تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :مسدود شدن دارایی ایرانیان در کیف‌پول تلگرام

  • کد خبر : 2630628
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
لورس :مسدود شدن دارایی ایرانیان در کیف‌پول تلگرام
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

انجمن بلاک‌چین ایران هشدار داد مسدود شدن دارایی ایرانیان در کیف‌پول تلگرام بزرگنمایی متن خبر ارز دیجیتال : انجمن بلاک‌چین ایران به‌تازگی درباره مشاهده موارد مسدود‌شدن دارایی کاربران ایرانی در کیف پول وابسته به تلگرام هشدار داده است. پشتیبانی این کیف پول نیز در پاسخ به سوال ارزدیجیتال تایید کرده است که این ابزار برای کاربران ایرانی قابل‌استفاده نیست. انجمن بلاک‌چین ایران اخیرا با انتشار اطلاعیه‌ای درباره خطر مسدودشدن دارایی کاربران ایرانی در کیف پول امانی وابسته به پیام‌رسان تلگرام که با آدرس @Wallet شناخته می‌شود، هشدار داده است. در متن اطلاعیه انجمن بلاک‌چین ایران آمده است که اخیرا نمونه‌هایی از مسدودشدن دارایی‌های کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام گزارش شده است. به گفته انجمن بلاک‌چین، این مسدودسازی برای چند ارز دیجیتال تحت‌پوشش کیف پول تلگرام رخ داده و صرفا محدود به تون‌کوین (TON) نبوده است. بر اساس گزارش‌ها، کیف پول تلگرام پس از بررسی یک تراکنش شامل مقداری تتر، به کاربر ایرانی اعلام کرده است که این تراکنش از نظر امنیتی موردتایید آنها نیست و به همین دلیل نمی‌تواند آن را به موجودی کار..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

انجمن بلاک‌چین ایران هشدار داد

مسدود شدن دارایی ایرانیان در کیف‌پول تلگرام بزرگنمایی متن خبر ارز دیجیتال : انجمن بلاک‌چین ایران به‌تازگی درباره مشاهده موارد مسدود‌شدن دارایی کاربران ایرانی در کیف پول وابسته به تلگرام هشدار داده است. پشتیبانی این کیف پول نیز در پاسخ به سوال ارزدیجیتال تایید کرده است که این ابزار برای کاربران ایرانی قابل‌استفاده نیست. انجمن بلاک‌چین ایران اخیرا با انتشار اطلاعیه‌ای درباره خطر مسدودشدن دارایی کاربران ایرانی در کیف پول امانی وابسته به پیام‌رسان تلگرام که با آدرس @Wallet شناخته می‌شود، هشدار داده است. در متن اطلاعیه انجمن بلاک‌چین ایران آمده است که اخیرا نمونه‌هایی از مسدودشدن دارایی‌های کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام گزارش شده است. به گفته انجمن بلاک‌چین، این مسدودسازی برای چند ارز دیجیتال تحت‌پوشش کیف پول تلگرام رخ داده و صرفا محدود به تون‌کوین (TON) نبوده است.

بر اساس گزارش‌ها، کیف پول تلگرام پس از بررسی یک تراکنش شامل مقداری تتر، به کاربر ایرانی اعلام کرده است که این تراکنش از نظر امنیتی موردتایید آنها نیست و به همین دلیل نمی‌تواند آن را به موجودی کاربر اضافه کند. سپس از کاربر خواسته شده است آدرس دیگری را برای دریافت تتر وارد کند تا در صورت تایید آدرس از نظر امنیتی، مبلغ به آدرس جدید بازگردانده شود. در پیام آخر نیز دیده می‌شود که پشتیبانی روبات کیف پول تلگرام به کاربر اعلام کرده است که خدمات مربوط به این کیف پول به شهروندان ایران ارائه نمی‌شود و این فرد تنها قادر به برداشت دارایی‌های خود است.

ارز دیجیتال برای بررسی مستقل این موضوع پیامی برای پشتیبانی روبات کیف پول تلگرام ارسال کرده و درباره مجازبودن یا نبودن استفاده کاربران ساکن ایران از این کیف پول سوال کرده است. پشتیبانی کیف پول تلگرام در پاسخ به این سوال گفته است این «کیف پول متاسفانه برای کاربران مقیم ایران در دسترس نیست.» پشتیبانی کیف پول تلگرام در حالی این پاسخ را داده است که هم‌اکنون تمام حساب‌هایی که با شماره تلفن ایران در تلگرام ساخته شده‌اند به این ابزار دسترسی دارند و حتی می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند؛ یعنی در حال حاضر محدودیتی برای ساخت کیف پول توسط حساب‌های مرتبط با شماره‌های ایرانی اعمال نشده است. آن‌طور که پیداست، در نمونه‌های مسدودشده، احتمالا واریز مستقیم و بدون واسطه دارایی از صرافی‌های ایرانی به این کیف پول رخ داده و به همین دلیل انتقال تایید نشده است.

پشتیبانی کیف پول تلگرام همچنین در پاسخ به ارزدیجیتال تایید کرده است که در صورت مسدودکردن تراکنشی مربوط به ایران، همچنان امکان برداشت دارایی برای کاربر فراهم خواهد بود. علاوه‌بر این، همان‌طور که از تصاویر موجود در اطلاعیه انجمن بلاک‌چین پیداست، در صورتی که تراکنشی مربوط به ایران شناسایی شود، احتمالا تایید نشده و از کاربر خواسته می‌شود تا آدرسی برای پس‌گرفتن دارایی خود ارائه کند. البته برداشت دارایی در این وضعیت، مشروط به این است که آدرس جدید نیز شرایط امنیتی کیف پول تلگرام را محقق کند.

در مجموع، همان‌طور که در اطلاعیه انجمن بلاک‌چین ایران آمده است، انتقال مستقیم دارایی‌های دیجیتال از صرافی‌های داخلی به پلتفرم‌های بین‌المللی از جمله کیف پول تلگرام، با ریسک‌هایی جدی همراه است و همواره خطر بلوکه‌شدن دارایی یا برگشت‌خوردن تراکنش کاربران وجود دارد؛ خصوصا با در نظر داشتن این نکته که روبات wallet@ یک کیف پول امانی است و کاربر حضانت دارایی‌های خود را در اختیار ندارد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2630628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها