تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :معیار امتیاز دهی imdb

  • کد خبر : 2636101
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
لورس :معیار امتیاز دهی imdb
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :امروزه یکی از سرگرمی‌های پرطرفدار جهان تماشاکردن فیلم و سریال است. هر ساله در سراسر جهان فیلم‌ها و سریال‌های متنوعی در ژانرهای مختلف ساخته می‌شوند که طیف گسترده‌ای از داستان‌های مختلف و بازیگران مختلف با بازی‌های متفاوت را در بر می‌گیرند. از طرف دیگر سلیقه‌ی همه‌ی مردم یکسان […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

امروزه یکی از سرگرمی‌های پرطرفدار جهان تماشاکردن فیلم و سریال است. هر ساله در سراسر جهان فیلم‌ها و سریال‌های متنوعی در ژانرهای مختلف ساخته می‌شوند که طیف گسترده‌ای از داستان‌های مختلف و بازیگران مختلف با بازی‌های متفاوت را در بر می‌گیرند. از طرف دیگر سلیقه‌ی همه‌ی مردم یکسان نیست و فیلم یا سریالی که از نظر گروهی از مردم بسیار جذاب است ممکن است از نظر گروهی دیگر کاملا خسته‌کننده باشد. گاهی نیز ممکن است که تریلر فیلم یا سریالی ما را بسیار جذب کند اما در واقع آن اثر، اثر بی کیفیتی باشد.

همه‌ی این موارد لزوم وجود یک منبع قابل اعتماد که اطلاعات درستی درباره‌ی فیلم‌ها و سریال‌ها به ما بدهد را ثابت می‌کند. امروزه سایت‌های معتبر متعددی هستند که به نقد و بررسی فیلم‌ها و سریال‌ها می‌پردازند و به آن‌ها امتیاز می‌دهند. این رسانه‌ها می‌توانند معیارهای مناسبی برای تشخیص اینکه آیا یک فیلم یا سریال ارزش گذاشتن وقت و تماشاکردن را دارد یا خیر باشند. اما اینکه معیار امتیازدهی این سایت‌ها چیست و چقدر می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد پرسشی است که ما در این مقاله به آن پاسخ خواهیم‌داد. یکی از این سایت‌ها که اعتبار زیادی هم دارد سایت imdb می‌باشد، اگر شما نیز دوست دارید که با نحوه‌ی امتیازدهی این سایت بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

معیار امتیاز دهی imdbimdb چیست؟

اگر میخواهید بدانید imdb چیست باید گفت ، یکی از سایت‌هایی که به نقد و بررسی فیلم‌ها می‌پردازد و به آن‌ها امتیاز می‌دهد سایت imdb است، که جزء معتبرترین و نام‌آشناترین سایت‌ها، در میان تمام سایت‌هایی است که در این زمینه فعالیت دارند.در واقع امتیازات این سایت تاثیر بسیار زیادی در تصمیم‌گیری مخاطبان جهت تماشاکردن فیلم‌ها و سریال‌ها دارد.

نمراتی که این سایت به آثار سینمایی و سریال‌ها می‌دهد آنقدر اهمیت دارد که حتی سایت‌هایی که فیلم‌ها و سریال‌ها را جهت دانلود آپلود می‌کنند امتیاز imdb آن فیلم‌ها و سریال‌ها را در قسمت اطلاعات فیلم ذکر می‌کنند. همچنین سایت imdb لیستی تحت عنوان ۲۵۰ فیلم برتر imdb دارد که اکثر مخاطبان سینما آن را می‌شناسند و این آثار را تماشا کرده‌اند.

معیار امتیاز دهی imdbمیانگین امتیازات imdb چگونه محاسبه می‌شود؟

در سایت imdb میانگین امتیازات آثار سینمایی و سریال‌ها براساس نظرات کاربران محاسبه می‌شود. ثبت نظرات و نمره‌دادن در این سایت نیاز به شرایط خاصی ندارد و کافی است مخاطبان به صورت رایگان در این سایت ثبت نام کنند. بنابراین امتیازات فیلم‌ها و سریال‌ها در این سایت براساس نظرات و نقدهای منتقدان مطرح و باتجربه محاسبه نمی‌شوند.

این ویژگی سایت imdb که نمرات فیلم‌ها و سریال‌ها را براساس نظرات مخاطبان عام تعیین می‌کند، در عین حال هم ویژگی مثبتی است و هم می‌تواند یک ویژگی منفی باشد. جنبه‌ی مثبت این نوع تعیین نمرات آن است که از آنجایی که این امتیازات را مخاطبان عام ثبت می‌کنند فیلم‌ها و سریال‌هایی امتیاز بالا را می‌گیرند که باب میل مخاطبان عامه‌ی سینما هستند و اکثریت را تشکیل می‌دهند بنابراین این امتیازات برای اکثر مخاطبان قابل قبول می‌باشند. اما جنبه‌ی منفی این نوع امتیازدهی آن است که گاهی تفاوت زیادی بین این نمرات و نظرات منتقدین دیده‌می‌شود چرا که معمولا اکثر مخاطبان به صورت صفر تا صد امتیاز می‌دهند یعنی زمانی امتیازات را ثبت می‌کنند که یا آنقدر شیفته‌ی اثری شده‌اند که به آن امتیاز ۱۰ را می‌دهند و یا اصلا آن را قبول ندارند و برای آن امتیاز ۰ را ثبت می‌کنند.

گاهی نیز این امتیازات نه براساس واقعیت بلکه بنا به دلایلی از جمله رقابت به صورت دروغین ثبت می‌شوند،مثلا وقتی فیلم یا سریالی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد طرفداران سایر آثار برای خراب کردن آن اثر و حمایت از آثار مورد علاقه‌ی خودشان امتیازات پایینی را برای اثری که مورد توجه قرار گرفته‌است ثبت می‌کنند، دقیقا مانند اتفاقی برای سریال چرنوبیل افتاد و بعد از اینکه امتیاز بسیار بالایی در imdb گرفت طرفداران سریال بریکینگ بد تلاش کردند که آن را تخریب کنند. گرچه خود سایت imdb اعلام کرده‌است که دارای سیستمی است که به اصلاح این‌گونه امتیازات تخریب‌کننده می‌پردازد، اما فعلا درباره‌ی این نوع سیستم تعدیل‌کننده اطلاعاتی ارائه نداده‌است که بتوان به آن استناد کرد.

ذکر مشخصات رأی‌دهندگان در imdb

یکی از ساز و کارهای جالب imdb آن است که کاربران می‌توانند ببینند که کسانی که به فیلم‌ها و سریال‌ها امتیاز داده‌اند در چه رده‌ی سنی بوده‌اند،جنسیت آن‌ها چه بوده‌است و اهل کدام کشورها بوده‌اند و این اطلاعات به مخاطبان کمک می‌کند که انتخاب درست‌تری داشته‌باشند به طور مثال فردی که بالای ۴۰ سال سن دارد سعی می‌کند فیلمی را انتخاب کند که برای افراد در این رنج سنی جذاب‌تر بوده‌است.

مثلا فیلم سینمایی درباره‌ی الی‌ ساخته‌ی اصغر فرهادی تقریبا حدود ۳۱ هزار رأی دریافت کرده‌است و در نهایت امتیاز ۸٫۲ را کسب کرده‌است، اما از میان این رأی دهندگان تعداد مردان حدودا پنج برابر تعداد زنان است بنابراین، این فیلم در میان مردان محبوب‌تر است. یا به طور مثال فیلم طعم گیلاس که برنده‌ی نخل طلای کن شد در سایت imdb امتیاز ۷٫۷ را کسب کرده‌است که تنها ۷ درصد از جمعیت رأی‌دهندگان را نوجوان و جوانان تشکیل می‌دهند، این یعنی که فیلم برای افراد بزرگسال جذابیت بیشتری دارد. در نهایت می‌توان گفت سایت imdb خالی از ضعف نیست اما نحوه‌ی امتیازدهی قابل قبولی دارد و می‌تواند معیار مناسبی برای انتخاب فیلم و سریال جهت گذراندن وقت و سرگرمی باشد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2636101

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها