تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :لوریج چیست؟ آشنایی با معنی leverage در بازار ارز دیجیتال

  • کد خبر : 2614541
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۲۸
لورس :لوریج چیست؟ آشنایی با معنی leverage در بازار ارز دیجیتال
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

لوریج چیست؟ آشنایی با معنی leverage در بازار ارز دیجیتال ترید کردن تنها به خرید و فروش عادی (اسپات) خلاصه نمی‌شود. بلکه روش‌های معاملاتی مختلفی برای تریدرها وجود دارد تا بتوانند سرمایه خود را به راحتی افزایش دهند. یکی از روش‌های معاملاتی استفاده از اهرم یا leverage است. استفاده از لوریج در ارز دیجیتال محبوبیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که به تریدرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند در مدت زمان کوتاه به سود قابل توجهی دست پیدا کنند. اما لوریج واقعا چیست؟ معاملات اهرم دار چه مزایا و ریسک‌هایی دارند؟ در این مقاله به آموزش ترید ارز دیجیتال از نوع اهرم دار خواهیم پرداخت؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با بلاگ والکس همراه باشید.
نگاهی به مفهوم لوریج در ارز دیجیتال لوریج یا اهرم ضریبی است که به کمک آن می‌توانید مبلغ سپرده گذاری شده در معامله را افزایش دهید. leverage سود و زیان حاصل از معامله را افزایش می‌دهد به همین جهت باید قوانین استفاده از آن را به خوبی بدانید.
لوریج در معاملات به چه معناست؟ معاملات leverage دار ابزاری قدرتمند برای شما هستند که با استفاده درست از آن سرمایه خ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

لوریج چیست؟ آشنایی با معنی leverage در بازار ارز دیجیتال

ترید کردن تنها به خرید و فروش عادی (اسپات) خلاصه نمی‌شود. بلکه روش‌های معاملاتی مختلفی برای تریدرها وجود دارد تا بتوانند سرمایه خود را به راحتی افزایش دهند. یکی از روش‌های معاملاتی استفاده از اهرم یا leverage است. استفاده از لوریج در ارز دیجیتال محبوبیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که به تریدرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند در مدت زمان کوتاه به سود قابل توجهی دست پیدا کنند. اما لوریج واقعا چیست؟ معاملات اهرم دار چه مزایا و ریسک‌هایی دارند؟ در این مقاله به آموزش ترید ارز دیجیتال از نوع اهرم دار خواهیم پرداخت؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با بلاگ والکس همراه باشید.

بخوانید  آموزش صفر تا صد فارکس با محمد فاموریان

نگاهی به مفهوم لوریج در ارز دیجیتال

لوریج یا اهرم ضریبی است که به کمک آن می‌توانید مبلغ سپرده گذاری شده در معامله را افزایش دهید. leverage سود و زیان حاصل از معامله را افزایش می‌دهد به همین جهت باید قوانین استفاده از آن را به خوبی بدانید.

لوریج در معاملات به چه معناست؟

معاملات leverage دار ابزاری قدرتمند برای شما هستند که با استفاده درست از آن سرمایه خود را به راحتی افزایش دهید. منظور از اهرم در معاملات استفاده از اعتبار صرافی و قرض گرفتن از آن برای کسب سود بیشتر است. از Leverage یا اهرم در معاملات مارجین و فیوچرز استفاده می‌شود و این فرصت را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که بتوانند زودتر به سود برسند.

به عنوان مثال اگر شما ۱۰ دلار سرمایه داشته باشید، معامله بدون اهرم با آن سود کمی برای شما به ارمغان می‌آورد. اما اگر این ۱۰ دلار را با وارد معاملات اهرمی کنید، صرافی مورد نظر مبلغی را تحت عنوان قرض به شما می‌دهد که با آن معامله کنید. مثلا وقتی ۱۰ دلار را وارد معامله‌ای با اهرم ۱۰ کنید، سرمایه شما ۱۰۰ دلار می‌شود و حاشیه سود شما افزایش خواهد یافت.

بخوانید  آموزش فارکس چه اهمیتی دارد؟
لوریج چیست؟

نکته: دقت داشته باشید که اگر بتوانید روند درست بازار را حدس بزنید می‌توانید با انجام معاملات لانگ (صعودی) یا شورت (ریزشی) به سود بیشتری دست پیدا کنید.

اهرم چگونه کار می‌کند؟

اهرم با استفاده از مبلغی که در صرافی سرمایه گذاری می‌کنید کار می‌کند. اهرم در معاملات مارجین و فیوچرز استفاده می‌شود و هدف از آن دسترسی به سود بیشتر در زمان کوتاه است. وقتی شما از اهرم استفاده می‌کنید، صرافی به شما مبلغی را تحت عنوان لوریج قرض می‌دهد. شما به اندازه‌ای که سرمایه دارید وارد معامله می‌شوید اما سودی که به دست می‌آورید بر اساس مبلغ فعلی و قرضی از صرافی محاسبه می‌شود.

به عبارتی استفاده از معاملات مارجین دار به شما این امکان را می‌دهد که با یک تیر دو نشان بزنید. شما مبلغ کمی وارد معامله می‌کنید و در عوض با وام گرفتن از صرافی به سود بیشتری دست پیدا می‌کنید. صرافی در ازای پولی که به شما قرض می‌دهد، پس از پایان هر معامله مبلغی را تحت عنوان کارمزد از سود شما کم می‌کند.

بخوانید  قیمت بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

به عنوان مثال فرض کنید که می‌خواهید ۱۰۰۰ عدد ارز کاردانو خریداری کنید و قیمت هر کاردانو ۰/۵ دلار است. برای انجام این معامله در حالت عادی یا همان اسپات شما به ۵۰۰ دلار سرمایه نیاز دارید. این در حالی است که برای خرید این تعداد کاردانو در معامله فیوچرز با لوریج ۱۰ تنها به ۵۰ دلار نیاز دارید.

مقایسه معاملات اهرم ‌دار با معاملات بدون اهرم

معاملات اهرم دار و بدون اهرم دو معقوله کاملا متفاوت هستند که طرفداران خاص خود را دارند. در معاملات بدون اهرم شما فقط در روند صعودی بازار و با سرمایه واقعی خود می‌توانید معامله کنید. لذا میزان سود و ضرری که خواهید داشت نسبت به سرمایه شماست و ریسک کمتری دارد.

نوشته های مشابه

  • آموزش خرید بیت کوین چگونه بیت کوین بخریم؟ راهنمای تصویری معامله بیت کوین در ایران ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
  • الگوی چکش و چکش وارونه آموزش الگوی چکش و کندل چکش وارونه ؛ راهنمای استفاده الگوی Hammer Pattern ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
بخوانید  کپی تریدینگ چیست؟ آموزش انجام Copy Trading در معاملات ارز دیجیتال

اما معاملات اهرم دار کاملا متفاوت هستند یعنی شما با داشتن سرمایه کم نیز می‌توانید معامله کنید و سود بسیار خوبی به دست بیاورید. معاملات اهرم دار ریسک زیادی دارند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید هم در بازار صعودی و هم در بازار ریزشی سود داشته باشید. استفاده درست از لوریج در ارز دیجیتال هوشمندانه‌ترین تصمیمی است که یک تریدر می‌تواند بگیرد.

در کدام بازارها می‌توان از معاملات اهرمی استفاده کرد؟

معاملات اهرم دار یکی از متداول‌ترین روش‌های معاملاتی هستند که در بازارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. شناخت این بازارها به شما کمک می‌کند که بتوانید با استفاده از لوریج به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. بازارهایی که از معاملات اهرم دار پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از:

بازارهای معاملات لوریج

۱- بازار کریپتو کارنسی

یکی از پلتفرم‌هایی که از اهرم پشتیبانی می‌کند بازار مالی مربوط به ارز دیجیتال است. لوریج در ارز دیجیتال محبوبیت بسیار زیادی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که معاملات پر سودی داشته باشید. در این بازار می‌توانید انواع ارزهای دیجیتال را با اهرم‌های پایین یا بالا معامله کنید.

بخوانید  بیت کوین بعد از ۲ سال نیمی از بازار ارز‌های دیجیتال را بلعید!

۲- بازار جهانی فارکس

یکی دیگر از بازارهای محبوب که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، بازار فارکس است. در بازار فارکس می‌توانید از معاملات اهرم دار استفاده کرده و سهام‌های مختلف را معامله کنید.

۳- بازار کالا

در این بازار می‌توانید بیش از ۳۵ کالای مختلف از جمله طلا، نفت، نقره و … را با ضریب‌های مختلف معامله کنید.

۴- معاملات آپشن

این نوع از معاملات ریسک بالایی دارند و در صرافی بایننس انجام می‌شود. در معاملات آپشن معامله‌گران می‌توانند دارایی‌ها را با قیمت تعین شده در زمان مشخص را معامله کنند.

مزایا و خطرات استفاده از لوریج چیست؟

زمانی که صحبت از معاملات لوریج دار به میان می‌آید، تنها سودی که از طریق آن حاصل می‌شود اهمیت پیدا می‌کنند. اما واقعیت این گونه نیست چرا که معاملات اهرم دار مزایا و ریسک‌های خاص خود را دارند. با شناخت مزایا و ریسک‌های معاملات اهرمی می‌توانید با دید بازتری در این معاملات شرکت کرده و از ضررهای بزرگ جلوگیری کنید.

بخوانید  بهترین ارز‌های دیجیتال ارزان قیمت (مناسب برای سرمایه گذاری)

مزایای معاملات لوریج دار

معاملات اهرمی با توجه به روندی که دارند مزایای بسیار زیادی برای تریدرها به همراه خواهند داشت. بهره‌مندی از این مزایا سبب شده است که تریدرها تمایل بیشتری برای شرکت در معاملات با اهرم داشته باشند. به طور کلی مهم‌ترین مزایای این معاملات عبارت‌اند از:

  • سوددهی زیادی به همراه دارد: زمانی که به بازار مسلط هستید و سرمایه کمی دارید، استفاده از معاملات اهرم دار گزینه مناسبی برای سوددهی خواهد بود. به کمک این نوع معاملات می‌توانید طی مدت زمان کوتاه به سودهای بزرگی دست یابید.
  • قابلیت معامله به صورت ۲۴ ساعته دارند: همچون سایر معاملات، شما در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید می‌توانید وارد معاملات اهرم دار شوید و کسب درآمد کنید.
  • می‌توانید در هر دو روند بازار معامله کنید: بازار سرمایه همیشه روند صعودی ندارد و در بازه‌های مختلف ریزشی خواهد بود. معاملات اهرم دار به شما این امکان را می‌دهد که هم از بازار صعودی و هم از بازار ریزشی سود بسیار خوبی به دست آورید.
بخوانید  هودل کردن چیست و چرا محبوب است؟

ریسک معاملات اهرم دار

معاملات اهرم دار در کنار مزایای بسیار زیادی که دارند ریسک‌ها و خطراتی نیز دارند. وجود این خطرات باعث می‌شود که برخی از افراد سراغ معاملات لوریج دار نروند. مهم‌ترین خطرات معاملات اهرم دار عبارت‌اند از:

  • باعث لیکوییدی می‌شود: زمانی که بازار طبق تحلیل شما پیش نرود و یک فاندای منفی برای ارز مورد نظر شما بیاید کاملا خطرناک خواهد بود. در چنین شرایطی اگر حد ضرر یا استاپ لاس برای معامله خود تعیین نکرده باشید منجر به لیکوییدی یا از بین رفتن کل سرمایه‌ای که وارد معامله کرده‌اید خواهد شد.
  • میزان ضرر شما را افزایش می‌دهد: Leverage همانطور که میزان سود شما از معامله را افزایش می‌دهد به همان اندازه باعث افزایش ضرر و زیان خواهد شد. با توجه به اهرمی که انتخاب کرده‌اید احتمال ضرر شما نیز افزایش می‌یابد.
  • استرس زیادی به همراه دارد: بازار ارز دیجیتال پر از نوسان است و وقتی وارد معاملات اهرم دار می‌شوید به طور ناخودآگاه استرس می‌گیرید. البته اگر به بازار مسلط باشید و حد سود و ضرر تعیین کرده باشید دیگر هیچ استرسی شما را تهدید نخواهد کرد.
بخوانید  مقایسه بروکر آلپاری و لایت فارکس به طور کامل و 0 تا 100
مزایا و معایب معاملات اهرم دار

معاملات لوریج دار برای کدام تریدرها مناسب است؟

معاملات اهرم دار جزو معاملات پر سود با ریسک بالا هستند که برای تمام تریدرها مناسب نیستند. با انجام این معاملات می‌توانید در مدت زمان کوتاه با سرمایه کم به سودهای بیشتری دست پیدا کنید. به طور کلی شرکت در این معاملات برای تریدرهایی مناسب است که شرایط زیر را داشته باشند:

شناخت کاملی از معاملات اهرم دار داشته باشند

اولین شرط لازم برای شرکت در این معاملات، داشتن اطلاعات کافی درباره نحوه انجام معامله اهرم دار، اعمال حد سود و ضرر و جلوگیری از لیکوییدی است. با داشتن این اطلاعات می‌توانید به راحتی وارد معاملات leverage دار شوید و معاملات خود را با سود به پایان برسانید.

توانایی تحلیل روند بازار را داشته باشند

بدون شک توانایی تحلیل دقیق بازار یکی از لازمه‌های ترید است. برای معاملات اسپات این موضوع ریسک زیادی ندارد چون با میانگین کم کردن می‌توانید از ضررهای بزرگ جلوگیری کنید. اما در معاملات اهرم دار بدون تحلیل دقیق نباید وارد معامله شوید چون به جای سود رساندن به شما باعث لیکوییدی و از بین رفتن سرمایه خواهد شد.

بخوانید  بیت کوین کش و لایت کوین حذف شدند، سولانا جایگزین شد!

با اصول مدیریت سرمایه آشنا باشند

مدیریت سرمایه یکی از مهم‌ترین قوانین و اصولی است که تریدرها باید آن را یاد بگیرند. با توجه به ریسک بالای معاملات اهرم دار شما باید با اصول مدیریت سرمایه آشنا باشید و بتوانید معاملات خود را به خوبی مدیریت نمایید. دقت داشته باشید که بخش بزرگی از سرمایه شما باید به معاملات اسپات منتهی شود و تنها ۲۰ درصد آن را وارد معاملات لوریج دار کنید.

اهل ریسک کردن باشند

این موضوع را بارها تاکید کردیم که معاملات اهرم دار ریسک زیادی دارد؛ باز هم می‌گوییم. لذا شما باید تحمل سود یا ضرر در عرض چند ثانیه را داشته باشید چون بازار با نوسانات زیادی همراه است. پس اگر اهل ریسک هستید و توانایی لازم برای انجام این معاملات را دارید از همین حالا می‌توانید وارد این معاملات شوید.

استفاده اصولی از معاملات لوریج دار برای سود همیشگی

در این مقاله بررسی کردیم که لوریج چیست و لوریج در ارز دیجیتال چه مفهومی دارد. این معاملات با سود بالایی که به همراه دارند ممکن است باعث نابودی سرمایه تریدرهای عزیز شوند. لذا اگر می‌خواهید سود همیشگی داشته باشید و از ترید لذت ببرید نباید از اهرم‌های بالا استفاده کنید. چون این کار باعث افزایش ریسک معامله و فعال شدن لیکوییدی (از بین رفتن سرمایه) می‌شود. پس با استفاده اصولی از معاملات leverage دار و اهرم‌های پایین می‌توانید در هر بازار سرمایه‌ای که فعال هستید به سود دلخواه خود برسید.

بخوانید  ثبت رکوردی جدید از بیت‌کوین/ جدیدترین قیمت ارزهای دیجیتال

برچسب هامتوسط

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2614541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها