تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :لیست بهترین وب سایت‌های خرید و فروش NFT+ آپدیت ۲۰۲۳

  • کد خبر : 2604057
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
لورس :لیست بهترین وب سایت‌های خرید و فروش NFT+ آپدیت ۲۰۲۳
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

لیست بهترین وب سایت‌های خرید و فروش NFT+ آپدیت ۲۰۲۳ آموزش متاورسارز دیجیتالچه فرد فعالی در بازار رمزارزهای دیجیتال باشید، چه فارغ از غوغای این بازار باشید، به احتمال زیاد تا به حال اسم ان اف تی (NFT) را شنیده اید. NFT نوعی از دارایی بر بستر بلاک چین است که در چند سال اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده است و سالانه مبالغ بسیار هنگفتی از طریق خرید و فروش این دارایی جابجا می‌شود. همین امر باعث شده که افراد زیادی به فکر خرید و فروش ان اف تی، ساخت ان اف تی و‌‌… بیفتند.
در این مقاله نگاهی به بهترین سایت‌های خرید و فروش ان اف تی در سال ۲۰۲۳ می‌اندازیم تا به شما کمک کنیم با دقت بیشتری وارد این بازار شوید.
فهرست مطالب
بهترین سایت‌های خرید و فروش NFT در دنیابرخی از بهترین سایت‌های خرید و فروش NFT شامل این مواردند:

۱٫ سایت خرید و فروش ان اف تی اوپن سی (OPENSEA.IO)شاید بتوان گفت که معروف ترین و شناخته شده ترین سایتی که در زمینه NFT فعالیت می‌کند، سایت اوپن سی است. این سایت فعالیت خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. اوپن سی برای ساخت و نگهداری ان اف تی، از شبکه استاندارد ERC-721 و اتریوم و همچنین شبکه پالیگا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

لیست بهترین وب سایت‌های خرید و فروش NFT+ آپدیت ۲۰۲۳

  • آموزش متاورس
  • ارز دیجیتال

چه فرد فعالی در بازار رمزارزهای دیجیتال باشید، چه فارغ از غوغای این بازار باشید، به احتمال زیاد تا به حال اسم ان اف تی (NFT) را شنیده اید. NFT نوعی از دارایی بر بستر بلاک چین است که در چند سال اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده است و سالانه مبالغ بسیار هنگفتی از طریق خرید و فروش این دارایی جابجا می‌شود. همین امر باعث شده که افراد زیادی به فکر خرید و فروش ان اف تی، ساخت ان اف تی و‌‌… بیفتند.

بخوانید  مفهوم فری مارجین یا free margin در فارکس چیست؟

در این مقاله نگاهی به بهترین سایت‌های خرید و فروش ان اف تی در سال ۲۰۲۳ می‌اندازیم تا به شما کمک کنیم با دقت بیشتری وارد این بازار شوید.

فهرست مطالب

بهترین سایت‌های خرید و فروش NFT در دنیا

برخی از بهترین سایت‌های خرید و فروش NFT شامل این مواردند:

سایت اوپن سی

۱٫ سایت خرید و فروش ان اف تی اوپن سی (OPENSEA.IO)

شاید بتوان گفت که معروف ترین و شناخته شده ترین سایتی که در زمینه NFT فعالیت می‌کند، سایت اوپن سی است. این سایت فعالیت خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. اوپن سی برای ساخت و نگهداری ان اف تی، از شبکه استاندارد ERC-721 و اتریوم و همچنین شبکه پالیگان (Polygon) استفاده می‌کند.

هنرمندان و افراد فعال در زمینه طراحی، می‌توانند از این سایت برای ساخت ان اف تی رایگان استفاده کنند. به این منظور که نیازی به صرف هزینه جهت ساخت NFT نیست و سازنده باید تمرکزش را روی فروش آن بگذارد. درآمد این سایت، بالغ بر ۲۰ میلیون دلار برآورد شده است. نرم افزار اوپن سی در دو نسخه اندروید و iOS در دسترس کاربران است.

بخوانید  هدف بعدی قیمت لایت کوین کدام است، ۵۰ دلار یا ۱۰۰ دلار؟

سایت اوپن سی برای این افراد مناسب است:

  • افراد مبتدی که می‌خواهند با کلکسیون‌های NFT آشنا شوند.
  • تریدرهایی که به دنبال خرید ان اف تی و فروش آن هستند.

مزایا سایت اوپن سی

مزایای اوپن سی شامل این مواردند:

  • برخورداری از کمیسیون مناسب
  • دارا بودن تنوع گسترده ای از NFTها
  • داشتن امنیت بالا

معایب سایت اوپن سی

معایب اوپن سی شامل این مواردند:

  • امکان پرداخت فقط با ارز دیجیتال وجود دارد.
  • داشتن یک کیف پول در سایت ضروری است.

2. سایت لاروالبس

۲٫ سایت خرید و فروش ان اف تی لاروالبس (LARVALABS.COM)

لاروالبس یک کمپانی نرم افزاری معروف و موفق است که در ابتدا فعالیت خود را در حیطه اپلیکیشن، برنامه و توسعه بازی آغاز کرد. پس از مدتی فعالیت، ساخت ان اف تی و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین به یکی از برنامه‌های اصلی این شرکت تبدیل شد. امروزه خیلی از معروف ترین بازی‌های بلاک چینی، به لطف کمپانی لاروالبس به وجود آمده اند. این شرکت به تولید ان اف تی کاراکتری شناخته می‌شود.

بخوانید  3 روش بازیابی و استعلام کد بورسی فراموش شده به سادگی!

نحوه عملکرد لاروالبس پیچیده و کاملا علمی است و این شرکت با دانشگاه‌های معروفی نظیر موسسه فناوری ماساچوست (یا همان دانشگاه MIT) همکاری می‌کند. از معروف ترین شرکای لاروالبس، می‌توان مایکروسافت و گوگل را نام برد. این شرکت در خصوص عرضه ان اف تی هنری نیز پیشرفت چشمگیری داشته و بسیاری از آثار هنری معروف را به شکل NFT درآورده تا ارزش آن‌ها را حفظ کند.

معمولا سایت لاروالبس برای افرادی مناسب است که به NFTهای مرتبط با بازی‌های ویدیویی علاقه دارند. به همین خاطر معمولا جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی از این سایت استفاده می‌کنند و از آن برای خرید ان اف تی و فروش آن استفاده می‌کنند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که تنوع کلکسیون‌های NFT در این سایت به اندازه دیگر سایت‌هایی که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم نیست.

سایت فاندیشن

۳٫ سایت خرید فروش فاندیشن در سال ۲۰۲۳ (FOUNDATION.APP)

سایت فاندیشن یکی دیگر از بهترین سایت‌ها جهت خرید و فروش ان اف تی در نظر گرفته می‌شود. رویکرد اصلی این سایت، معامله NFTهای هنری است. فاندیشن اخیرا در زمینه فروش این نوع NFTها و مزایده‌ها، پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است.

بخوانید  کاهش قیمت PEPE پس از فروش یک نهنگ؛ هک کانال تلگرام و حساب ایکس پپه

ساخت ان اف تی، در بستر شبکه اتریوم صورت می‌گیرد که همین موضوع باعث شده این سایت دارای امنیت بالا و مقیاس پذیری زیادی باشد. از آنجایی که هدف و تمرکز اصلی این سایت روی NFT هنری است، برای هنرمندان یک گزینه مناسب به شمار می‌رود. اگر قصد دارید در مزایده‌های این سایت شرکت کنید، باید از کیف پول‌های وب ۳ (نظیر متامسک) استفاده نمایید.

سایت فاندیشن از سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، به علت موفقیت بالا، بالغ بر ۴۳ هزار اتریوم نصیب توسعه دهندگان آن شده است. هنرمندان بعد از ساخت NFT در این سایت، آن را در حراجی برای فروش می‌گذارند. اگر قصد خرید ان اف تی را دارید نیز باید با استفاده از ارز دیجیتال، مبلغ ان اف تی را پرداخت کنید و آن را خریداری کنید.

مزایا خرید و فروش ان اف تی در سایت فاندیشن

برخی از مزایای سایت فاندیشن شامل این مواردند:

  • برخورداری از رابط کاربری مناسب
  • خدمات مشتری مناسب
  • وجود آموزش‌های جدید و به روز در سایت
بخوانید  شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج به روز شد

سایت رریبل

۴٫ وب سایت معروف خرید و فروش ان اف تی رریبل (RARIBLE.COM)

یکی دیگر از سایت‌هایی که در زمینه خرید و فروش ان اف تی فعالیت می‌کند و شهرت زیادی دارد، سایت رریبل است. رریبل از بهترین سایت‌های موجود حساب می‌شود که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند. می‌توانید برای پرداخت در این سایت از رمزارزهای دیجیتالی نظیر تزوس (Tezos) و فلو (Flow) استفاده نمایید.

رریبل یک سایت متمرکز است که متمرکز بودن در حال حاضر یک نقطه منفی در نظر گرفته می‌شود. البته سازندگان و توسعه دهندگان این وبسایت اظهار کرده اند که تصمیم دارند این سایت را غیرمتمرکز کنند. غیرمتمرکز بودن سایت باعث بالا رفتن امنیت و افزایش مقیاس استفاده از سایت خواهد شد.

مزایا سایت رریبل چیست؟

برخی از مزایای سایت رریبل شامل این مواردند:

  • این سایت این امکان را فراهم کرده که در یک محیط یکپارچه، به ساخت ان اف تی و خرید و فروش آن مشغول شوید.
  • بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای می‌توانید قیمت کلکسیون‌هایی که قبلا ساخته اید را تغییر دهید.
  • این سایت برای دسترسی راحت تر به NFTها با اوپن سی ادغام شده است.
  • تضمین درآمد بالا برای هنرمندانی که به کار ساخت ان اف تی مشغول هستند.
  • رریبل روش‌های پرداخت متنوعی را در اختیار کاربران قرار داده است و می‌توانید از کیف پول سایت‌های دیگر هم استفاده کنید.
  • رریبل از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • این سایت به فروشندگان و خریداران NFT از طریق توکن بومی خود پاداش اعطا می‌کند.
بخوانید  ظهور یک رقیب تازه برای پپه؛ نهنگ‌ها پشت PEPE را خالی کردند!

بررسی معایب پلتفرم خرید و فروش رریبل

این سایت در کنار مزایای بسیار زیادی که دارد معایبی هم دارد. برخی از معایب این سایت عبارتند از:

  • برای این که از امکانات این سایت بهره مند شوید حتما باید کیف پول‌تان را به آن متصل کنید.
  • این سایت از هر دو طرف معامله (هم فروشنده و هم خریدار) کمیسیون ۲.۵ درصدی دریافت می‌کند.
  • اگر کیف پولی ندارید که اتریوم داشته باشد، برداشت از این سایت غیرممکن است.
  • ساخت کیف پول دردسر و زحمت زیادی دارد.

رریبل یک سایت بسیار مناسب برای کاربران ایرانی است. توصیه می‌کنیم اگر به حوزه ان اف تی‌ها علاقمند هستید، حتما این سایت را امتحان کنید.

۵٫ سایت NFT سوپرریر (SUPERRARE.COM)

یکی دیگر از بهترین سایت‌ها در زمینه خرید و فروش ان اف تی، سایت سوپرریر است که از مناسب‌ترین و معتبرترین سایت‌های موجود در نظر گرفته می‌شود. اگر قصد خرید و فروش ان اف تی‌هایی را دارید که در زمینه هنر هستند، سوپرریر انتخاب بسیار خوبی است، زیرا تمرکز توسعه دهندگان این سایت به طور گسترده در حوزه فرهنگ و هنر است. به طور کامل پروسه خرید و فروش در سایت رریبل با اتر انجام می‌شود. اتر توکن بومی شبکه اتریوم محسوب می‌شود.

بخوانید  دامیننس بیت کوین خبر از شروع یک آلت سیزن غافلگیر کننده می‌دهد

لازم به ذکر است که رریبل هنوز یک سایت نوظهور است که در مراحل آغازین توسعه خود قرار دارد و هنوز تعداد هنرمندان آن بالا نرفته است. کارمزد معاملات در سایت سوپرریر ۳ درصد است که خریدار باید آن را پرداخت کند. اگر قصد فروش NFTای را دارید که خودتان آن را ساخته اید، ۱۵ درصد کارمزد باید به سایت بپردازید. این یعنی ۸۵ درصد سهم به سازنده ان اف تی تعلق می‌گیرد. اگر قصد فروش ان اف تی در بازار ثانویه را داشته باشید، حق سازنده ۱۰ درصد است. البته ممکن است توسعه دهندگان سایت در آینده این عدد را تغییر دهند.

مزایا پلتفرم خرید و فروش سوپرریر

برخی از مزایای سایت سوپرریر شامل این مواردند:

  • رابط کاربری مناسب سایت
  • ارائه دادن امکانات بی نظیری به کاربران همچون تنوع در توکن‌ها و…
  • انحصاری بودن سایت رریبل
  • داشتن حق امتیاز بسیار بالا برای هنرمندان سازنده NFT

معایب سایت سوپرریر

برخی از معایب سایت سوپرریر شامل این مواردند:

  • کارمزد بالای معاملات و تراکنش‌ها با اتریوم
  • بالا بودن حق کمیسیون در مقایسه با دیگر سایت‌های فعال در حوزه NFT
  • فراهم بودن امکان پرداخت تنها از طریق اتریوم
بخوانید  بیانیه انجمن بلاک چین ایران در اعتراض به مصوبه ماینینگ

سایت Nifty Gateway

۶٫ پلتفرم خرید و فروش ان اف تی Nifty Gateway (niftygateway.com)

سایت Nifty Gateway یک سایت خرید و فروش ان اف تی است که تمرکز اصلی آن روی آثار هنری هنرمندان است. این سایت منبع فروش آثار هنرمندان محبوبی نظیر (هنرمند سرشناس Beeple و خواننده مشهور Grimes) است. کاربران این سایت می‌توانند در کمترین زمان ممکن به آثار این هنرمندان دسترسی پیدا کنند.

وظیفه طراحی و راه اندازی این سایت بر عهده صرافی Gemini بود. در این سایت، NFT را با اسم Nifties می‌شناسند و همه آن‌ها بر مبنای اتریوم ساخته شده اند. یکی از اصلی ترین تفاوت‌های Nifty Gateway با دیگر پلتفرم‌های فعال در حوزه NFT این است که این سایت علاوه بر این که یک پلتفرم و بازار برای خرید و فروش ان اف تی است، یک کیف پول هم هست. این به این معناست که بعد از خرید ان اف تی، دارایی تان به کیف پول تان فرستاده نمی‌شود، بلکه در حساب تان در همین سایت ذخیره و نگهداری می‌شود.

بخوانید  هدف بعدی قیمت لایت کوین کدام است، ۵۰ دلار یا ۱۰۰ دلار؟

البته بسیاری از سرمایه گذارانی که می‌خواهند NFTهایشان را پیش خودشان نگه دارند، این قابلیت را یک نقطه ضعف در نظر می‌گیرند. از دیگر تفاوت‌های این پلتفرم می‌توان به این نکته اشاره که امکان خرید ان اف تی با ارزهای فیات همچون دلار آمریکا فراهم شده است و لزوما نیازی نیست که با ارز دیجیتال به معامله بپردازید.

بررسی نهایی لیست بهترین وب سایت‌های خرید و فروش NFT

در این مقاله به بهترین سایت‌ها برای ساخت ان اف تی و خرید و فروش آن پرداختیم. NFT یک بازار عالی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می‌شود اما باید ببینید کدام سایت برای معاملات تان مناسب تر است. علاوه بر این باید بدانید که ارزش آثار دیجیتالی خریداری شده همچون دنیای واقعی به عوامل گوناگونی بستگی دارد و امکان نوسان آن‌ها وجود دارد.

برای مثال ممکن است یک اثر هنری را خریداری کنید اما ارزش آن بعد از مدتی کاهش پیدا کند. بنابراین برای جلوگیری از ضرر کردن، با تفکر درست و در نظر گرفتن آینده، این آثار را خریداری کنید.

بخوانید  ظهور یک رقیب تازه برای پپه؛ نهنگ‌ها پشت PEPE را خالی کردند!
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2604057

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها