تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
0

لورس :مجموعه NFT آزوکی چیست؟ آشنایی با مجموعه NFT Azuki

  • کد خبر : 2626760
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
لورس :مجموعه NFT آزوکی چیست؟  آشنایی با مجموعه NFT Azuki
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

اکوسیستم NFT به سرعت در حالت پیشرفت بوده و هر روز شاهد اتفاقات عالی و بی‌نظیری در آن هستیم. هر روز پروژه‌های مختلفی در این سیستم ایجاد شده و برخی از آن‌ها به دلیل داشتن کیفیت بالا، اصالت، هنر و منحصر به فرد بودن توانسته‌اند سریع به موفقیت برسند. یکی از پروژه‌هایی که توانسته در سیستم NFT به دستاوردهای زیادی دست پیدا کنید، مجموعه NFT آزوکی است. این مجموعه در میان علاقمندان و کلکسیونرهای NFT سروصدای زیادی به پا کرده است. در این مطلب قصد داریم نگاه دقیق‌تری به مجموعه NFT Azuki بیندازیم و با موضوع آزوکی چیست بیشتر آشنا شویم.
مجموعه NFT آزوکی چیست؟ Azuki در ۱۲ ژانویه سال ۲۰۲۲ فعالیت خود را با انتشار مجموعه‌ای از آواتارها که توسط گروهی از هنرمندان طراحی شده بود، آغاز کرد. در واقع آزوکی یک برند دیجیتال است و تاکنون توانسته بیش از ۱۰۰۰۰ آواتار منتشر کند. این آواتارها به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد و طراحی با تم انیمیشنی توانسته‌اند نظر علاقمندان به NFT را در سراسر جهان به خود جلب کنند.
اگر به مجموعه‌های مختلف موجود در NFT توجه کرده باشید، بیشتر آن‌ها از تصاویر حیوانات، زامبی‌ها و موجودا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اکوسیستم NFT به سرعت در حالت پیشرفت بوده و هر روز شاهد اتفاقات عالی و بی‌نظیری در آن هستیم. هر روز پروژه‌های مختلفی در این سیستم ایجاد شده و برخی از آن‌ها به دلیل داشتن کیفیت بالا، اصالت، هنر و منحصر به فرد بودن توانسته‌اند سریع به موفقیت برسند. یکی از پروژه‌هایی که توانسته در سیستم NFT به دستاوردهای زیادی دست پیدا کنید، مجموعه NFT آزوکی است. این مجموعه در میان علاقمندان و کلکسیونرهای NFT سروصدای زیادی به پا کرده است. در این مطلب قصد داریم نگاه دقیق‌تری به مجموعه NFT Azuki بیندازیم و با موضوع آزوکی چیست بیشتر آشنا شویم.

مجموعه NFT آزوکی چیست؟

Azuki در ۱۲ ژانویه سال ۲۰۲۲ فعالیت خود را با انتشار مجموعه‌ای از آواتارها که توسط گروهی از هنرمندان طراحی شده بود، آغاز کرد. در واقع آزوکی یک برند دیجیتال است و تاکنون توانسته بیش از ۱۰۰۰۰ آواتار منتشر کند. این آواتارها به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد و طراحی با تم انیمیشنی توانسته‌اند نظر علاقمندان به NFT را در سراسر جهان به خود جلب کنند.

اگر به مجموعه‌های مختلف موجود در NFT توجه کرده باشید، بیشتر آن‌ها از تصاویر حیوانات، زامبی‌ها و موجودات فضایی ساخته شده‌اند. اما در مجموعه آزوکی به طور کامل از چهره انسان‌ها آن هم چهره‌هایی با سبک ژاپنی استفاده شده و همین کار باعث جذابیت بیشتر آن شده است. به همین خاطر NFT Azuki بعد از مدت کوتاهی توانست جزو ۱۰ مجموعه برتر توکن‌های غیر قابل معاوضه قرار بگیرد.

یکی از اصلی‌ترین توکن‌های این مجموعه بوبو (آزوکی شماره ۴۰) نام دارد که در واقع عنصر تشکیل دهنده آزوکی‌های دیگر به شمار می‌رود؛ بنابراین کسانی که صاحب این آزوکی هستند، می‌توانند در طراحی آزوکی‌های دیگر در آینده نقش موثری داشته باشند.

دقت داشته باشید که ظاهر هیچ یک از Azukiها شبیه به یکدیگر نبوده و هر کدام متفاوت هستند. از مهمترین ویژگی‌هایی که آزوکی‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، می‌توان به مو، جنسیت، کلاه، اسلحه، گوش، پس زمینه، گردن، شکل صورت و اکسسوری‌ها اشاره کرد. لازم به ذکر است هر کدام از آواتارها از یک اسلحه خاص استفاده می‌کنند؛ از ضبط صوت گرفته تا بطری نوشابه.

داشتن یک آزوکی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند در The Garden عضو شده و به برنامه‌های انحصاری، رویدادهای زنده، لباس‌های خیابانی و… دسترسی داشته باشند.

سازنده NFTهای آزوکی کیست؟

پشت پرده مجموعه آزوکی یک استارتاپ به نام Churi Labs بوده و از افراد مختلفی که در زمینه‌های بازی، ارزهای دیجیتال و هنر سابقه دارند، تشکیل شده است. در واقع اکثریت این افراد هویتی ناشناس داشته ولی توانسته‌اند با گرد هم آمدن، برندی متمایز در متاورس ایجاد کنند. هویت این افراد هنر آن‌ها است.

از اعضای اصلی این پروژه می‌توان به Hoshiboy به عنوان طراح اصلی و TBA به عنوان مهندس نرم افزار اشاره کرد که طبق گفته خودشان قبلا در فیسبوک کار کرده‌اند. سازنده این مجموعه برای ارتباط با افراد یک حساب توییتری به نام Zagabond ایجاد کرده و ادعا دارد در چندین پروژه NFT با شرکت گوگل همکاری داشته است.

این فرد در حساب توییتری خود نوشته در نهایت لیست کسانی که پشت پرده آزوکی هستند فاش خواهد شد ولی در حالت حاضر هویت آن‌ها ناشناس است. بهتر است بدانید در دنیای کریپتو افراد بسیاری هستند که هویت ناشناس دارند و یک مساله کاملا عادی است. البته هویت اعضای تیم BAYC که مدت‌ها ناشناس بودند در نهایت فاش شد.

از اعضای دیگر مجموعه NFT Azuki می‌توان آرنولد تسانگ و انتاریو را نام برد که اولی یک هنرمند شناخته شده از تورنتو و دیگری یکی از خالقان مجموعه است. انتاریو در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت داشته و بازی معروف OverWatch باعث شناخته شدن بیشتر او شد.

این شرکت قصد دارد چیزی فراتر از یک هنر دیجیتال طراحی کند. آن‌ها می‌خواهند با کسب درآمد از فروش NFT آزوکی، یک خط تولید لباس آزوکی راه‌اندازی کرده و کسب و کار پایداری به وجود آورند.

چرا مجموعه NFT Azuki محبوبیت بالایی دارد؟

حال که با مفهوم آزوکی چیست آشنا شدید، بهتر است بدانید این NFT به خاطر داشتن ظاهری به سبک انیمه‌های ژاپنی توانست از نظر حجم فروش از بسیاری از NFTهای محبوب بازار پیشی بگیرد. آزوکی به عنوان یک بلو چیپ در NFT در نظر گرفته شده و همچنین در مجموعه‌های دیگری مثل کریپتو بانک و BAYC نیز قرار دارد. جایگاه و شهرت Azuki به قدری است که حتی توانسته با مجموعه معروف Bored Ape رقابت بسیار نزدیکی داشته باشد.

تسانگ که یکی از سازندگان آزوکی است ادعا دارد فرهنگ سرکش اسکیت بورد بازان از جمله دلایل محبوبیت این پروژه بوده. البته تیم بازاریابی این مجموعه نیز نقش بسیار زیادی در موفقیت پروژه داشته‌اند.

از مهمترین مواردی که باعث پیشرفت آزوکی شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱٫فرهنگ انیمه

انیمه فرهنگی شناخته شده از کشور ژاپن بوده و از کلمه Animition گرفته شده است و در میان کودکان و بزرگسالان محبوبیت زیادی دارد. محبوبیت انیمه روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و شرکت‌های بزرگی همچون نتفلیکس اقدام به ساخت آن کرده‌اند؛ بنابراین Azuki با داشتن شخصیت‌های انیمه توانسته محبوبیت زیادی کسب کرده و شناخته شود.

۲٫هنر

مورد بعدی در آزوکی، استفاده از جزئیات در طراحی آواتارها است. به طوری که هر آواتار شخصیت مخصوص به خود را داشته و دارای مدل مو و پوست کاملا متفاوتی است؛ به طوری که در میان ۱۰۰۰۰ آواتار نمی‌توان حتی یک مورد مشابه پیدا کرد.

۳٫همکاری با طراحان لباس

مجموعه NFT Azuki با طراحان برتر لباس‌های خیابانی همکاری کرده و کالاها، لباس‌ها و لوازم جانبی را ایجاد کرده است که آن را فقط به دارندگان NFT عرضه می‌کند. همه این موارد در فروشگاه The Garden’s به فروش می‌رسد. در واقع هدف اینکار از بین بردن فاصله بین دنیای دیجیتال و فیزیکی است.

۴٫کمیاب بودن NFTهای آزوکی

از آنجایی که NFTهای این مجموعه منحصر به فرد و کمیاب هستند، ارزش آن‌ها روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. در واقع آزوکی به چهار نوع ارواح، انسانی، آبی و قرمز تقسیم می‌شود که در میان آن‌ها NFT ارواح بسیار نادر بوده و قیمت بالایی دارند. کمیاب بودن به کلکسیونرها حس متمایز بودن را القا می‌کند و همین مساله سبب می‌شود تا آزوکی محبوبیت بیشتری داشته باشد.

قیمت هر آزوکی چقدر است؟

کالکشن آزوکی در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ راه اندازی شده و هر شخصیت آن با قیمت ۳۴۰۰ دلار فروخته شد. در آن زمان Azuki توانست حدود ۳۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. چند روز بعد یک عرضه خصوصی برگزار شده و سرمایه‌گذاران دو میلیون دیگر از NFT آزوکی را خریداری کردند.

یک ماه بعد از این فروش، حجم تراکنش Azuki به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و توانست در ۳۰ روز اولیه از کل فروش مجموعه‌ها میون‌های کسل دو و کریپتو بانک پیشی بگیرد. قیمت این مجموعه افزایش زیادی پیدا کرده و در حال حاضر هر آزوکی با قیمت بالای ۳۷ هزار دلار به فروش می‌رسد. حتی قیمت برخی از آن‌ها به بالای ۵۰۰ هزار دلار نیز رسیده است.

جالب است بدانید آواتار شماره ۹۶۰۵ این مجموعه با قیمت ۴۲۰ اتریوم به فروش رفته که در میان دیگر آواتارهای این مجموعه، گران‌ترین Avatar است.

آشنایی با صفت‌های NFT های مجموعه Azuki

هر NFT در آزوکی دارای یک صفت خاص است که این صفت تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. در ادامه با این صفات آشنا خواهیم شد.

  • صفت خاص: ویژگی‌هایی مانند کرم شب تاب، فاکس فایر، آتش و ساکورا نقش مهمی در تعیین قیمت هر آزوکی دارد. ویژگی‌های کرم شب تاب و آتش هر کدام حدود ۳۰ ETH ارزش داشته و میانگین قیمت هر دود، ساکورا و فاکس فایر حدود ۴۰ هزار دلار است. این در حالی که قیمت هر آزوکی معمولی بدون این ویژگی‌ها حدود ۷٫۹۲ ETH است.
  • صفت طلایی: آزوکی‌هایی که این صفت را دارند با قیمت ۲۸ ETH معامله می‌شوند.
  • مو: آزوکی‌های بدون مو دارای قیمتی حدود ۳۰ ETH بوده و روح‌های دارای مو ۷۶ ETH قیمت دارند. آزوکی‌های دارای موهای آتش و آب نیز هر کدام با قیمت ۲۸ اتریوم به فروش می‌رسند.
  • صفات نامتعارف و لباس: لباس هر آزوکی و ویژگی‌هایی مانند کاتانای غلاف طلایی و برق نیز تاثیر زیادی در قیمت هر Azuki دارند. به عنوان مثال آزوکی‌های بدون لباس ۷۸ اتریوم قیمت دارند.
  • هدفون طلایی: آزوکی دارای هدفون طلایی با قیمت ۴۰ ETH به فروش می‌رسد.
  • گوش: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت آزوکی، گوش است. به عنوان مثال لوبیا قرمز یک صفت گوش بوده و قیمت آن حدود ۲۷ اتریوم است.

چطور می‌توان NFT آزوکی را خریداری کرد؟

LooksRare (لوکس‌رر) و OpenSea (اوپن‌سی) از جمله معروف‌ترین بازارهای NFT هستند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید مجموعه آزوکی را خریداری نمایید. با مراجعه به این دو بازار و متصل کردن کیف پول خود به آن، می‌توانید مجموعه اصلی را پیدا و NFT مورد نظر را خریداری نمایید. سپس از NFT به کیف پول شما اضافه خواهد شد.

NFT Azuki
NFT Azuki

خرید مجموعه NFT Azuki چه مزایایی دارد؟

الان که با موضوع آزوکی چیست به طور کامل آشنا شدید، بهتر است بیشتر در مورد مزایای خرید این مجموعه بدانیم. در حال حاضر هنرمندان و کلکسیونرهای زیادی از این مجموعه حمایت می‌کنند و همین امر باعث شده قیمت آن روز‌به‌روز بیشتر شود. همین موضوع می‌تواند باعث کسب درآمدهای بسیار زیادی از مجموعه آزوکی شود.

اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که قیمت این پروژه به اوج خود رسیده و سرمایه‌گذاری در آن ریسک بالایی دارد. از آنجایی که ارزش‌گذاری NFT‌ به صورت ذهنی است و تا زمانی ارزش دارد که مردم برای آن پول پرداخت می‌کنند، واضح است که سرمایه‌گذاری در آن با ریسک‌هایی نیز همراه است.

اما در مورد آزوکی این مساله متفاوت است، چرا که سازندگان Azuki آن را برای اهداف و کاربردهای دیگری ایجاد کرده‌اند. طراحان این مجموعه به کسانی که عضو گاردن هستند، مجموعه‌ای از لباس‌های خیابانی، تخفیف‌های NFT، رویدادهای زنده و محصولات آزوکی را ارائه می‌دهند؛ بنابراین بسیاری از افراد این مجموعه را به خاطر هنر و سبک متمایز آن خریداری می‌کنند. آزوکی توانسته ارزش خود را پس از رشد اولیه تا حدود زیادی نگه دارد و آینده روشنی پیش روی آن است.

سخن پایانی

مجموعه آزوکی با هدف تبدیل شدن به یکی از برندهای مطرح متاورس فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته در این مدت موفقیت‌های زیادی را به دست آورد. تیم Azuki با ارائه NFTهای خاص، هنر و مهارت خود را در معرض دید عموم قرار دادند و ثابت کردند که می‌توانند به ستاره‌ای در متاورس تبدیل شوند. در این نوشته سعی کردیم به موضوع آزوکی چیست و سوالات مرتبط با آن پاسخ دهیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

  • آیا آزوکی متاورس است؟

Azuki یک متاورس بوده و افراد با خرید NFTهای آن می‌توانند در محیطی به نام گاردن به تعامل با یکدیگر بپردازند.

  • آیا سرمایه گذاری در آزوکی مناسب است؟

از آنجایی که قیمت این مجموعه بسیار بالا رفته، سرمایه گذاری در آن با ریسک‌ همراه است و باید محتاطانه برخورد نمایید.

  • چطور می‌توان در مجموعه NFT Azuki سرمایه گذاری کرد؟

شما می‌توانید با خرید NFT های آزوکی در این پروژه متاورسی سرمایه گذاری نمایید.

Originally posted 2023-02-14 19:53:53.

The post مجموعه NFT آزوکی چیست؟ آشنایی با مجموعه NFT Azuki appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2626760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها