تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :مدیرعامل ونسی: وام‌های رمزارزی نرخ نکول را به صفر می‌رسانند

  • کد خبر : 2629035
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
لورس :مدیرعامل ونسی: وام‌های رمزارزی نرخ نکول را به صفر می‌رسانند
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

مدیرعامل ونسی: وام‌های رمزارزی نرخ نکول را به صفر می‌رسانندسیستم‌های بلاک‌چینی غیرمتمرکز به عنوان رقیبی برای سیستم مالی سنتی، سال‌هاست با پیاده‌سازی امور مالی مختلف در حال تکامل است که نمود آن را می‌توان در دیفای و با ویژگی‌هایی مانند سرعت بالا و نرخ نکول صفر مشاهده کرد. با این حال پلتفرم‌های متمرکز هم درحال ارائه برخی از این خدمات هستند که شاید تاکنون بیشتر صرافی‌های رمزارزی شناخته شده باشند اما در سال‌های گذشته کسب‌وکارهایی در ایران برای ارائه دیگر خدمات مالی و بخصوص ارائه وام‌های رمزارزی شکل گرفته‌اند که یکی از آنها ونسی است.
به گزارش پیوست، ونسی یک پلتفرم مبتنی بر قرض‌دهی، با هدف تسهیل فرایندهای سنتی ضمانت است. این شرکت کار خود را در سال ۱۴۰۱ و با هدف نوآوری در صنعت لندتک آغاز کرده است. به گفته احمد وطنی، مدیرعامل ونسی این شرکت در راستای هدف خود فرآیندهای R&D را با رویکرد بررسی شرایط فعالیت‌های انجام شده در صنعت لندتک انجام داده و در نهایت با توسعه محصولات مختلف به محصولی رسیده‌اند که امروزه به نام ونسی شناخته می‌شود.
فرآیند وام‌گیری در سیستم مالی سنتی با مشکلاتی مواجه است که در نت..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مدیرعامل ونسی: وام‌های رمزارزی نرخ نکول را به صفر می‌رسانند

سیستم‌های بلاک‌چینی غیرمتمرکز به عنوان رقیبی برای سیستم مالی سنتی، سال‌هاست با پیاده‌سازی امور مالی مختلف در حال تکامل است که نمود آن را می‌توان در دیفای و با ویژگی‌هایی مانند سرعت بالا و نرخ نکول صفر مشاهده کرد. با این حال پلتفرم‌های متمرکز هم درحال ارائه برخی از این خدمات هستند که شاید تاکنون بیشتر صرافی‌های رمزارزی شناخته شده باشند اما در سال‌های گذشته کسب‌وکارهایی در ایران برای ارائه دیگر خدمات مالی و بخصوص ارائه وام‌های رمزارزی شکل گرفته‌اند که یکی از آنها ونسی است.

به گزارش پیوست، ونسی یک پلتفرم مبتنی بر قرض‌دهی، با هدف تسهیل فرایندهای سنتی ضمانت است. این شرکت کار خود را در سال ۱۴۰۱ و با هدف نوآوری در صنعت لندتک آغاز کرده است. به گفته احمد وطنی، مدیرعامل ونسی این شرکت در راستای هدف خود فرآیندهای R&D را با رویکرد بررسی شرایط فعالیت‌های انجام شده در صنعت لندتک انجام داده و در نهایت با توسعه محصولات مختلف به محصولی رسیده‌اند که امروزه به نام ونسی شناخته می‌شود.

فرآیند وام‌گیری در سیستم مالی سنتی با مشکلاتی مواجه است که در نتیجه این مشکلات دریافت تسهیلات برای افراد شامل پروسه‌ای سخت و زمان‌بر می‌شود. مشکلاتی که در نتیجه آن بانک‌ها به سمت دریافت تضامینی مانند کسر از حقوق یا سند ملکی سوق پیدا کرده‌اند. اما با این حال باز پرداخت این وام‌ها هم همچنان یک مشکل مهم به حساب می‌آید و بانک‌ها با نرخ نکول بالایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

با بازتعریف امورمالی در فضای بلاک‌چینی که نمود آن را در فضای دیفای می‌بینیم، پروسه دریافت اعتبار تغییراتی را تجربه کرده است که به واسطه آن کاربران می‌توانند تنها با انجام چند کلیک به وام دست پیدا کنند. با این تفاوت که به جای ارائه فیش حقوقی یا سند ملکی، می‌توانند رمزارز خود را به عنوان وثیقه قرار دهند.

در این مورد مدیرعامل ونسی می‌گوید: علاوه‌بر چالش‌هایی مانند دریافت تضامین، برای نسل Z پیچیدگی بیشتر می‌شود. چراکه برای این نسل اعتبار سنجی وجود ندارد و سیستم بانکی برای ارائه تسهیلات به این افراد، ارائه ضامن با رتبه خوب بانکی را پیشنهاد می‌کند.

به گفته وطنی، با این حال هر شخص ممکن است دارایی را در اختیار داشته باشد که این دارایی به دلیل ارزش مادی، امکان ارائه به عنوان وثیقه را داشته باشد. اما در این بین ممکن است این افراد از نظر اعتبار سنجی نمره ضعیفی داشته باشند. به همین دلیل ما برای تسهیل این فرآیند تصمیم گرفتیم وارد وثیقه‌پذیری دارایی‌های دیجیتال شویم.

دارایی‌های دیجیتال در سال‌های گذشته با استقبال زیادی مواجه شده است. گسترش استفاده از رمزارزها هم به عنوان یکی از انواع دارایی‌های دیجیتال، باعث شده بسیاری از افراد دسترسی بیشتری به سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های دیجیتال به دست آورند.

مدیرعامل ونسی در این مورد معتقد است: در ونسی می‌توانیم دارایی‌های با ارزش دیجیتال که معمولا با نگاه سرمایه‌گذاری خریداری می‌شوند؛ مانند سهام‌های بورسی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، توکن‌های ملکی یا رمزارز را ارزش‌گذاری کنیم و به عنوان وثیقه وام دریافت کنیم. از مزایای این روش می‌توان به سرعت دریافت تسهیلات اشاره کرد که برخلاف سیستم سنتی، تنها با انجام چند کلیک قابل انجام است. به این صورت کاربر می‌تواند زیر دوساعت مراحل مورد نیاز را طی کرده و در کمتر از ۲۴ ساعت وام مورد نیاز خود را دریافت کند. همچنین نرخ نکول در ارائه تسهیلات یکی از مشکلاتی است که بانک‌ها با آن درگیر بوده در حالی که با این روش نرخ نکول تقریبا به صفر می‌رسد. چراکه با استفاده از این روش می‌توانیم، از محل وثیقه دریافت شده، قسط معوق را پرداخت کنیم.

او در ادامه گفت: با استفاده از فرآیندها و پیاده‌سازی‌هایی که در ونسی و در همکاری با پلتفرم‌های رمزارزی تعریف کردیم، کاربران نیازی به انتقال دارایی خود از صرافی مورد اعتمادشان ندارند و با طی کردن مراحل دریافت وام، وثیقه آنها در صرافی فریز می‌شود و در مقابل تامین کنندگان مالی مانند بانک می‌توانند خدمت را ارائه کنند.

همچنین وطنی در مورد همکاری‌های ونسی و چالش‌ها گفت: ما شروع فعالیتمان با صرافی‌های رمزارزی بوده، کسب‌وکارهایی که نگاهی پیشرو‌ دارند و در کنار آن به این دلیل که فرآیندهای وام‌دهی و وام‌گیری با وثیقه‌های کریپتویی در حوزه دیفای تعریف شده است، ما عملا چالشی در همکاری با صرافی‌ها نداشته‌ایم. در حقیقت چالش بیشتر سمت رگولاتوری بوده. چراکه فعالیت ونسی در ایران جدید است و دغدغه‌هایی از ظرف نهادهای ناظر یا رگولاتورها وجود دارد که ما در تلاش هستیم با تعامل بتوانیم این چالش‌ها را برطرف کنیم. برای شروع کار سعی کردیم در همکاری با پلتفرم‌های تبادل رمزارز مانند بیت‌پین، آبان‌تتر و اوام‌پی‌فینکس، محصول خود را عرضه کنیم. همچنین در بازار سرمایه با کارگزاری‌ها و صندوق‌های بورسی در حال شکل‌دهی همکاری‌هایی هستیم.

با ارائه وام‌های مبتنی بر رمزارزها، سوالاتی در مورد محاسبه نرخ بهره و کارمزدهای این وام‌ها بوجود آمده است. احمد وطنی در این مورد گفت: ونسی برای ارائه این خدمت، کارمزدی را تحت عنوان هزینه عملیات دریافت می‌کند که شامل هزینه‌های نگهداری دارایی کاربر، مسدودسازی، آزادسازی و نقد شدن ضمانت است. قیمت‌گذاری روی این اعداد با ونسی است. هزینه تامین مالی در شبکه بانکی بین ۳۲ تا ۳۶ درصد است که با احتساب کارمزد ونسی این عدد به ۴۰ تا ۴۵ درصد می‌رسد.

او در ادامه گفت: در ونسی هدف ما جامعیت دادن به دارایی‌های دیجیتال است تا بتوانیم دارایی‌های کاربران را به صورت منقول و غیرمنقول بپذیریم. هرچند که در ابتدا به سراغ دارایی‌های دیجیتال رفته‌ایم اما در ادامه به دنبال دارایی‌هایی که می‌توان ترجمه و ارزش‌گذاری کرد، خواهیم رفت. در این راه مراحلی را تعریف کنیم که تامین‌کنندگان نگرانی کمتری در مورد نکول داشته باشند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2629035

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها