تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :مفهوم فری مارجین یا free margin در فارکس چیست؟

  • کد خبر : 2617193
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
لورس :مفهوم فری مارجین یا free margin در فارکس چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

مفهوم فری مارجین یا free margin در فارکس چیست؟ در بازارهای مالی فعالیت دارید؟ می‌خواهید سود بیشتری کسب کرده و میزان ریسک و ضررتان را به حداقل برسانید؟ یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به این موضوع، آشنایی حداکثری با این بازار و اصطلاحات رایج آن است. فری مارجین یا free margin، یکی از عباراتی است که ممکن است به دفعات با آن مواجه شوید. این میزان، اصطلاحی تخصصی است که برای معاملات جدید از آن استفاده می‌شود؛ به عبارت دیگر این مفهوم نشان‌دهنده سرمایه باقی‌مانده در حساب شما برای تراکنش‌های جدید در بازار فارکس است که می‌توانید براساس آن معاملات خود را انجام دهید.
قابل ذکر است که فری مارجین تفاوت میان اکوئیتی (Equity) و مارجین استفاده‌شده (Used Margin) است. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشته تا در این مقاله شما را به طور کامل با این مفهوم و هر نکته که باید در مورد آن بدانید، آشنا کنیم.
فری مارجین یا free margin در فارکس به ساده‌ترین بیان، free margin پولی است که بعد از کسر مارجین استفاده‌شده از تراز حساب شما، باقی مانده و معامله‌گر برای معاملات آتی خود در بازار فارکس، می‌تواند از آن استفاده ک..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مفهوم فری مارجین یا free margin در فارکس چیست؟

در بازارهای مالی فعالیت دارید؟ می‌خواهید سود بیشتری کسب کرده و میزان ریسک و ضررتان را به حداقل برسانید؟ یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به این موضوع، آشنایی حداکثری با این بازار و اصطلاحات رایج آن است. فری مارجین یا free margin، یکی از عباراتی است که ممکن است به دفعات با آن مواجه شوید. این میزان، اصطلاحی تخصصی است که برای معاملات جدید از آن استفاده می‌شود؛ به عبارت دیگر این مفهوم نشان‌دهنده سرمایه باقی‌مانده در حساب شما برای تراکنش‌های جدید در بازار فارکس است که می‌توانید براساس آن معاملات خود را انجام دهید.

قابل ذکر است که فری مارجین تفاوت میان اکوئیتی (Equity) و مارجین استفاده‌شده (Used Margin) است. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشته تا در این مقاله شما را به طور کامل با این مفهوم و هر نکته که باید در مورد آن بدانید، آشنا کنیم.

بخوانید  بررسی مارجکس: صرافی متمایز در بازار پر سروصدای ارزهای دیجیتال

فری مارجین یا free margin در فارکس

به ساده‌ترین بیان، free margin پولی است که بعد از کسر مارجین استفاده‌شده از تراز حساب شما، باقی مانده و معامله‌گر برای معاملات آتی خود در بازار فارکس، می‌تواند از آن استفاده کند. همین موضوع باعث شده است تا این مفهوم به یکی از موضوعات مهم در معاملات فارکس تبدیل شود. همچنین این فاکتور، به میزان پولی اشاره دارد که در حساب معاملاتی شما موجود است و برای آغاز معاملات جدید می‌توان از آن استفاده کرد.

برای اینکه بتوانید به درک درستی از این مفهوم برسید، باید در ابتدا به طور کامل بدانید که اکوئیتی یا تراز حساب (Equity) و مارجین استفاده‌شده (Used Margin) چیستند و چه کاربردی دارند.

free margin در فارکس

  • مارجین استفاده‌شده (Used Margin)

مارجین استفاده شده (Used Margin)، قسمتی از تراز حساب است که در حال حاضر در معاملات باز مشغول است. به طورکلی، میزان مارجین مورد نیاز برای هر معامله باز را کارگزار شما مشخص کرده و در نهایت به‌عنوان درصدی از ارزش کل معامله اعلام می‌شود.

این درصد، نشان‌دهنده مقدار وثیقه یا پولی است که باید در حساب داشته باشید تا بتوانید موقعیت باز خود را حفظ کنید. محاسبه مارجین استفاده‌شده در معاملات فارکس با فرمول زیر انجام می‌شود:

مارجین استفاده‌شده = حجم معاملات باز × میزان مارجین مورد نیاز

برای مثال، فرض کنید شما یک معامله باز با ارزش ۱۰۰,۰۰۰ دلار دارید و مارجین مورد نیاز برای این معامله ۱٪ است. مارجین استفاده‌شده در این مثال، به‌صورت زیر محاسبه می‌شود:

۱۰۰,۰۰۰ دلار × ۱٪ = ۱۰۰۰ دلار

بنابراین شما برای نگه داشتن این معامله باز، باید ۱۰۰۰ دلار به‌عنوان وثیقه در حساب خود داشته باشید. مارجین استفاده‌شده، نشان‌دهنده مقداری از سرمایه یا وثیقه شماست که به معاملات باز در حال حاضر مشغول بوده و نباید کاملاً برای معاملات دیگر در دسترس باشد.

بخوانید  راه‌اندازی سرویس حساب حقوقی صرافی فرهاد اکسچنج

اگر مارجین استفاده‌شده، به مقدار مارجین مورد نیاز برای نگه داشتن معاملات باز برسد، ممکن است حساب شما به حالت تماس مارجین (Margin Call) برود. در این شرایط، باید با واریز وجه اضافی یا بستن معاملات باز، این وضعیت را متوقف کنید تا حسابتان را در مرز سوختن (Stop Out) نگه دارید.

Used Margin چیست

  • تراز حساب (Equity)

تراز حساب، جمع کل ارزش حساب معاملاتی شما را نشان می‌دهد که در آن تراز اصلی حساب و همچنین هر سود یا زیان، بدون تصویب از معاملات باز در نظر گرفته می‌شود. این پارامتر، تعیین‌کننده وضعیت مالی واقعی حساب شماست. تراز حساب (Equity) در ترید فارکس و CFD، نمایانگر مقدار کل ارزش حساب معاملاتی و تمامی ارزش‌ها و معاملات باز در حساب شماست. به عبارت دیگر، تراز حساب معادل با ارزش خالص حساب است که وضعیت مالی واقعی حساب ‌ترید شما را نمایش می‌دهد. برای محاسبه تراز حساب، از فرمول زیر استفاده می‌شود:

تراز حساب = موجودی حساب + میزان سود یا زیان از معاملات باز

  1. موجودی حساب (Account Balance): این مقدار نشان‌دهنده مجموع وجهی است که شما به‌عنوان سرمایه اولیه در حساب ‌ترید خود واریز کرده‌اید. این مقدار، تغییری نمی‌کند؛ مگر اینکه شما وجه اضافی به حساب خود واریز یا وجهی از حساب خود برداشت کنید.
  2. میزان سود یا زیان از معاملات باز (Profit or Loss from Open Trades): این مقدار، نمایانگر سود یا زیان فعلی از تمامی معاملات باز در حساب شماست. برای هر معامله باز، سود یا زیان آن معامله محاسبه شده و سپس تمامی این مقادیر برای تمامی معاملات باز در حساب شما جمع می‌شوند.
بخوانید  ارزان ‌ترین روز برای خرید بیت کوین! / هوش مصنوعی چه می گوید؟

Equity چیست

محاسبه فری مارجین در فارکس

اگر بخواهیم مفهوم فری مارجین در فارکس و روش محاسبه آن را با یک نمونه ساده توضیح دهیم، باید بگوییم چنانچه تراز حساب شما ۱۰۰۰ دلار بود و شما یک معامله با مارجین ۴۰۰ دلار باز کردید، در این حالت مارجین آزاد شما ۶۰۰ دلار است.

با افزایش ارزش معامله به اندازه ۵۰ دلار، تراز حساب و مارجین آزاد شما به‌ترتیب به ۱,۰۵۰ دلار و ۶۵۰ دلار افزایش خواهد یافت. در مقابل، اگر ارزش معامله به‌جای افزایش، ۵۰ دلار کاهش یابد، تراز حساب و مارجین آزاد هر دو به ترتیب به ۹۵۰ دلار و ۵۵۰ دلار کاهش خواهند یافت.

به‌صورت کلی free margin در فارکس از فرمول زیر محاسبه می‌شود.

فری مارجین = اکوئیتی – مارجین استفاده‌شده

سطح free margin در بازار فارکس چیست؟

سطح مارجین آزاد (Margin Level) در بازار فارکس مفهومی بسیار مهم است که نسبت سرمایه به مارجین مصرفی را به‌صورت درصدی نشان می‌دهد. کارگزاران از مارجین لول یا همان سطح مارجین آزاد، برای تعیین اینکه آیا تریدرهای فارکس می‌توانند موقعیت‌های جدیدی ایجاد کنند یا خیر در این بازار استفاده می‌کنند.

بخوانید  اخبار صرافی‌های ارز دیجیتال (۷شهریور ۱۴۰۲)

مارجین لول صفر درصد، به معنای نبود موقعیت‌های باز در حساب است. مارجین لول فارکس ۱۰۰ درصدی هم به این معناست که سرمایه حساب برابر با مارجین مصرفی است؛ یعنی کارگزار تا زمانی که شما وجه اضافی به حساب خود واریز کنید یا سودهای آتی شما افزایش یابد، اجازه ترید جدیدی در حساب شما را نمی‌دهد.

سطح مارجین آزاد، نشان‌دهنده نسبت میان سرمایه و مارجین مصرفی در حساب‌ ترید فارکس شماست. فرمول محاسبه مارجین لول به‌صورت زیر است:

مارجین لول فارکس = (سرمایه/ مارجین مصرفی) × ۱۰۰

برای مثال تصور کنید موجودی حساب شما ۱۰ هزار دلار است و یک موقعیت را با مارجین فارکسی ۱۰۰۰ دلار ایجاد می‌کنید. اگر بازار به سمت مخالف شما حرکت کند و به شما به میزان ۹ هزار دلار ضرر کنید، سرمایه شما ۱,۰۰۰ دلار خواهد بود که در این مورد، سرمایه شما برابر با مارجین شماست.

به عبارتی دیگر، مارجین لول فارکس شما ۱۰۰ درصد است و شما به‌‌عنوان معامله‌گر دیگر قادر به ایجاد موقعیت‌های جدید در حساب خود نخواهید بود؛ مگر اینکه بازار به سمت موافق حرکت کند و سرمایه شما دوباره افزایش یابد یا وجه اضافی به حساب خود واریز کنید.

بخوانید  بیت کوین ۱۴ ساله شد؛ سالگرد شروع فعالیت شبکه بیت کوین

مارجین لول

اهمیت مارجین آزاد در فارکس

مارجین آزاد (Free Margin) در فارکس مفهومی بسیار مهم و حیاتی برای مدیریت ریسک در معاملات فارکس است. این مفهوم به تریدرها کمک می‌کند وضعیت مالی حساب ‌ترید خود را به‌دقت ارزیابی کرده و تصمیم بگیرند که آیا می‌توانید معاملات جدیدی ایجاد کنید یا خیر. در اصل، مارجین آزاد، نشان‌دهنده مقدار وثیقه یا سرمایه اضافی است که تریدر در اختیار دارد تا معاملات جدیدی را باز کند.

  • مدیریت ریسک: فری مارجین به تریدر اجازه می‌دهد ریسک مالی خود را به‌دقت مدیریت کند. درواقع معامله‌گر، با ارزیابی مارجین آزاد می‌تواند تصمیم بگیرد چقدر از سرمایه خود را به یک معامله جدید اختصاص داده و از موقعیت‌های باز در مقابل حرکات بازار محافظت کند.
  • جلوگیری از تماس مارجینی: معامله‌گران می‌توانند با استفاده از مارجین آزاد، جلوی تماس مارجینی (Margin Call) را بگیرند. تماس مارجینی زمانی اتفاق می‌افتد که مارجین آزاد به حد معینی کاهش یافته و کارگزار از تریدر می‌خواهد وجه اضافی به حساب واریز کند تا معاملات باز را حفظ نماید. با مدیریت صحیح مارجین آزاد است که معامله‌گر می‌تواند از این وضعیت جلوگیری کند و مانع از تماس مارجینی در معاملات خود شود.
بخوانید  ۵ رمزارز با احتمال رشد در هفته آینده!

سخن پایانی

فری مارجین در فارکس اهمیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا اطلاعات کلیدی درباره وضعیت مالی حساب تریدتان را به شما ارائه داده و نقش مهمی در مدیریت معاملات و ریسک دارد. به عبارتی دیگر، فری مارجین به شما اجازه می‌دهد ریسک مالی خود را به‌دقت مدیریت کرده و با ارزیابی مقدار آن، تصمیم بگیرید چقدر از سرمایه خود را به یک معامله جدید اختصاص داده و از موقعیت‌های باز خود در مقابل حرکات بازار محافظت کنید؛ بنابراین محاسبه مقدار فری مارجین در معاملات اهمیت بسیاری داشته و موجب بهبود نتیجه معاملات شما در بازار می‌شود.

پرسش‌های متداول

۱٫ عملکرد مارجین در فارکس چگونه است؟

مارجین فارکس به تعداد و حجم معاملات باز بستگی دارد. درواقع اگر معاملات کم باشد و با حجم کم باز شوند، حاشیه کم خواهد بود. اگر تعداد معاملات باز باشد و با حجم زیاد باز شوند، مارجین بالا خواهد بود که می‌تواند به از دست دادن حساب منجر شود.

بخوانید  ۵ نکته شگفت‌انگیز درباره جادوگر اوماها: به مناسبت تولد ۹۳ سالگی وارن بافت، سرمایه‌گذار افسانه‌ای و مخالف سرسخت بیت کوین

۲٫ free margin در فارکس چگونه کار می‌کند؟

مارجین آزاد در بازار فارکس به‌طور مستقیم به وجوه موجود در حساب بستگی دارد. اگر سهام در نتیجه کسب سود افزایش یابد، حاشیه آزاد هم افزایش می‌یابد. اگر ارزش سهام کاهش یابد، فری مارجین هم کاهش خواهد یافت.

۳٫ اگر مارجین آزاد معامله‌گر به صفر برسد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر مارجین آزاد به صفر برسد، دیگر اجازه باز کردن معاملات جدید را نخواهد داشت. تراکنش‌های فارکس ارزش بسیاری دارند؛ یعنی مقداری از وجوه مورد نیاز برای باز کردن آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و اگر مارجین آزاد کمتر از حد لازم برای افتتاح معامله جدید باشد، کارگزار اجازه باز شدن آن را نخواهد داد.

۴٫ اگر مارجین آزاد معامله‌گر منفی باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

مارجین آزاد تنها زمانی منفی می‌شود که حاشیه معاملات باز معامله‌گران از ارزش حقوق صاحبان سهام بیشتر شود؛ به عبارت دیگر معامله‌گران در این شرایط متحمل ضرر می‌شوند و تنها کاری که می‌توانند انجام دهند بستن آن‌ها و آزاد کردن مارجین است. در غیر این صورت وضعیت توقف رخ می‌دهد.

بخوانید  صرافی تبدیل از به‌روزرسانی شبکه‌ی کازموس (ATOM) پشتیبانی‌کرد

ترتیبی که برای خواندن مقالات همه چیز در مورد فارکس به شما پیشنهاد میکنیم: free-margin مفهوم فری مارجین یا free margin در فارکس چیست؟ deviation-in-forex انحراف استاندارد یا deviation در فارکس چیست؟ pending-order پندینگ اردر در فارکس چیست؟ آشنایی ۰ تا ۱۰۰ با Pendin order equity equity چیست؟ آموزش ۰ تا ۱۰۰ اکوئیتی در فارکس what-is-bms bms در فارکس چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ آشنایی با کاربرد bms what-is-drawdown drawdown فارکس چیست؟ آموزش محاسبه و کنترل drawdown bank-holiday bank holiday در فارکس چیست؟ در زمان تعطیلات معامله کنیم؟ bid-ask bid ask در فارکس| منظور از قیمت پیشنهادی و قیمت درخواستی چیست؟ retail-sales شاخص خرده فروشی یا retail sales و تاثیر آن بر بازار فارکس forecasting-forex-prices پیش بینی قیمت های فارکس با هوش مصنوعی؛ از خیال تا واقعیت how-much-money-do-i-need-to-trade-in-forex برای ترید در فارکس چقدر پول احتیاج دارم؟ best-forex-strategies بهترین استراتژی فارکس چیست؟ ۱۰ مورد از مهمترین استراتژی های فارکس 1000-pip-climber آموزش ربات معامله گر ۱۰۰۰ pip climber برای بازار فارکس learning-forex آموزش فارکس چقدر طول میکشد؟ forex-news اخبار مهم در فارکس | چه اخباری را در فارکس دنبال کنیم؟ traders-lives یک روز از زندگی یک تریدر؛ زندگی به سبک تریدرها! forex-signal سیگنال فارکس چیست + معرفی کانال تلگرامی معتبر سیگنال فارکس backtest چگونه در تریدینگ ویو بک تست بگیریم؟ شاخص PMI چیست؟ کاربرد PMI در فارکس nfp شاخص NFP چیست و چه اهمیتی در بازار فارکس دارد؟ risk-management-in-forex مدیریت ریسک در فارکس؛ رمز و رازها را از زبان بهترین تریدرهای فارکس بشنوید effect-of-interest-rates-on-the-forex تاثیر نرخ بهره بر بازار فارکس؛ چگونگی و اهمیت این تاثیر forex-in-iran فارکس در ایران؛ قانونی و حلال یا غیر قانونی و حرام؟ edge لبه معاملاتی در فارکس (Edge Trading) به چه معناست؟ prop-trading-co معرفی بهترین شرکت های پراپ تریدینگ برای ایرانیان proprietary-trading پراپ تریدینگ چیست؟ | بهترین سایت های پراپ تریدینگ برای ایرانیان ninjawolf معرفی و آموزش ربات NinjaWolf؛ یکی از بهترین ربات های فارکس crypto-or-forex ارز دیجیتال یا فارکس؟ تفاوت و شباهت در چیست؟ کدام بهتر است؟ swap-forex سواپ در فارکس چیست و چگونه محاسبه می شود؟ forex-account-types تفاوت انواع حساب فارکس در چیست؟ از کدام حساب استفاده کنیم؟ superbatman معرفی و آموزش ربات سوپر بتمن (Super Batman) best-forex-traders با ۱۰ مورد از بهترین تریدرهای فارکس آشنا شوید forex-mistakes رایج ترین اشتباهات معامله گران فارکس؛ بررسی موردی ۱۳ خطا expert-eagle آموزش ربات عقاب؛ بهترین اکسپرت فارکس forex بازار فارکس چیست و چگونه در فارکس معامله کنیم؟ vigas-robot ربات اسکلپر ویگاس؛ آموزش و نحوه استفاده forex-successful-trader تریدرهای موفق فارکس، ۱۰ مورد از الگوهای معامله گران کارکشته بازار margin-in-forex آموزش معاملات مارجین در فارکس forex-economic-calendar تقویم اقتصادی فارکس چیست و چه کاربردی دارد؟ bubble-in-forex حباب در فارکس چیست؟ معروفترین حباب های قیمتی در فارکس forex-kill-zone کیل زون فارکس یا Forex Kill Zone چیست؟ 4step-guide-making-sure-your-broker-legit بروکرهای کلاهبردار فارکس [۸ روش تشخیص + لیست کامل بروکرها] forex-trading-sessions سشن‌ های فارکس چیست؟ forex-account آموزش کامل نحوه ثبت نام در فارکس top-up-forex-with-webmoney نحوه شارژ حساب فارکس با وب مانی [آموزش تصویری و مرحله به مرحله] market-execution Market Execution یا اجرای بازار معاملات فارکس چیست؟ avoid-margin-call چگونه در فارکس کال مارجین نشویم؟ types-of-forex-trading انواع معاملات در فارکس | راهنمای انجام معاملات فارکس forex-working-hours ساعت کار فارکس؛ بهترین ساعات ترید در فارکس lot-in-forex لات در فارکس چیست؟ [انواع Lot در فارکس + نحوه و فرمول محاسبه] spread-in-forex اسپرد در فارکس (Spread)؛ کارمزد پنهانی در بازار فارکس forex-psychology روانشناسی فارکس؛ آموزش مدیریت احساسات در معامله types-charts-forex انواع نمودار در فارکس [نحوه خواندن + کاربرد هرکدام از آنها] forex-podcast پادکست آموزش فارکس؛ ۶ مورد از بهترین پادکست های فارکس best-time-to-trade-in-forex بهترین زمان معامله در فارکس چه زمانی است؟ supply-and-demand آموزش معامله در نواحی عرضه و تقاضا pip-calculator ماشین حساب ارزش پیپ (Pip) what-is-traded-in-forex مفهوم جفت ارز در فارکس؛ در بازار forex چه چیزی معامله می شود؟ forex-scams انواع روش های کلاهبرداری‌ در بازار فارکس forex-market-players بازیگران بازار فارکس (Forex) چه کسانی هستند؟ forex-advantages مزایای بازار فارکس نسبت به بقیه بازارهای مالی چیست؟ experts آموزش اکسپرت نویسی forex-support-and-resistance سطح حمایت و مقاومت در فارکس هدیه ویژه :منبع : خانه سرمایه

بخوانید  بررسی مارجکس: صرافی متمایز در بازار پر سروصدای ارزهای دیجیتال
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2617193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها