تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :مشکل استیبل کوین پی پال چیست؟

  • کد خبر : 2612843
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
لورس :مشکل استیبل کوین پی پال چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

مشکل استیبل کوین پی پال چیست؟ به گزارش زوم ارز، به لطف پیروزی برجسته Ripple Labs در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ژوئیه ۲۰۲۳، نگرش کلی صنعت کریپتو به طور قابل توجهی رشد یافته و به تازگی خوش بینانه شده است. حتی اگر SEC متعهد شده باشد که به این حکم تجدیدنظر خواهد کرد.
بنابراین جای تعجب نیست که موسسات مالی سنتی (TradFi) به طور ناگهانی دوباره یک تکه از کیک ارزهای دیجیتال را می خواهند. با اعلام راه‌اندازی PYUSD، یک استیبل کوین اختصاصی با پشتیبانی دلار آمریکا در اوایل ماه اوت، PayPal را وارد کنید.
مشکل؟ چیزی که قرار بود نقطه عطفی در پذیرش TradFi باشد، در میان بومیان کریپتو با سر و صدا مواجه شده است، و این به دلیل انتقام گیری شخصی نیست.
به‌صورت خط به خط در کد قرارداد هوشمند، PYUSD مجموعه‌ای از مشکلات و آسیب‌پذیری‌ها را ارائه می‌کند که مستقیماً با چارچوب غیرمتمرکز کریپتو در تضاد است. بدون پرداختن به این مسائل، پی پال جعبه پاندورا را برای سایر موسسات باز می کند تا احساس کنند قوانین رمزنگاری در مورد آنها صدق نمی کند، و به آنها مجوز می دهد تا صنعت را در تصویر خود بازس..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مشکل استیبل کوین پی پال چیست؟

به گزارش زوم ارز، به لطف پیروزی برجسته Ripple Labs در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ژوئیه ۲۰۲۳، نگرش کلی صنعت کریپتو به طور قابل توجهی رشد یافته و به تازگی خوش بینانه شده است. حتی اگر SEC متعهد شده باشد که به این حکم تجدیدنظر خواهد کرد.

بنابراین جای تعجب نیست که موسسات مالی سنتی (TradFi) به طور ناگهانی دوباره یک تکه از کیک ارزهای دیجیتال را می خواهند. با اعلام راه‌اندازی PYUSD، یک استیبل کوین اختصاصی با پشتیبانی دلار آمریکا در اوایل ماه اوت، PayPal را وارد کنید.

مشکل؟ چیزی که قرار بود نقطه عطفی در پذیرش TradFi باشد، در میان بومیان کریپتو با سر و صدا مواجه شده است، و این به دلیل انتقام گیری شخصی نیست.

به‌صورت خط به خط در کد قرارداد هوشمند، PYUSD مجموعه‌ای از مشکلات و آسیب‌پذیری‌ها را ارائه می‌کند که مستقیماً با چارچوب غیرمتمرکز کریپتو در تضاد است. بدون پرداختن به این مسائل، پی پال جعبه پاندورا را برای سایر موسسات باز می کند تا احساس کنند قوانین رمزنگاری در مورد آنها صدق نمی کند، و به آنها مجوز می دهد تا صنعت را در تصویر خود بازسازی کنند و جامعه ای با سابقه را تحت فشار قرار دهند.< /p>

بخوانید  پیش ‌بینی قیمت چین ‌لینک مهر 1402 | هدف بعدی LINK چه قیمتی است؟

قبل از ورود به کد واقعی PYUSD، باید به هدف توکن اشاره کرد: خرید آن فقط از PayPal، و (در حال حاضر) فقط به PayPal فروخته می‌شود. اگر آشنا به نظر می رسد، در اصل یک نسخه رمزنگاری اصلاح شده از یک باغ دیواری یا یک حلقه بسته از فعالیت های مالی است.

این خیلی وحشتناک به نظر نمی رسد، اما با توجه به سابقه سانسور پی پال، بسته شدن حساب های یکجانبه، توقیف دارایی ها و عدم شفافیت کلی، شما حق دارید که یک رمز رمزنگاری تحت کنترل نهادی را زیر سوال ببرید که می تواند وجوه شما را برای کوچکترین دلیل.

یک نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که این نظرات بر اساس قرارداد اولیه PYUSD است که در اوایل آگوست رونمایی شد، و کد قرارداد را می توان در هر زمانی تغییر داد. با همه آنچه که می دانیم، چیزی بیش از یک بتا نیست.

بخوانید  رکورد شکنی چاپ پول و تسریع انتقال دلارهای ایرانی؛ بررسی آینده قیمت تتر

اما بلافاصله هنگام بررسی کد PYUSD، آسیب‌پذیری‌های خاصی ظاهر می‌شوند. برخی از این مسائل ذاتی قراردادهای هوشمند هستند، مانند مسدود کردن و حتی از بین بردن بالقوه موجودی حساب در صورت سوء استفاده. این بدون شک اعتماد به استیبل کوین را تضعیف می کند و از پذیرش آن جلوگیری می کند.

در مورد امنیت، نمی‌توانیم عملکرد لیست سیاه استیبل کوین را نادیده بگیریم. برای روشن بودن، سایر استیبل کوین‌های پیشرو، مانند USDC Circle و USDT تتر، از مکانیزم فهرست سیاه داخلی برای مبارزه با هکرها و مجرمان استفاده می‌کنند. استفاده از لیست سیاه عملا یک استاندارد صنعتی است.

اما، اجرای یک لیست سیاه به دستور دولتی یا اثبات هک برای قفل کردن وجوه نیاز دارد – و در صورت تغییر شرایط می‌توان آنها را در هر زمانی باز کرد.

کد PYUSD تابعی به نام «wipeFrozenAddress» دارد که «موجودی یک آدرس ثابت را پاک می‌کند و توکن‌ها را می‌سوزاند». این بدان معناست که توکن‌ها از کاربر گرفته می‌شوند و از کل عرضه توکن‌ها بدون هیچ چاره‌ای پاک می‌شوند، شبیه به انداختن اسکناس‌های دلاری در زباله‌سوز.

بخوانید  نبرد سرنوشت‌ساز اتریوم و ترون؛ برنده این رقابت کدام‌‌یک خواهد بود؟

PYUSD همچنین دارای یک عملکرد داخلی “مکث” است، که نشان می‌دهد پی پال می‌تواند در هر زمان انتقال یا معامله توکن‌های خود را به صورت جهانی متوقف کند و به طور بالقوه باعث از دست دادن ارزش عظیم شود. تصور کنید اگر دولت ایالات متحده بتواند دکمه ای را فشار دهد و تمام اسکناس های فیزیکی دلار در کیف پول شما را تا اطلاع ثانوی غیرقابل استفاده کند، و شما فقط زمانی متوجه می شوید که می خواهید یک فنجان قهوه بخرید.

در PYUSD، صلاحدید مصادره وجوه از کاربران صرفاً در دست شرکتی است که بارها و بارها نشان داده نمی‌توان به چنین قدرتی اعتماد کرد.

علاوه بر این، ویژگی «محافظت از دارایی» کد، دیدگاه غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال را تهدید می‌کند، که بازتابی از ایرادات موجود در TradFi است که باعث ایجاد رمزارز و تأمین مالی غیرمتمرکز (DeFi) شد.

نقص های کد را کنار بگذاریم، یک بازیگر مالی بزرگ مانند پی پال که وارد عرصه استیبل کوین می شود، نشان دهنده تغییر قابل توجهی در موضع TradFi نسبت به ارزهای دیجیتال است.

بخوانید  قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۹ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

با توجه به نفوذ PayPal، تعجب آور نخواهد بود که سایر پردازشگرهای اصلی پرداخت، که قبلاً شروع به فرو بردن انگشتان پای خود در آب های رمزنگاری کرده اند، این را به عنوان نشانه ای برای پیگیری جدی خود برای سرمایه گذاری های مشابه در نظر بگیرند. اما به آنها توصیه نمی شود که به سادگی پیشنهاد PayPal را به صورت اسمی کپی و جایگذاری کنند.

در کوتاه‌مدت، صرافی‌های ارزهای دیجیتال و سایر پروژه‌ها احتمالاً سعی می‌کنند با فهرست کردن یا اضافه کردن پشتیبانی برای PYUSD، از دسترسی گسترده و پایگاه کاربران پی پال استفاده کنند. شرکت‌های رمزنگاری احتمالاً قابلیت‌های آن را آزمایش می‌کنند و نام کاملاً مشخصی را که PayPal برای منحرف کردن توجه به محصولات خود به ارمغان می‌آورد وام می‌گیرند.

اما در درازمدت، این احتمال وجود دارد که کسانی که نگران حفظ تمرکززدایی هستند، ممکن است به دلیل سابقه تنبیهی و کمبود نقدینگی PayPal، در پذیرش کامل PYUSD نسبت به استیبل کوین‌های ثابت، تنظیم‌شده یا غیرقابل تنظیم تر تردید کنند.

بخوانید  قیمت بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

اما حتی اگر PYUSD یک اشتباه باشد، تغییر کلی احساسات TradFi در پی حرکت استیبل کوین PayPal، آینده مثبت فزاینده‌ای را برای DeFi و به طور کلی ارز دیجیتال نشان می‌دهد.

نگاه به ویژگی‌های کدگذاری شده در قرارداد هوشمند PayPal، کنترل متمرکز بیش از حد اصرار بر امور مالی کاربران را برجسته می‌کند. ویژگی‌هایی مانند تشخیص انحصاری «اطلاعات نادرست» و متعاقب آن اختیار انحصاری برای اعمال جریمه‌های مالی، اگر نگران‌کننده‌تر نباشند، به همان اندازه هستند.

به همین ترتیب، توانایی آن برای انتقال تمام وجوه از کیف‌پول‌های کاربران به PayPal، بسیاری از بومیان کریپتو را در پذیرش آن مردد می‌داند، و آن را مخالف اصول ارز دیجیتال می‌دانند و به طور بالقوه باعث ایجاد تردید در بین پذیرندگان بالقوه می‌شود.

در نهایت، هجوم PayPal به بازار استیبل کوین، راه اشتباهی را برای ادغام مسیرهای بین TradFi و بخش کریپتو نشان می‌دهد. اگر PYUSD می‌خواهد کشش واقعی و پایدار را به دست آورد، PayPal باید نگرانی‌های متمرکز را برطرف کند و از انعطاف‌پذیری خود در برابر آسیب‌پذیری‌های فعلی و آینده اطمینان حاصل کند.

بخوانید  آموزش اندیکاتور ایچیموکو، اندیکاتور ichimoku چیست؟

منبع: coindesk.com

مقاله اصلی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها