تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :مواجه شدن بیت کوین با مقاومت ۳۵۰۰۰ دلار و احتمال صعودی شدن روند ۴ آلت کوین

  • کد خبر : 2628759
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
لورس :مواجه شدن بیت کوین با مقاومت ۳۵۰۰۰ دلار و احتمال صعودی شدن روند ۴ آلت کوین
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

مواجه شدن بیت کوین با مقاومت ۳۵۰۰۰ دلار و احتمال صعودی شدن روند ۴ آلت کوین اخبارآلت کویناتریوم توسط حسام شایق آخرین به روز رسانی ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ ۰ ۱۸۵ اشتراک امید به تایید یک ETF اسپات توسط SEC قیمت بیت کوین را در ماه اکتبر ۲۷ درصد افزایش داد. این باعث مثبت شدن احساسات و علاقه سرمایه گذاران به خرید شد.
اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، در پستی در پلتفرم ایکس تاکید کرد که ETF آتی پروشیرز (BITO) که در سال ۲۰۲۱ توسط SEC تایید شد، دومین هفته معاملاتی خود را با حجم ۱٫۷ میلیارد دلار آغاز کرد. همچنین، گری اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) حجم ۸۰۰ میلیون دلاری را به ثبت رساند. افزایش قابل توجه حجم این ابزارهای سرمایه گذاری نشان می دهد که ETF های اسپات بیت کوین در صورت تایید احتمالا شاهد حجم بسیار بالایی خواهند بود.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین
به طور کلی، روند صعودی بیت کوین بر کل بازار ارز رمزنگاری تاثیر می گذارد. عملکرد قوی آلت کوین ها گوی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مواجه شدن بیت کوین با مقاومت ۳۵۰۰۰ دلار و احتمال صعودی شدن روند ۴ آلت کوین اخبارآلت کویناتریوم توسط حسام شایق ۰ ۱۸۵ اشتراک

امید به تایید یک ETF اسپات توسط SEC قیمت بیت کوین را در ماه اکتبر ۲۷ درصد افزایش داد. این باعث مثبت شدن احساسات و علاقه سرمایه گذاران به خرید شد.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، در پستی در پلتفرم ایکس تاکید کرد که ETF آتی پروشیرز (BITO) که در سال ۲۰۲۱ توسط SEC تایید شد، دومین هفته معاملاتی خود را با حجم ۱٫۷ میلیارد دلار آغاز کرد. همچنین، گری اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) حجم ۸۰۰ میلیون دلاری را به ثبت رساند. افزایش قابل توجه حجم این ابزارهای سرمایه گذاری نشان می دهد که ETF های اسپات بیت کوین در صورت تایید احتمالا شاهد حجم بسیار بالایی خواهند بود.
بیت کوین چیست؟ آموزش کامل بیت کوین

به طور کلی، روند صعودی بیت کوین بر کل بازار ارز رمزنگاری تاثیر می گذارد. عملکرد قوی آلت کوین ها گویای این امر است، چون اکثر آنها از پایین ترین سطح چند ساله خود افزایش قابل توجهی داشته اند.
آلت کوین ها چه هستند؟آنچه باید درباره آنها بدانید

از طرفی، جلسه FOMC در ۳۱ اکتبر و ۱ نوامبر برگزار خواهد شد. البته، این جلسه ممکن است تاثیر ناچیزی بر بازارهای سهام و ارز رمزنگاری داشته باشد، چون طبق انتظارات، نرخ بهره افزایش نخواهد یافت. اما نشست خبری جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) بعد از این جلسه می تواند بازارها را با نوسان مواجه کند.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در ۲۴ اکتبر از سطح ۳۵۲۸۰ دلار کاهش یافت و این حاکی از فشار فروش توسط فروشندگان در سطوح بالاتر است. فروشندگان در ۲۷ اکتبر تلاش کردند تا اصلاح شدیدتری را آغاز کنند، اما دنباله بلند شمع روزانه نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین تر است.

اگرچه حرکت رو به بالای میانگین متحرک ها بیانگر برتری خریداران است، سطوح اشباع خرید در شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می دهد که قیمت ممکن است برای مدتی درمنطقه فعلی نوسان کند.
شاخص قدرت نسبی (RSI) چیست و چگونه می توان از آن در تحلیل قیمت استفاده کرد؟

۳۲۴۰۰ و سپس ۳۱۰۰۰ دلار سطوح حمایت مهمی هستند که باید به آنها توجه کرد. فروشندگان باید قیمت را به زیر این منطقه برسانند تا کنترل حرکت را به دست بگیرند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای سطح مقاومت ۳۵۲۸۰ دلار برسد، نشان دهنده تسلط خریداران بر بازار خواهد بود. در این صورت، قیمت ممکن است به هدف بعدی در ۴۰۰۰۰ دلار افزایش یابد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج در حال مسطح شدن است که نشان می دهد خریداران در کوتاه مدت کنترل حرکت را از دست می دهند. این می تواند قیمت را برای مدتی بین منطقه محدود ۳۵۲۸۰ تا ۳۳۲۰۰ دلار نگه دارد. اگر فروشندگان قیمت را به زیر سطح ۳۳۲۰۰ دلار برسانند، احتمال کاهش آن تا ۳۲۴۰۰ دلار وجود دارد.
استفاده از میانگین متحرک نمایی برای شناسایی جهت روند و مناطق حمایت و مقاومت

برعکس، اگر قیمت افزایش یابد و به بالای سطح مقاومت ۳۵۲۸۰ دلار صعود کند، نشان می دهد که تثبیت فعلی یک الگوی ادامه روند صعودی بوده است. سپس، قیمت ممکن است تا سطح ۴۰۰۰۰ دلار افزایش یابد.

اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در ۲۳ اکتبر به بالای سطح مقاومت ۱۷۴۶ دلار افزایش یافت و در ۲۶ اکتبر به سطح ۱۸۶۵ دلار رسید. این سطح توجه معامله گران کوتاه مدت را به خود جلب کرد و فشار فروش آنها باعث شد تا قیمت به سطح شکسته شده ۱۷۴۶ دلار برگشت کند.
اتریوم چیست؟ آموزش کامل اتریوم

اتریوم

خریداران با قدرت این سطح را حفظ کردند و اکنون این سطح به یک حمایت جدید تبدیل شده است. افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (سطح ۱۶۹۳ دلار) و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید حاکی از تسلط خریداران بر بازار است. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای سطح مقاومت ۱۸۶۵ دلار برسانند. در صورت موفقیت، قیمت احتمالا تا سطح ۲۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

فروشندگان برای متوقف کردن روند صعودی باید قیمت را به زیر سطح ۱۷۴۶ دلار برسانند و موقعیت خود را در زیر آن حفظ کنند. این می تواند مسیر را برای سقوط به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هموار کند.

در نمودار ۴ ساعته، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال مسطح شدن بوده و RSI نزدیک به عدد ۵۰ است که نشان می دهد قیمت در کوتاه مدت به نوسان خود در منطقه محدود ۱۷۴۶ تا ۱۸۶۵ دلار ادامه خواهد داد.

اگر خریداران قیمت را به بالای سطح ۱۸۱۲ دلار برسانند، احتمال صعود آن به سطح مقاومت ۱۸۶۵ دلار افزایش می یابد. از سوی دیگر، اگر قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا آن را به زیر سطح ۱۷۴۶ دلار برسانند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، روند قیمت در کوتاه مدت نزولی خواهد شد.

آپتوس (APT)

قیمت آپتوس در چند روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته و این نشان می دهد که خریداران در تلاش برای تجدید فعالیت هستند.

آپتوس

آپتوس در نزدیک سطح ۷ دلار شاهد سیو سود توسط معامله گران بود، اما یک نکته مثبت جزئی این که خریداران تسلیم نشده اند. این نشان می دهد که آنها در هر کاهش قیمت وارد موقعیت خرید می شوند. خریداران دوباره سعی خواهند کرد تا سطح مقاومت ۷ دلار را از پیش رو بردارند. در صورت موفقیت، قیمت ممکن است حرکت صعودی خود را به سمت سطح ۸ دلار آغاز کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح ۷ دلار کاهش یابد، حاکی از ادامه فشار فروش فروشندگان در سطوح بالاتر خواهد بود. قیمت ممکن است مدت زمان بیشتری را در منطقه محدود بین ۶٫۲۰ تا ۷ دلار سپری کند. شکست به زیر سطح حمایت این منطقه می تواند منجر به شروع یک اصلاح شدیدتر شود.

قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه از حمایت برخوردار است، اما واگرایی نزولی در RSI نشان می دهد که حرکت صعودی ممکن است متوقف شود. اگر قیمت به زیر این سطح حمایت بشکند و در زیر آن نگه داشته شود، نشان دهنده شروع یک اصلاح شدیدتر به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خواهد بود.

این سطح مهم را باید زیر نظر گرفت، چون شکست به زیر آن می تواند موجب سقوط قیمت به سطح ۵٫۸۰ دلار شود. خریداران باید قیمت را به بالای سطح ۷٫۰۲ دلار برسانند تا مرحله بعدی روند صعودی اغاز شود.

کوانت (QNT)

قیمت کوانت در ۲۳ اکتبر از سطح شکست ۹۵ دلار فراتر رفت. خریداران به خرید خود ادامه دادند و قیمت را در ۲۵ اکتبر به بالای خط روند نزولی رساندند. این نشانه احتمالی تغییر روند است.

کوانت

به نظر می رسد خریداران کوتاه مدت پس از روند صعودی اخیر در حال سیو سود هستند. این می تواند قیمت را تا خط روند نزولی کاهش دهد. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا کاهش به زیر این خط روند ممکن است نشان دهد که صعود به بالای آن یک تله گاوی (صعودی) بوده است.
تله گاوی در بازار ارز رمزنگاری چیست و چگونه می توان آن را شناسایی کرد

برعکس، اگر قیمت از خط روند نزولی برگشت کند، معنایش این است که خریداران این سطح را به حمایت تبدیل کرده اند. اگر خریداران سطح مقاومت ۱۱۰ دلار را بشکنند، روند صعودی احتمالا تا سطح ۱۲۰ دلار و سپس تا سطح ۱۲۸ دلار ادامه خواهد یافت.

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که کوانت در نزدیک سطح ۱۰۸ دلار با فشار فروش مواجه است. فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساندند، که نشان می دهد معامله گران کوتاه مدت در حال سیو سود هستند. اگر قیمت به زیر سطح ۱۰۳ دلار برسد، ممکن است تا سطح ۱۰۰ دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر خریداران قیمت را در بالای این میانگین متحرک نگه دارند، نشان دهنده این است که سطوح پایین تر همچنان خریداران را جذب می کنند. آنها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای سطح ۱۱۰ دلار برسانند و مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کنند.

تورچین (RUNE)

تورچین در ۲۳ اکتبر به بالای سطح مقاومت ۲ دلار شکست و الگوی سر و شانه معکوس صعودی را کامل کرد.
استفاده از الگوی سروشانه معکوس برای شناسایی تغییر روند

تورچین

هر دو میانگین متحرک به سمت بالا حرکت می کنند و RSI در منطقه اشباع خرید است که این تسلط خریداران بر بازار را نشان می دهد. اما قیمت ممکن است در کوتاه مدت وارد یک مرحله اصلاح جزئی یا تثبیت شود.

اگر قیمت از سطوح فعلی کاهش زیادی نداشته باشد، معنایش این است که خریداران به حفظ موقعیت های خود ادامه می دهند. این می تواند قیمت را به سطح ۳ دلار و متعاقبا به هدف الگو در سطح ۳٫۲۳ دلار برساند. فروشندگان برای توقف روند صعودی باید قیمت را به زیر سطح ۲ دلار برسانند و موقعیت خود را در زیر آن حفظ کنند.

قیمت روند صعودی قوی داشته و خریداران در زمان کاهش قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خرید کرده اند. اگرچه حرکت رو به بالای میانگین متحرک ها نشان دهنده برتری خریداران است، واگرایی نزولی در RSI نشان می دهد که این حرکت صعودی ممکن است در حال ضعیف شدن باشد.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، می تواند معامله گران کوتاه مدت را برای سیو سود وسوسه کند. در این صورت ممکن است قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد.

برعکس، اگر قیمت با قدرت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگشت کند، نشان دهنده مثبت باقی ماندن احساسات خواهد بود. خریداران سپس تلاش خواهند کرد تا با شکست قیمت به بالای سطح مقاومت ۲٫۵۷ دلار و حفظ موقعیت خود در بالای آن، روند صعودی را از سر بگیرند.

منبع Cointelegraph ETF بیت کوینآپتوساتریومتورچینشاخص قدرت نسبیفدرال رزروکوانتمیانگین متحرک نمایی ۰ ۱۸۵ اشتراک حسام شایق

مقاله قبلی

ایلان ماسک قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ پلتفرم ایکس را به یک پلتفرم مالی تمام عیار تبدیل کند

مقاله بعدی

ایلان ماسک می‌گوید پست‌های حاوی اطلاعات نادرست در ایکس درآمد دریافت نمی کنند

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2628759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها