تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :مراحل طراحی یک وب ‌سایت

  • کد خبر : 2625581
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
لورس :مراحل طراحی یک وب ‌سایت
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :در اینجا مراحل طراحی سایت فروشگاهی را برای شما آورده ایم ، با رعات نکات گفته شده می توانید بهترین نتیجه و انتظار را از طراحی وب سایت داشته باشید
به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

طراحی یک وب‌ سایت یک فرآیند مرحله مرحله و چالش ‌برانگیز است که نیازمند برنامه‌ ریزی دقیق و دانش فنی است. در این محتوا، به بررسی مراحل طراحی یک وب‌ سایت خواهیم پرداخت.

۱٫ تحلیل نیازمندی‌ها

پیش از هر چیز باید نیازها و اهداف وب ‌سایت شناسایی شوند. تعیین مخاطبان، اهداف کسب و کار و نیازهای کاربران از مهم‌ ترین وظایف این مرحله است. این مرحله بسیار مهم است زیرا تا زمانی که نیاز ها مشخص نگردند نمیتوان اهداف و مراحل بعدی را چید پس پیش از هر چیز باید بدانید که دنبال چه چیزی هستید. به عنوان مثال در طراحی سایت فروشگاهی ما به دنبال مشتریان میباشیم.

طراحی سایت

 

 

۲٫ تحقیقات و برنامه‌ ریزی

پس از تحلیل نیازمندی‌ها، باید بازار و رقبا مورد بررسی قرار گیرد. تحقیقات و بررسی روند‌ها و فناوری‌های جدید از اهمیت زیادی برخوردارند. این مرحله کمک میکند تا برنامه ریزی های پروژه انجام شوند و مراحل طی یک برنامه مشخص پیش بروند.

 

۳٫ طراحی ظاهر و تجربه کاربری (UI/UX)

طراحی گرافیکی و صفحه ‌آرایی وب ‌سایت در این مرحله انجام می‌شود. هدف ایجاد تجربه کاربری مثبت و جذاب برای کاربران است. طراحی ظاهری سایت بسیار مهم میباشد زیرا موجب میشود تا کاربران بهتر به سایت جذب شوند و این ایجاد جذابیت موجب بهبود تجربه کاربری نیز میشوند البته در مرحله طراحی باید توجه شود تا المان های سایت به جا قرار گرفته باشند و سایت از یک طراحی پیچیده برخوردار نباشد زیرا ممکن است تا کاربران برای استفاده از سایت گیج شوند و این موجب کم شدن تجربه کاربری میگردد. به عنوان مثال ظاهر برای طراحی سایت شرکتی بسیار مهم است.

 

۴٫ توسعه و برنامه ‌نویسی

بعد از آنکه مراحل بالا انجام شد حالا نوبت به برنامه نویسی سایت میرسد حال طراح باید با دانش برنامه نویسی خود طرح گرافیکی مورد نظر را باید با کد اجرا نماید این مرحله شامل تبدیل طرح‌های گرافیکی به کد مناسب و توسعه اجزای وب‌ سایت با استفاده از زبان‌های برنامه ‌نویسی مختلف است. برنامه نویس وظیفه دارد تا کد ها را به شکل بهینه ای بنویسد.

 

۵٫ داینامیک کردن سایت

بعد از مرحله بالا حالا سایت باید داینامیک شود یعنی سایت باید پویا باشد برای این کار از زبان های کد نویسی نظیر php استفاده میشود در این مرحله باید پنل مدیریت سایت ساخته شود تا مدیر سایت بتواند به راحتی صفحات را بتواند ویرایش، ایجاد و یا حذف نماید این پنل وظیفه دارد تا اطلاعات ورودی را به شکل کد در بیاورد و در بخش های تعیین شده نمایش دهد.

 

 

۶٫ تست و ارزیابی

پس از توسعه، وب‌سایت تست و ارزیابی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که کلیه عناصر به درستی کار می‌کنند و هیچ مشکلی وجود ندارد. در این مرحله سایت از نظر های مختلف و کارایی تست میشود تا طراح مطمئن شود مشکلی در طراحی ندارد اگر که مشکلی وجود داشته باشد در این مرحله مشکلات رفع میگردند.

 

۷٫ نشر و اجرا

پس از تست و تصحیح مشکلات، وب‌سایت آماده برای نشر و اجرا می‌ شود و در دسترس عموم قرار می‌ گیرد. دسترسی ربات های گوگل به سایت باز میشوند تا گوگل بتواند سایت را بخواند و آن را منتشر نماید. ممکن است این فرایند چند روز یا نهایت یک هفته طول بکشد.

طراحی سایت فروشگاهی

۸٫ مدیریت و به ‌روزرسانی

وب ‌سایت باید به ‌روزرسانی و مدیریت شود تا با تغییرات و نیازهای جدید مطابقت داشته باشد و بهینه ‌ترین عملکرد را داشته باشد. شما باید وب سایت را به صورت دوره ای بروزرسانی نمایید سعی کنید در این خصوص به نیاز های کاربران خود توجه داشته باشید و به نیاز های آن ها پاسخ دهید.

 

۹٫ سئو و مارکتینگ

پس از آنکه سایت طراحی شد و بر روی آن محتوا گذاری کردید حا نیاز دارید تا بر روی آن سئو و مارکتینگ انجام دهید تا کاربران و مشتریان خود را بیابید برای خدمات سئو به شما پیشنهاد میکنیم تا با یک شرکت حرفه ای و قدیمی همکاری نمایید.

 

جمع بندی

در نهایت، طراحی یک وب‌ سایت نیازمند هماهنگی و همکاری موثر بین تیم‌های مختلف از جمله طراحان، برنامه‌ نویسان و افراد دخیل در پروژه است تا یک وب‌ سایت عالی و کارآمد ایجاد شود. چنانچه نیاز به دریافت خدمات طراحی سایت دارید میتوانید تا به وب سایت لمون به آدرس https://nonegarco.com/ مراجعه نمایید

 

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2625581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها