‌های اخیر نتوانسته‌اند قیمت را در بالای سطح ۳۰ هزار دلار حفظ کنند. بنابراین، با توجه به اینکه هنوز بیش از ۲۰۰ روز تا هاوینگ (Halving) باقی مانده، برای بسیاری از معامله‌گران سوال شده که آیا قیمت بیت‌ کوین ممکن است در ماه‌های آینده دوباره کاهش یابد یا اینکه در همین روند فعلی به کار خود ادامه می‌دهد.

در این مطلب با نزدیک شدن به سه ماهه سوم سال به سناریوهای احتمالی نگاهی خواهیم داشت.

تحلیل بیت کوین

فراکتال فیبوناچی به سقوط قیمت بیت‌ کوین تا سطح ۲۱،۵۰۰ دلار اشاره دارد

از نظر تکنیکالی، قیمت بیت‌ کوین در اطراف خط فیبوی ۰/۲۳۶ از اندیکاتور فیبوناچی‌ اصلاحی خود به تثبیت رسیده است. این فیبوناچی از سویینگ سقف ۶۹ هزار دلار (بالای بازار) به سویینگ کف ۱۵،۹۰۰ دلار (پایین بازار) رسم شده است.

این عملکرد پایدار قیمت بیت‌ کوین بسیار شبیه به چیزی است که در طول اصلاح قیمت در سال ۲۰۱۸ دیده بودیم.

نمودار قیمت هفتگی BTC/USD
نمودار قیمت هفتگی BTC/USD

در سال ۲۰۱۸، جفت ارز بیت‌ کوین به دلار آمریکا (BTC/USD) در اطراف خط فیبوی ۰/۲۳۶ خود به حدود ۶۷۹۰ دلار تثبیت شد و برای ماه‌ها پیش از آنکه به سطح ۳ هزار دلار در ماه دسامبر کاهش پیدا کند، در این محدوده معاملاتی قرار گرفته بود. سطح ۳ هزار دلار با آنچه که اکنون حمایت چند ساله خط روند صعودی محسوب می‌شود (و در نمودار بالا به عنوان حمایت قیمت در بازار نزولی مشخص شده است) منطبق شده بود.

در حال حاضر با توجه به اینکه قیمت در خط فیبوی ۰/۲۳۶ تثبیت شده، بیت‌ کوین در اواسط مسیر خود برای تکرار سال ۲۰۱۸ قرار دارد. شکست رو به پایین این سطح بدان معناست که قیمت بیت‌ کوین سطح ۲۱،۵۰۰ دلار را به عنوان حمایت کلیدی بعدی خود خواهد دید، که تقریباً ۱۷/۷۵٪ از سطح فعلی آن کمتر است.

قدرت‌افزایی دلار ریسک حرکت کاهشی بیت‌ کوین را بیشتر می‌کند

در همین حین، شاخص دلار آمریکا (DXY) که قدرت دلار این کشور را در مقابل مجموعه‌ای از برترین ارزهای ملی دیگر کشورها اندازه‌گیری می‌کند، به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر ۲۰۲۲ دست یافته است.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده، این شاخص در طول سال ۲۰۲۳ یک همبستگی منفی با بیت‌ کوین داشته است.

نمودار قیمت هفتگی BTC/USD در مقابل شاخص دلار آمریکا
نمودار قیمت هفتگی BTC/USD در مقابل شاخص دلار آمریکا

رشد دلار پس از تصمیم بانک مرکزی ایالات متحده مبنی بر توقف افزایش نرخ بهره در تاریخ ۲۰ سپتامبر شتاب بیشتری گرفته و در حال حاضر شاخص DXY یازدهمین کندل سبز هفتگی خود را نیز به صورت متوالی ثبت کرده است.

نمودار عملکرد هفتگی شاخص دلار آمریکا
نمودار عملکرد هفتگی شاخص دلار آمریکا

به عبارت دیگر، اگر دلار به دنبال رسیدن DXY به یک تقاطع طلایی (Golden Cross) به رشد خود ادامه دهد، چشم‌انداز صعودی بیت‌ کوین ممکن است تیره و تارتر از پیش شود.

نوشته های مشابه

  • استخراج بلاک نامعتبر بیت کوین یک بلاک نامعتبر در شبکه بیت کوین استخراج شد؛ داستان چیست؟ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
  • عملکرد طلا در مقایسه با بیت کوین قیمت طلا در سراشیبی سقوط؛ بیت کوین عملکرد بهتری نسبت به طلا دارد؟ ۰۸ مهر ۱۴۰۲

آیا بیت‌ کوین‌های «قدیمی» به فروش می‌رسند؟

معیارهای آنچین بیت‌ کوین اما چشم‌انداز متفاوتی را از این وضعیت به تصویر کشیده‌اند.

معیار روزهای انباشت تلف شده یا همان Coin Days Destroyed (CDD) بیت کوین، که عملکرد سرمایه‌گذاران بلندمدت را بررسی می‌کند، در تاریخ ۱۹ سپتامبر یک جهش را تجربه کرد، که نشان می‌دهد برخی از هولدرهای بلندمدت بیت‌ کوین دارایی‌های خود را جابجا کرده‌اند و این امر ممکن است به معنای سیو سود احتمالی یا تغییر پوزیشن‌ها باشد.

معامله‌گران باید جوانب احتیاط را رعایت کنند، چرا که از لحاظ تاریخی اکثر جهش‌های CDD پیش از کاهش قیمت‌ رخ داده‌اند.

معیار روزهای انباشت تلف شده بیت کوین
معیار روزهای انباشت تلف شده بیت کوین

از سوی دیگر، ذخایر بیت‌ کوین موجود در تمامی صرافی‌های رمزارزی همچنان در یک مسیر نزولی قرار دارد و این امر به محبوب شدن نگرش هودل در بین سرمایه‌گذاران اشاره می‌کند.

ذخایر بیت کوین صرافی‌ها
ذخایر بیت کوین صرافی‌ها

تحلیل‌گران معاملات بیت‌ کوین چه می‌گویند؟

تحلیل‌گران بیت‌ کوین نیز در مورد اینکه قیمت در طی ماه‌های آینده به کدام سمت حرکت خواهد کرد اظهار نظرهای متفاوتی کرده‌اند.

Skew، معامله‌گر معروف، ادعا کرده که قیمت بیت‌ کوین ممکن است تا ماه اکتبر به ۳۰ هزار دلار برسد و به خاطر کمبود نقدینگی قیمت پیشنهادی در نزدیکی ۲۷ هزار دلار، می‌تواند منجر به یک شکست قیمتی شود.

در این بین، تحلیل‌گر دیگری با نام Rekt Capital، اصلاح قیمت به سمت ۱۸ هزار دلار را بر اساس یک فراکتال پیش از هاوینگ که در نمودار زیر هم نشان داده شده در بین حالات احتمالی در نظر گرفته است.

منظور از فراکتال یک الگوی رفتاری و مجموعه‌ای از مشخصه‌های بخشی از سامانه است که به کل آن شباهت دارد.

نمودار قیمت هفتگی BTC/USD با تحلیل Rekt Capital
نمودار قیمت هفتگی BTC/USD با تحلیل Rekt Capital

Rekt Capital در ادامه گفت:

تاریخ نشان می‌دهد که ۱۴۰ روز آینده برای متوسط هزینه دلاری در آمادگی معامله‌گران برای رالی پارابولیک (سهمی‌وار) قیمت پس از هاوینگ حیاتی خواهد بود.

متوسط هزینه دلاری فرآیندی است که سرمایه‌گذار طبق یک زمان‌بندی خاص، علیرغم پایین آمدن قیمت سهام یا دارایی، مبلغ ثابتی را به خرید آن اختصاص می‌دهد.

اگر بیت‌ کوین بخواهد از سطوح قیمت فعلی خود اصلاح کند، احتمالاً در این دوره ۱۴۰ روزه رخ خواهد داد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۰ / ۵. مجموع امتیازها: ۰

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2621030

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها