تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
1

لورس :مقاومت‌سنجی پایه‌های لرزان رمزارزی

  • کد خبر : 2635067
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۴۰
لورس :مقاومت‌سنجی پایه‌های لرزان رمزارزی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

با توجه به برخی نشانه‌ها، سرمایه‌گذاران می‌توانند شکست برخی پروژه‌ها را پیش‌بینی و از ضرر جلوگیری کنند مقاومت‌سنجی پایه‌های لرزان رمزارزی بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد : تنها مدت کوتاهی پس از عرضه بیت‌کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال، دیگر توسعه‌دهندگان علاقه‌مند به فناوری بلاک‌چین ارز‌های دیجیتال جدیدی را در بازار عرضه کردند که به آنها آلت‌کوین گفته می‌شود. افراد در سال‌های ابتدایی در تلاش بودند تا موفقیت محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار را تکرار کنند و به همین دلیل ارز‌های دیجیتال شباهت زیادی به بیت‌کوین داشتند. اما به امرور زمان آلت‌کوین‌ها راه خود را پیدا کردند و امروزه هزاران پروژه متنوع عرضه شده است که هر کدام کاربرد و مزایای خود را دارند. درحالی‌که عرضه آلت‌کوین‌ها فرصت‌های متنوعی را برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازار ارز‌های دیجیتال فراهم کرده است، اما اکثر پروژه‌های جدید بلاک‌چینی شکست می‌خورند و توکن آنها نمی‌تواند افزایش‌های قیمتی را ثبت کند.این شرایط، ریسک و خطرات معاملات ارز‌ها و پروژه‌های جدید بازار را افزایش داده است؛ زیرا سرمایه‌گذاری در یک پروژه شکست‌خورده می‌تواند به معن..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

با توجه به برخی نشانه‌ها، سرمایه‌گذاران می‌توانند شکست برخی پروژه‌ها را پیش‌بینی و از ضرر جلوگیری کنند

مقاومت‌سنجی پایه‌های لرزان رمزارزی بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد : تنها مدت کوتاهی پس از عرضه بیت‌کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال، دیگر توسعه‌دهندگان علاقه‌مند به فناوری بلاک‌چین ارز‌های دیجیتال جدیدی را در بازار عرضه کردند که به آنها آلت‌کوین گفته می‌شود. افراد در سال‌های ابتدایی در تلاش بودند تا موفقیت محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار را تکرار کنند و به همین دلیل ارز‌های دیجیتال شباهت زیادی به بیت‌کوین داشتند. اما به امرور زمان آلت‌کوین‌ها راه خود را پیدا کردند و امروزه هزاران پروژه متنوع عرضه شده است که هر کدام کاربرد و مزایای خود را دارند.

درحالی‌که عرضه آلت‌کوین‌ها فرصت‌های متنوعی را برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازار ارز‌های دیجیتال فراهم کرده است، اما اکثر پروژه‌های جدید بلاک‌چینی شکست می‌خورند و توکن آنها نمی‌تواند افزایش‌های قیمتی را ثبت کند.این شرایط، ریسک و خطرات معاملات ارز‌ها و پروژه‌های جدید بازار را افزایش داده است؛ زیرا سرمایه‌گذاری در یک پروژه شکست‌خورده می‌تواند به معنی از بین رفتن کامل سرمایه باشد. به همین دلیل قبل از خرید و فروش هر ارز دیجیتال، معامله‌گران بازار مهم است که تحقیق و بررسی‌های خود را انجام دهند تا نشانه‌های خطر و سقوط قیمتی یک ارز دیجیتال را به موقع شناسایی و از ضرر هنگفت سرمایه‌گذاری خود جلوگیری کنند.

نشانه‌های سقوط

درحالی‌که برخی زمان‌ها ارز‌های دیجیتال در نتیجه رخ دادن اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی شکست می‌خورند، اما در اغلب مواقع نشانه‌ها و علائم مشخصی وجود دارد که نشان می‌دهد یک پروژه بلاک‌چینی چه آینده‌ای خواهد داشت. آشنایی با این نشانه‌ها و شناسایی به موقع آنها در یک ارز دیجیتال یک مهارت ضروری برای معامله‌گران بازار ارز‌های دیجیتال است تا تصمیمات معاملاتی مناسبی بگیرند و درمجموع سرمایه‌گذاری بهتری در بازار ارز‌های دیجیتال داشته باشند. ارز‌های دیجیتال به دلایل مختلفی ممکن است شکست بخورند که یکی از مهم‌ترین آنها، نبود هدف یا کاربردی برای پروژه است. اگر یک ارز دیجیتال هدف مشخصی نداشته باشد، طبیعی است که کاربردی نیز پیدا نمی‌کند و در نتیجه دیر یا زود توجه سرمایه‌گذاران را از دست خواهد داد. به همین دلیل است که بسیاری میم‌کوین‌ها را شت‌کوین معرفی می‌کنند؛ زیرا میم‌کوین‌ها هدف و کاربردی ندارند و برخی تحلیلگران بر این باور هستند که در نهایت با ثبت سقوط‌های قیمتی از بازار ارز‌های دیجیتال حذف می‌شوند.

همانند هر محصول و پروژه دیگری، بررسی تیم توسعه نیز اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند عامل اصلی موفقیت یا شکست یک ارز دیجیتال باشد. اگر توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال و شبکه بلاک‌چینی حرفه‌ای نباشند، همواره این احتمال وجود دارد که کدنویسی آن به خوبی انجام نشده باشد و در نتیجه پروژه در برابر هک و حملات آسیب‌پذیر باشد. همچنین توسعه‌دهندگانی که سابقه فعالیت قابل توجهی در کارنامه خود ندارند ممکن است برای پیاده‌سازی برخی ویژگی‌ها و امکانات ناتوان باشند که به کند شدن روند توسعه و پیشرفت پروژه منجر می‌شود. تیم توسعه ضعیف همچنین می‌تواند تصمیمات بدی را برای آینده ارز دیجیتال بگیرد و پروژه را به سوی شکست هدایت کند. بنابراین در زمان سرمایه‌گذاری، بهتر است که سابقه فعالیت و تیم توسعه نیز بررسی شود؛ زیرا می‌تواند نشانه‌هایی از آینده موفق یا شکست خورده یک پروژه را نشان دهد.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند نشانه‌ای از شکست یک پروژه در آینده باشد، عدم عرضه و وجود محصولی کاربردی و مفید است. برخی ارز‌های دیجیتال بیش از آنکه کاربرد داشته باشند، تنها شعار و اهدافی پوچ هستند. این پروژه‌ها درحالی‌که توکن دیجیتالی خود را عرضه کرده‌اند، اما محصولی برای آن توکن ارائه نمی‌دهند که کاربرد‌های توکن را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تا فایده‌ای برای سرمایه‌گذاران خود نداشته باشد. اگر برای ماه‌ها و سال‌ها است که تیم توسعه برای توکن خود محصولی ارائه نداده است، می‌تواند زنگ خطر بزرگی برای سرمایه‌گذاران باشد و نشان دهد که پروژه به زودی شکست خواهد خورد. بررسی وایت پیپر نیز می‌تواند اطلاعات مهمی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. وایت پیپر در واقع یک سند دیجیتال است که در آن توسعه‌دهندگان اهداف، نحوه کارکرد و دیگر جزئیات پیرامون پروژه و ارز دیجیتال را توضیح می‌دهند.

پروژه‌های ناموفق بازار ارز‌های دیجیتال معمولا از وایت پیپر به‌عنوان یک فضای تبلیغاتی استفاده می‌کنند و به جای ارائه جزئیات فنی و کاربرد‌های عملی پروژه، به اهداف غیرواقعی و پتانسیل پروژه برای ایجاد یک انقلاب در صنعت مالی و ارز‌های دیجیتال می‌پردازند که فاصله زیادی با واقعیت دارد. یکی دیگر از مواردی که بررسی آن به سرمایه‌گذاری‌های بهتر در ارز‌های دیجیتال منجر می‌شود، نیاز و شرایط بازار است. برخی ارزهای دیجیتال با وجود تیم توسعه حرفه‌ای و محصولی کاربردی، در زمانی اشتباه عرضه می‌شوند. بنابراین نمی‌توانند توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند و شکست می‌خورند. به‌عنوان مثال عرضه یک پلتفرم متاورسی در زمانی که بازار هیچ علاقه‌ای به متاورس‌ها نشان نمی‌دهد، نمی‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد و این پروژه حداقل در کوتاه‌مدت موفق نخواهد بود.

در این بین سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که در میان هزاران ارز دیجیتال، صد‌ها پروژه کلاه‌برداری و به هدف سرقت دارایی کاربران نیز ساخته و عرضه شده‌اند که نشانه‌های خود را دارند. یکی از این نشانه‌ها، تضمین سود بالا با سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال است. هیچ‌کس در بازار ارز‌های دیجیتال نمی‌تواند با قاطعیت روند قیمتی آینده را پیش‌بینی کند و اگر سرمایه‌گذاران با ارز دیجیتالی مواجه شدند که توسعه‌دهندگان آن وعده سود تضمینی و هنگفت را می‌دهند، بهتر است احتیاط کافی را داشته باشند و با دقت بیشتری پیرامون آن تحقیقات خود را انجام دهند؛ زیرا در اکثر مواقع این پروژه‌ها کلاه‌برداری و تنها به هدف سرقت دارایی کاربران طراحی شده‌اند. همچنین فعالیت این ارز‌های دیجیتال شفاف نیست و اطلاعات زیادی پیرامون نحوه توزیع توکن و مدیریت خزانه پروژه اطلاعاتی منتشر نمی‌کنند. این پروژه‌ها معمولا برنامه توسعه مشخصی نیز ندارند و توسعه‌دهندگان آنها فعالیت خود را پس از عرضه توکن ادامه نمی‌دهند.

تجربه یک سرمایه‌گذاری موفق

درحالی‌که سرمایه‌گذاری در ارز‌ها و پروژه‌های جدید بازار خطرات زیادی را به همراه دارد، اما می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای کسب سود در اختیار معامله‌گران قرار دهد و برخی پروژه‌های جدید در مدت زمان کوتاهی سود هنگفتی را نصیب سرمایه‌گذاران اولیه خود می‌کنند. برای استفاده از این فرصت‌های طلایی، سرمایه‌گذاران مهم است که علاوه بر آشنایی با روش‌های شناسایی پروژه‌های کلاه‌برداری و ناموفق بازار، مهارت ترید و تحلیل ارز‌های دیجیتال را داشته باشند و علاوه بر تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری خود، بر عملکرد ارز‌های دیجیتال خریداری‌شده نظارت داشته باشند و از تکنیک‌ها و استراتژی‌های مدیریت سرمایه و ریسک استفاده کنند.در مجموع بازار ارز‌های دیجیتال پر از فرصت‌ها و همچنین خطرات است. درحالی‌که کسب سود هنگفت یکی از دلایل اصلی جذابیت ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود، اما سرمایه‌گذاری در این بازار همواره با ریسک زیادی همراه است.

بررسی و شناسایی نشانه‌هایی مانند اهداف غیرواقعی، نبود کاربرد، وعده سود تضمینی، ضعیف بودن تیم توسعه و نبود شفافیت پیرامون نحوه فعالیت، رونده توسعه و مدیریت سرمایه کاربران می‌توانند زنگ خطری در زمان سرمایه‌گذاری باشند و به سرمایه‌گذاران نشان دهند که آینده خوبی در انتظار پروژه نخواهد بود. در حال حاضر بازار ارز‌های دیجیتال مملو از چنین پروژه‌هایی است که در مدت زمان کوتاهی از یاد سرمایه‌گذاران فراموش می‌شوند و تنها ضرر‌های هنگفت مالی را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه دارند. در این شرایط، معامله‌گران بازار ارز‌های دیجیتال باید به یاد داشته باشند که همواره تحقیق و بررسی شخصی را انجام دهند، به غریزه خود اعتماد کنند و در دام هیاهو و عده‌های توخالی نیفتند.

به همین دلیل تحلیلگران بازار ارز‌های دیجیتال معمولا به تازه‌واردان پیشنهاد می‌کنند که برای شروع فعالیت، از ارز‌های محبوب مانند بیت‌کوین شروع کنند تا اطلاعات خود را پیرامون این بازار و خطرات سرمایه‌گذاری آن افزایش دهند. به مرور زمان و با یادگیری مهارت مدیریت سرمایه و ریسک معاملات، سرمایه‌گذاران می‌توانند به بازار آلت‌کوین‌های کمتر شناخته‌شده نیز وارد شوند تا برای کسب سود بیشتر تلاش کنند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

  • اینستاگرم
  • تلگرام
  • ایکس
  • لینکدین
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2635067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها