تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟ الزامات اولیه راه‌اندازی فارم ماینینگ

  • کد خبر : 2605254
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
لورس :مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟ الزامات اولیه راه‌اندازی فارم ماینینگ
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارزهای دیجیتال در دنیای ما در حال پیداکردن جایگاه خود هستند و افراد زیادی به سرمایه‌گذاری در این بازار علاقه نشان داده‌اند. یکی از راه‌های کسب درآمد در این بازار کسب درآمد از طریق استخراج یا همان ماین‌کردن ارز دیجیتال است. برای این کار به چیزی نیاز به چیزی به نام مزرعه استخراج ارز دیجیتال دارید. این مزارع که با عنوان cryptocurrency mining farms در دنیا شناخته می‌شوند امکاناتی تخصصی هستند که برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند.
در دنیای ارزهای دیجیتال، ماینینگ فرایندی است که طی آن سکه‌های جدید ایجاد می‌شوند و تراکنش‌ها تأیید می‌شوند و به بلاکچین اضافه می‌شوند. این مزارع بخش مهمی از اکوسیستم ارز دیجیتال هستند و از سیستم‌های سخت‌افزاری قدرتمند در آن‌ها استفاده شده است.
در سال‌های اخیر و با افزایش محبوبیت رمزارزها علاقه به مزرعه استخراج ارز دیجیتال هم افزایش پیدا کرده است و افراد و سازمان‌های مختلف دست به ساخت آن‌ها، مخصوصاً در مناطقی که برق ارزان است و از نظر نظارتی مشکلات کمتری پیش می‌آید زده‌اند. وجود این مزارع بر چشم انداز گسترده‌تر در دنیای ارز دیجیتال و ایجاد نوآوری در بخش م..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارزهای دیجیتال در دنیای ما در حال پیداکردن جایگاه خود هستند و افراد زیادی به سرمایه‌گذاری در این بازار علاقه نشان داده‌اند. یکی از راه‌های کسب درآمد در این بازار کسب درآمد از طریق استخراج یا همان ماین‌کردن ارز دیجیتال است. برای این کار به چیزی نیاز به چیزی به نام مزرعه استخراج ارز دیجیتال دارید. این مزارع که با عنوان cryptocurrency mining farms در دنیا شناخته می‌شوند امکاناتی تخصصی هستند که برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند.

بخوانید  خرید ۲۷هزار سرور بیت‌مینکور ساینتیفیک به قیمت ۷۷میلیون دلار!/جزئیات

در دنیای ارزهای دیجیتال، ماینینگ فرایندی است که طی آن سکه‌های جدید ایجاد می‌شوند و تراکنش‌ها تأیید می‌شوند و به بلاکچین اضافه می‌شوند. این مزارع بخش مهمی از اکوسیستم ارز دیجیتال هستند و از سیستم‌های سخت‌افزاری قدرتمند در آن‌ها استفاده شده است.

در سال‌های اخیر و با افزایش محبوبیت رمزارزها علاقه به مزرعه استخراج ارز دیجیتال هم افزایش پیدا کرده است و افراد و سازمان‌های مختلف دست به ساخت آن‌ها، مخصوصاً در مناطقی که برق ارزان است و از نظر نظارتی مشکلات کمتری پیش می‌آید زده‌اند. وجود این مزارع بر چشم انداز گسترده‌تر در دنیای ارز دیجیتال و ایجاد نوآوری در بخش مالی موثر است. در این مقاله درباره‌ی فارم ماینینگ و همچنین معایب و مزایای آن صحبت می‌کنیم.

مزرعه استخراج ارز دیجیتال (Mining Farm) چیست؟

فارم ماینینگ (مزرعه استخراج رمزارز) چیست؟

فارم ماینینگ مکانی است که عملیات استخراج ارز دیجیتال در مقیاس بزرگ در آن انجام می‌شود. استخراج ارزهای دیجیتال، فرایند اعتبارسنجی و افزودن تراکنش‌های جدید به بلاکچین و همچنین ایجاد سکه‌های جدید اتفاقاتی هستند که در نتیجه‌ی تلاش ماینرها اتفاق می‌افتند.

بخوانید  شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Friend.tech از بیت کوین و اتریوم سبقت گرفت! ماجرا چیست؟

مزرعه استخراج ارز دیجیتال، مکانی است که سیستم‌های کامپیوتری قدرتمندی را در خود جای‌ داده است که اغلب به‌عنوان تجهیزات ماینینگ شناخته می‌شود و باید به ابزارهای سخت‌افزاری با کارایی بالا مانند ASIC یا GPUها که همان واحدهای پردازش گرافیکی هستند مجهز شوند. این دستگاه‌ها برای انجام محاسبات پیچیده ریاضی بهینه شده‌اند و در نتیجه به استخراج بهینه‌ی ارزهای دیجیتال کمک می‌کنند.

اجزای اصلی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال

اجزای اصلی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

سخت‌افزاری ماینینگ

تجهیزات استخراج تخصصی‌ است که برای انجام کارهای محاسباتی موردنیاز برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده است. ارزهای دیجیتال مختلف به انواع متنوعی از سخت‌افزار نیاز دارند و مزارع باتوجه‌ به نوع کوینی که استخراج می‌کنند طراحی‌های متفاوتی دارند.

سیستم‌های خنک‌کننده

دستگاه‌های ماینینگ زمانی که با طرفیت کامل کار می‌کنند مقدار زیادی گرما تولید می‌کنند. سیستم‌های خنک‌کننده مانند فن‌ها یا محلول‌های خنک‌کننده برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و اطمینان از کارآمدی سخت‌افزار ضروری‌اند.

بخوانید  غول بازی‌سازی جهان، بیت کوین را برای بازی متاورسی جدید خود انتخاب کرد!

منبع تغذیه

مزارع استخراج به دلیل قدرت محاسبانی بالای موردنیاز برای استخراج، مقدار قابل‌توجهی برق مصرف می‌کنند؛ بنابراین، آن‌ها به زیرساخت منبع تغذیه قوی و پایداری برای پشتیبانی از عملیات مستمر نیاز دارند.

اتصال اینترنت قدرتمند

برای ماین‌کردن نیاز به اینترنت قابل‌اعتماد و سریع برای انتقال داده‌ها بین مزرعه استخراج ارز دیجیتال و شبکه ارز دیجیتال است.

به‌طورکلی این مزارع با سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه و هزینه‌های عملیاتی بالا اداره می‌شوند و قیمت برق و سیاست‌های نظارتی و همچنین راه‌حل‌های خنک‌کننده‌ی مناسب در انتخاب مکان این مزارع مهم است.

کسب درآمد از فارم ماینینگ

کسب درآمد از فارم ماینینگ

یکی از سؤالاتی که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید این است که چگونه می‌توان از استخراج رمزارز کسب درآمد کرد. به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم بلاکچین ارزهای دیجیتال به شکلی طراحی شده است که زمانی که یک بلوک استخراج می‌شود، دستگاه‌های استخراج‌کننده مقداری از آن رمزارز را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند که در حقیقت پاداش حل الگوریتم مسئله است. این پاداش به اولین ماینری که این مسئله را حل کند تعلق خواهد گرفت که این هم به قدرت پردازش سخت‌افزارهای شما بستگی خواهد داشت.

بخوانید  بازار ارزهای دیجیتال و پیش بینی کاهش قیمت بیت کوین

مزایای راه‌اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

مزرعه استخراج ارز دیجیتال جایی است که در آن استخراج کریپتو اتفاق می‌افتد و این فرایند به ماینرها برای ایمن‌سازی شبکه و تأیید تراکنش‌ها پاداش می‌دهد. این امر انگیزه‌ای برای مردم ایجاد می‌کند که در شبکه مشارکت کنند و به رشد و ثبات آن کمک کنند. استخراج رمزارز به هرکسی امکان می‌دهد بدون اتکا به واسطه‌ها یا بانک‌های مرکزی و… بخشی از سیستم مالی شود. این موضوع نوآوری و دموکراسی را گسترش می‌دهد.

استخراج کریپتوکارنسی همچنین باعث توسعه فناوری‌ها و برنامه‌های کاربردی جدید مانند قراردادهای هوشمند، توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT)، برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs) خواهد شد.

استخراج کریپتو درآمد زیادی برای ماینرها ایجاد می‌کند و بسیاری از آن‌ها از این درآمد برای سرمایه‎‌گذاری در پروژه‌های رمزارز و حمایت از اهداف اجتماعی استفاده می‌کنند.

معایب مزرعه استخراج ارز دیجیتال

استخراج رمزارزها انرژی و منابع زیادی را مصرف می‌کند که می‌تواند تأثیر منفی بر محیط‌زیست داشته بشد. بر اساس برخی از برآوردها، استخراج بیت‌کوین به‌تنهایی بیش از ۰.۵ درصد از مصرف برق جهان را به خود اختصاص داده است و دی‌اکسیدکربن ناشی از تولید آن از دی‌اکسیدکربن تولیدی بعضی از کشورها بیشتر است.

بخوانید  معرفی پلتفرم ارز دیجیتال سوپرفارم SuperVerse

مزرعه استخراج رمزارز و ارزهای تولید شده در آن می‌تواند باعث ایجاد نوسانات قیمت شوند؛ زیرا کافی است یک ماینر تصمیم بگیرد تمام ارزهای ماین شده را برای پوشش هزینه‌های خود در بازار عرضه کند. این باعث خواهد شد ارزش و ثبات ارز دیجیتال و شبکه آن تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

مزرعه استخراج رمزارز یا فارم ماینینگ چالش‌های امنیتی هم به دنبال دارد. زیرا ممکن است هکرها تصمیم به هک شبکه، ازکارانداختن آن یا دزدیدن ارزهای ماین شده بگیرند. برای مثال در سال ۲۰۱۴، صرافی بزرگ mt.Gox هک شد و بیش از ۸۵۰۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون دلار از دست رفت.

از سوی دیگر استخراج رمزارز ممکن است با مخالفت دولت‌ها روبه‌رو شود، برای مثال چین در سال ۲۰۲۱، وجود مزرعه استخراج رمزارز در قلمرو خود را ممنوع کرد و باعث کاهش زیادی در قیمت جهانی شد.

الزامات اولیه راه‌اندازی فارم ماینینگ

 اجاره فارم ماینینگ

تحقیق و بررسی

با تحقیق درباره‌ی ارزهای دیجیتال مختلف شروع کنید و سخت‌افزار و نرم‌افزارهای موردنیاز برای استخراج آن‌ها را بررسی کنید. همچنین باید سودآوری بالقوه آن‌ها را هم بررسی کنید و ببینید میزان سختی الگوریتم‌های استخراج آن‌ها چگونه است.

بخوانید  همه چیز درباره ایمپلنت دندان | کاشت دندان دائمی

انتخاب رمزارز مناسب برای ماینینگ

استخراج همه‌ی رمزارزهای دیجیتال سودآور نیست. باید قبل از انتخاب رمزارز موردنظرتان چیزهایی مانند ارزش فعلی بازار، دشواری استخراج و پتانسیل رشد آن در آینده را در نظر بگیرید.

تهیه تجهیزات موردنیاز فارم ماینینگ

سخت‌افزارهای تخصصی موردنیاز برای مزرعه استخراج ارز دیجیتال را تهیه کنید و به شکل درستی باهم ترکیب کنید تا بهترین ابزار را داشته باشید و سودتان را به حداکثر برسانید. همچنین باید اینترنت پایدار و مناسب را هم تهیه کنید.

انتخاب مکان مناسب

مزرعه ماینینگ مناسب را باید جایی که هزینه‌ی برق به‌صرفه باشد راه‌اندازی کنید. همچنین کارکردن در آب‌وهوای خنک به دلیل کاهش هزینه‌های ابزارهای خنک‌کننده به‌صرفه‌تر است.

راه‌اندازی مزرعه ماینینگ

ابزارهای خود را در مکان مناسبی که با تهویه خوب و کنترل شده تهیه کرده‌اید نصب کنید و با استفاده از یک منبع تغذیه پایدار کارتان را شروع کنید.

استخر ماینینگ مناسب را انتخاب کنید

به یک استخر استخراج مناسب بپیوندید تا قدرت هش خود را با سایر استخراج‌کنندگان ترکیب کنید و شانس خود را برای دریافت پاداش‌ها افزایش دهید.

بخوانید  بیت کوین 1 میلیون دلاری: در چه صورت چنین رویایی محقق می‌شود؟

نظارت و بهینه‌سازی

به طور منظم باید بر عملکرد مزرعه استخراج خود نظارت کنید و همه چیز را بهینه‌سازی کنید. باید به‌روز باشید و استراتژی‌های خود را هم به‌روز کنید.

جمع بندی

باید بدانید استخراج ارزهای دیجیتال خطراتی را به همراه دارد و سودآوری آن تضمین نشده است. باتوجه‌به اینکه نوسانات ارز دیجیتال زیاد است و استخراج رمزارز هم دشوار است باید قبل از راه‌اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتال همه چیز را بسنجید و اهداف خود را برای بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. همچنین می‌توانید از فارم ماینینگ‌های باتجربه استفاده کنید و آخرین روندهای این صنعت را هم بشناسید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2605254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها