تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :مقایسه کامل بین مجیک موس با آرک موس

  • کد خبر : 2637346
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۵
لورس :مقایسه کامل بین مجیک موس با آرک موس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران محصولات اپل و مایکروسافت، در اختیار داشتن لوازم جانبی با کیفیت در کنار دستگاه اصلی بوده و هست. شرکت‌های اپل و مایکروسافت، هر یک به نوبه خود اقدام به ساخت چندین مدل موس نموده اند. مجیک موس اپل و آرک موس مایکروسافت (به […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران محصولات اپل و مایکروسافت، در اختیار داشتن لوازم جانبی با کیفیت در کنار دستگاه اصلی بوده و هست. شرکت‌های اپل و مایکروسافت، هر یک به نوبه خود اقدام به ساخت چندین مدل موس نموده اند. مجیک موس اپل و آرک موس مایکروسافت (به عنوان موس سرفیس)، شاید معروفترین موسهای این شرکت‌ها باشند که کاربران سایر برندها نیز با آنها آشنا هستند.

در اینجا با مقایسه مجیک موس و آرک موس، می‌خواهیم ببینیم که شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو موس چیست؟ و کدام یکی از این دو موس، در جنبه‌های مختلفی مانند عملکرد، طراحی و… بهتر عمل کرده و ارزش خرید بیشتری دارد.

 

جدول مقایسه مجیک موس اپل با آرک موس مایکروسافت

 

مجیک موس ۲ اپل

آرک موس مایکروسافت

 

عمومی

 

نوع سنسور حرکتی

 

لیزر

لیزر

 

رابط دستگاه

 

بلوتوث – وایرلس ۲٫۴ گیگاهرتزی

بلوتوث – وایرلس ۲٫۴ گیگاهرتزی (بیسیم RF)

 

نسخه بلوتوث

 

۴٫۱

 

کاربری

 

اداری – سفری

اداری – سفری

 

جزئیات فنی

 

حداکثر دقت عملیاتی

 

۱۳۰۰ نقطه در هر اینچ

۱۸۰۰ نقطه در هر اینچ

 

نرخ پاسخگویی

 

۹۰ هرتز

۱۲۵ هرتز

 

نوع سنسور

 

لیزر

لیزر

 

حداقل حساسیت

 

۱۳۰۰

۴۰۰

 

پشتیبانی از ژستهای لمسی

 

دارد

دارد

 

نوع دکمهها

 

دکمه‌های لمسی

دکمه‌های لمسی

 

تعداد دکمهها

 

۱

۲

 

چرخ اسکرول

 

ندارد

ندارد

 

نوع اسکرول

 

لمسی

لمسی

 

امکانات

 

قابلیت تنظیم برای چپ دستها

 

دارد

دارد

 

سازگاری با مک

 

دارد

دارد

بهترین سازگاری

 

مک OS 10.11 و بالاتر

ویندوز ۸ و بالاتر

 

قابلیت اتصال

 

نوع ارتباط

 

بیسیم

بیسیم

 

گیرنده Nuno/Unifying

 

ندارد

دارد

 

حداکثر برد

 

۱۰ متر

۱۰ متر

 

دکمه جفتسازی

 

ندارد

دارد

 

طراحی

 

رنگبندی محصول

 

سفید (سفید/نقره‌ای) و مشکی (خاکستری/مشکی)

مشکی، خاکستری، خاکستری تیره، آبی، سبز، بنفش، نعنایی، صورتی، قرمز، سفید، یاسی

 

عرض

 

۵۷٫۱ میلیمتر

۵۵٫۱ میلیمتر

 

ارتفاع

 

۲۱٫۶ میلیمتر

۳۶٫۵ میلیمتر در حالت خمیده

 

طول

 

۱۱۳٫۵ میلیمتر

۱۱۲٫۷۸ میلیمتر

 

وزن

 

۹۹٫۲ گرم

۸۲٫۵ گرم

 

باتری

 

منبع انرژی

 

باتری داخلی

۲ عدد باتری نیم قلمی AAA

 

نوع باتری

 

لیتیوم یونی

آلکالاین

 

قابلیت شارژ باتری

 

دارد

ندارد

 

ماندگاری شارژ

 

۷۳۰ ساعت – یک ماه

۴۸۳۰ ساعت – ۶ ماه

 

دکمه پاور

 

دارد

ندارد

 

 

مقایسه مجیک موس اپل با آرک موس مایکروسافتطراحی و مشخصات ظاهری

مجیک موس اپل، هم به لحاظ طراحی بسیار شیک است، هم بسیار قابل حمل و باریک بوده و بدنه براق آن در رنگهای محدودتری عرضه شده است اما آرک موس را در زمان استراحت، به شکل تخت درآوریم و درون کیف بگذاریم. تنوع رنگی بسیار زیاد آرک موس با بدنه مات آن نیز همه مخاطبان را راضی خواهد کرد.

هر دو موس از لحاظ شکل ظاهری، کاملاً متقارن بوده، محل اتکایی برای استراحت انگشتان دست نداشته، قابل تنظیم برای چپ دست‌ها بود ه اما هیچیک از دو موس مورد بررسی ما، دارای روشنایی در بدنه خود نیستند.

کیفیت ساخت مجیک موس فوق العاده است. بدنه این موس خوش ساخت، از آلومینیوم و مواد اکریلیک تشکیل شده و پایه‌های لغزنده‌ای در زیر آن بصورت دو ریل موازی تعبیه شده است که بر روی تمام سطوح به خوبی می‌لغزند (البته جنس برخی از پدهای موس باعث می‌شود، لغزندگی خوبی نداشته باشد). کیفیت آرک موس نیز نمره قبولی گرفته و از شرایط خوبی برخوردار است اما بخشی از قسمت پشتی موس که از جنس لاتکس ساخته شده، برای سائیدگی مستعد است.

مرکز ثقل مجیک موس درست در مرکز آن قرار گرفته و توزین وزن آن، کاملاً متقارن است اما در آرک موس، بخش جلویی سنگین‌تر از بخش عقبی است.

در اینجا باید به یک نکته جالب اشاره کنیم. با اینکه هر دو موس وزن کمی دارند اما آرک موس قابلیت سبکتر شدن نیز دارد! زیرا با توجه به اینکه امکان تعویض باتری در این موس وجود دارد، با استفاده از باتری‌های لیتیومی سبک‌تر، می‌توان به وزن کمتری دسترسی داشت اما باتری داخلی مجیک موس قابل تغییر نیست و بنابراین وزن کاملاً ثابتی خواهد داشت.

 

مقایسه مجیک موس اپل با آرک موس مایکروسافتباتری و شارژ

مجیک موس اپل از باتری داخلی قابل شارژ استفاده میکند که ماندگاری شارژ آن تا یک ماه بوده و به گفته اپل “با ۲ دقیقه شارژ میتوانید تا ۹ ساعت از آن استفاده کنید”.

در سوی دیگر، آرک موس با استفاده از باتری‌های قابل تعویض، در صورت استفاده مداوم، تا ۶ ماه شارژدهی خواهد داشت.

بنابراین هر دو موس به لحاظ باتری و شارژدهی، شرایط خوبی دارند.

شارژ باتری مجیک موس از طریق اتصال کابل شارژ به پورتی که در بخش زیرین آن قرار دارد صورت می‌گیرد و آرک موس نیز با توجه به اینکه از ۲ باتری آلکالاین قابل تعویض استفاده می‌کند، کابل شارژ و پورتی برای شارژ ندارد.

 

مقایسه مجیک موس اپل با آرک موس مایکروسافتاتصال و خاموش کردن

اتصال بی‌سیم در مجیک موس اپل پایداری بهتری نسبت به آرک موس دارد و هر دو موس، در یک زمان، حداکثر به یکدستگاه می‌توانند متصل شوند.

برای خاموش کردن آرک موس، کافی است آنرا از حالت خمیده به تخت تبدیل کنید و مجیک موس نیز پس از مدتی عدم فعالیت، بصورت خودکار خاموش خواهد شد و نیازی به خاموش کردن دستی ندارد.

مقایسه کامل بین مجیک موس با آرک موس - تصویر 2

مقایسه مجیک موس اپل با آرک موس مایکروسافتعملکرد و مشخصات فنی

هر دو موس مورد بررسی ما دارای سنسور لیزری در نزدیک لبه جلویی موس بوده و حداکثر نرخ نمونه‌برداری، به ترتیب ۹۰ هرتز در مجیک موس و ۱۲۵ هرتز در آرک موس بوده و LOD (فاصله کارآیی) آنها ۲٫۴ میلیمتر می‌باشد.

هیچکدام از این دو موس چرخ اسکرول فیزیکی ندارند. ژست‌های مربوط به سطح لمسی روی مجیک موس، امکان اسکرول افقی و عمودی را در دستگاه‌های مک اپل فراهم می‌کند (در ویندوز امکان اسکرول عمودی نخواهیم داشت). آرک موس نیز از ژست‌های لمسی برای اسکرول عمودی و افقی استفاده می‌کند.

تمام سطح بالایی مجیک موس از قابلیت لمس و دستورات لمسی شبیه به ترک پد، پشتیبانی می‌کند و آرک موس نیز از ژست‌های خاصی پشتیبانی می‌کند که تقریباً برای هر کاری قابل برنامه ریزی هستند.

تاخیر کلیک مجیک موس و آرک موس تقریباً در یک سطح بوده ولی هر دو موس بیشتر برای کارهای اداری و روزمره، کاربرد داشته و مخصوصاً برای بازی توصیه نمی‌‌شوند.

مجیک موس اپل، نرم افزار مخصوصی ندارد اما آرک موس مایکروسافت با نرم افزار Microsoft Mouse and Keyboard Center، به خوبی با کامپیوترهای ویندوزی سازگار می‌شود (این نرم افزار، دستگاههای سازگار محدودی دارد).

منبع: parsanme.com

 

مقایسه مجیک موس اپل با آرک موس مایکروسافتدستگاههای سازگار

مجیک موس اپل، سازگاری بسیار خوبی با مک‌ها (مخصوصاً مک‌های جدید) دارد اما زمانی که آنرا با دستگاه ویندوزی استفاده کنیم، سازگاری آن ضعیف شده و مانند یک موس معمولی خواهد بود و کنترل‌های حرکتی مجیک موس، در دسترس نخواهد بود.

در‌طرف‌مقابل، آرک موس با دستگاه‌های مبتنی‌بر‌ویندوز کاملاً سازگار بوده ولی برخی از قابلیتهای آن مانند کلیک ۳ انگشتی، در سیستم عامل مک (macOS)، به‌درستی کار نمی‌کنند.

 

هر کدام برای چه کسانی مناسب است؟

مجیک موس اپل برای کسانی مناسب است که دستان کوچک‌تری دارند، یا اینکه عادت دارند، موس را با انگشتان خود مدیریت کنند ولی آرک موس مایکروسافت، برای کسانی مناسب‌تر است که بخواهند موس را با کف دست خود حرکت دهند و برای دستهای کوچک، متوسط و تا حدودی بزرگ مناسب است.

از لحاظ قابلیت حمل، آرک موس شرایط بهتری دارد زیرا در حالت خاموش به شکل تخت بوده و صاف می‌شود. البته اختلاف این دو موس در این مورد، خیلی چشمگیر نیست.

بنابراین در مجموع، مجیک موس و آرک موس، برای کسانی که بیشترین زمان کار را در بیرون از منزل می‌گذرانند مناسب است. مخصوصاً اگر دستان کوچکتری داشته باشند.

 

 

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637346

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها