تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :معرفی اترنیتی چین و مزایای پروژه Ethernity برای هنرمندان و دنیای nft

  • کد خبر : 2610184
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
لورس :معرفی اترنیتی چین و مزایای پروژه Ethernity برای هنرمندان و دنیای nft
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

معرفی اترنیتی چین و مزایای پروژه Ethernity برای هنرمندان و دنیای nft بدون اغراق می‌توان گفت که توکن‌های تعویض ناپذیر یا NFTها پر سروصدا ترین محصولات دنیای کریپتوکارنسی بوده‌اند. تصاویری عجیب و غریب که مردم را با نهایت قابلیت‌ پلتفرم‌های غیرمتمرکز آشنا می‌کردند و شگفتی همه را برمی‌انگیختند. این توکن‌ها در بستر‌های مختلفی به نمایش گذاشته می‌شوند. بلاکچین اترنیتی یا اترنیتی چین (Ethernity Chain) یکی از این بسترهاست که برای ارائه و فروش NFT ها در بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. در این مقاله، به طور کامل با طرز کار و نحوه فعالیت در این پلتفرم آشنا خواهید شد.
بلاکچین اترنیتی چیست؟ هرچند طی رکود اخیر بازار ارزهای دیجیتال، کمی از شور و هیجان مردم نسبت به این بازار کاسته شده، اما NFTها همچنان جذابیت خود را از دست نداده‌اند. حفظ مالکیت آثار هنری دیجیتال، چیزی بود که به لطف بلاکچین اتریوم و تکنولوژی قرارداد هوشمند امکان پذیر شد و هنوز هم این پلتفرم پیشتاز حوزه خرید و فروش NFTها محسوب میشود. با افزایش مشارکت سازمان‌های بزرگ و افراد مشهور در بازار NFT، علاقه مردم به این حوزه بیشتر شده و اف..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

معرفی اترنیتی چین و مزایای پروژه Ethernity برای هنرمندان و دنیای nft

بدون اغراق می‌توان گفت که توکن‌های تعویض ناپذیر یا NFTها پر سروصدا ترین محصولات دنیای کریپتوکارنسی بوده‌اند. تصاویری عجیب و غریب که مردم را با نهایت قابلیت‌ پلتفرم‌های غیرمتمرکز آشنا می‌کردند و شگفتی همه را برمی‌انگیختند. این توکن‌ها در بستر‌های مختلفی به نمایش گذاشته می‌شوند. بلاکچین اترنیتی یا اترنیتی چین (Ethernity Chain) یکی از این بسترهاست که برای ارائه و فروش NFT ها در بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. در این مقاله، به طور کامل با طرز کار و نحوه فعالیت در این پلتفرم آشنا خواهید شد.

بلاکچین اترنیتی چیست؟

هرچند طی رکود اخیر بازار ارزهای دیجیتال، کمی از شور و هیجان مردم نسبت به این بازار کاسته شده، اما NFTها همچنان جذابیت خود را از دست نداده‌اند. حفظ مالکیت آثار هنری دیجیتال، چیزی بود که به لطف بلاکچین اتریوم و تکنولوژی قرارداد هوشمند امکان پذیر شد و هنوز هم این پلتفرم پیشتاز حوزه خرید و فروش NFTها محسوب میشود. با افزایش مشارکت سازمان‌های بزرگ و افراد مشهور در بازار NFT، علاقه مردم به این حوزه بیشتر شده و افراد بیشتری با سودای کسب درآمد جذب این بازار شده اند. افرادی که اکثرشان مردم عادی بوده و نمی‌خواستند برای خرید یک NFT هزینه زیادی بپردازند. یکی از راه‌های شروع معامله برای این افراد، شرکت در مزایده‌ها بود.

بخوانید  دادگاه ریپل و کمیسیون بورس آمریکا چه زمانی به پایان می‌رسد؟ مدیرعامل ریپل پاسخ می‌دهد

بیشتر بخوانید: nft چیست؟

اترنیتی چین، خود را به عنوان پلتفرمی برای مزایده آثار هنری دیجیتال با حضور افراد مشهور و سلبریتی‌ها معرفی می‌کند. این پلتفرم به مردم کمک می‌کند تا آثار NFT خود را در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته و آن‌ها را در مزایده‌ها به فروش برسانند. علاقه‌مندان به خرید آثار هنری نیز می‌توانند در حراج‌ها و مزایده‌ها شرکت کرده و با کمترین بودجه، NFT‌مورد علاقه خود را خریداری کنند. همچنین بلاکچین اترنیتی ابزاری برای ساخت NFT‌ به افراد علاقه‌مند به تولید آثار هنری نیز ارائه می‌دهد.

NFT های موجود در اترنیتی چین

از آنجا که اترنیتی چین یک پلتفرم بلاکچینی است، قاعدتا باید توکن منحصر به فرد خود را داشته باشد. این توکن با نام اختصاری ERN‌ شناخته شده و برای انجام معاملات در Ethernity chain استفاده می‌شود. افراد می‌توانند با استفاده از ERN‌ پیشنهاد قیمتی خود را در مزایده‌ها ثبت کرده و NFT خریداری کنند. همچنین می‌توان توکن‌های ERN را در پلتفرم استیک کرده و سود به دست آورد. سود سهام گذاران ERN‌ از محل کارمزد معاملات انجام شده در پلتفرم پرداخت می‌شود. از آنجا که ارز ERN بر بستر اتریوم و طبق استاندارد ERC20 ایجاد شده، قاعدتا یک توکن است اما در بسیاری از مقالات از آن با نام کوین یاد شده است. بنابراین کوین و توکن ERN‌ در واقع یکی هستند.

بخوانید  تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۴ دسامبر (۳ دی)

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که Ethernity chain را با Ethernity Cloud‌ اشتباه نگیرید! اترنیتی کلاود پلتفرم دیگریست که وایت پیپر و سازوکار کاملا متفاوتی با اترنیتی چین دارد.

هدف از ایجاد اترنیتی چین

بلاکچین اترنیتی با هدف کاهش کلاهبرداری در بخش NFT و جلوگیری از صدور توکن‌های جعلی معرفی شد. در ادامه با مهمترین اهداف این پروژه آشنا می‌شویم.

نوشته های مشابه

  • معرفی بلاکچین اترنیتی معرفی اترنیتی چین و مزایای پروژه Ethernity برای هنرمندان و دنیای nft ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
  • بررسی شبکه بلاکچین رونین معرفی بلاکچین رونین و بررسی ویژگی های شبکه RONIN ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

تایید اصالت NFT

با ظهور NFTها و هجوم سرمایه‌گذاران به این بازار، کلاهبرداران زیادی نیز وارد آن شدند. پس از مدت کوتاهی بازار پر از توکن‌های NFT تقلبی یا کپی از روی آثار اصلی شد. بلاکچین اترنیتی برای حل این مشکل توکن‌های غیرقابل تعویض تایید شده یا (Authenticated non-fungible tokens)‌ را ایجاد کرد. این توکن‌ها به نام هنرمند اصلی نام‌گذاری شده و روند حرکت‌ آن‌ها در بازار کاملا شفاف است. با خرید یک ANFT می‌توان به اصالت یک اثر هنری دیجیتال اطمینان پیدا کرد.

بخوانید  شیبا اینو برای ماراتن های صعودی در آینده آماده می شود

متعادل کردن بازار

همچنین اترنیتی به قیمت‌گذاری منصفانه NFTها نیز کمک می‌کند. این پلتفرم با ایجاد فضایی رقابتی و برگزاری حراج‌ها، کمک می‌کند NFTها از قیمت‌های فضایی روزهای اول خود فاصله گرفته و با قیمت‌های منطقی‌تری به فروش برسند. اگرچه تمام خدمات و اهداف اترنیتی چین به دنیای کریپتو محدود نمی‌شود و این پلتفرم اهداف خیرخواهانه نیز برای خود تعریف کرده است.

کمک به خیریه ها

بلاکچین اترنیتی علاوه بر اینکه پلتفرمی برای تسهیل خرید و فروش NFT است، یکی از اهداف خود را کمک به خیریه‌ها اعلام کرده است. این پلتفرم با ایجاد رویدادها و حراج‌ها اقدام به فروش NFT کرده و از محل سود معاملات به خیریه‌ها کمک می‌کند. همچنین اترنیتی افراد مشهور و کلکسیون‌دارهای بزرگ را به اختصاص دادن بخشی از سودشان به سازمان‌های خیریه تشویق می‌کند. برای مثال اترنیتی چین رویدادی به مناسبت بزرگداشت محمدعلی کلی، بوکسور افسانه ای، برگزار کرد و سود آن را به موسسه خیریه کلی بخشید.

بخوانید  الگوی تکراری ریپل؛ آیا باید منتظر یک جهش قیمتی در پایان سال باشیم؟
امور خیریه  Ethernity chain

ماشین اوراکل

اوراکل سیستمی است که می‌تواند اطلاعات را از خارج از بلاکچین خوانده و آنها را وارد زنجیره کند. در واقع اوراکل یک سیستم واسط برای اتصال اترنیتی به منابع اطلاعاتی خارج از زنجیره است. بلاکچین اترنیتی از این سیستم برای تایید اصالت NFTهای مورد معامله استفاده می‌کند. اطلاعات، پس از وارد شدن به بلاکچین غیرقابل تغییر شده و می‌توان از صحت آنها اطمینان حاصل کرد. بنابراین زمانی که شخصی قصد فروش یک NFT را دارد باید یک درخواست در سیستم اوراکل ثبت کند. این سیستم سوابق خرید، فروش و سازنده NFT مورد نظر را بررسی کرده و آن را با اطلاعات وارد شده توسط کاربر مقایسه می‌کند. در صورتی که اوراکل صحت اطلاعات را تایید کند، فرد قادر به معامله خواهد بود.

تیم توسعه دهنده اترنیتی چین

توسعه دهنده اترنیتی کسی نیست جز نیک رز نترتساس (Nick Rose Ntertsas). کسی که به فعالیت‌های بشر دوستانه و حمایت از محیط زیست معروف است و همچنین به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. او پیش‌تر از این نیز سابقه فعالیت در پلتفرم‌های خرید و فروش NFT را در کارنامه خود دارد. برای مثال او پلتفرمی برای معامله NFTهای با موضوع فرهنگ و هنر ایجاد کرد و هدف خود را پیوند سه حوزه هنر، جامعه شناسی و کریپتوکارنسی عنوان کرد. در کنار نیک، افراد سرشناس دیگری نیز به رشد و توسعه اترنیتی کمک می‌کنند که می‌توان از بین آن‌ها به مک فولیا، آدریان باشوک و استیو داگوستینو اشاره کرد.

بخوانید  استخراج زی کش؛ بهترین راهنمای ماینینگ ZEC در ۲۰۲۳

اترنیتی چین و رقبا

اترنیتی چین رقبای قدرتمندی دارد که میتوانند بزرگ‌ترین تهدید برای توسعه این پلتفرم به شمار روند. برای غلبه بر این رقبا، اترنیتی باید بتواند برتری خود را بر آنان ثابت کرده و خدمات خود را گسترش دهد. اگرچه اترنیتی مزایایی نسبت به رقبای خود دارد اما به نظر می‌رسد این مزایا هنوز برای متقاعد کردن کاربران برای استفاده از این پلتفرم کافی نیستند. در ادامه به معرفی مهمترین رقبای اترنیتی چین می‌پردازیم:‌

اپن سی (OpenSea)

OpenSea را می‌توان یکی از بزرگترین رقبای اترنیتی چین دانست. این پلتفرم تعداد کاربر بیشتری نسبت به اترنیتی چین داشته و بنابراین حجم نقدینگی بیشتری در آن جریان دارد. این در حالی است که هیچ نظارتی بر روی NFTهای عرضه شده در صرافی opensea وجود ندارد.

Rarible

Rarible یکی دیگر از بازارهای همتا به همتا برای NFT ها است که رویکرد مدیریت شده‌تری نسبت به OpenSea دارد. این پلتفرم از سیستمی استفاده می‌کند که به کاربران اطمینان می‌دهد فقط NFTهای با کیفیت در آن لیست می‌شوند. با این حال نقطه ضعف این پلتفرم را می‌توان کارمزد زیاد آن برای تراکنش برشمرد.

بخوانید  PNL چیست؟ آموزش روش محاسبه PNL یا میزان سود و ضرر

SuperRare

SuperRare یک بازار مدیریت شده برای NFT هایی است که در زمینه هنر دیجیتال ایجاد شده‌اند. این پلتفرم دارای یک فرآیند نظارتی دقیق است که تضمین می‌کند فقط توکن‌های با کیفیت بالا در پلتفرم فهرست می‌شوند. SuperRare یک پلتفرم اجتماعی نیز دارد که خریداران و هنرمندان می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و آثار خود را به نمایش بگذارند. با این حال، تمرکز SuperRare بر هنر دیجیتالی، جایی برای افراد علاقه‌مند به سایر زمینه‌ها باقی نمی‌گذارد.

رقبای بلاکچین اترنیتی

Nifty Gateway

Nifty Gateway بازاری است برای نسخه‌های محدود NFT که توسط هنرمندان و افراد مشهور ایجاد شده‌اند. این پلتفرم با بسیاری از نام‌های بزرگ در صنعت موسیقی و هنر همکاری کرده است. تمرکز Nifty Gateway بر نسخه‌های محدود به این معنی است که برای هر توکن تبلیغات زیادی انجام شده و معمولا توکن‌های موجود در این پلتفرم قیمت بسیار بالایی دارند. طبیعتا Nifty Gateway برای کسانی که به دنبال خرید و فروش مستمر در این بازار هستند مناسب نیست.

بخوانید  سنتیمنت: آلت کوین ها در ناحیه فوق‌العاده برای خرید قرار دارند

چطور در اترنیتی فعالیت کنیم؟

برای فعالیت در این پلتفرم کافیست کیف پولی داشته باشید که از توکن‌های با استاندارد ERC 20 پشتیبانی کند. کیف پول متامسک گزینه خوبی برای اتصال به پلتفرم اترنیتی است. پس از نصب این کیف پول می‌توانید وارد وب سایت اترنیتی شده و با وارد کردن ایمیل، نام کاربری و انتخاب یک پسورد عضو پلتفرم شوید. در این پلتفرم می تواند توکن‌های ERN‌ را خریداری و از آن‌ها برای استیکینگ یا خرید NFTهای مختلف استفاده کنید. لازم به ذکر است پیش از شروع فعالیت در اترنیتی، از میزان کارمزدها و قیمت تمام شده NFTهای مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

در قوانین بلاکچین اترنیتی چیزی در مورد ممنوعیت فعالیت ایرانیان گفته نشده است اما با توجه به قوانین بین المللی، بهتر است از سرویس‌های تغییر آی پی استفاده کنید.

مزایا و معایب اترنیتی

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، Ethernity Chain با استفاده از توکن‌های ANFT به کاربران اطمینان می‌دهد که توکن اصل را خریداری کنند. همچنین این پلتفرم با ایجاد قابلیت استیکینگ ارز دیجیتال می‌تواند یک منبع درآمد منفعل برای افرادی باشد که می‌خواهند از محل سرمایه گذاری خود سود به دست بیاورند. مزیت دیگر این پلتفرم را می‌توان امنیت آن دانست. بلاکچین اترنیتی با استفاده از پروتکل‌های امنیتی اتریوم کار می‌کند و تا به حال کسی موفق به هک آن نشده است. کمک به خیریه‌ها و ایجاد رویدادهای و حراج‌های متنوع نیز از دیگر مزایای اترنیتی چین هستند. با این حساب می‌توان مزایا را به شکل زیر لیست کرد:

  • تایید اصالت NFT
  • قابلیت استیکینگ
  • تامین امنیت
  • کمک به خیریه ها
بخوانید  گزارشی جالب درباره تعداد میلیاردرها و میلیونرهای بیت کوین در جهان!

یکی از معایب بزرگی که در مورد Ethernity chain وجود دارد، نبودن یک وایت پیپر مشخص است. وایت پیپرها همه چیز از جمله سازوکار، توکنومیک و نحوه پرداخت سود را توضیح می‌دهند و وایت پیپری که به درستی تنظیم شده باشد می‌تواند اعتبار و منطقی بودن سازوکار پلتفرم را نشان دهد. این موضوع، باعث تردید بسیاری از سرمایه گذاران شده چرا که آن‌ها نمی‌توانند بفهمند دقیقا سرمایه‌شان را به چه نوع پلتفرمی می‌سپارند.

داشتن رقبایی بسیار بزرگ و قدرتمند را می‌توان از دیگر معایب این پلتفرم دانست. اترنیتی چین مزیت بزرگی نسبت به سایر رقبای خود ندارد و از آنجا که پلتفرمی تازه‌کار محسوب می‌شود؛ هنوز جامعه بزرگی را نیز به خود جذب نکرده است.

آینده بلاکچین اترنیتی چگونه خواهد بود؟

اترنیتی چین با نوآوری خود در زمینه اوراکل‌ها و ایجاد سیستم صحت سنجی اطلاعات توانسته جلوی ورود NFTهای تقلبی به بازار را بگیرد. این نوآوری نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جذب کرده است. همچنین کمک به خیریه‌‎ها و ایجاد رویدادهای جذاب اترنیتی را از سایر پلتفرم‌ها جدا می‌کند اما هنوز مشکلاتی مانند نبودن یک وایت پیپر مشخص در این سیستم وجود دارد.

بخوانید  واچ لیست هفتگی ۲۰ شهریور؛ او ام پی فینکس

نظر شما راجع به اترنیتی چین چیست؟ آیا این پلتفرم می‌تواند از زیر سایه پلتفرم‌های بزرگی چون اپن سی درامده و بازار خود را گسترش دهد؟ نظرات و تجربیات خود در این باره را برایمان بنویسید.

برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها