تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
0

لورس :مروری بر بخش استیکینگ اتریوم؛ از نوآوری‌های سال ۲۰۲۳ تا چالش‌های سال ۲۰۲۴

  • کد خبر : 2636020
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

اتریوم در سال ۲۰۲۳ برخلاف سال ۲۰۲۲ رشد و ثبات قابل‌توجهی را تجربه کرد اما چالش‌هایی دارد که باید آن‌ها را در سال ۲۰۲۴ حل کند.
خلاصهٔ خبر علی‌رغم نوسانات ETH در سال ۲۰۲۳، شبکه اتریوم نوآوری‌های زیادی را در بخش دیفای و لیکویید استیکینگ تجربه کرد. به طور کلی ۲۸.۷ میلیون اتریوم (یعنی ۲۴ درصد از کل عرضه در گردش آن) استیک شده است که تقریباً نیمی از آن در سال ۲۰۲۳ اتفاق افتاد. بلاک چین اتریوم در سال ۲۰۲۳ قوی‌تر شد و رشد، نوآوری و انعطاف‌پذیری زیادی را تجربه کرد. به همین خاطر وب سایت اوریجین پروتکل (Origin Protocol) در گزارش جدید خود بخش استیکینگ اتریوم، پیشرفت‌های مهم و آینده آن را بررسی کرده است.
طبق این گزارش، شبکه اتریوم برخلاف سال ۲۰۲۲ در سال ۲۰۲۳ با رشد و ثبات قابل‌توجهی مواجه شد. در نتیجه با استفاده از عواملی مثل شرایط اقتصادی مثبت، برگشت سرمایه‌گذاران نهادی و ظهور امکانات و نوآوری‌های جدید توانست پیش‌نیاز امیدوارکننده‌ای را برای سال ۲۰۲۴ فراهم کند.
بررسی بخش استیکینگ اتریوم علی‌رغم نوسانات قیمت اتریوم، شبکه اتریوم همچنان رهبر بلامنازع بخش امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و نوآوری‌های آن ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اتریوم در سال ۲۰۲۳ برخلاف سال ۲۰۲۲ رشد و ثبات قابل‌توجهی را تجربه کرد اما چالش‌هایی دارد که باید آن‌ها را در سال ۲۰۲۴ حل کند.

خلاصهٔ خبر

  • علی‌رغم نوسانات ETH در سال ۲۰۲۳، شبکه اتریوم نوآوری‌های زیادی را در بخش دیفای و لیکویید استیکینگ تجربه کرد.
  • به طور کلی ۲۸.۷ میلیون اتریوم (یعنی ۲۴ درصد از کل عرضه در گردش آن) استیک شده است که تقریباً نیمی از آن در سال ۲۰۲۳ اتفاق افتاد.

بلاک چین اتریوم در سال ۲۰۲۳ قوی‌تر شد و رشد، نوآوری و انعطاف‌پذیری زیادی را تجربه کرد. به همین خاطر وب سایت اوریجین پروتکل (Origin Protocol) در گزارش جدید خود بخش استیکینگ اتریوم، پیشرفت‌های مهم و آینده آن را بررسی کرده است.

طبق این گزارش، شبکه اتریوم برخلاف سال ۲۰۲۲ در سال ۲۰۲۳ با رشد و ثبات قابل‌توجهی مواجه شد. در نتیجه با استفاده از عواملی مثل شرایط اقتصادی مثبت، برگشت سرمایه‌گذاران نهادی و ظهور امکانات و نوآوری‌های جدید توانست پیش‌نیاز امیدوارکننده‌ای را برای سال ۲۰۲۴ فراهم کند.

بررسی بخش استیکینگ اتریوم

علی‌رغم نوسانات قیمت اتریوم، شبکه اتریوم همچنان رهبر بلامنازع بخش امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و نوآوری‌های آن محسوب می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از شبکه‌های دیگر روی فناوری‌های مقیاس‌پذیری و ماژولار بودن تمرکز کرده‌اند، نقش اتریوم در بخش دیفای به سرعت رشد کرده است.

در حال حاضر ۲۸.۷ میلیون ETH (تقریباً ۲۴ درصد از عرضه در گردش آن) در این شبکه استیک شده‌ است. نکته مهم این جا است که تقریباً نیمی از کل این اتریوم‌ها در سال ۲۰۲۳ استیک شدند.

به نظر می‌رسد ارتقاء شبکه اتریوم و رشد بخش LSTFi هم در این امر موثر بوده و استیکینگ را به یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

ارتقای شاپلا

در سال ۲۰۲۲ شبکه اتریوم با اجرای به‌روزرسانی مرج (Merge) از مکانیسم اثبات کار (PoW) به مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) مهاجرت کرد. در سال ۲۰۲۳ ساختار PoS این بلاک چین با ارتقای شانگهای (Shanghai) و کاپلا (Capella) که در مجموع شاپلا (Shapella) نامیده می‌شوند، تقویت شد. این ۲ ارتقاء به استیکرهای اتریوم اجازه دادند توکن‌های خود را برای اولین بار از حالت استیک خارج کرده و آن‌ها را برداشت کنند.

با این حال نوآوری‌های اتریوم به این به‌روزرسانی‌ها محدود نشد. یکی از نوآوری‌های جدید این شبکه ری‌استیکینگ (Restaking) بود که توسط پروتکل ایگن‌لایر (EigenLayer) توسعه داده شد. با استفاده از ری‌استیکینگ پروژه‌های شبکه‌های دیگر توانستند از امنیت قوی اتریوم استفاده کنند و انعطاف‌پذیر پروژه‌های جدید خود را افزایش دهند. در نتیجه کاربران می‌توانند ETH یا LSTهای استیک‌شده را دوباره استیک کنند و از ایگن‌لایر امتیاز و پاداش بگیرند.

توکنیز کردن بازده در بخش دیفای هم طی سال ۲۰۲۳ شتاب گرفت. پلتفرم پندل فایننس (Pendle Finance) در این بخش پیشتاز بود و به کاربران خود اجازه داد تا با مشارکت در LST‌ها و پلتفرم‌های مختلف بازدهی خود را افزایش دهند.

چالش‌های پیشِ‌روی اتریوم

با رشد بخش استیکینگ اتریوم کاهش بازده آن توجه فعالان بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرد. مسئله این است که با افزایش تعداد ETHهای استیک‌شده و با توجه به ثابت بودن پاداش‌ها، پاداش هر استیکر کاهش می‌یابد. از آنجا که رشد استیکینگ اتریوم باز هم ادامه دارد، این روند هم احتمالاً ادامه می‌یابد و پاداش استیکرها را بیش از پیش کاهش می‌دهد.

بخش استیکینگ ETH تاثیر زیادی روی قدرت، نوآوری و انعطاف‌پذیری آن می‌گذارد. نوآوری‌های سال ۲۰۲۳ هم زمینه مورد نیاز برای رشد ETH در بخش دیفای را به وجود آورده است. با این حال شبکه اتریوم مطمئناً برای حل چالش‌های خود به نوآوری‌های بیشتری در سال ۲۰۲۴ نیاز دارد.

نوشته مروری بر بخش استیکینگ اتریوم؛ از نوآوری‌های سال ۲۰۲۳ تا چالش‌های سال ۲۰۲۴ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.

منبع : نوبیتکس مگ

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2636020

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها