تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :موج جدید کلاهبرداری‌های رمزارزی | سوءاستفاده از عقاید مذهبی مردم

  • کد خبر : 2604290
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
لورس :موج جدید کلاهبرداری‌های رمزارزی | سوءاستفاده از عقاید مذهبی مردم
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

موج جدید کلاهبرداری‌های رمزارزی | سوءاستفاده از عقاید مذهبی مردمبه گزارش همشهری آنلاین، این در حالی است که انجمن فناوران زنجیره بلوک(انجمن بلاکچین) طی اعلامیه‌ای به کاربران در مورد این پروژه کلاهبرداری هشدار داد. حوزه رمزارز بستر قابل توجهی برای کلاهبرداران است که با وعده سود بالا کاربران ناآشنا به این حوزه را به دام می‌اندازد. این کلاهبرداران تقریبا در همه جا به‌ویژه فضای مجازی در جست‌وجوی قربانیان هستند، به‌طوری که این روزها با افزایش کاربران اپلیکیشن «تردز» که به‌تازگی عرضه شده، در آنجا هم فعال شده‌اند.»تردز از آنجا که اپلیکیشنی جدید محسوب می‌شود، زمینه را برای ایجاد اکانت‌های فیک با نام فعالان مشهور حوزه کریپتو که تاکنون اکانت خود را درست نکرده‌اند، فراهم کرده است. به همین‌خاطر است که کارشناسان و متخصصان حوزه کریپتو تلاش می‌کنند تا مردم را نسبت به خطرات کلاهبرداران آگاه کنند.
هشدار اکانت‌های واقعی
چند روز پیش پلتفرم مالی غیرمتمرکزWombex Finance تصویری از حساب کاربری جعلی تردز در توییتر منتشر کرد و آن را یک اکانت تقلبی دانست. این پلتفرم با اعلام اینکه این اکانت واقعی نیست، به کاربرا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

موج جدید کلاهبرداری‌های رمزارزی | سوءاستفاده از عقاید مذهبی مردم

به گزارش همشهری آنلاین، این در حالی است که انجمن فناوران زنجیره بلوک(انجمن بلاکچین) طی اعلامیه‌ای به کاربران در مورد این پروژه کلاهبرداری هشدار داد. حوزه رمزارز بستر قابل توجهی برای کلاهبرداران است که با وعده سود بالا کاربران ناآشنا به این حوزه را به دام می‌اندازد. این کلاهبرداران تقریبا در همه جا به‌ویژه فضای مجازی در جست‌وجوی قربانیان هستند، به‌طوری که این روزها با افزایش کاربران اپلیکیشن «تردز» که به‌تازگی عرضه شده، در آنجا هم فعال شده‌اند.»تردز از آنجا که اپلیکیشنی جدید محسوب می‌شود، زمینه را برای ایجاد اکانت‌های فیک با نام فعالان مشهور حوزه کریپتو که تاکنون اکانت خود را درست نکرده‌اند، فراهم کرده است. به همین‌خاطر است که کارشناسان و متخصصان حوزه کریپتو تلاش می‌کنند تا مردم را نسبت به خطرات کلاهبرداران آگاه کنند.
هشدار اکانت‌های واقعی
چند روز پیش پلتفرم مالی غیرمتمرکزWombex Finance تصویری از حساب کاربری جعلی تردز در توییتر منتشر کرد و آن را یک اکانت تقلبی دانست. این پلتفرم با اعلام اینکه این اکانت واقعی نیست، به کاربران در مورد احتمال کلاهبرداری هشدار داد. همچنین یکی از فعالان شناخته‌شده در حوزه NFT‌ها به مورد مشابهی اشاره و اعلام کرد که حساب کاربری ایجاد شده در تردز که به نام اوست، جعلی است و متعلق به او نیست.
سلام گرگ
شاید تقریبا برای همه کاربران فضای مجازی پیش آمده باشد که یک اکانت ناشناس با محتوای به ظاهر معمولی به آنها پیام می‌دهد.
این اکانت‌های ناشناس با عباراتی چون «سلام»، «روز خوش»، «حدس بزن من چه‌کسی هستم؟» و مانند اینها تلاش می‌کنند که زمینه یک گفت‌وگوی ساده را فراهم کنند. در حالی که بیشتر این اکانت‌ها با هدف کلاهبرداری به شیوه‌های مختلف، ازجمله مهندسی اجتماعی تلاش می‌کنند کاربران را به دام بیندازند.
بهترین روش برای در امان ماندن از دام این اشخاص، بلاک و ریپورت کردن آنهاست. البته این کلاهبرداران ناامید نمی‌شوند و اکانت جدید دیگری برای فریب کاربران می‌سازند.
سوءاستفاده از عقاید مذهبی مردم
عناوین و نام‌های مقدس و متبرک همیشه محملی برای سوءاستفاده عده‌ای خاص بوده است. پیش از این هم چند موسسه مالی‌واعتباری با انتخاب اسامی مقدس و با وعده وام و سود کلان شرایط را برای سوءاستفاده خود فراهم کرده بودند.
اکنون و درحالی‌که ایام عزاداری محرم و صفر نزدیک است، نام «کربلاکوین» برای کلاهبرداری از مردم با وعده سود بالا توجه‌ها را به‌خود جلب کرده است. این کوین بدون پشتوانه همچنین وعده اعطای وام به کاربران را برای فریب آنها در تبلیغات خود برجسته کرده است.
هشدار برای کربلاکوین
انجمن فناوران بلوک ایران یا همان انجمن بلاکچین در اطلاعیه خود آورده است: این سوداگران در تبلیغات خود با استفاده از کلیدواژه‌هایی همچون ورود جامعه مسلمان به این ارز و استفاده از بخشی از درآمد این پروژه برای اهدای وام قرض الحسنه و اشتغال آفرینی قصد تهییج اعتقادات مذهبی کاربران و فریب آنها را دارند.
انجمن بلاکچین همچنین تأکید کرده که این کوین بدون پشتوانه در بخش دیگری از تبلیغات خود با وعده رشد ۳هزار درصدی سرمایه‌گذاری در این پروژه قصد فریب کاربران با رویای چنین سودهایی را دارد. درنهایت، اطلاعیه انجمن بلاکچین حاوی این نکته است که پروژه کربلاکوین «همه مولفه‌های یک پروژه فریبکارانه را داراست» و از همه کاربران درخواست کرده که «ضمن توجه بیشتر به ادعاهای مطرح شده در چنین پروژه‌هایی، در آگاه‌سازی‌ سایر کاربران هم کوشا باشید».
تردز؛ بستر جدید کلاهبرداران رمزارزی
با افزایش روزبه‌روز کاربران «تردز» کلاهبرداران فضا را برای اهداف سودجویانه خود مناسب دیده‌اند.آنها با سرعتی عجیب، اکانت‌های فیک به نام افراد مشهور در این پلتفرم ساخته‌اند تا کاربران را سرکیسه کنند. همین موضوع باعث شده که تعدادی از کاربران و فعالان حوزه کریپتو درباره حضور کلاهبرداران رمزارزی و اکانت‌های تقلبی در تردز هشدار دهند.
سابقه طولانی
کلاهبرداران حوزه رمزارز می‌دانند که تصویر «سودآور بودن رمزارزها» در ناخودآگاه بیشتر کاربران شکل گرفته است. همین موضوع باعث می‌شود که آنها با وعده‌های عجیب و غریب، کاربران را جذب کنند.
نمونه‌های این اتفاق را طی سال‌های گذشته بارها تجربه کرده‌ایم. کینگ مانی، آمیتیس، TNT و BRG تنها تعدادی از پروژه‌های کلاهبرداری است که زندگی بعضی از کاربران را تبدیل به جهنم کرده است.
تشخیص پروژه کلاهبرداری
تشخیص کلاهبرداری یک پروژه رمزارزی نیاز به هوش فوق العاده ندارد. نخستین نشانه یک کلاهبرداری به‌طور کل، ایجاد وسوسه سود کلان در مدت کوتاه است. به همین‌خاطر امید علوی، رئیس هیأت مدیره انجمن بلاکچین در گفت‌وگو با همشهری به مردم توصیه می‌کند که قبل از هر اقدامی در این حوزه، چند سؤال از خود بپرسند. علوی نخستین سؤال را اینگونه مطرح می‌کند:« اگر فرد یا کسب‌وکاری می‌تواند چنین سود بالایی بدهد، چرا خودش از آن بهره نمی‌برد و می‌خواهد به «من» بدهد؟»
او در مورد سؤالات دیگری که مردم باید از خود بپرسند، می‌گوید: «در مورد پروژه‌ها می‌توان سؤال کرد که این پروژه جدید چه تفاوتی با پروژه‌های دیگر دارد؟ یا اگر در کسب‌وکاری قرار است از بلاکچین استفاده شود و یک توکن خلق شود، این کسب‌وکار و حوزه، نیازی به بلاکچین دارد یا نه؟ آیا استفاده از بلاکچین در این حوزه اصلا صرفه اقتصادی دارد؟»

بخوانید  چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟ + نکات کلیدی

گزارش: عمادالدین قاسمی‌پناه

منبع: روزنامه همشهری

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2604290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها