تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :قیمت بیت کوین پس از هاوینگ چهارم به چند دلار می رسد؟ فقط ۵۰۰۰۰ بلاک باقیست

  • کد خبر : 2598349
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
لورس :قیمت بیت کوین پس از هاوینگ چهارم به چند دلار می رسد؟ فقط ۵۰۰۰۰ بلاک باقیست
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس : با توجه به توییتی که بیت‌کوین وودز (Bitcoin Woods) منتشر و یک جدول زمانی را برای تاریخ نصف شدن بلاک‌های بیت‌کوین معرفی کرده است، این رویداد  در ۲۲ آوریل ۲۰۲۴  یا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ رخ خواهد داد. جامعه بیت کوین منتظر هاوینگ است هاوینگ بیت‌کوین به کاهش […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

 بیت کوین

با توجه به توییتی که بیت‌کوین وودز (Bitcoin Woods) منتشر و یک جدول زمانی را برای تاریخ نصف شدن بلاک‌های بیت‌کوین معرفی کرده است، این رویداد  در ۲۲ آوریل ۲۰۲۴  یا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ رخ خواهد داد.

جامعه بیت کوین منتظر هاوینگ است

هاوینگ بیت‌کوین به کاهش ۵۰ درصدی پاداش بلوک استخراجی اشاره دارد که بعد از استخراج هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک که معمولاً چهار سال طول می‌کشد، اتفاق می‌افتد.

هاوینگ آینده، چهارمین هاوینگ در تاریخ بیت‌کوین خواهد بود که پاداش بلاک را از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین کاهش می‌دهد. زمان اخرین هاوینگ، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال ۲۱۴۰ رخ خواهد داد که پاداش بلاک صفر خواهد شد.

با توجه به عرضه ثابت ۲۱ میلیون بیت‌کوین، هاوینگ، تعداد ارزهای در گردش را کاهش می‌دهد که این فرآیند، بر پویایی عرضه-تقاضا تأثیر می‌گذارد و به عنوان یک محرک قیمت، می‌تواند عمل کند. این انتظار، بر اساس داده‌های گذشته انجام شده است؛ با این حال، شایان به ذکر است که داشتن سه نقطه داده از نظر آماری دقیق نیست و علاوه بر این، عدم قطعیت اقتصاد کلان عاملی در هاوینگ قبلی نبوده است.

بخوانید  آیا فیدلیتی سکوی پرتاب بیت کوین خواهد بود؟

هاوینگ های گذشته

بیت هرینگتون (Bit Harington)، قیمت بیت کوین را در مقیاس لگاریتمی ترسیم کرد و آن را ۱ سال قبل از هاوینگ، زمان وقوع هاوینگ و بالاترین قیمت پس از هاوینگ مشخص کرد که داده‌ها به صورت زیر است:

  • اولین هاوینگ بیت‌کوین در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ رخ داد و پاداش بلوک را از ۵۰ بیت‌کوین به ۲۵ بیت‌کوین کاهش داد. قیمت بیت‌کوین، ۱ سال قبل از این هاوینگ تقریباً ۲ دلار، در زمان هاوینگ ۱۲.۳۵ دلار و بیشترین قیمت بعد از هاوینگ، که در ژانویه ۲۰۱۴ رخ داد، حدود ۱۰۰۰ دلار بوده و معادل ۷۹۹۷ درصد رشد داشته است.
  • هاوینگ دوم، در ۹ جولای ۲۰۱۶ رخ داد و پاداش بلوک را از ۲۵ بیت کوین به ۱۲.۵ بیت کوین کاهش داد. قیمت ۱ سال قبل تقریباً ۲۷۰ دلار، در زمان هاوینگ ۶۵۰ دلار و بیشترین قیمت پس از هاوینگ که در دسامبر ۲۰۱۷ رخ داده، حدود ۱۹۸۰۰ دلار بوده و معادل ۲۹۴۶ درصد رشد داشته است.
  • هاوینگ سوم، در ۱۱ می ۲۰۲۰ رخ داد و پاداش بلوک را از ۱۲.۵ بیت‌کوین به ۶.۲۵ بیت‌کوین کاهش داد. قیمت ۱ سال قبل تقریباً ۸۵۰۰ دلار، در زمان هاوینگ ۹۷۵۶ دلار و بیشترین قیمت پس از هاوینگ که در نوامبر ۲۰۲۲ رخ داده، حدود ۶۹۰۰۰ دلار بوده و معادل ۶۰۷ درصد رشد داشته است.
بخوانید  خالق اتریوم کیست ؟ آشنایی با ویتالیک بوترین

توییتر

این عکس از توییتر @bitharington است.

در هر سه مورد هاوینگ، قیمت در یک سال قبل ازهاوینگ به بالاترین قیمت پس ازهاوینگ حرکت کرد. با توجه به قیمت بیت‌کوین در حال حاضر که یک عدد پنج رقمی است، درصد افزایش پس از هاوینگ چهارم، کمتر از قبل خواهد شد. اگر بیت‌کوین این بار از همین الگو پیروی کند، انتظار می‌رود قیمت آن هنگام هاوینگ در بازار بالاتر از ۲۷۰۰۰ دلار باشد و امکان دارد در بیشترین قیمت پس از هاوینگ در حدود ۱۲۰۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰۰ دلار قرار گیرد.

هاوینگ بیت کوین چه تاثیراتی دارد؟

Halving بر جنبه‌های مختلف یک شبکه تاثییر می‌گذارد. بخش‌هایی مانند امنیت شبکه، سرمایه گذاران، ماینر‌ها و… به طور مستقیم از انجام شدن این کار تاثیر می‌گیرند. در ادامه این موضوع را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قیمت بیت کوین

با بررسی این فرآیند از لحاظ تاریخی متوجه می‌شویم که تا‌کنون افزایش قیمت بیت‌کوین را به دنبال داشته است. چرا‌که کاهش عرضه، ارزش آن را برای سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد. به عنوان مثال به دنبال اولین Halving، در عرض یک سال قیمت از ۱۲ دلار به ۱،۰۳۸ دلار افزایش یافت. به طور مشابه هاوینگ بیت‌کوین دوم که در سال ۲۰۱۶ رخ داد نیز، طی ۱۸ ماه موجب افزایش قیمت این ارز دیجیتال از ۶۵۰ دلار به ۲۰،۰۰۰ دلار گردید. همچنین Halving سوم منجر به افزایش قیمت تدریجی گردید؛ به طوری‌که این افزایش قیمت تا اوایل سال ۲۰۲۲ ادامه داشت.

بخوانید  پیش‌بینی آینده بازار رمزارزها در صورت سقوط احتمالی بایننس؛ وضعیت چقدر نگران‌کننده است؟

با این حال مانند بسیاری دیگر از اتفاق‌های رخ داده در این حوزه، عملکرد گذشته الزاما دلیلی بر نتایج آینده نیست. به همین خاطر علاوه بر رشد قیمت حاصل از نصف شدن پاداش استخراج، عوامل دیگری نیز در رشد قیمت این دارایی تاثیر‌گذارند.

بر امنیت شبکه

به طور کلی تاثیر مثبت این فرآیند در بلند‌مدت بر امنیت شبکه مثبت است، اما در کوتاه مدت ممکن است اثرات منفی‌ای نیز مشاهده شود؛ چگونه این اتفاق می‌افتد؟ ابتدا از جنبه منفی و کوتاه مدت آن شروع می‌کنیم؛ از آنجایی که با کاهش پاداش ارائه شده تعداد ماینر‌ها نیز ممکن است کمتر شوند، قدرت هش کلی شبکه نیز پایین می‌آید و انجام حملات ۵۱ درصدی برای مهاجمان ساده‌تر می‌گردد. البته این اتفاق موقت بوده و با پیشرفت در فناوری استخراج و افزایش تقاضا برای ارز دیجیتال، مجددا قدرت هش افزایش می‌یابد.

حال این فرآیند چگونه تاثیر مثبتی بر جا می‌گذارد؟ در‌‌واقع کاهش سکه‌های جدید، ارزش آن‌ را افزایش داده و انگیزه مهاجمان برای انجام حملات مختلف را کاهش می‌دهد. همچنین دارندگان این ارز دیجیتال، انگیزه بیشتری برای نگه‌داری سکه‌ها داشته و این موضوع احتمال سقوط قیمت را کاهش می‌دهد.

بخوانید  بهترین دستگاه استخراج بیت کوین

سرمایه گذاران  

کاهش تعداد سکه‌های جدید استخراج شده، بر پویایی عرضه و تقاضای هر ارز دیجیتال و در‌نهایت بر قیمت آن بسیار تاثیر‌گذار است. Halving برای سرمایه‌گذاران چالش‌ها و مزیت‌های مختلفی را به دنبال دارد. به عنوان مثال در کوتاه مدت، افزایش تقاضا و در‌نتیجه افزایش قیمت‌ها را مشاهده می‌کنیم. همچنین افزایش نا‌گهانی تقاضا ممکن است منجر به اصلاح نهایی شود که این موضوع برای سرمایه گذارانی که خرید بیت کوین خود را در نقطه اوج قیمت انجام داده‌اند، مضر واقع می‌شود.

از طرف دیگر بسیاری از سرمایه‌گذاران هاوینگ بیت‌کوین را سیگنالی می‌دانند که نشان از ارزشمندی و کسب سود  بیشتر از ارز دیجیتال مورد نظر دارد.

ماینرها

همانطور که پیش از این نیز ذکر کردیم، اصلی‌ترین مفهوم Halving کاهش پاداش بلاکی است که ماینر‌ها در ازای استخراج دریافت می‌کنند. در‌واقع تعداد بیت‌کوین‌های ارائه شده به ماینر‌ها کاهش می‌باید. تاثیر این فرآیند بر ماینر‌ها بسیار مهم است؛ چرا‌که سودآوری آن‌ها به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. با این اوصاف در کوتاه مدت، برخی ماینر‌ها که هزینه‌های برق بالا یا تجهیزات قدیمی دارند، ممکن است از ادامه کار خود منصرف شوند.

بخوانید  ارتش ریپل با ایلان ماسک به مشکل خورد! ماجرا چیست؟

از طرف دیگر در بلند مدت این فرآیند می‌تواند تاثیر مثبتی بر صنعت ماینینگ داشته باشد. به این صورت که تولید بیت‌کوین کمتر، منجر به فشار فروش کمتر در بازار و در‌نهایت افزایش قیمت این ارز دیجیتال می‌گردد. این افزایش قیمت، کاهش پاداش بلاک را برای ماینر‌ها جبران کرده و سود مناسبی برای آن‌ها به همراه دارد.

از طرف دیگر ارزشمند شدن BTC پس از هاوینگ، در‌واقع  این امکان را می‌دهد که ماینر‌های فعال دارایی ارزشمند‌تری‌ را استخراج کنند. با این اوصاف بسیاری از ماینر‌ها این فرآیند را بخشی ضروری و مفید برای اکوسیستم ارز‌های دیجیتال می‌دانند.

نباید فراموش کنیم که پیش‌بینی رفتار بازار و قیمت ارز‌های دیجیتال تا حد زیادی دشوار است و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. به همین خاطر بهتر است همواره قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال  را زیر نظر داشته باشید.

 

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها