تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :مرگ زودهنگام قورباغه محبوب بازار؟

  • کد خبر : 2608159
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
لورس :مرگ زودهنگام قورباغه محبوب بازار؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

پس از سرقت دارایی‌ها توسط تیم سابق، میم کوین پپه روزهای سختی را می‌‎گذراند مرگ زودهنگام قورباغه محبوب بازار؟ بزرگنمایی متن خبر دنیای‌اقتصاد : با وجود هزاران ارز دیجیتال متنوع در بازار، علاقه‌مندان این دارایی‌های بلاک چینی به طیف وسیعی از ارز‌ها برای سرمایه‌گذاری و نوسان‌گیری دسترسی دارند. هر ارز دیجیتال کاربرد و اهداف خود را دارد و بر این اساس در دسته‌بندی‌های متنوعی از جمله استیبل‌کوین، پرداختی، کاربردی، حاکمیتی و دیگر موارد دسته‌بندی می‌شود. با این حال در این بین برخی از ارز‌های دیجیتال هستند که هدف فعالیت مشخصی ندارند و حتی در اکثر مواقع تیم توسعه آنها نیز افراد ناشناخته و مخفی هستند؛ ارز‌هایی که به آنها میم‌کوین گفته می‌شود. این ارز‌های دیجیتال طی چند سال گذشته با محبوبیت دوج‌کوین مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد با عرضه برخی ارز‌های جدید مانند پپه بازار میم‌کوین‌ها همچنان داغ است. این علاقه به میم‌کوین‌ها عموما به‌دلیل پتانسیل رشد قیمتی زیاد آنها است. میم‌کوین‌ها معمولا ارز‌های دیجیتالی هستند که ارزش بازار پایینی دارند و به همین دلیل افزایش ناگهانی توجه‌ها به یک میم‌..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پس از سرقت دارایی‌ها توسط تیم سابق، میم کوین پپه روزهای سختی را می‌‎گذراند

مرگ زودهنگام قورباغه محبوب بازار؟ بزرگنمایی متن خبر دنیای‌اقتصاد : با وجود هزاران ارز دیجیتال متنوع در بازار، علاقه‌مندان این دارایی‌های بلاک چینی به طیف وسیعی از ارز‌ها برای سرمایه‌گذاری و نوسان‌گیری دسترسی دارند. هر ارز دیجیتال کاربرد و اهداف خود را دارد و بر این اساس در دسته‌بندی‌های متنوعی از جمله استیبل‌کوین، پرداختی، کاربردی، حاکمیتی و دیگر موارد دسته‌بندی می‌شود.

با این حال در این بین برخی از ارز‌های دیجیتال هستند که هدف فعالیت مشخصی ندارند و حتی در اکثر مواقع تیم توسعه آنها نیز افراد ناشناخته و مخفی هستند؛ ارز‌هایی که به آنها میم‌کوین گفته می‌شود. این ارز‌های دیجیتال طی چند سال گذشته با محبوبیت دوج‌کوین مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد با عرضه برخی ارز‌های جدید مانند پپه بازار میم‌کوین‌ها همچنان داغ است. این علاقه به میم‌کوین‌ها عموما به‌دلیل پتانسیل رشد قیمتی زیاد آنها است. میم‌کوین‌ها معمولا ارز‌های دیجیتالی هستند که ارزش بازار پایینی دارند و به همین دلیل افزایش ناگهانی توجه‌ها به یک میم‌کوین، منجر به انفجار قیمتی توکن آن می‌شود. در این شرایط، سرمایه‌گذاران اولیه میم‌کوین می‌توانند سود قابل توجهی را به‌دست آورند. با این حال همان‌طور که در ارز دیجیتال پپه دیده شد، این فرصت‌‍‌های کسب سود تنها در اختیار تعداد کمی از سرمایه‌گذاران است و اکثر خریداران میم‌کوین‌های جدید بازار، متحمل ضرر‌های غیرقابل جبرانی می‌شوند.

بخوانید  دلیل مخالفت بورس با ارزهای دیجیتال: نوسان آن‌ها زیاد است

هیجان میم‌کوین‌ها

میم کوین، نوعی ارز دیجیتال است که حول یک میم و شوخی اینترنتی محبوب ایجاد می‌شود. این ارز‌های دیجیتال از نام و نماد مشابه میم‌های مشهور جهانی استفاده می‌کنند و معمولا هدف واضحی برای فعالیت ندارند. دوج‌کوین از جمله اولین و محبوب‌ترین میم‌کوین بازار ارز‌های دیجیتال است که به‌عنوان یک شوخی و همچنین تمسخر ارزهای دیجیتال در سال۲۰۱۳ عرضه شد و تا مدت‌ها تنها توسط جامعه کوچکی از طرفداران میم سگ کابوسو مورد استفاده قرار گرفت. با این حال در سال۲۰۲۱ با گسترش استفاده و سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال و همراه با حمایت برخی افراد مشهور مانند ایلان ماسک، دوج‌کوین موفق شد تا در مرکز توجهات قرار بگیرد و در مدت کوتاهی به لیست ارز‌های دیجیتال برتر براساس ارزش بازار راه پیدا کند. از آن زمان تا به امروز، میم‌کوین‌ها به گزینه محبوبی برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال تبدیل شده‌اند و به‌طور مداوم ارز‌های دیجیتال جدیدی در این دسته عرضه می‌شوند. ارز‌هایی که ۹۹درصد آنها از بین ‌می‌روند و تنها تعداد اندکی موفق به جذب توجه سرمایه‌گذاران می‌شوند. پپه از جمله این ارز‌ها است که موفق به ثبت شروعی توفانی شد؛ اما هم اکنون روز‌های خوبی را سپری نمی‌کند و حتی مشکوک به کلاهبرداری راگ پول است.

بخوانید  قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

داستان پپه

میم و شوخی‌های اینترنتی محبوب در سراسر جهان به اشتراک گذاشته می‌شوند و به همین دلیل پیرامون هر میم محبوب، جامعه بزرگی از علاقه‌مندان وجود دارد. با توجه به این موضوع، توسعه‌دهندگان ارز‌های دیجیتال به کمک استفاده از نام و نشانه‌های این میم‌های اینترنتی، در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران هستند.پپه همانند دوج کوین و شیبا اینو از این روش پیروی کرده و این بار به جای سگ شیبا اینو، از نماد و میم پپه قورباغه استفاده کرده است. این میم‌کوین، در اواسط ماه ‌آوریل سال۲۰۲۳ عرضه و در مدت کوتاهی موفق به جذب سرمایه قابل توجهی شد. با افزایش قیمتی پپه، خبرهایی مبنی بر میلیونر شدن دارندگان این میم‌کوین در اینترنت پخش شد که توجهات را نسبت به این میم‌کوین افزایش داد. با افزایش سرمایه‌گذاران و روند رو به رشد قیمتی، در مدت کوتاهی پپه توانست تا در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال کوچک و بزرگ لیست شود.

بخوانید  4 روش فوق العاده سرمایه گذاری بر NFT ها

اما در زمانی که پپه در صرافی‌ها لیست می‌شد و هیجان پیرامون آن بالا رفته بود، برخی از تحلیلگران و فعالان بازار نگرانی‌هایی را نسبت به این میم‌کوین و نحوه عملکرد آن مطرح کردند. پپه همانند دیگر میم کوین‌ها و ارز‌های دیجیتالی که به سرعت مورد توجه قرار می‌گیرند و رشد قیمتی تجربه می‌کنند، بالاخره در نقطه‌ای هیجانات و روند مثبت قیمتی خود را از دست می‌داد و کاهش‌های شدید قیمتی آن شروع می‌شد. علاوه بر آن، پپه به‌عنوان یک میم‌کوین هدف فعالیت و کاربرد مشخصی نداشت و با وجود هزاران میم‌کوین مختلف عرضه‌شده در بازار، تنها تعداد کمی مانند دوج‌کوین و شیبا اینو موفق شده‌اند تا به صورت طولانی مدت در بازار باقی بمانند. علاوه بر آن، سازندگان این پروژه نیز اعتبار زیادی در بازار ارز‌های دیجیتال نداشتند و حتی برخی پروژه‌های قبلی آنها را اسکم می‌دانستند.

به همین دلیل با وجود افزایش‌های قیمتی، بسیاری از سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بازار بر این باور هستند که پپه نمی‌تواند موفقیت‌های دوج و شیبا را تکرار کند و به زودی از بازار حذف می‌شود. موجودی کیف پول‌های آن یکی از موارد و زنگ خطر مهمی بود که توسط این افراد به سرمایه‌گذاران خاطرنشان می‌شد. در زمانی که پپه در کانون توجهات قرار گرفته بود، شش کیف پول مقادیر زیادی از توکن‌های پپه را نگهداری می‌کردند که نگرانی‌هایی را ایجاد کرد. ارز‌های دیجیتال جدید مانند پپه، ارزش بازار و نقدینگی کمی دارند. به همین دلیل، دستکاری قیمت در این ارز‌های دیجیتال بسیار راحت است. کافی است تا چند نهنگ و کیف پول بزرگ ارز دارایی‌های خود را به فروش برسانند تا قیمت به‌شدت کاهش پیدا کند و سرمایه بسیاری از خریداران از بین برود.خطری که توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران نادیده گرفته شد و در نهایت این نگرانی‌ها به واقعیت تبدیل شد.

بخوانید  روش هایی برای تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

سقوط قیمتی

درحالی‌که از زمان رسیدن به اوج قیمتی این میم‌کوین یک روند نزولی را دنبال کرده است، اما اخیرا پپه به ناگهان کاهش ۲۰درصدی قیمت را تجربه کرد که از روند معمولی نزولی پیروی نمی‌کرد. با اندکی بررسی، مشخص شد که نهنگ‌های این میم‌کوین، مقدار زیادی از توکن‌های پپه را به ارزش ۱۶میلیون دلار به صرافی انتقال داده‌اند. این انتقال و تغییرات قرارداد هوشمند انجام‌شده در پپه، ترس را در میان سرمایه‌گذاران و خریداران آن ایجاد کرد که فشار فروش ایجادشده را افزایش داد. درحالی‌که نقل و انتقال دارایی نهنگ‌ها همواره در ارز‌های دیجیتال رخ می‌دهد، اما این جابه‌جایی‌ها در میم کوین‌ها اثرات مخربی دارد و به ناگهان می‌تواند قیمت را با کاهش شدیدی همراه کند. ازآنجاکه میم‌کوین‌ها هدف فعالیت مشخص و کاربردی ندارند، سرمایه‌گذاران آنها نیز به این پروژه‌ها وفادار نیستند و در صورت مشاهده نشانه‌های منفی، به سرعت از آن خارج می‌شوند. بنابراین پایه‌های میم‌کوین‌ها همواره لرزان است.

بخوانید  صرافی کوینکس هک و دزدیده شدن ۳۱ میلیون دلار ارز دیجیتال از این صرافی را تایید کرد

نکته مهم و زنگ خطر بزرگ‌تر برای سرمایه‌‌گذاران پپه زمانی بود که مشخص شد دارایی‌های منتقل‌شده متعلق به کیف پول یکی از توسعه‌دهندگان پروژه بوده است. معمولا پروژه‌های بلاک‌چینی مقداری از توکن‌های بومی خود را برای توسعه پروژه و تبلیغات نگهداری می‌کنند و آنها را صرفا برای کسب سود از افزایش‌های قیمتی به فروش نمی‌رسانند. در سمت مقابل، سازندگان پروژه‌های کلاهبرداری راگ پول پس از فراهم شدن فرصت مناسب فروش، موجودی‌های عظیم خود را به فروش می‎‌رسانند و سرمایه خریداران را به سرقت می‌برند. به همین دلیل، انتشار خبر فروش موجودی توسعه‌دهندگان پپه باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی نسبت به راگ پول بودن میم کوین پپه مطرح شود. با این حال تیم پپه در واکنش به اتفاق رخ داده و شایعات منتشرشده، در یک اطلاع‌‎رسانی عنوان کرده‌اند که این انتقال یک سرقت بوده است. این سرقت توسط سه نفر از اعضای سابق تیم توسعه انجام شده و تیم پپه برنامه‌ای برای فروش گسترده توکن‌های موجودی خود نداشته است.

بخوانید  رالی ۶۵ درصدی توکن‌سوزی شیبا به دنبال راه‌اندازی شیباریوم!

آینده پپه

درحالی‌که تیم پپه به کاربران اطمینان داده است که باقی موجودی در اختیار توسعه‌دهندگان به صورت کاملا ایمن نگهداری می‌شوند و چنین مشکلی دوباره رخ نمی‌دهد، اما چنین سرقتی علاوه بر افزایش فشار فروش پپه، به اعتماد کاربران و سرمایه‌گذاران این میم‌کوین نیز ضربه بزرگی وارد کرده است. در این بین برخی از تحلیلگران بازار ارز‌های دیجیتال همچنان پپه را یک پروژه راگ پول می‌دانند که دیر یا زود، باقی سرمایه توسعه‌دهندگان و نهنگ‌های آن نیز به صرافی‌ها راه پیدا خواهد کرد که منجر به سرقت سرمایه اکثر خریداران و سرمایه‌گذاران پپه خواهد شد.

پپه مسیر سخت و دشواری را برای به‌دست آوردن دوباره اعتماد کاربران بازار ارز‌های دیجیتال دارد؛ مسیری که طی کردن آن برای چنین پروژه‌ای تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد؛ زیرا به مرور زمان با کاهش هیجانات پیرامون پپه، عرضه ارز‌های دیجیتال جذاب جدید و همچنین افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در این میم‌کوین، فشار فروش بیشتری نیز ممکن است ایجاد شود. تنها چند ماه از عرضه پپه می‌گذرد و با حاشیه‌‎های اخیر، ساخت یک جامعه وفادار برای آن دشوار خواهد بود. بنابراین با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها از افزایش‌های قیمتی آینده، پپه ابزار‌های مناسب برای بقای طولانی‌مدت در بازار ارز‌های دیجیتال را ندارد و علاقه‌مندان به خرید میم‌کوین‌ها از جمله پپه، باید همواره مراقب نوسانات شدید قیمتی و ریسک‌های موجود پیرامون آن باشند.

بخوانید  ایلان ماسک دلایل کنارگذاشتن دلار آمریکا توسط کشورهای دیگر را فاش کرد
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2608159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها