تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :معرفی بهترین کیف پول‌های کاردانو در سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 2612342
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۰۱
لورس :معرفی بهترین کیف پول‌های کاردانو در سال ۲۰۲۳
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

کاردانو (ADA) یکی از باارزش‌ترین بلاک‌چین‌ها است و با امنیت زیادی که دارد، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را توسعه می‌دهد. این شبکه بلاک‌چین کیف پول‌های زیادی هم دارد که از توکن ADA پشتیبانی می‌کنند.
کاربران با ذخیره‌سازی کاردانو در این ولت‌ها می‌توانند از استخرهای نقدینگی پاداش دریافت کنند. ما در ادامه این مقاله، با بررسی میزان امنیت و ویژگی‌های دیگر ولت‌های کاردانو، بهترین کیف پول‌های کاردانو در سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم.
انواع مختلف کیف پول‌های کاردانو به‌طور کلی تمام کیف پول‌های ارز دیجیتال به دو دسته حضانتی (Custodial) و غیرحضانتی (Non-Custodial) تقسیم می‌شوند:
کیف پول‌های حضانتی ولت‌های حضانتی به‌طور کامل امکان دسترسی کاربران به دارایی‌هایشان را از بین می‌برند. در این نوع کیف پول‌ها یک واسطه مثل صرافی روی دارایی‌های کاربران نظارت دارد. در کیف پول‌های حضانتی کاربرها به کلید خصوصی خود دسترسی ندارند و فقط صرافی آن را می‌داند.
کیف پول غیرحضانتی در ولت غیرحضانتی کاربران کنترل کامل روی کلید خصوصی یا عبارت بازیابی خود دارند. استفاده از این نوع ولت ریسک زیادی دارد؛ چون در صورت فراموشی ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کاردانو (ADA) یکی از باارزش‌ترین بلاک‌چین‌ها است و با امنیت زیادی که دارد، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را توسعه می‌دهد. این شبکه بلاک‌چین کیف پول‌های زیادی هم دارد که از توکن ADA پشتیبانی می‌کنند.

کاربران با ذخیره‌سازی کاردانو در این ولت‌ها می‌توانند از استخرهای نقدینگی پاداش دریافت کنند. ما در ادامه این مقاله، با بررسی میزان امنیت و ویژگی‌های دیگر ولت‌های کاردانو، بهترین کیف پول‌های کاردانو در سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم.

بخوانید  در صورت تصویب قوانین جدید در آمریکا تمام تراکنش‌های رمزارزی قابل ردیابی هستند!

انواع مختلف کیف پول‌های کاردانو

به‌طور کلی تمام کیف پول‌های ارز دیجیتال به دو دسته حضانتی (Custodial) و غیرحضانتی (Non-Custodial) تقسیم می‌شوند:

کیف پول‌های حضانتی

ولت‌های حضانتی به‌طور کامل امکان دسترسی کاربران به دارایی‌هایشان را از بین می‌برند. در این نوع کیف پول‌ها یک واسطه مثل صرافی روی دارایی‌های کاربران نظارت دارد. در کیف پول‌های حضانتی کاربرها به کلید خصوصی خود دسترسی ندارند و فقط صرافی آن را می‌داند.

کیف پول غیرحضانتی

در ولت غیرحضانتی کاربران کنترل کامل روی کلید خصوصی یا عبارت بازیابی خود دارند. استفاده از این نوع ولت ریسک زیادی دارد؛ چون در صورت فراموشی کلید خصوصی یا عبارت بازیابی، کل دارایی شما از دست می‌رود.

به‌غیر از این، دسته‌بندی دیگری هم برای ولت‌های دیجیتالی وجود دارد؛ ولت سرد (Cold Wallet) و ولت گرم (Hot wallet). ولت‌های گرم اغلب آنلاین هستند و با نرم‌افزارها یا افزونه‌های مرورگر در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. ولت‌های سرد شامل سخت‌افزاری و کاغذی می‌شوند.

بخوانید  استخراج بیت کوین چگونه مشکل محیط زیست را حل می‌ کند؟

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری کاردانو در سال ۲۰۲۳

اگر کلیدهای خصوصی کیف‌پولتان را روی کاغذ پرینت بگیرید، کیف پول کاغذی به‌حساب می‌آید. کاغذ پرینت‌گرفته‌شده را باید در جایی امن مثل گاوصندوق نگه دارید؛ البته این روش به‌دلیل امنیت کم توصیه نمی‌شود.

در ادامه فهرستی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری کاردانو را برای شما آورده‌ایم:

ای تورو (eToro)

ای تورو را می‌توان بهترین کیف پول مخصوص کاردانو برای تامین امنیت دارایی کاربران دانست. این کیف پول علاوه‌بر ADA، از بیش از ۹۰ ارز دیجیتال دیگر مثل بیت کوین، دوج کوین، ریپل، شیبا اینو و سولانا هم پشتیبانی می‌کند.

این ولت با فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای، امنیت دارایی‌های کاربران خود را تضمین می‌کند. همچنین کلیدهای خصوصی این کیف پول سخت‌افزاری داخل خود دستگاه رمزگذاری شده و به اینترنت متصل نمی‌شود. این ولت بیشتر برای کسانی مناسب است که قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت کاردانو را دارند.

ترزور (Trezor)

کیف پول سخت افزاری کاردانو ترزور (Trezor)

بهترین ولت کاردانو برای سرمایه‌گذاری بلندمدت ترزور است. کلیدهای خصوصی این کیف پول در داخل خود دستگاه رمزنگاری شده‌اند و امکان اتصال به اینترنت را ندارد. ولت ترزور از بیش از ۱۲۰۰ ارز دیجیتال دیگر از جمله بعضی از آلت کوین‌ها هم پشتیبانی می‌کند.

بخوانید  پپه توجه نهنگ‌ها را از دست داده است

لجر (Ledger)

کیف پول سخت افزاری کاردانو لجر (Ledger)

این ولت سخت‌افزاری از طیف مختلفی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند که آدا جزو آن‌ها است. ولت لجر در دو مدل نانو اکس (Nano X) و نانو اس (Nano S) ارائه می‌شود و بهترین کیف پول کاردانو برای اندروید از نگاه کاربران است. مدل اکس آن به کامپیوتر و سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک و گوشی موبایل اندروید و IOS متصل می‌شود.

مدل نانو اس ولت لجر امکان پشتیبانی از کامپیوترها را دارد؛ اما فقط به گوشی‌های اندروید وصل می‌شود.

بهترین کیف پول‌های گرم کاردانو

در ادامه فهرستی از بهترین کیف پول‌های گرم کاردانو را برای شما آورده‌ایم:

بایننس (Binance)

ولت گرم کاردانو بایننس (Binance)

ولت گرم بایننس تنها وقتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که آن‌ها در صرافی بایننس ثبت نام کرده باشند. این کیف پول امکان معامله بیشتر از ۱۵۰ رمزارز را برای کاربران و تریدرها فراهم می‌کند. ولت بایننس با ارائه API اختصاصی، تمام ارزهای دیجیتال را یکپارچه می‌کند.

بخوانید  بازی‏‏‏‏‏‌خوانی در بازار رمزارزها

کوین بیس (Coinbase)

ولت گرم کاردانو کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در سطح جهان است که کیف پولی بر بستر وب برای کاربران خود ارائه کرده است. این ولت با امنیت زیادی که دارد، امکان ذخیره‌سازی توکن‌های ADA را هم فراهم می‌کند. از جمله ویژگی‌های امنیتی ولت کوین بیس می‌توان به لیست سفید، احراز هویت دومرحله‌ای و نگهداری توکن‌های کاربران در ولت سرد اشاره کرد.

ددالوس (Deadalus)

ولت گرم کاردانو ددالوس (Deadalus)

ولت دسکتاپ ددالوس به طور اختصاصی برای ADA طراحی شده و کلیدهای خصوصی را با شخص ثالث به اشتراک نمی‌گذارد؛ به همین دلیل از از امنیت بالایی برخودار است. امکان نصب این ولت روی ویندوز، مک و لینوکس وجود دارد.

یوروی (Yoroi)

ولت گرم کاردانو یوروی (Yoroi)

ولت نرم‌افزاری امن و سریع یوروی برای بلاک‌چین کاردانو طراحی شده و Emurgo آن را ساخته است. یوروی کیف پولی رایگان است که هم قابلیت نصب در دسکتاپ و هم روی گوشی موبایل را دارد. ولت یوروی با کلیدهای خصوصی رمزنگاری شده امکان دسترسی شخص ثالث را ندارد و تنها کاربران می‌توانند به کلید خصوصی خود دسترسی داشته باشند.

بخوانید  تفاوت بین شبکه های تتر(USDT): TRC-20 و ERC-20

اتمیک (Atomic)

ولت گرم کاردانو اتمیک (Atomic)

ولت نرم‌افزاری اتمیک که بعضی‌ها آن را بهترین کیف پول کاردانو می‌دانند، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا میزان امنیت دارایی دیجیتال خود را کنترل و مدیریت کنند. در کیف پول اتمیک کاربران می‌توانند در بیش از ۱۰ رمزارز مثل آدا سرمایه‌گذاری کرده و به‌راحتی مبادله ارزهای دیجیتال را انجام دهند.

اکسودوس (Exodus)

ولت گرم کاردانو اکسودوس (Exodus)

ولت اکسودوس چون چند رمزارز را به طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کند، در بین معامله‌گران طرفداران زیادی دارد. تمام سیستم‌عامل‌های دسکتاپ و موبایل مثل ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و آی او اس می‌توانند این ولت را اجرا کنند. همچنین امکان اتصال این ولت با ولت سخت‌افزاری ترزور وجود دارد.

نامی (Nami)

ولت گرم کاردانو نامی (Nami)

ولت نامی که جزو افزونه‌های مرورگر است، در مرورگرهای کروم (Chrome)، اِج (Edge) و برِیو (Brave) اجرا می‌شود. اما در زمان استفاده از این ولت نباید ولت‌های دیگر را اجرا کنید؛ چراکه این ولت‌ها به‌طور هم‌زمان از چند کیف پول پشتیبانی می‌کنند و ولت نامی امکان سازگاری با آن‌ها را ندارد.

بخوانید  لایحه جدید گزارش مالیاتی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در آمریکا منتشر شد

معیارهای انتخاب بهترین کیف پول کاردانو

برای انتخاب یک ولت امن نکاتی وجود دارند که بهتر است قبل از تصمیم‌گیری آن‌ها را در نظر بگیرید:

معیارهای انتخاب بهترین کیف پول کاردانو

امکان پشتیبان‌گیری

نکته مهمی که در زمان نگهداری رمزارز باید به آن توجه کنید این است که حتما باید از ولت خود بک‌اپ بگیرید؛ با این کار اگر مشکلی پیش آمد، به‌راحتی می‌توانید به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید. کیف پول‌هایی که عبارت بازیابی به شما می‌دهند، نشان‌دهنده این هستند که امکان بکاپ‌گیری را دارند.

استفاده آفلاین

اینکه امکان ذخیره ارزهای دیجیتال خود به‌صورت آفلاین را داشته باشید، چیزی است که خطر هر نوع هک و سرقت را از بین می‌برد. اتصال به اینترنت همیشه امنیت کمتری دارد؛ چون هکرها راه دسترسی را به‌راحتی پیدا می‌کنند. این امکان به‌خصوص برای کسانی که قصد دارند مقدار زیادی رمزارز نگهداری کنند، مناسب است.

قابلیت‌های امنیتی

بهترین کیف پول کاردانو ولتی است که امکان احراز هویت دوعاملی را داشته باشد و از تعیین پین کد پشتیبانی کند. همچنین تلاش کنید از تمام روش‌های امنیتی یک ولت برای نگهداری رمزارزهایتان استفاده کنید.

بخوانید  بیت‌کوین به 100 هزار دلار می‌رسد؟

رعایت موارد امنیتی

قبل از استفاده از هر نوع کیف پولی سعی کنید رمز عبورهای بسیار قوی انتخاب کنید؛ همچنین هیچ‌وقت کلید خصوصی و رمز عبور خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید. نصب آنتی ویروس هم از جمله روش‌های امنیتی قوی برای تضمین امنیت دارایی‌های دیجیتال است.

بهترین کیف پول برای استیک کاردانو

یکی از کارهایی که قبل از استیکینگ (staking) کاردانو لازم است انجام دهید، انتخاب صرافی و ولت مناسب برای این کار است.

قبل از هر چیز به این نکته توجه کنید که بسیاری از صرافی‌های خارجی در حال حاضر اجازه ثبت‌نام کاربران ایرانی را نمی‌دهند؛ حتی گاهی ممکن است بعد از ثبت‌نام و گذراندن مراحل احراز هویت، حساب شما توسط صرافی مسدود شود؛ بنابراین نمی‌توان گفت این روش امنیت کافی را داشته باشد.

در ادامه چند مورد از بهترین کیف پول کاردانو برای استیک را که ویژگی‌هایی که در بالا گفتیم، دارند، معرفی می‌کنیم:

  • کیف پول ددالوس (Daedalus Wallet)
  • کیف پول یورویی (Yoroi Wallet)
  • کیف پول اکسودوس (Exodus Wallet)
  • کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X
  • کیف پول سخت‌افزاری Trezor مدل T
  • کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S
  • کیف پول نامی (Nami Wallet)
  • کیف پول نرم‌افزاری GeroWallet
  • کیف پول نرم‌افزاری Typhon Wallet
  • کیف پول نرم‌افزاری Flint Wallet
  • کیف پول سخت‌افزاری Ellipal Titan
  • کیف پول سخت‌افزاری D’cent
  • کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)
بخوانید  سی نتورک Sei Network (SEI) به زودی در ۷ صرافی لیست می شود

جمع‌بندی

در این مقاله بهترین ولت‌های کاردانو در سال ۲۰۲۳ را معرفی کردیم. نکته مهم درباره انتخاب ولت مناسب این است که قبل از هر کاری معیارهای لازم را بررسی کنید. قدم اول برای تهیه ولت کاردانو این است که تصمیم بگیرید ولت سخت‌افزاری تهیه کنید یا نرم‌افزاری.
همچنین این موضوع را در نظر بگیرید که امنیت کیف‌پول در چه میزان است و مطمئن باشید که دارایی‌های شما در جای امنی نگهداری می‌شوند. ولت‌های معرفی شده در این مقاله دارایی مزایا و معایب خاص خود هستند و انتخاب آن‌ها به هدف و مقصود شما بستگی دارد.

The post معرفی بهترین کیف پول‌های کاردانو در سال ۲۰۲۳ appeared first on وبلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها