تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

لورس :مشکل اصلی فر اجاق گاز و چگونه تعمیر کردن آنها

  • کد خبر : 2597583
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :آیا فر اجاق گاز شما خراب شده؟ از گرم نکردن تا پخت غیریکنواخت، فر ها می‌توانند فرسوده شده و از کار بیافتند. در حالت کلی، فرهای گازی مکانیسم نسبتاً ساده‌ای دارند. و مانند دیگر لوازم خانگی پرکاربرد، فر نیز ممکن است درست کار نکند. قطعات در طول زمان […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آیا فر اجاق گاز شما خراب شده؟ از گرم نکردن تا پخت غیریکنواخت، فر ها می‌توانند فرسوده شده و از کار بیافتند.

در حالت کلی، فرهای گازی مکانیسم نسبتاً ساده‌ای دارند. و مانند دیگر لوازم خانگی پرکاربرد، فر نیز ممکن است درست کار نکند. قطعات در طول زمان شل می‌شوند و یا از بین می‌روند، در آوردن و تعویض بعضی‌ها توسط خودتان خیلی آسان است.

قبل از اینکه نتیجه‌گیری کنید که وقت آن است که با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید یا فر جدیدی بخرید، بررسی کنید و مطمئن شوید که یکی از این سه مشکل عمومی برای فرتان پیش نیامده است که باید خودتان درست کنید.

شیشه تکنوگاز

 

مشکل:‌ فر گرم نمی‌شود

اگر فر اجاق گاز کلاً روشن نمی‌شود، یک مشکل اساسی وجود دارد. اما چند علت ساده که چرا این اتفاق افتاده وجود دارد.

  • علت:‌ در فرهای گازی، جرقه‌زن معیوب است.
  • تعمیر: برای اینکه بفهمید که مشکل از لوله‌های گاز نیست، می‌توانید یکی از اجاق‌های گاز را امتحان کنید که ببینید گاز می‌آید و جرقه‌ها کار می‌کنند. وقتی دمایی را برای فر گازی تنظیم می‌کنید، باید صدای ضعیف کلیک که همراه صدای جرقه‌زن است بشنوید.

اگر صدای اشتعال گاز را نمی‌شنوید و صدای کلیک متوقف می‌شود

فر را خاموش کنید و تعویض جرقه‌زن را بررسی کنید. این کار در مدل‌های مختلف فرق می‌کند، اما معمولاً فقط لازم است که برق را قطع کنید، چند تا پیچ را باز کنید، سیم را جرقه‌زن را در آورید و جرقه‌زن جدید را وصل کنید و همه چیز را دوباره ببندید.

  • علت:‌ اگر فر برقی دارید، شبیه جرقه‌زن گاز، نیز المنت‌های گرمایی ممکن است شکسته شوند یا به مرور زمان فرسوده شوند. تشخیص این مشکل فقط با بررسی چشمی مشخص می‌شود که اگر المنت‌های گرمایی قرمز می‌شوند.
  • تعمیر: اگر المنت‌ها به صورت کامل سرخ نمی‌شوند یا اصلاً سرخ نمی‌شوند، زمان تعویض یک یا هر دوی آن‌ها فرا رسیده است. این کار را در مدت زمان چند دقیقه با استفاده از المنت جدید و یک آچار انجام دهید. برق را قطع کنید، پوشش‌ها را در آورید، پیچ‌های نگهدارنده‌ی المنت‌های گرمایی را باز کنید، المنت معیوب را در آورده و المنت‌های جدید را قرار دهید و پیچ‌ها را ببندید و پوشش‌ها را قرار دهید.

شیشه درب فر لوفرا

 

مشکل:‌ گرما به دمای درست نمی‌رسد

اگر متوجه شدید که غذا زمان زیادی برای پختن احتیاج دارد یا نپخته از فر بیرون می‌آید، شاید فر به دمای مورد نظر نمی‌رسد. چند دلیل برای این اتفاق وجود دارد.

  • علت یک:‌ اگر سنسور دمای داخل فر چنان که انتظار می‌رود کار نکند، باعث می‌شود که فر تا دمای مورد نظر گرم نشود. این از یک سنسور دمای معیوب یا سنسور دمایی که به دیواره‌ی فر متصل شده ممکن است رخ دهد.
  • تعمیر:‌ مطمئن شوید که سنسور دمایی با دیواره در تماس نیست، که این در دقت اندازه‌گیری صحیح تأثیر خواهد گذاشت. اگر این‌طور بود، آن را جابجا کنید تا تماسی نداشته باشد. اگر باز هم گرم کردن بازهم درست نبود، می‌توانید با یک اهم‌متر سنسور را بررسی کنید که کار می‌کند. مقاومت سنسور باید با افزایش دمای داخلی فر زیاد شود. مانند المنت گرمای یا جرقه‌زن گاز، خودتان می‌توانید سنسور را به آسانی تعویض کنید، ففط لازم است که سنسور جدیدی را خریداری کنید.
  • علت دو: اگر بازهم گرما کردن تا دمای صحیح انجام نمی‌شود و شما المنت‌های گرمایی، جرقه‌زن گاز و سنسور دما را بررسی یا تعویض کرده‌اید، شاید احتیاج به کالیبره کردن باشد.
  • تعمیر: برای امتحان دقت فر، چیزی احتیاج دارید یک دماسنج مخصوص فر است. فر را تا دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) گرم کنید و دما را بعد از ۲۰ دقیقه و هر ۲۰ دقیقه تا یک ساعت و نیم یا دو ساعت بخوانید. مجموع دماهای خوانده شده را به تعداد دفعات تقسیم کنید و ببینید که این میانگین چقدر ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد نزدیک است. از این طریق می‌فهمید که چقدر باید درجه حرارت فر را تنظیم کنیم.

مشکل:‌ پخت یکنواخت نیست

اگر هنگام تست کردن متوجه شدید که بعضی قسمت‌ها بیشتر از جاهای دیگر تست می‌شود، پخت فرتان یکنواخت نیست. برای تأیید اینکه فرتان یکنواخت نمی‌پزد، می‌توانید پختن کیک و کباب کردن یک مرغ کامل را امتحان کنید.

  • علت یک:‌ مانند فری که روش نمی‌شود یا به دمای مناسب نمی‌رسد، اول باید شعله‌ها در فر گازی و یا المنت‌های گرمایی در فر برقی و سنسور دماسنج را بررسی کنید.
  • تعمیر: فر را گرم کنید و یه بررسی چشمی سریع برای اینکه ببینید شعله‌ها و یا المنت‌های حرارتی به طور کامل سرخ می‌شوند انجام دهید و مقاومت سنسور دمایی را بررسی کنید که آیا با افزایش دمای فر بالا می‌رود. اگر آن‌ها درست کار نمی‌کنند، تعویض‌شان کنید.
  • علت دو:‌ بعضی فرها به شکل متفاوتی می‌پزند، و شما باید طریقه‌ی استفاده آن‌ها را برای پخت و پز یاد بگیرید. همچنین، اگر فرتان به طور یکنواخت نمی‌پزد شاید لازم باشد که جای قفسه‌ها یا ظروف پخت و پز استفاده می‌کنید را تغییر دهید.
  • تعمیر: برای مثال، تابه‌های کیک‌پزی باید بازتابنده باشند، اگر در طول زمان سیاه شده‌اند، سعی کنید که با شستشوی صحیح آنها را تمیز کنید یا اصلا عوض کنید. همچنین، از نحوه‌ی پخت فر یادداشت بردارید و نحوه‌ی پخت‌تان را تنظیم کنید، مثل چرخاندن غذا هنگام پخت یا تنظیم ارتفاع قفسه‌ها برای غذاهای خاص.

شیشه فرتوکار

 

توصیه ایمنی

از آنجایی که اکثر اجاق و فرهای استفاده شده در ایران از گاز استفاده می‌کنند به لحاظ ملاحظات ایمنی، توصیه می‌شود که در صورت برخورد با هر مشکلی از یک تعمیرکار حرفه‌ای دارای تخصص در زمینه‌ی اجاق گاز و فر برای تعمیر اساسی اقدام کنید تا با خیال راحت از اجاق گاز و فرتان استفاده کنید.

 

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597583

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها