تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
0

لورس :لپ تاپ های استوک به چند دسته تقسیم می شوند؟

  • کد خبر : 2631628
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۶
لورس :لپ تاپ های استوک به چند دسته تقسیم می شوند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :اگر بخواهیم دسته بندی برای انواع لپ تاپ استوک مشخص کنیم می توان به چند روش اینکار را کرد. بر اساس محدوده قیمتی لپ تاپ های استوک محدوده قیمتی لپ تاپ های کارکرده و استوک از ۳ میلیون تومان شروع شده و تا قیمت های ۱۰۰ میلیون تومانی […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اگر بخواهیم دسته بندی برای انواع لپ تاپ استوک مشخص کنیم می توان به چند روش اینکار را کرد.

  • بر اساس محدوده قیمتی لپ تاپ های استوک

محدوده قیمتی لپ تاپ های کارکرده و استوک از ۳ میلیون تومان شروع شده و تا قیمت های ۱۰۰ میلیون تومانی نیز وجود دارد. قیمت های پایین تر را لپ تاپ های نسل پایین شامل می شود که برای کارها و امور ساده استفاده می شود. اما لپ تاپ های با قیمت بالا معمولا دارای پردازنده های قوی و نسل جدید و همچنین گرافیک های پرقدرت می باشند که برای امور مهندسی، گیمینگ، رندرینگ و … استفاده می شوند.

  • بر اساس کاربری لپ تاپ های استوک

اگر بخواهیم لپ تاپ های استوک را بر اساس کاربری آنها دسته بندی کنیم می توانیم آنها را به دسته های زیر تقسیم کنیم.

لپ تاپ های استوک مناسب دانشجویان و دانش آموزان. مناسب مهندسین و نقشه کش ها . لپ تاپ هایی که مناسب رندرینگ و بازی(گیمینگ) می باشند. لپ تاپ های استوک مناسب برنامه نویسی . لپ تاپ های لمسی و تبلت شو که با انها نقاشی دیجیتال می کشند.

  • بر اساس میزان سلامت و تمیزی

هر فروشگاهی گرید بندی لپ تاپ های استوک خود را به یک شکل انجام می دهد. معمولا گرید A+  شامل لپ تاپ های بسیار تمیز با خش جزیی می شود. لپ تاپ های گرید B  لپ تاپ هایی را شامل می شود که دچار شکستگی می باشند. لپ تاپ های خیلی خیلی تمیز و استفاده نشده هم جزو لپ تاپ های اپن باکس و نمایشگاهی دسته بندی می شوند.

  • بر اساس صنعتی یا خانگی بودن لپ تاپ های استوک

تمامی لپ تاپ های موحود در بازار به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. لپ تاپ های صنعتی، دارای طراحی های خاس متناسب با محیط های کاری و کارگاهی می باشند اما لپ تاپ های خانگی که به گلوسی نیز معروف هستند معمولا دارای ظاهری شیک و ظریف می باشند که برای مصارف کاربر خانگی طراحی می شوند.

لپ تاپ گرافیک‌ دار

به لپ تاپ هایی که روی مادربرد آنها چیپ گرافیک به صورت مجزا تعبیه شده باشد، به اصطلاح لپ تاپ گرافیک دار می گویند. در واقع تمامی لپ تاپ ها دارای قدرت گرافیکی هستند اما برخی از آنها از یک چیپ مجزا برای کارهای گرافیکی استفاده می کنند. شاید شنیده باشید که افراد می پرسند گرافیک لپ تاپ چند گیگ است. در واقع جواب این سوال به میزان حافظه گرافیکی دستگاه اشاره میکند. یکی از فاکتور های گرافیک لپ تاپ ها حافظه آنها می باشد. لپ تاپ های گرافیک دار برای کارهایی که نیاز به پردازش گرافیکی داشته باشند استفاده می شوند. پردازش تصاویر با نرم افزار فوتوشاپ یا طراحی مدل های سه بعدی با نرم ازفزار های طراحی و نقشه کشی مستلزم داشتن یک لپ تاپ گرافیک دار می باشد. تمامی شرکت های تولید کننده لپ تاپ هم لپ تاپ گرافیک دار تولید می کنند هم لپ تاپ بدون گرافیک. لپ تاپ های بدون گرافیک لپ تاپ هایی هستند که کارهای پردازش گرافیکی توسط خود CPU انجام می شود که برای CPU  های شرکت اینتل، مدل هایی همچون INTEL HD ،  INTEL UHD، INTEL IRIS و برای پردازنده های شرکت ای ام دی، AMD RADEON می باشند.

 

لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی

لپ تاپ های استوک

لپ تاپی به عنوان لپ تاپ دانشجویی و یا لپ تاپ دانش آموزی نداریم اما خب می توان با توجه به نیاز های یک دانشجو و دانش آموز حدس زد که چه لپ تاپی مناسب چنین افرادی می باشد. عمده استفاده این افراد از لپ تاپ، کارهای تایپی و نموداری و یا تماشای فیلم های آموزشی و وبگردی در محیط اینترنت می باشد. استفاده از نرم افزار های مجموعه ماکروسافت (WORD، EXCEL،POWER POINT) برای انجام تحقیق و یا ساخت اسلاید های اموزشی و استفاده از نرم افزار های Google Chrome برای وب گردی.  مورد دیگر در رابطه با قیمت لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی می باشد. این دسته از افراد معمولا به دنبال لپ تاپ های ارزان تر و اقتصادی تر می باشند. به این افراد لپ تاپ های سری صنعتی از برند های hp  و dell  و Lenovo  پیشنهاد می شود که قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان دارند.

لپ تاپ تبلت شو

لپ تاپ های تبلت شو اولا همگی دارای صفحه نمایش لمسی می باشند. ثانیا در بعضی از این لپ تاپ ها صفحه نمایش از صفحه کلید جدا شده و به صورت تبلتی مورد استفاده قرار می گیرد . در این حالت استفاده از لپ تاپ بوسیله تاچ دستگاه یا قلم نوری میسر می باشد. افرادی که کار تحلیل بورس، ارز دیجیتال و ترید انجام می دهند، مشتری این لپ تاپ ها می باشند. همچنین افرادی که کار طراحی بوسیله قلم نوری انجام می دهند نیز از لپ تاپ های تبلت شو استفاده می کنند. چند نمونه از این لپ تاپ های جدا شو می توان به سرفیس پرو ها یا اچ پی ۱۰۱۲ نام برد .

نوع دیگری از لپ تاپ تبلت شو، کیبرد از صفحه نمایش جدا نمی شود، و فقط به صورت ۳۶۰ درجه می چرخد که به لپ تاپ های X360  نیز معروف هستند. مثالی از این دسته لپ تاپ LENOVO X380 و یا لنوو یوگا

یکی از فروشگاه هایی که می توانید لپ تاپ تبلت شو با قیمت عالی و تضمین کیفیت از آنها تهیه کنید، فروشگاه استوک مال می باشد. این فروشگاه بزرگترین وارد کننده لپ تاپ استوک و اپن باکس از دبی و شارجه در جنوب کشور می باشد.

آدرس فروشگاه اینترنتی استوک مال : stokmall.ir

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2631628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها