تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :معرفی ارز دیجیتال کامپاند همه چیز درباره ارز COMP

  • کد خبر : 2617055
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
لورس :معرفی ارز دیجیتال کامپاند همه چیز درباره ارز COMP
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

معرفی ارز دیجیتال کامپاند همه چیز درباره ارز COMP همانطور که می‌دانید، اتریوم محور اصلی برنامه‌های DeFi امروزی است. این ارز دیجیتال، بلاک‌چینی (BlockChain) در قالب غیرمتمرکز است که نوع خاصی از قراردادهای هوشمند را ارتقا داده است.با کمک این قراردادهای هوشمند، می‌توان سایر برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین (dApps) را بر اساس رمز ارز بومی به وجود آورد. ارز کامپاند (Compound) یکی از این پروتکل‌ها است که با هدف ارائه تسهیلات به کاربران ایجاد شده است. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کامپاند چیست؟ و در ادامه به بررسی دقیق آن بپردازیم.
ایده اصلی کامپاند چیست؟ اکنون که نسبت به اهمیت DeFi و ارتباط آن با پروتکل کامپاند آشنا شدید، بهتر است به این بپردازیم که ارتباط پروژه DeFi یا برنامه‌های غیرمتمرکز با کامپاند چیست؟ سپس راحت‌تر می‌توانیم به معرفی رمز ارز COMP و ایده اصلی آن بپردازیم.
بیایید با یک مثال شروع کنیم: همانطور که می‌دانید هرکدام از کاربران ارز دیجیتال، می‌توانند دارایی رمز ارز (مثلا بیت کوین) خود را بدون نیاز به بانک و واسطه انتقال دهند. مثلا آن‌ها می‌توا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

معرفی ارز دیجیتال کامپاند همه چیز درباره ارز COMP

همانطور که می‌دانید، اتریوم محور اصلی برنامه‌های DeFi امروزی است. این ارز دیجیتال، بلاک‌چینی (BlockChain) در قالب غیرمتمرکز است که نوع خاصی از قراردادهای هوشمند را ارتقا داده است.با کمک این قراردادهای هوشمند، می‌توان سایر برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین (dApps) را بر اساس رمز ارز بومی به وجود آورد. ارز کامپاند (Compound) یکی از این پروتکل‌ها است که با هدف ارائه تسهیلات به کاربران ایجاد شده است. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کامپاند چیست؟ و در ادامه به بررسی دقیق آن بپردازیم.

بخوانید  تلفن همراه اتریوم به بازار آمد، یک تلفن هوشمند با قابلیت‌های بلاکچینی!

ایده اصلی کامپاند چیست؟

اکنون که نسبت به اهمیت DeFi و ارتباط آن با پروتکل کامپاند آشنا شدید، بهتر است به این بپردازیم که ارتباط پروژه DeFi یا برنامه‌های غیرمتمرکز با کامپاند چیست؟ سپس راحت‌تر می‌توانیم به معرفی رمز ارز COMP و ایده اصلی آن بپردازیم.

بیایید با یک مثال شروع کنیم: همانطور که می‌دانید هرکدام از کاربران ارز دیجیتال، می‌توانند دارایی رمز ارز (مثلا بیت کوین) خود را بدون نیاز به بانک و واسطه انتقال دهند. مثلا آن‌ها می‌توانند بیت کوین خود را از طریق شبکه بیت کوین، یک شبکه غیرمتمرکز از گره‌های مستقل برای اعتبارسنجی تراکنش به محل مورد نظر پرداخت کنند.

هرچند این یک مزیت برای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود؛ اما همه خدمات مالی را در بر نمی‌گیرد. برای مثال، خدمات مختلفی مثل وام گرفتن یا وام دادن، چک و پس انداز، مالیات، بیمه و… هستند که نیاز به حذف واسطه دارند. ایده بنیادی DeFi همینجا خلق شده است؛ غیرمتمرکز کردن هر نوع خدمات مالی با استفاده از پروتکل‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال!

بخوانید  پالیگان چیست؟ معرفی شبکه Polygon و آینده پالیگان و ارز ماتیک

شاید حالا به پاسخ این سوال رسیده باشید که ایده ایجاد کامپاند چیست؟ در واقع کامپاند (COMP) به عنوان یک پروژه غیرمتمرکز، خدمات متنوع وام دهی و وام گیری را نیز در بر می‌گیرد.

شبکه کامپاند چیست؟

معرفی کامل شبکه کامپاند

شبکه کامپاند به کاربران این امکان را می‌دهد که در صورت سپرده گذاری، از شبکه سود دریافت کنند و با دریافت هر وام به شبکه سود بپردازند. سود ارائه شده در قالب ارز دیجیتال به حساب کاربران واریز می‌شود. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که دقیقا سود ارائه شده توسط کامپاند چیست؟ این سود با عنوان cToken شناخته می‌شود. نمونه‌هایی از cToken‌ های مختلف که مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: cETH و cDAI.

جالب است بدانید که کاربر می‌تواند، cToken ‌های خود را بدون محدودیت منتقل و معامله کند. اما برای باز خرید فقط باید از ارز دیجیتالی که پروتکل از آن پشتیبانی می‌کند استفاده کند.

پیشینه و بنیان‌گذاران شبکه Compound

جذابیت کامپوند به این است که توسط جمعی از کارآفرینان تاسیس شده است. بنیانگذاران این شبکه، افرادی همچون جفری هیز (Geoffrey Hayes) و رابرت لشنر (Robert Lashner) هستند که نام آن‌ها در بازار ارز دیجیتال بسیار معروف است. این شرکت ابتدا در سال ۲۰۱۸ با عرضه اولیه خود، موفق شد ۸٫۲ میلیون دلار سرمایه از طریق شرکت‌های بزرگی همچون Andreessen Horowitz و Bain Capital جمع کند. یک سال بعد، ۲۵ میلیون دلار با حمایت بسیاری از نهادهای تاثیرگذار همچون Paradigm Capital کسب کرد. در این میان، بخشی از درآمد عرضه اولیه بین سرمایه گذاران تقسیم شد.

بخوانید  پیش‌بینی رشد ۶۰ درصدی بیت کوین پس از فروش شدید اخیر توسط تحلیلگران!

معرفی رمز ارز COMP

ارز دیجیتال کامپاند (COMP) در حال حاضر با قیمت ۵۰٫۷۸ دلار معامله می‌شود. توکن محبوب شرکت کامپاند، COMP است. جالب است بدانید که این رمز ارز با حمایت کوین بیس به وجود آمده و همچنین تاکنون بیش از ده میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری شده است. توکن کامپاند بر بلاک چین اتریوم مبتنی و از جمله توکن‌های ERC20 است.

کاربرد کامپاند

کاربرد اصلی این توکن، ارائه خدمات مربوط به وام به کاربران ارز دیجیتال است. در شبکه کامپاند، کلیه تراکنش‌ها به همراه تاریخ مشخص آن‌ها ثبت شده و اطلاعات قراردادها در اختیار افراد قرار می‌گیرد. غیر متمرکز بودن این توکن باعث شده تا علاقه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

مزیت‌های کامپاند

مهمترین مزیت کامپاند این است که این شبکه به ازای ذخیره و قفل کردن دارایی در کامپاند، برای افراد CTOKEN تعریف می‌کند. این یعنی کسب سود بیشتر برای کاربران ارز دیجیتال! کامپاند فرایند دریافت وام را برای همه تسهیل کرده است. در واقع کامپاند به مردم کمک کرده تا حساب دارایی خودشان را به صورت حرفه‌ای مدیریت کنند. بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که در آینده کامپاند، این شبکه تماما غیرمتمرکز خواهد بود.

بخوانید  وی چین (VeChain) چیست؟

کیف پول‌های پشتیبانی کننده از کامپاند (COMP)

والت های پشتیبانی کننده از کامپاند

اکنون به این مرحله می‌رسیم که کیف پول‌های موردنیاز برای پس انداز کامپاند چیست؟ کیف پول‌های معتبر و مختلفی از کامپاند پشتیبانی می‌کنند که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

نوشته های مشابه

  • معرفی استیبل کوین Shi کوین SHI چیست؟ معرفی استیبل کوین SHI شیبا و بررسی کامل آن ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
  • آشنایی با ارزدیجیتال ترون ارز دیجیتال ترون چیست؟ معرفی پروژه TRX و مزایای آن ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
  • والت سخت افزاری لجر نانو اس: این کیف پول دارای امنیت بسیار زیادی است. به هیچ عنوان نمی‌توان آن را هک کرد. این کیف پول دارای چندین رمز است که امکان سرقت را به حداقل می‌رساند.
  • کیف پول Keep Key: این کیف پول سخت افزاری نیز، بسیار ایمن است. علاوه بر این بسیار شکیل طراحی شده و برای رمز ارزها بسیار مناسب است.
  • ولت ترزور: نصب این کیف پول بسیار راحت است. شما می‌توانید در سریعترین زمان ممکن در آن ثبت نام کنید.
  • کیف پول مای اتر: این ولت برای دسکتاپ و تلفن موبایل طراحی شده و برای سیستم عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز در دسترس است.
  • کیف پول کوینومی: این ولت بسیار ایمن است و برای استفاده در موبایل طراحی شده است.
بخوانید  راه‌اندازی بلاک چین خصوصی توسط سیتی‌گروپ برای ارائه خدمات به مشتریانش!/جزئیات

خرید و فروش کامپاند (COMP)

در این بخش می‌خواهیم به خرید و فروش کامپاند (COMP) می‌پردازیم. شما می‌توانید همچون سایر ارزهای دیجیتال، COMP را در صرافی‌های معتبر خرید و فروش کنید. قبل از ثبت نام در صرافی‌ها حتما نسبت به اعتبار و امنیت آن‌ها تحقیق کنید. بسیاری از صرافی‌ها معتبر‌ند اما در این میان، برخی از آن‌ها از امنیت کمتری برخوردارند. خصوصاً اینکه برخی از آن‌ها همچون بایننس، برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند و امکان دارد دارایی‌های شما بلوکه شود. علاوه بر این ممکن است صرافی موردنظر از رمز ارز شما پشتیبانی نکند. در ادامه به صرافی‌های مهمی که ارز رمز ارز COMP حمایت می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از کامپاند (COMP)

صرافی های مناسب برا ی کامپاند

صرافی‌های معتبر و متنوعی این رمز ارز را لیست کرده‌اند و به‌سادگی می‌توانید در آن‌ها معامله کنید. در زیر به برخی از این صرافی‌ها اشاره می‌کنیم:

  • صرافی کوین بیس
  • صرافی هوبی گلوبال
  • صرافی کوکوین
  • صرافی جمینی
  • صرافی یونی سوآپ
بخوانید  رشد ۲۵۰ درصدی سایبر کانکت در یک هفته؛ مقصد جدید کاربران پس از Friend.tech مشخص شد!

کاربران در پلتفرم کامپاند چه خدماتی دریافت می‌کنند؟

استفاده از کامپاند

کاربران در شبکه کامپاند دو دسته هستند:

کاربرانی که وام می‌گیرند

وام گیرندگان، کسانی هستند که دارایی ارز دیجیتال خود را در شبکه کامپاند سپرده‌گذاری کرده‌اند. این افراد می‌توانند به مقدار دلخواه از ارز دیجیتال موردنظر (این ارز دیجیتال باید از طرف کامپاند (COP) پشتیبانی شود) به همراه درصدی از ارزش مازاد، وام بگیرند.

کاربرانی که وام می‌دهند

وام دهندگان، کاربرانی هستند که دارایی رمز ارز خود را به استخرهای وام دهی سپرده‌اند. این استخرها منبع دارایی هستند که وام گیرندگان از آن استفاده می‌کنند. وام دهندگان بابت ارز دیجیتالی که سپرده گذاری کرده‌اند، سود دریافت می‌کنند.

بنابراین اگر بخواهیم به پاسخ این سوال که مزیت ارز دیجیتال کامپاند چیست، بپردازیم، باید به فرایند وام گیری و وام دهی اشاره کنیم. این یعنی شما می‌توانید با قفل کردن دارایی ارز دیجیتال خود در شبکه کامپاند، از خدمات جذاب وام این شبکه استفاده کنید. منظور از قفل کردن دارایی، همان سپرده گذاری در کیف پول کامپاند است. کمی جلوتر، بیشتر درباره بهترین کیف پول‌های کامپاند (COMP) صحبت خواهیم کرد.

بخوانید  مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی: خرید رمزارز با منشا خارجی، خروج ارز است

کامپاند از چه رمز ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

تا این لحظه، رمز ارزهایی که توسط کامپاند پشتیبانی می‌شوند عبارتند از:

  • اتر (Ether)
  • دای (Dai)
  • یو اس دی کوین (USD COIN)
  • رپد بیت کوین (Wrapped BitCoin)
  • تتر (Tether)
  • یونی سوآپ (Uniswap)
  • کامپوند گاورننس توکن (Compound Governance Token)
  • سای (Sai)
  • آگور (Augur)
  • آوی توکن (Aave Token)
  • سوشی توکن (SushiToken)
  • زیرو ایکس (Ox)
  • میکر (Maker)

شرایط استفاده از خدمات وام در ارز دیجیتال کامپاند چیست؟

 استفاده از خدمات وام کامپاند

فرض کنید شما به اندازه ۵۰۰ دلار ارز دیجیتال (از هر نوعی که کامپاند از آن پشتیبانی می‌کند) دارید. در این شرایط کامپاند برای هر رمز ارزی، درصد مشخصی سود تعریف کرده است؛ بنابراین اگر برای رمز ارز مشخصی ۵۰ درصد سود در نظر گرفته باشد، با ذخیره این ۵۰۰ دلار ارز دیجیتال در کیف پول کامپاند، می‌توانید ۲۵۰ دلار سود بگیرید.

سفری به آینده و پیش‌بینی جایگاه کامپاند (COMP)

آینده کامپاند

همانطور که می‌دانید، برنامه‌ها و سیاست‌های هر شرکتی برای توسعه و پیشرفت، تاثیر زیادی در نگاه کاربران نسبت به آن شرکت دارد. جالب است بدانید که در بازار ارز دیجیتال، اعتبار حرف اول و آخر را می‌زند. اعتبار در این بازار، همان تمایل و اعتماد کاربران ارز دیجیتال است. تا این لحظه، پروتکل کامپاند، به دلیل تلاش زیاد به همراه برنامه‌های هدفمند، موفق شده است تا اعتماد کاربران را به خود جلب کند. در همین راستا، می‌توان آینده درخشانی برای این رمز ارز پیش بینی کرد.

بخوانید  تعلیق حساب های کوینکس موقتی است، کوینکس تضمین جبران ۱۰۰٪ خسارت را داد!

اما آینده کامپاند (COMP) چیست؟ در حال حاضر، کامپاند با نماد اختصاری COMP، دارای ارزش ۳۶۹ میلیون دلار در بازار است؛ یعنی این رمز ارز سهم ۳ صدم درصدی در بازار دارد. حجم معاملات روزانه این رمز ارز، ۳۶٫۶۶ میلیون دلار است که رقم قابل توجهی است. بر اساس داده‌های تحلیل تکنیکال، پیش بینی می‌شود این رمز ارز در آینده شاهد روند صعودی باشد. شما درباره آینده این رمز ارز و پلتفرم آن چه پیش‌بینی‌ای دارید؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۵ / ۵. مجموع امتیازها: ۱

برچسب هاآلت کوین مبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2617055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها