تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :لزوم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو؛ جروم پاول در جکسون هول چه گفت؟

  • کد خبر : 2603362
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
لورس :لزوم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو؛ جروم پاول در جکسون هول چه گفت؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

لزوم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو؛ جروم پاول در جکسون هول چه گفت؟ جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو در همایش جکسون هول از احتمال افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم خبر داد.
به گزارش والکس و به نقل از theblock، رئیس فدرال رزرو که قبلا بارها در صحبت‌های خود به لزوم اعمال سیاست‌های انقباضی بیشتر برای کنترل تورم اشاره کرده بود، بار دیگر موضعی مشابه را اتخاد کرد.
جروم پاول روز جمعه ۲۵ آگوست (۳ شهریور) در سخنرانی خود در جکسون هول، با پرداختن به این موضوع که هدف نهایی فدرال رزرو کاهش تورم است، گفت:
ما متعهد به دستیابی و حفظ یک سیاست پولی هستیم که به اندازه کافی محدود کننده باشد و بتواند تورم را در طول زمان به سطح مورد نظر (۲ درصد) کاهش دهد. ما قصد داریم تا زمانی که مطمئن شویم تورم به طور پیوسته به سمت پایین حرکت می کند، سیاست پولی را در یک سطح محدود نگه داریم. وظیفه فدرال رزرو این است که تورم را به ۲ درصد برساند و ما این کار را انجام خواهیم داد. ما از سال گذشته سیاست‌های پولی را به میزان قابل توجهی تشدید کرده‌ایم، اگرچه تورم از اوج خود پایین آمده و این یک پیشرفت خوشایند ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

لزوم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو؛ جروم پاول در جکسون هول چه گفت؟

جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو در همایش جکسون هول از احتمال افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم خبر داد.

به گزارش والکس و به نقل از theblock، رئیس فدرال رزرو که قبلا بارها در صحبت‌های خود به لزوم اعمال سیاست‌های انقباضی بیشتر برای کنترل تورم اشاره کرده بود، بار دیگر موضعی مشابه را اتخاد کرد.

جروم پاول روز جمعه ۲۵ آگوست (۳ شهریور) در سخنرانی خود در جکسون هول، با پرداختن به این موضوع که هدف نهایی فدرال رزرو کاهش تورم است، گفت:

ما متعهد به دستیابی و حفظ یک سیاست پولی هستیم که به اندازه کافی محدود کننده باشد و بتواند تورم را در طول زمان به سطح مورد نظر (۲ درصد) کاهش دهد. ما قصد داریم تا زمانی که مطمئن شویم تورم به طور پیوسته به سمت پایین حرکت می کند، سیاست پولی را در یک سطح محدود نگه داریم. وظیفه فدرال رزرو این است که تورم را به ۲ درصد برساند و ما این کار را انجام خواهیم داد. ما از سال گذشته سیاست‌های پولی را به میزان قابل توجهی تشدید کرده‌ایم، اگرچه تورم از اوج خود پایین آمده و این یک پیشرفت خوشایند است اما همچنان در سطح غیرقابل قبولی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی نرخ بهره تا ۲۰۲۴

بخوانید  دوج کوین چیست؟ از رمز ارز پرطرفدار دوج چه می دانید؟

این اعلام آمادگی بانک مرکزی ایالات متحده برای افزایش نرخ بهره و لحن قاطعانه رئیس آن، یک واکنش شدید و فوری در قیمت ارزهای دیجیتال را به دنبال نداشت. بر اساس گزارش کوین گکو (CoinGecko) بیت کوین پس از سخنرانی پاول به ۲۵۹۴۲ دلار سقوط کرد و کاهشی ۱ درصدی را در طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرد.

اما نکته مهم کم شدن امیدواری‌ها برای پایان سیاست‌های انقباضی و محدود کننده فدرال رزرو بود. ارزهای دیجیتال همراه با شاخص‌های اصلی سهام بعد از آن که این سخنرانی ترس و یاس را به بازار تزریق کرد به رنگ قرمز و کاهش قیمت بیشتر متمایل شدند و از طرفی شاخص دلار آمریکا (DXY) با رشدی ۰.۴ درصدی به رقم ۱۰۴.۴۲ رسید که بالاترین حد از ماه مارس (فروردین) به حساب می‌آید. همچنین شاخص‌های داو جونز (Dow Jones)، اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) و نزدک (Nasdaq) تغییر چندانی نشان نمی‌دهند.

نوشته های مشابه

  • احتمال افزایش نرخ بهره لزوم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو؛ جروم پاول در جکسون هول چه گفت؟ ۰۴ شهریور ۱۴۰۲
  • ریپل ۸ کشور برای ساخت CBDC خود از XRP Ledger استفاده می‌کنند ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
بخوانید  تأثیر نرخ بهره فدرال رزرو بر بازار ارزهای دیجیتال

ادامه سیاست‌ها پولی فدرال رزرو در کنار تقویت شاخص دلار اتفاقات خوبی برای بازار ارزهای دیجیتال نیستند اما این مساله هیچ قطعیتی را درباره آینده به دنبال ندارد و به این معنا نیست که نمی‌توانیم نسبت به آینده خوش‌بین باشیم. تشدید سیاست‌های انقباضی و افزایش متوالی نرخ بهره برای بانک مرکزی آمریکا پرهزینه و خطرناک است و ممکن است اقتصاد آمریکا را وارد رکود کند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2603362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها