تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :مقایسه دو کیف پول محبوب تراست ولت و متامسک

  • کد خبر : 2612285
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۰۰
لورس :مقایسه دو کیف پول محبوب تراست ولت و متامسک
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

احتمالا شما هم در طی تحقیقات خود به اسم تراست‌ ولت و متامسک، این دو کیف پول رایگان و محبوب برخورد کرده باشید؛ ولی ندانید کدام‌یک برای شما به‌عنوان کاربر، بهتر از آن‌یکی است.
در این مقاله، راجع‌به ویژگی‌ها، امکانات و تفاوت‌های این دو کیف پول دیجیتالی صحبت می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نیازهایتان داشته باشید.
قبل از آن‌که این کیف پول را به‌طور مفصل مقایسه کنیم، در جدول زیر، می‌توانید خلاصۀ مقایسۀ این دو را بخوانید.
تراست ولت
متامسک
پلتفرم‌ها
اپ موبایل اکستنشن مرورگر
اپ موبایل اکستنشن مرورگر
قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های
آی اواس، اندروید، کروم، ادج، اوپرا
آی اوس، اندروید فایرفاکس، ادج
پرداخت پول بابت استفاده از اپ خیر
خیر
کوین‌های تحت پشتیبانی
بیش از ۷۰ شبکه با بیش از ۴.۵ میلیون توکن مختلف تمام توکن‌های شبکه اتریوم، آربیتروم، بایننس، پولیگان و آوالانچه
امکان انتقال توکن
دارد
دارد
امکان استیکینگ
دارد
دارد
مقایسه تراست ولت و متامسک پس از مرور کلی امکانات متامسک و تراست ولت در‌ جدول بالا، نوبت آن است که ویژگی‌های مثبت و منفی این دو را با جزئیات بیش‌تر ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

احتمالا شما هم در طی تحقیقات خود به اسم تراست‌ ولت و متامسک، این دو کیف پول رایگان و محبوب برخورد کرده باشید؛ ولی ندانید کدام‌یک برای شما به‌عنوان کاربر، بهتر از آن‌یکی است.

در این مقاله، راجع‌به ویژگی‌ها، امکانات و تفاوت‌های این دو کیف پول دیجیتالی صحبت می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نیازهایتان داشته باشید.

قبل از آن‌که این کیف پول را به‌طور مفصل مقایسه کنیم، در جدول زیر، می‌توانید خلاصۀ مقایسۀ این دو را بخوانید.

تراست ولت

متامسک

پلتفرم‌ها

اپ موبایل اکستنشن مرورگر

اپ موبایل اکستنشن مرورگر

قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های

آی اواس، اندروید، کروم، ادج، اوپرا

آی اوس، اندروید فایرفاکس، ادج

پرداخت پول بابت استفاده از اپ

خیر

خیر

کوین‌های تحت پشتیبانی

بیش از ۷۰ شبکه با بیش از ۴.۵ میلیون توکن مختلف

تمام توکن‌های شبکه اتریوم، آربیتروم، بایننس، پولیگان و آوالانچه

امکان انتقال توکن

دارد

دارد

امکان استیکینگ

دارد

دارد

بخوانید  وضعیت استخراج بیت کوین SV؛ ماینرهایی که به دنبال کسب درآمد نیستند!

مقایسه تراست ولت و متامسک

پس از مرور کلی امکانات متامسک و تراست ولت در‌ جدول بالا، نوبت آن است که ویژگی‌های مثبت و منفی این دو را با جزئیات بیش‌تر بررسی کنیم.

کوین‌های تحت پشتیبانی

شاید بارزترین تفاوت متامسک و تراست ولت این باشد که متامسک تنها از بستر بلاکچینی اتریوم یعنی ERC20 پشتیبانی می‌کند.

به این ترتیب، علاقه‌مندان به ترید و ذخیره ارزهای دیجیتال توسط متامسک مجبورند بستر انتقال و ارسال خود را همواره روی این بستر بلاکچینی تنظیم کنند و اگر روزی نیاز به تراکنشی با بسترهای دیگر مثل بیت‌کوین یا کاردانو را داشته باشند، کارشان به‌مشکل می‌خورد.

ولی از سوی دیگر، تراست ولت از تمامی بلاکچین‌های پرکاربرد مثل اتریوم، بیت‌کوین، پولیگان، سولانا و… پشتیبانی می‌کند و بیش از ۴ میلیون رمزارز و توکن در آن قابل معامله است.

نکته دیگر این است که پشتیبانی‌نکردن از بسترهای متنوع، تنها به محدودتر بودن تراکنش‌ها منجر نمی‌شود، بلکه استیکینگ را هم محدودتر می‌سازد. این امر برای متامسک یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود؛ ولی همین محدودیت‌های توکن، باعث شده که کار با آن برای تازه‌کارها ساده‌تر باشد.

بخوانید  مجموعه NFT میمون های کسل چیست؟ هرآنچه باید درباره Bored Ape Yacht Club بدانید

برای مقایسه تراست ولت و متامسک باید به قابلیت معامله ان‌اف‌تی هم توجه کنیم. در متامسک قابلیت خرید و فروش ان‌اف‌تی هم داریم؛ ولی چون این اپ فقط از اتریوم پشتیبانی می‌کند تنها می‌توانیم از بسترهای ERC-721 و ERC-1155 استفاده کنیم.

ولی در تراست ولت محدودیت خاصی برای خرید و فروش ان‌اف‌تی‌ها نداریم؛ چون این ولت از بیش از ۷۰ بسترهای بلاکچینی معتبر از جمله بیت‌کوین، سولانا، ریپل و… پشتیبانی می‌کند.

نکته: اگر نیاز به انتقال رمزارز بر بستری به‌جز اتریوم در متامسک داشته باشیم، می‌بایست خودمان از طریق منو، اطلاعات تراکنش آن را به‌صورت دستی وارد کنیم.

متمرکز نبودن و ویژگی‌های امنیتی

در هنگام مقایسه تراست ولت و متامسک متوجه می‌شویم که اگر قرار باشد با پول‌های رایج (یا فیات) رمزارز بخریم، باید مراحل احراز هویت را پشت سر بگذاریم.

تراست ولت و متامسک ویژگی‌های امنیتی هم‌چون اثر انگشت، عبارت بازیابی، پس‌کد و.. را هم دارند. عبارت بازیابی که از ۱۲ واژه تشکیل شده است اگر به ترتیب وارد شوند، کلید شخصی کاربر را فعال می‌کنند.

بخوانید  هدف بعدی بیت کوین در هفته‌‌ پایانی شهریور | بیت‌کوین 27هزار دلار را می‌بیند؟

این عبارت توسط اپلیکیشن در جایی ذخیره نمی‌شود و همواره به‌صورت کد رمزی کریپتویی باقی می‌ماند. پس باید خودتان آن را در جایی یادداشت کنید. در واقع، هم متامسک و هم تراست ولت یک کیف پول با شبکه غیر متمرکز هستند.

مقایسه امنیت متامسک و تراست ولت

غیر متمرکز بودن یعنی این‌که اپ‌ها از شما اطلاعات شخصی نمی‌خواهند و هر کاربر می‌تواند با امنیت کامل و به‌صورت محرمانه ارزهای خود را ذخیره کند و به معامله بپردازد. از طرفی، خودمان مسئول حفظ امنیت کیف پول‌مان هستیم.

با مقایسه تراست ولت و متامسک به این نتیجه می‌رسیم که هر دوی‌شان در نهایت فرایند حفظ امنیت پس‌کد کیف پول را به خود کاربران سپرده‌اند. از کیف پول رایگان، بیش‌تر از این هم انتظار نمی‌رود.

دستگاه‌های قابل استفاده

تمام امکانات اپلیکیشن متامسک از طریق مرورگر هم قابل استفاده است. اگر اهل ترید با رایانه شخصی هستید، می‌توانید اکستنشن متامسک را روی تمام مرورگرهای معروف از جمله کروم، اوپرا و… نصب کنید.

بخوانید  شیباریوم همچنان می تازد؛ آیا قیمت شیبا اینو صعود می کند؟

مهم‌ترین وجه تمایزی که در هنگام مقایسه تراست ولت و متامسک به آن بر می‌خوریم این است که پلتفرم متامسک از کیف پول‌های فیزیکی هم پشتیبانی می‌کند. یعنی قابلیت انتقال به دستگاه‌های کیف پول سخت‌‌افزاری را دارد.

متامسک از کیف پول‌های فیزیکی پشتیبانی می‌کند

امکان استفاده از تراست ولت به‌جز اپلیکیشن، از طریق مرورگرهای رایانه شخصی هم امکان‌پذیر است. هر تراکنشی را می‌توانیم با پرداخت رمزارز از طریق وب‌۳ Web3 تراست ولت انجام دهیم. ولی یادتان باشد که پلتفرم تراست ولت از کیف پول‌های سخت‌‌افزاری پشتیبانی نمی‌کند!

هزینه‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم اپلیکیشن متامسک کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای بابت ثبت نام دریافت نمی‌کند. بابت تراکنش‌ها هم بسته به نوع توکن، مقدار ناچیزی رمزارز یا توکن از موجودی‌مان کسر می‌کند.

مانند متامسک، ثبت نام در تراست ولت هم کاملا رایگان است. تراست ولت بابت انتقال و دریافت، هزینه‌ای دریافت نمی‌کند؛ ولی توصیه می‌شود که کاربران قبل از پذیرش هر تراکنشی، به داده‌های معامله مورد نظرشان توجه کنند.

بخوانید  مون ریور چیست؟ آشنایی با شبکه Moonriver یک پاراچین در کوساما

متامسک بابت استیکینگ هزینه دریافت می‌کند؛ اما هیچ‌کجا توضیح نداده که دقیقا چه مقدار. دلیلش این است که ویژگی استیکینگ در این اپ توسط استخر راکت پول و لیدو پول تأمین می‌شود و این پلتفرم‌ها خودشان بابت هر سودی که برای کاربر ایجاد کنند، ۱۰ تا ۱۴ درصد از آن را از مجموع تراکنش برمی‌دارند.

از آنجایی که تراست ولت ویژگی استیکینگ منحصر به خودش را دارد، هیچ هزینه‌ای بابت آن دریافت نمی‌کند. البته بستگی دارد که استخر (Pool) خروجی یا ورودی، برای حفظ امنیت تراکنش هزینه‌ای دریافت می‌کند یا خیر؛ یعنی بستگی به دستورالعمل پرداختی شخص ثالث دارد.

هزینه استیکینگ در تراست ولت صفر است

به‌وسیله اپ متامسک امکان انتقال توکن‌های تحت پشتیبانی بایننس‌پی Binanne pay که یک شبکه متمرکز نقل و انتقال رمزارز است وجود دارد. تراست ولت هنوز این قابلیت را ندارد.

با سینک کردن متامسک و بایننس، در هنگام پرداخت‌های رمزارزی در هر پلتفرمی می‌توانیم‌ مستقیما عملیات پرداخت را انجام بدهیم؛ بدون آن‌که لازم باشد وارد اپ متامسک بشویم و لینک تراکنش را کپی کنیم یا کد کیوآر آن را اسکن کنیم.

بخوانید  پرداخت حق اشتراک اجباری برای استفاده از پلتفرم X (توییتر)؛ هدف ایلان ماسک چیست؟

ولی یادتان باشد که بابت همین‌ ویژگی باید تا ۰.۸۷۵ درصد از حداکثر نرخ هر معامله‌ای،‌ هزینه بپردازیم.

متامسک بهتر است یا تراست ولت

کدام گزینه بهتری است؟ متامسک یا تراست ولت

پس از مقایسه تراست ولت و متامسک به‌طور خلاصه می‌توان گفت که هر دوی این کیف پول‌ها شباهت‌های بسیار به هم دارند. برای مثال هر دو رایگان هستند و نصب‌ اپ و اکستنشن مرورگرشان رایگان است.

هر دو از قابلیت استیکینگ برخوردارند. از لحاظ انتقال توکن و هزینه‌های مربوط به شخص ثالث و پول فیات هم مثل یک‌دیگر هستند.

امکانات امنیتی هر دو کیف پول شبیه به هم هستند؛ ولی به‌علت غیر متمرکز بودن‌ شبکه‌شان، باز هم امنیت کامل را برای کاربران مهیا نمی‌کنند. اگر دل‌تان می‌خواهد با بالاترین امنیت ممکن در دنیای ارزهای دیجیتال ترید کنید، توصیه ما این است که به سراغ اپلیکیشن‌های پولی بروید.

در کل، تراست ولت به‌خاطر تنوع در پشتیبانی از توکن‌ها با بسترهای بیش‌تر، از متامسک سر است. متامسک هم از لحاظ این‌که کیف پول سخت‌افزاری دارد یکه‌تازتر از تراست ولت است.

بخوانید  4 روش فوق العاده سرمایه گذاری بر NFT ها

حالا کدام‌یک در مبارزه برای بهترین کیف پول دیجیتال رایگان برنده می‌شود؟ تراست ولت یا متامسک؟

از متامسک استفاده کنیم یا تراست ولت

اگر مایل به استفاده از کیف پول سخت‌افزاری هستید و تمام تراکنش‌هایتان را روی بستر اتریوم انجام می‌دهید، متامسک گزینه مناسب حال شما است. اگر تراکنش‌های ارزهای دیجیتال‌تان را بر روی بسترهای مختلف انجام می‌دهید و هنوز تصمیمی بابت استفاده از کیف پول سخت‌افزاری ندارید، تراست ولت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

کلام پایانی

در بین کیف پول‌های رایگان، نام تراست ولت و متامسک را از همه بیش‌تر می‌شنویم. آن‌‌هایی که متامسک را انتخاب کرده‌اند، از سادگی آن خوش‌شان آمده و به بقیه هم پیشنهادش می‌کنند. علاقه‌مندان به لیست بلندبالای رمزارزها و توکن‌ها هم معتقدند که بهترین کیف پول دیجیتال رایگان، همین تراست ولت است و بس.

بنابراین هر کس بر اساس نیازهای خود باید کیف پول مورد نظرش را انتخاب کند.

آن‌هایی که قصد دارند از کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنند قطعا متامسک را به تراست ولت ترجیح می‌دهند. آن‌‌هایی که تراکنش‌های رمزارزی خود را بر روی بستری جز بستر اتریوم انجام می‌دهند هم مسلما باید به سراغ تراست ولت بروند. حالا شما جزء کدام دسته‌اید؟

بخوانید  مقایسه و تفاوت بازی‌های وب ۲ و وب ۳

The post مقایسه دو کیف پول محبوب تراست ولت و متامسک appeared first on وبلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها