تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

لورس :معرفی صرافی BingX و مزایای آن به همراه آموزش جامع صرافی بینگ ایکس

  • کد خبر : 2598830
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
لورس :معرفی صرافی BingX و مزایای آن به همراه آموزش جامع صرافی بینگ ایکس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

معرفی صرافی BingX و مزایای آن به همراه آموزش جامع صرافی بینگ ایکس انتخاب صرافی خارجی ارز دیجیتال برای تریدرها و سرمایه‌گذاران ساکن ایران، یک دغدغه‌ی بزرگ است. بیشتر این پلتفرم‌ها یا احراز هویت را اجباری کرده‌اند و یا آدرس آی‌پی ایران را مسدود می‌کنند. بااین‌حال هنوز هم هستند بازارهای معاملاتی که ایرانیان بتوانند از آنها با رعایت موارد احتیاطی استفاده کنند. یکی از آنها، بینگ ایکس (BingX) است. یک صرافی متمرکز مستقر با چندین شعبه از شرق آسیا تا کانادا که بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال را نیز لیست کرده است. در این مقاله به معرفی صرافی بینگ ایکس، امکانات معاملاتی، مزایا و معایب آن می‌پردازیم. همچنین موارد مهم و خط قرمزهای هنگام استفاده از این پلتفرم برای کاربران داخل کشور را بررسی می‌کنیم. این مطلب صرفا جنبه‌ی اطلاع‌رسانی داشته و توصیه‌ای بابت سرمایه‌گذاری در این بستر معاملاتی ارائه نمی‌دهد. با ما همراه شده و با چهل‌وششمین صرافی ارز دیجیتال متمرکز برتر جهان آشنا شوید.
آشنایی با صرافی بینگ ایکس بینگ ایکس، پلتفرم معامله‌ی متمرکز ابزارهای مالی به‌خصوص ارز دیجیتال است که بیش از هرچیز به‌دلیل..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

معرفی صرافی BingX و مزایای آن به همراه آموزش جامع صرافی بینگ ایکس

انتخاب صرافی خارجی ارز دیجیتال برای تریدرها و سرمایه‌گذاران ساکن ایران، یک دغدغه‌ی بزرگ است. بیشتر این پلتفرم‌ها یا احراز هویت را اجباری کرده‌اند و یا آدرس آی‌پی ایران را مسدود می‌کنند. بااین‌حال هنوز هم هستند بازارهای معاملاتی که ایرانیان بتوانند از آنها با رعایت موارد احتیاطی استفاده کنند. یکی از آنها، بینگ ایکس (BingX) است. یک صرافی متمرکز مستقر با چندین شعبه از شرق آسیا تا کانادا که بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال را نیز لیست کرده است. در این مقاله به معرفی صرافی بینگ ایکس، امکانات معاملاتی، مزایا و معایب آن می‌پردازیم. همچنین موارد مهم و خط قرمزهای هنگام استفاده از این پلتفرم برای کاربران داخل کشور را بررسی می‌کنیم. این مطلب صرفا جنبه‌ی اطلاع‌رسانی داشته و توصیه‌ای بابت سرمایه‌گذاری در این بستر معاملاتی ارائه نمی‌دهد. با ما همراه شده و با چهل‌وششمین صرافی ارز دیجیتال متمرکز برتر جهان آشنا شوید.

بخوانید  ادعای جسورانه مدیرعامل ریپل: XRP بیت کوین بعدی خواهد بود!

آشنایی با صرافی بینگ ایکس

بینگ ایکس، پلتفرم معامله‌ی متمرکز ابزارهای مالی به‌خصوص ارز دیجیتال است که بیش از هرچیز به‌دلیل فراهم‌کردن امکان معامله‌ی مشتقات این نوع دارایی مشهور شده است. BingX بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال ازجمله تقریبا تمامی ارزهای محبوب و مشهور از بیت کوین تا پپه و ارزهای جدید را لیست کرده است.

صرافی متمرکز بینگ ایکس تا ابتدای آگوست ۲۰۲۳ بیش از پنج میلیون کاربر از ۱۰۰ کشور را به خود جذب کرده است. نکته جالب اینکه بیشتر ترافیک دریافتی آن از کشورهای جنوب شرق آسیا، روسیه، هند و ونزوئلا بوده و به گزارش وب‌سایت Tradersnnion حدود پنج درصد کاربرانش، ایرانی هستند.

در زمان نگارش این مقاله، این بازار معاملاتی در رتبه‌ی ۴۶ رنکینگ بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز در کوین‌مارکت‌کپ برای معاملات اسپات با کسب ۵٫۱ امتیاز از ۱۰ امتیاز ممکن قرار دارد. این رتبه برای معامله‌ی مشتقات به ۲۱ و بالاتر از رقبایی مانند بیت مارت، کوین ایکس، زوم ایکس و کریپتو دات کام صعود می‌کند. براساس اطلاعات همین وب‌سایت، این پلتفرم در هفته، حدود ۱٫۶۵ میلیون بازدیدکننده دارد. از دیگر اطلاعات مهم آن نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حجم معاملات روزانه‌ی اسپات: حدود ۱۳۶٫۵ میلیون دلار
  • متوسط نقدینگی: ۴۸۰ میلیون دلار
  • حجم معاملات روزانه‌ی مشتقات: حدود سه میلیارد دلار
بخوانید  پس از شاپلا، میزان اتر استیک شده در شبکه اتریوم چه تغییری داشته است؟

تاریخچه صرافی بینگ ایکس

بینگ ایکس

BingX در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور تاسیس و در جمهوری استونی ثبت شد. این شرکت در کشورهایی مانند تایوان، هنگ‌کنگ، چند کشور اروپایی و کانادا نیز شعبه دارد. تیم توسعه‌ی صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس متشکل از متخصصان تکنولوژی بلاکچین با سابقه‌ی فعالیت در شرکت‌های مالی و تکنولوژی معتبر مانند جی پی مورگان، Chartered Bank، گوگل و علی‌بابا هستند. مدیر عامل جوان آن نیز جاش لو (Josh Lu) نام دارد.

نوشته های مشابه

  • صرافی بینگ ایکس معرفی صرافی BingX و مزایای آن به همراه آموزش جامع صرافی بینگ ایکس ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
  • صرافی Bitmart همه چیز درباره صرافی Bitmart، با امکانات و ویژگی‌ های صرافی بیت مارت آشنا شوید ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

فعالیت در بینگ ایکس

یکی از بزرگترین مزایای صرافی بینگ ایکس برای کاربران ایرانی، عدم اجبار آنها به احراز هویت است.فعالیت بدون KYC در این پلتفرم البته محدودیت‌هایی به‌همراه دارد که مهم‌ترین آن سقف برداشت روزانه تا ۵۰ هزار تتر و ۱۰۰ هزار دلار و همچنین محدودشدن ضریب اهرم در معاملات لوریج به پنج هستند. این ویژگی، bingx را تبدیل به یکی از جایگزین‌های اصلی صرافی کوکوین برای ایرانی‌ها در کنار گزینه‌های غیرمتمرکز مانند صرافی سوشی سواپ کرده است. کوکوین در جولای ۲۰۲۳، احراز هویت را اجباری و خدمات‌دهی به کاربران ایرانی را متوقف کرد.

بخوانید  آذری جهرمی: قانونی‌ شدن استخراج ارزهای دیجیتال به‌ نفع کشور است

بینگ ایکس هم مانند بیشتر پلتفرم‌های متمرکز رسما اعلام کرده است که به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد. آی‌پی‌های ایران نیز از سوی این پلتفرم مسدود شده‌اند. بااین‌حال، کاربران داخل ایران همچنان می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی مانند VPS یا فیلترشکن‌های IP ثابت در این پلتفرم فعالیت کنند.

باید آگاه باشید که درصورت شناسایی آدرس آی‌پی شما، سرمایه و حساب کاربری‌تان در معرض خطر قرار می‌گیرند. بنابراین توصیه می‌شود، سرمایه‌ی چندانی برای ترید در این بستر معاملاتی نگه ندارید.

مراحل ثبت‌ نام در BingX

زمان مورد نیاز: ۱۵ دقیقه.

برای ثبت‌نام در صرافی بینگ ایکس پس از ورود به وب‌سایت آن، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی دکمه‌ی Register‌ در گوشه‌ی سمت راست تصویر کلیک کنید.

  2. از بین گزینه‌های ایمیل یا شماره تلفن، یکی را انتخاب کرده و پس از ورود هریک، رمز عبور خود را تعیین کنید. (اگر در ایران هستید طبیعتا باید ایمیلتان را وارد کنید).

  3. اگر کد دعوت از دوستان دارید آن را در قسمت Referral Code وارد کنید.

  4. تیک گزینه‌ی …I have Read and agree را زده و روی Register کلیک کنید.ثبت‌ نام در صرافی بینگ ایکس

  5. کد ارسال‌شده به ایمیل خود را در کادر صفحه‌ی بعد وارد کنید.ثبت‌ نام در BingX

بخوانید  حداقل خرید بیت کوین در صرافی های ایرانی چقدر است؟

واریز کوین در BingX

پس از ساخت حساب کاربری، درصورت امکان می‌توانید کیف پول خود را با هریک از کارت‌های مسترکارت، ویزاکارت، MoonPay، Banxa یا Apple Pay شارژ کنید. حداقل موجودی لازم برای شروع ترید در صرافی بینگ ایکس یک تتر است. برای واریز رمزارز به حساب خود در این صرافی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پس از ورود به حساب کاربری روی آیکون Wallet در گوشه‌ی سمت راست تصویر کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده روی Deposit کلیک کنید.
  3. شبکه، نوع ارز و حساب خود را مشخص کنید.
  4. آدرس کیف پول خود را کپی کرده و برای واریز در پلتفرم مبدا وارد کنید. امکان اسکن QR کد آدرس هم وجود دارد.
واریز کوین به بینگ ایکس

ثبت‌نام و واریز کوین از طریق اپلیکیشن موبایل BingX هم مراحل مشابهی دارد.

امکانات معاملات صرافی BingX برای تریدرها

برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال جهت انجام معاملات خود باید امکانات و ابزار هریک را بررسی کنید. این امکانات باید با استراتژی‌هایی که شما در آنها مهارت دارید، سازگار بوده و بهترین شرایط را برای شما فراهم کنند. در ادامه عملکرد صرافی بینگ ایکس را ازاین‌نظر بررسی می‌کنیم.

بخوانید  رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا منطق پشت “مکث” افزایش نرخ FOMC را توضیح می دهد

معاملات اسپات در بینگ ایکس

اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال، امکان انجام معاملات اسپات یا نقطه‌ای را به کاربران خود می‌دهند. ویژگی مهم این نوع معامله، سرعت بالای آن است. در بینگ ایکس نیز می‌توانید دارایی موردنظر خود را با ارزهای دیجیتال یا فیات خریدوفروش کنید. علاوه بر این، BingX، امکان سواپ بیت کوین، اتریوم، تتر و USDC را بدون نیاز به انجام معاملات اسپات فراهم کرده است. این پلتفرم هر دو روش سفارش‌گذاری لیمیت اردر (Limit Order) و مارکت اردر (Market Order) را برای باز کردن موقعیت‌های معاملاتی ارائه می‌دهد.

معامله مشتقات در BingX

بازار بینگ ایکس

یکی از بهترین صرافی‌های بین المللی برای معامله‌ی مشتقات رمزارز، BingX است. مشتقات، قراردادهایی هستند که معامله‌گران باتجربه از آنها کسب سود و پوشش زیان‌های خود از آنها می‌کنند. این صرافی طیف وسیعی از معاملات آتی دائمی برای معامله‌گران حرفه‌ای و نیز معاملات استاندارد آتی را برای افراد کم‌تجربه‌تر ارائه می‌دهد.

معاملات اهرم و مارجین

در این پلتفرم امکان تصاعدی‌کردن سود معامله از طریق دو ابزار اهرم و مارجین فراهم است. برای هر دوی این روش‌ها به وثیقه‌گذاری نیاز خواهید داشت. ضریب اهرم یا لوریج در این بستر معاملاتی برای دارایی‌های مختلف، متفاوت و به شرح زیر است:

  • بیت کوین و تتر: تا ۱۵۰ برابر
  • اتریوم: تا ۱۰۰ برابر
  • سایر ارزهای دیجیتال: ۳۵ تا ۵۰ برابر
  • کالا و شاخص‌ها: ۱۰۰ برابر
  • جفت‌ارزهای فارکس: تا ۳۰۰ برابر
بخوانید  شبکه Base از سولانا پیشی گرفت: علت چه بود؟

صرافی بینگ ایکس ابزار اهرم را برای هر دو موقعیت لانگ و شورت فراهم می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند با ابزارهایی مانند استاپ لاس و حد سود، ضرر خود را به حداقل و سودشان را به حداکثر برسانند. معامله‌ی مارجین، قراردادهای آتی دائمی نیز به دو روش کراس و ایزوله امکان‌پذیر است. همچنین بینگ ایکس یک ویژگی منحصربه‌فرد به نام OCO دارد که به کاربر اجازه می‌دهد درصورت تحقق یکی از دستورات حد سود و ضرر، دیگری را به‌صورت خودکار متوقف کند.

حداکثر بازدهی با گرید تریدینگ

گرید تریدینگ

یکی از روش‌های معاملاتی معروف صرافی بینگ ایکس، گرید تریدینگ (Grid Trading) است. یک شیوه معامله‌ی خودکار که دارایی را در یک بازه‌ی زمانی با کمترین قیمت خریداری و با بیشترین قیمت ممکن به‌فروش می‌رساند. برای استفاده از این ربات باید تنظیماتی مانند حدود بالا و پایین معامله را خودتان انجام دهید. گرید تریدینگ، امکان کسب حداکثر سود از نوسانات را میسر می‌کند.

بخوانید  رالی بیت کوین همچنان ادامه دارد؛ پیش به سوی هدف ۲۹۲۰۰ دلار!

معامله در بازارهای سنتی

به واسطه امکان انجام معامله مشتقات، کاربران بینگ ایکس تنها به ارزهای دیجیتال محدود نیستند. آنها می‌توانند انواع کالا، جفت‌ارزهای فارکس و سهام را با استیبل کوین تتر در بازارهایی مانند NASDAQ معامله کنند. امکان اهرم‌کردن این معاملات نیز تا ضریب ۱۰۰ وجود دارد.

کپی از تریدهای موفق

کپی تریدینگ بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس از معدود بسترهای معاملاتی متمرکزی است که امکان کپی خودکار استراتژی‌های معاملاتی موفق را به کاربران خود می‌دهد. به این روش معامله، کپی تریدینگ گفته می‌شود. بینگ ایکس برای اجرای این امکان خود از ربات‌های معامله‌گر استفاده می‌کند. همچنین هشت درصد از سود معامله‌ی کپی‌شده نیز به تریدر کپی‌کننده تعلق می‌گیرد.

کارمزدهای صرافی BingX

صرافی بینگ ایکس برای هریک از انواع معاملات خود، کارمزدهای زیر را دریافت می‌کند:

  • فیوچرز دائمی: ۰٫۰۵ درصد تیکر و ۰٫۰۲ درصد میکر
  • فیوچرز استاندارد: ۰٫۰۴۵ درصد پس از بسته‌شدن موقعیت
  • اسپات: تیکر از ۰٫۱ تا ۰٫۲ درصد و میکر از ۰٫۰۵ تا ۰٫۲

این اعداد نسبت به سایر پلتفرم‌های معامله ارز دیجیتال متوسط روبه‌پایین محسوب می‌شوند. اسپرد معاملات نیز برای شبکه‌ی بیت کوین از ۰٫۰۲ تا ۰٫۱ درصد و برای بقیه‌ی بلاکچین‌ها تا ۰٫۲ است.

صرافی بینگ ایکس برای واریز، کارمزدی دریافت نمی‌کند. کارمزد برداشت بیت کوین و اتریوم هم به‌ترتیب ۰٫۰۰۰۵ BTC و ۰٫۰۰۷ ETH است. اعدادی که نسبت به متوسط پلتفرم‌های دیگر کمی بالا محسوب می‌شوند. کارمزد برداشت با ارزهای دیجیتال دیگر یا ارزهای فیات نیز بسته ترافیک شبکه، متفاوت خواهد بود.

بخوانید  امید به صعود بیت کوین همچنان زنده؛ خط روند بلندمدت هنوز نشکسته است

نگاهی به امنیت بینگ ایکس

امنیت BingX

BingX از سوی نهاد نظارتی اطلاعات مالی استرالیا، AUSTRAC، رگوله شده است. این شرکت همچنین از واحد اطلاعات مالی آمریکا؛ FinCen‌؛ نیز مدرک MSB یا Money Business Services (مجوز خدمات کسب و کار پولی) دریافت کرده است. بااین‌حال به اعتقاد برخی تحلیل‌گران صرافی بینگ ایکس برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان خود نیاز به رگولاتوری‌های بیشتری دارد. هرچند که تاکنون، هیچ سابقه‌ی حمله‌ی موفقیت‌آمیز هکری، نقض امنیتی یا کلاهبرداری از آن گزارش نشده است. نهاد Certik، معتبرترین مرجع بازرسی امنیت بلاکچین نیز این صرافی تحت نظارت خود قرار داده است.

مزایای پلتفرم معاملاتی بینگ ایکس

در کنار تعدد روش‌های معاملاتی و کارمزد نسبتا پایین معاملات، این پلتفرم از نظر کاربری نیز مزایایی دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

رابط کاربری ساده و پیشرفته

رابط کاربری صرافی بینگ ایکس در همه‌ی نسخه‌های وب و اپلیکیشن آن ساده، پیشرفته و با مسیرهای کوتاه است. این پلتفرم، نمودارهای کاملی برای همه‌ی دارایی‌ها با حداکثر ابزارهای تحلیل تکنیکال ارائه می‌دهد که توسط TradingView تهیه شده‌اند.

بخوانید  پس از شاپلا، میزان اتر استیک شده در شبکه اتریوم چه تغییری داشته است؟

پشتیبانی قوی و فارسی

صرافی خارجی با پشتیبانی فارسی

یکی از ویژگی‌های خاص صرافی بینگ ایکس برای کاربران ایرانی، نسخه و پشتیبانی فارسی آن است. این پشتیبانی در طول هفته و به‌صورت ۲۴ ساعته به روش‌های مختلف مانند ایمیل، پشتیبانی سایت، کانال تلگرام و چت‌بات سایت و اپلیکیشن ارائه می‌شود.

برخورداری از نسخه دمو

یکی از ویژگی‌های مهم هر صرافی غیرمتمرکز یا متمرکز ارز دیجیتال که به‌خصوص کاربران تازه‌کار باید به‌دنبال آن بگردند، ارائه‌ی نسخه‌ی دمو است. نسخه‌ی دمو، یک محیط آزمایشی با تجربه‌ی واقعی از معامله در اختیار شما قرار می‌دهد تا پیش از سرمایه‌گذاری با ویژگی‌ها و محدودیت‌های آن آشنا شوید. صرافی بینگ ایکس نیز چنین امکانی را فراهم می‌کند. در نسخه‌ی دموی این پلتفرم با استفاده از توکن VSD می‌توانید حتی به تمرین معامله‌ی اهرم بپردازید.

برنامه های ریفرال، افیلیت و جوایز

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های صرافی بینگ ایکس، پاداش‌های سخاوتمندانه‌ی ثبت‌نام و ریفرال آن هستند. این جوایز به‌صورت تخفیف روی کارمزدها، بهره‌مندی از کارمزد معاملات دعوت‌شونده و یا نقدا به حساب دعوت‌کننده یا کاربر جدید منظور می‌شوند. علاوه بر این، در بخش Promotion Center این پلتفرم می‌توانید رویدادهایی مانند انواع ایردراپ و غیره را مشاهده کرده و با شرکت در آنها جوایز نقدی دریافت کنید.

بخوانید  یک پیش‌بینی جالب درباره رشد کیف‌پول‌های رمزارزی؛ آیا مقررات اجازه می‌دهد؟

معایب پلتفرم بینگ ایکس

با بررسی سایت‌ها و نظرات کارشناسان در اینترنت، معایب صرافی بینگ ایکس را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • رگولاتوری‌های ناکافی به‌خصوص در مقایسه با رقبای معتبری مانند صرافی کوین بیس، بایننس و کوکوین
  • عدم وجود اطلاعات کافی درباره‌ی موسسان و بنیان‌گذاران
  • عدم امکان معامله با ارزهای فیات
  • محدودیت جفت‌ارزهای سواپ
  • کارمزد نسبتا بالای برداشت
  • عدم وجود مستندات و اطلاعات کافی مبنی بر ذخیره‌سازی سرد دارایی‌ها
  • مسدودکردن آی‌پی‌های ایران و خطر بلوکه‌شدن دارایی‌ها درصورت شناسایی
  • محدودیت برنامه‌ها و امکانات درآمدزایی غیرفعال مانند استیکینگ و خدمات دیفای

بینگ ایکس؛ امکانات عالی همراه با ریسک

با بررسی امکانات و ویژگی‌های صرافی بینگ ایکس می‌توان نتیجه گرفت که این پلتفرم، مجموعه‌ای نسبتا کامل از ابزارها و روش‌های معامله را پیش روی کاربران خود می‌گذارد. به‌طوری‌که هم تریدرهای حرفه‌ای و هم تازه‌کارها می‌توانند از آن به‌آسانی و با امنیت نسبتا بالا استفاده کنند. بااین‌حال، وقتی نوبت به کاربران ایرانی می‌رسد، این واقعیت که ایران، در لیست تحریم BingX قرار دارد خودنمایی می‌کند. توصیه می‌شود درصورت تمایل به سرمایه‌گذاری در هریک از صرافی‌های خارجی، کلیه‌ی موارد احتیاطی را در اتصال خود به‌کار برده و ریسک سرمایه‌گذاری‌تان را مدیریت کنید. نظر شما درباره‌ی صرافی بینگ ایکس چیست؟ آیا تا‌به‌حال از خدمات آن استفاده کرده‌اید؟

برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها