تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

لورس :معرفی انواع مدل های دوچرخه

  • کد خبر : 2596923
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
لورس :معرفی انواع مدل های دوچرخه
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :به گزارش خبرگزاری برنا از بازار دو چرخه و انواع دوچرخه موجود در بازار: برای خرید دوچرخه اول باید انواع این دوچرخه ها را خوب بشناسیم و سپس تعیین کنیم چرا می خواهیم دوچرخه بخریم یعنی هدف از خرید دوچرخه چیست؟ برای چه کاری می خواهیم این وسیله […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش خبرگزاری برنا از بازار دو چرخه و انواع دوچرخه موجود در بازار: برای خرید دوچرخه اول باید انواع این دوچرخه ها را خوب بشناسیم و سپس تعیین کنیم چرا می خواهیم دوچرخه بخریم یعنی هدف از خرید دوچرخه چیست؟ برای چه کاری می خواهیم این وسیله مفید را خریداری کنیم؟ آیا برای ورزش کردن تناسب اندام این تصمیم را گرفتیم؟ برای رفت و آمد درون شهری یا برای مسابقات و تمارین حرفه ایی و مسابقه ایی؟ طبیعی است که هرنوع دوچرخه ای برای منظوری خاص تولید می شود که نمی تواند وظایف تمام دوچرخه ها را تحقق بخشد. با یک مثال این مسئله را می شکافیم مثلا هرگز نمی توان با یک دوچرخه معمولی به مسابقات استقامت کوهستانی رفت و چه بسا در همان ابتدای راه این دوچرخه مانع ادامه کارمان شود و مثال های مختلف دیگر.

چگونه می توانیم به انواع و خصوصیات مدل های مختلف دوچرخه اطلاع پیدا کنیم و دست به خرید مناسب ترین نوع دوچرخه بزنیم.

در عصر حاضر بهترین و مناسب ترین راه خرید آنلاین دوچرخه است. خوشبختانه در سطح نت داخلی فروشگاه های بزرک و معتبر زیادی وجود دارند که می توان در خانه یا محل کار بدون زحمت و صرف هزینه اضافی و اتلاف وقت اقدام به خرید انواع دوچرخه مثل خرید دوچرخه بچه گانه و یا کوهستانی، شهری و غیره کرد از جمله این فروشگاه ها دیجی کالا و یا فروشگاه اینترنتی فروشکالا و بسیاری سایت های فروشگاهی دیگر.

 

انواع مدل های دوچرخه:

دوچرخه کوهستانی

دوچرخه کوهستانی دوچرخه ایی است که برای راه های سفت وسخت و جاده های ناهموارو دارای پستی و بلندی زیاد تولید می شود و افراد با توجه به مکان و میزان پستی و بلندی راه های مورد استفاده مدل خاصی از این نوع دوچرخه را می خرند. تنه دوچرخه کوهستانی را محکم و مقاوم می سازند تا توانایی مقاومت در مقابل خشونت و ضربات راههای پر از موانع مختلف را داشته باشند. برای جلوگیری از وارد آمدن ضربات و شوک های ناشی از موانع در بدنه این دوچرخه فنرهایی قرار می دهند و از این طریق از دوچرخه و دوچرخه سوار در مقابل این ضربات محافظت می شود این فنرها ممکن است فقط یک فنر در زیر زین دوچرخه یعنی در قسمت عقب، دو فنر در دوشاخ دوچرخه یعنی در قسمت جلوی دوچرخه و یا سه فنر در قسمت زیر زین و در دو طرف دوشاخ دو چرخه باشد که سیستم تعلیق کامل است. این نوع دوچرخه در مدل های بسیار زیادی تولید می شود زیرا کاربرد های متنوعی دارد که با توجه به کاربرد هر مدل امکانات خاصی در آن قرار می دهند. مثلا برای نوع شهری دوچرخه کوهستانی چندان نیازی به سیستم تعلیق کامل یعنی فنر در جلوی دوچرخه و عقب یعنی زیر زین نیست زیرا کوچه ها و خیابان های شهری معمولا صاف و روکش اسفالت دارند و یا دارای پستی و بلندی زیاد و یا موانع طبیعی نیستند اما برای دوچرخه کوهستانی مسابقات استقامت کوهستانی وچود سیستم تعلیق کامل و باکیفیت بالا بهمراه تنه ایی بسیار محکم و قطعات کاملا استاندارد لازم و اجتناب ناپذیر است.

معرفی انواع مدل های دوچرخه

دوچرخه شهری

دوچرخه ایی است که برای رفت و آمدهای درون شهری طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع دوچرخه طراحی و استایل دوچرخه اهمیت زیادی دارد زیرا طراحی این دوچرخه باید طوری باشد که کمر شخص هنگام دوچرخه سواری نشکند و بصورت عمودی قرار بگیرد بدین صورت دوچرخه سوار بر تمام محیط اطراف خود تسلط کامل خواهد داشت و افراد و وسایل نقلیه دیگر در اطراف خود را بخوبی خواهد دید و از این طریق از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری خواهد شد. این نوع دوچرخه ها نیازی به بسیاری از امکانات دیگر مانند سیستم تعلیق کامل، جعبه دنده و یا تنه های گران قیمت که با آلیاژهای خواصی ساخته شوند نیست اما وجود سیستم ترمز با کیفیت بسیار لازم و ضروری است.

دوچرخه بچه گانه

این نوع دوچرخه حالت بازی و سرگرمی دارد اما با توجه به حساسیت دوران کودکی و تاثیر آن بر روند طبیعی رشد باید در سایز و مطابقت آن با قد کودک توجه بیشتری کرد زیرا این مسئله می تواند تاثر منفی بر نحوه شکل گیری استخوان بندی کودکمان داشته باشد.

مسئله بعدی وزن دوچرخه است که باید از دوچرخه هایی استفاده کرد که وزن کمتری دارند زیرا قدرت بدنی کودک کم است و قادر به جابجایی اشیاء سنگین نمی باشد بر این اساس دوچرخه های با تنه آلومینیومی می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا دارای وزن کمی است و برای کودکان مناسب می باشد. مسئله دیگر در خرید دوچرخه مناسب برای کودکان داشتن دو چرخ کوچک و یدک همراه دوچرخه کودک است که در دو طرف چرخ عقب بسته می شوند و باعث حفظ تعادل دوچرخه و جلوگیری از به زمین خوردن کودک می شود. دوچرخه کودک باید دارای رنگ های شاد و انواع تزئینات خوشحال کننده باشد که با روحیه بچه گانه کودکمان سازگار باشد.

معرفی انواع مدل های دوچرخه

دوچرخه جاده ایی

دوچرخه جاده ایی دوچرخه ایی است که برای مسابقات مختلف جاده های بیرون شهری و یا مسابقات پیست مورد استفاده قرار می گیرد این دوچرخه ها را تا حد امکان سبک و در عین سبکی محکم می سازند. سازندگان در تولید این نوع دوچرخه از پیشرفته ترین تنه های دوچرخه یعنی تنه فیبر کربن و یا آلومینیوم استفاده می کنند و این امر برای سرعت بیشتر در مسابقات تاثیر گذار است. همچنین تایر های این دو چرخه ها را باریک می سازند تا از این طریق حداقل اصطکاک با جاده را داشته باشد و سرعت دوچرخه گرفته نشود. این دوچرخه ها جزء گران قیمت ترین انواع دوچرخه بحساب می آیند.

دوچرخه هیبریدی

دوچرخه سالمندان

دوچرخه نمایشی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2596923

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها