تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :موضع جی ۲۰ در رابطه با ارزهای دیجیتال و میزان اهمیت آن

  • کد خبر : 2612579
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
لورس :موضع جی ۲۰ در رابطه با ارزهای دیجیتال و میزان اهمیت آن
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گفته نوئل آچسون، رئیس سابق تحقیقات کوین‌دسک، بحث‌ها در جی ۲۰ (G20) در مورد رمزارزها و موضع این گروه در قبال رمزارزها، تأثیر قابل‌توجهی بر اکوسیستم ارزهای دیجیتال ندارد. در ادامه به این خواهیم پرداخت که چرا آچسون چنین باوری در خصوص موضع جی ۲۰ (گروه ۲۰) دارد، گروهی که شامل ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان است.
چرا مطرح شدن ارزهای دیجیتال در جی ۲۰ حائز اهمیت است؟ آچسون می‌گوید که بحث در خصوص کریپتو (در جی ۲۰) یک اتفاق بزرگ است، چراکه نشان می‌دهد قانون گذاران کلیدی جهان در حال ایجاد یک چارچوب هماهنگ برای مقررات ارزهای دیجیتال هستند. این امر، پذیرش سه ویژگی کلیدی دارایی های کریپتویی را تایید می‌کند:
ارزهای دیجیتال جهانی هستند یک بیت کوین در بمبئی دقیقاً مشابه یک بیت کوین در سیاتل است.
ارزهای دیجیتال می‌توانند بدون شناسایی از مرزها عبور کنند تأثیر این موضوع بر جریان سرمایه، به دولت‌ها انگیزه نظارت بر ارزهای دیجیتال را می‌دهد.
ارزهای دیجیتال آمده‌اند تا بمانند؛ ممنوعیت ارزهای دیجیتال دیگر مطرح نیست.
ارزهای دیجیتال اینجا هستند تا بمانند ممنوعیت رمزارزها دیگر یک گزینه نیست؛ بنابراین، از نظر مقامات، ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

به گفته نوئل آچسون، رئیس سابق تحقیقات کوین‌دسک، بحث‌ها در جی ۲۰ (G20) در مورد رمزارزها و موضع این گروه در قبال رمزارزها، تأثیر قابل‌توجهی بر اکوسیستم ارزهای دیجیتال ندارد. در ادامه به این خواهیم پرداخت که چرا آچسون چنین باوری در خصوص موضع جی ۲۰ (گروه ۲۰) دارد، گروهی که شامل ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان است.

چرا مطرح شدن ارزهای دیجیتال در جی ۲۰ حائز اهمیت است؟

آچسون می‌گوید که بحث در خصوص کریپتو (در جی ۲۰) یک اتفاق بزرگ است، چراکه نشان می‌دهد قانون گذاران کلیدی جهان در حال ایجاد یک چارچوب هماهنگ برای مقررات ارزهای دیجیتال هستند. این امر، پذیرش سه ویژگی کلیدی دارایی های کریپتویی را تایید می‌کند:

ارزهای دیجیتال جهانی هستند

یک بیت کوین در بمبئی دقیقاً مشابه یک بیت کوین در سیاتل است.

ارزهای دیجیتال می‌توانند بدون شناسایی از مرزها عبور کنند

تأثیر این موضوع بر جریان سرمایه، به دولت‌ها انگیزه نظارت بر ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

ارزهای دیجیتال آمده‌اند تا بمانند؛ ممنوعیت ارزهای دیجیتال دیگر مطرح نیست.

ارزهای دیجیتال اینجا هستند تا بمانند

ممنوعیت رمزارزها دیگر یک گزینه نیست؛ بنابراین، از نظر مقامات، کنترل بهترین اقدام ممکن است.

با این حال، از دید آچسون پشت این انسجام ظاهری، گسست‌ها و شکاف‌هایی نیز مشاهده می‌شود. یک نمونه، کشور هند است که خواستار هماهنگی جهانی در خصوص مقررات ارزهای دیجیتال شده است، اما سابقه رفتار غیردوستانه با ارزهای دیجیتال را دارد. بانک مرکزی هند (RBI) هشدارهایی درباره خطرات معامله ارزهای دیجیتال صادر کرده و حتی بانک‌ها را از ارائه خدمات به افراد یا مشاغلی که با ارزهای دیجیتال سروکار دارند، منع کرده است. اگرچه بخشنامه RBI توسط دادگاه عالی هند لغو شد، اما این رگولاتور بانکی همچنان از ارزهای دیجیتال حمایت نمی‌کند.

میزان اهمیت موضع جی ۲۰ در رابطه با رمزارزها

اعلامیه‌ها و موافقت‌نامه‌های جی ۲۰ اگرچه مهم هستند، اما الزام‌آور نیستند و این گروه هیچ مرجعی را جهت نظارت و اجرای خواسته‌هایش در اختیار ندارد. علاوه بر این، جی ۲۰ شامل برخی از اقتصادهای بزرگ جهان نمی‌شود. همچنین، مشروعیت جی ۲۰ به‌واسطه جایگاه اعضای آن به دست می‌آید که این اعضا نیز در حال تغییر هستند. آچسون به عدم حضور شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین و همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اجلاس سران جی ۲۰ اشاره می‌کند. افزون بر این‌ها، ابتکارات جی ۲۰ به دلیل ناکارآمدی آن‌ها در دستیابی به اهداف، مورد انتقاد قرار دارد.

در نهایت آچسون این طور نتیجه می‌گیرد که ممکن است توصیه‌های نظارتی جی ۲۰ خواستار مقررات سخت‌گیرانه‌تر در خصوص کریپتو باشد، اما اگر این مقررات خلاف وضعیت سیاسی و اقتصادی یک کشور باشد، آن کشور ممکن است مقررات پیشنهادی را تأیید و اجرا نکند. آچسون همچنین معتقد است که بحث در مورد مقررات رمزارزها، جهت شفاف‌سازی در خصوص وضعیت موجود و اولویت‌ها دارای اهمیت است؛ اما در نهایت، توصیه‌های جی ۲۰ تهدیدی برای اکوسیستم رمزارزها محسوب نمی‌شود.

منبع مقاله : مشاهده سلب مسئولیت :

مسئولیت سرمایه‌گذاری در هر پروژه تماما بر عهده سرمایه‌گذاران آن است، محتوا ی این صفحه به معنای پیشنهاد سرمایه‌گذاری یا تایید پروژه موردنظر از سمت سایت ارزینجا نمی باشد

کلمات کلیدی : G20 جی ۲۰ گروه ۲۰

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612579

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها