تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :نحوه خرید رمز ارز | بهترین سایت خرید و فروش رمز ارز در ایران

  • کد خبر : 2635187
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۴۰
لورس :نحوه خرید رمز ارز | بهترین سایت خرید و فروش رمز ارز در ایران
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در حال حاضر خرید و فروش رمز ارز در ایران به یکی از روش‌های رایج سرمایه‌گذاری تبدیل شده است که اگرچه ریسک نسبتا بالایی نسبت به سایر بازارهای مالی دارد اما درصد سود و رشد آن نیز به نسبت این بازارها بالاتر است. در ایران خرید رمز ارز از طریق صرافی‌های خرید ارز دیجیتال انجام می‌شود.
کاربران با استفاده از پلتفرم ارائه شده توسط صرافی‌ها می‌توانند به خرید و فروش انواع رمز ارزها با استفاده از تومان و خود ارزهای دیجیتال بپردازند. در ادامه این مقاله، بهترین سایت خرید رمز ارز در ایران را با بررسی متغیرهای مهم معرفی کرده و نحوه خرید ارز دیجیتال و فروش کریپتو را در آن آموزش می‌دهیم.
سایت خرید رمز ارز در ایران برای خرید و فروش رمز ارز در ایران می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. اولین روش استفاده از سایت خرید رمز ارز در ایران است که عموما به آن‌ها صرافی ارز دیجیتال گفته می‌شود. در صرافی ارز دیجیتال ایرانی کاربران می‌توانند با واریز تومان از حساب بانکی به حساب کاربری خود در صرافی به خرید رمز ارز بپردازند و در صورت نیاز با فروش رمز ارز خود مبلغ ریالی آن را در حساب بانکی خود دریافت کنند. از جمله مه..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در حال حاضر خرید و فروش رمز ارز در ایران به یکی از روش‌های رایج سرمایه‌گذاری تبدیل شده است که اگرچه ریسک نسبتا بالایی نسبت به سایر بازارهای مالی دارد اما درصد سود و رشد آن نیز به نسبت این بازارها بالاتر است. در ایران خرید رمز ارز از طریق صرافی‌های خرید ارز دیجیتال انجام می‌شود.

کاربران با استفاده از پلتفرم ارائه شده توسط صرافی‌ها می‌توانند به خرید و فروش انواع رمز ارزها با استفاده از تومان و خود ارزهای دیجیتال بپردازند. در ادامه این مقاله، بهترین سایت خرید رمز ارز در ایران را با بررسی متغیرهای مهم معرفی کرده و نحوه خرید ارز دیجیتال و فروش کریپتو را در آن آموزش می‌دهیم.

سایت خرید رمز ارز در ایران

برای خرید و فروش رمز ارز در ایران می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. اولین روش استفاده از سایت خرید رمز ارز در ایران است که عموما به آن‌ها صرافی ارز دیجیتال گفته می‌شود. در صرافی ارز دیجیتال ایرانی کاربران می‌توانند با واریز تومان از حساب بانکی به حساب کاربری خود در صرافی به خرید رمز ارز بپردازند و در صورت نیاز با فروش رمز ارز خود مبلغ ریالی آن را در حساب بانکی خود دریافت کنند. از جمله مهمترین کاربردهای سایت خرید رمز ارز در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان خرید رمز ارز با استفاده از تومان به صورت آنی و همچنین به صورت همتا به همتا
  • امکان فروش رمز ارز و برداشت تومانی آن در حساب بانکی
  • امکان تبدیل مستقیم ارزهای دیجیتال به یکدیگر
  • امکان استفاده از کیف پول‌های صرافی برای نگهداری از ارزهای دیجیتال
  • امکان انتقال ارز دیجیتال به کیف پول شخصی و برعکس

در سایت خرید رمز ارز کاربران می‌توانند به صورت مستقیم و با خود صرافی وارد معامله خرید و فروش رمز ارز شوند یا اینکه با استفاده از پلتفرم‌های معامله حرفه‌ای ارز دیجیتال به خرید رمز ارز به صورت مستقیم از دیگر کاربران فعال در بازار بپردازند. هر دو این پلتفرم‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و ممکن است صرافی‌ها تنها از یکی از آن‌ها پشتیبانی کنند.

علاوه بر سایت خرید رمز ارز در ایران، کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی مثل Binance نیز به خرید و فروش رمز ارز بپردازند اما در این راه سه مشکل اساسی برای ایرانی‌ها وجود دارد. مساله اول این است که این صرافی‌ها از خرید رمز ارز با تومان پشتیبانی نمی‌کنند و کاربران برای استفاده از این پلتفرم‌ها باید ابتدا با سایت خرید رمز ارز در ایران تومان را به استیبل کوین‌های مثل تتر تبدیل کنند و سپس با استفاده از تتر به مبادله رمز ارزها در این صرافی‌ها بپردازند.

مساله دوم این است که بیشتر صرافی‌های بین‌المللی اجازه احراز هویت و فعالیت را به دلیل تحریم‌های موجود به کاربران ایرانی نمی‌دهند و کاربران ایرانی برای استفاده از این سایت‌ها نیاز دارند که سیستم احراز هویت آن‌ها را دور بزنند که این مساله برای هر کسی ممکن است. مساله اخر اینکه حتی در صورت دور زدن سیستم احراز هویت اگر روزی هویت کاربر مشخص شود ممکن است که دارایی‌های او در صرافی بلوکه شود.

سومین روش خرید رمز ارز برای کاربران ایرانی استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال است. صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال به عنوان اپلیکیشن‌های غیمتمرکز مستقر بر روی بلاک چین فعالیت می‌کنند و با استفاده از قراردادهای هوشمند استخر نقدینگی و بازارهای خودکار امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر را برای کاربران فراهم می‌کنند. این صرافی‌ها به احراز هویت نیاز ندارند اما کاربران ایرانی برای تغییر IP خود باید با استفاده از فیلترشکن وارد این سایت‌ها شوند.

از جمله مشکلات استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز می‌توان به عدم پشتیانی از خرید رمز ارز با استفاده از تومان و سایر ارزهای فیات و همچنین سختی کار با آن‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، مشکل کمبود نقدینگی نیز مشکل اصلی بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز است و در عمل امکان تبدیل همه ارزهای دیجیتال به یکدیگر با قیمت‌های مناسب وجود ندارد.

بهترین سایت خرید و فروش رمز ارز در ایران

با توجه به مطالب بالا مشخص می‌شود که فعالیت در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی حداقل برای تبدیل ارز دیجیتال به تومان و برعکس نیاز است اما امروزه بیشتر سایت‌های خرید و فروش رمز ارز در ایران امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بسیاری از نیازهای آن‌ها در پلتفرم‌های داخلی برطرف کنند. برای بررسی بهترین سایت خرید و فروش رمز ارز در ایران می‌توان متغیرهای مختلفی را بررسی کرد که مهمترین آن‌ها به صورت زیر است.

  • امکان انجام معامله سریع با صرافی
  • امکان انجام معامله همتا به همتا با کاربران
  • پشتیبانی از خرید و فروش تعداد زیادی رمز ارز
  • پشتیبانی از تعداد زیادی از شبکه‌های بلاک چینی برای انتقال ارز دیجیتال
  • کارمزد پایینتر به نسبت سایر صرافی‌های ارز دیجیتال
  • قیمت مناسب در معامله با صرافی با توجه به قیمت‌های جهانی
  • استفاده از کیف پول سرد و امنت برای نگهداری ارزهای دیجیتال
  • برداشت و واریز سریع رمز ارزها و تومان
  • رابط کاربری ساده و آسان

هر سرمایه‌گذاری با توجه به این معیارها می‌تواند صرافی‌های ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهد. صرافی ارز دیجیتال رابکس امکان معامله سریع را برای بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال و معامله همتا به همتا را برای بیش از ۲۰۰ جفت معاملاتی برای کاربران خود ارائه می‌کند و از انتقال رمز ارزها در بیش از ۹۰ شبکه بلاک چینی پیشتیبانی می‌کند. کارمزد معامله در صرافی رابکس به صورت پایه ۰٫۳ درصد است که با رشد سطح کاربری این عدد به ۰٫۱۲ درصد کاهش می‌یابد.

قیمت ارزهای قابل معامله در پنل معامله سریع دقیقا معادل قیمت‌های جهانی است و امکان نگهداری همه رمز ارزهای کاربران در کیف پول سرد و امن این صرافی فراهم است. برداشت و واریز تومان و همچنین رمزارزها به رابکس در کمترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد و رابط کاربری ساده و آسان و پشتیبانی ۲۴ ساعته این صرافی خرید و فروش رمز ارز را برای کاربران به امری بسیار ساده تبدیل می‌کند. این ویژگی‌ها رابکس را به عنوان یکی از بهترین سایت خرید و فروش رمز ارز در ایران معرفی می‌کند. در ادامه مقاله نحوه خرید رمز ارز و فروش رمز ارز را با استفاده از این صرافی آموزش می‌دهیم.

نحوه خرید رمز ارز و فروش رمز ارز در ایران

آموزش نحوه خرید و فروش رمز ارز در ایران

نحوه خرید و فروش رمز ارز در ایران بسیار ساده است. برای انجام این کار شما کافی است حساب کاربری خود را در صرافی ایجاد کرده و احراز هویت خود را تکمیل کنید. در صرافی رابکس از یک روش چند مرحله‌ای برای احراز هویت کاربران استفاده می‌شود تا کاربران در کمترین زمان ممکن بتوانند امکان خرید رمز ارز یا فروش رمز ارز را به دست آورند. با مطالعه راهنمای صرافی ارز دیجیتال می‌توانید به راحتی حساب کاربری خود را ایجاد و احراز هویت آن را تکمیل کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید با اموزش‌های ارائه شده در ادامه مقاله به خرید و فروش رمز ارز در ایران بپردازید.

واریز تومان و رمز ارز به حساب صرافی پیش نیاز نحوه خرید رمز ارز

پس از ساخت حساب کاربری و احراز هویت آن می‌توانید مراحل نحوه خرید رمز ارز را شروع کنید. برای این کار می‌توانید از یکی از پلتفرم‌های تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای استفاده کنید اما پیش از آن لازم است که حساب خود را با تومان یا رمز ارز شارژ کنید. بنابراین، پس از ورود به حساب خود در صرافی رابکس باید به قسمت کیف پول مراجعه کرده و گزینه واریز را انتخاب کنید. در پنجره باز شده می‌توانید واریز تومان یا رمز ارز را انتخاب کنید.

با انتخاب تومان، پنجره واریز تومان نمایش داده می‌شود که در آن باید مبغ واریز را مشخص کرده و روی ادامه کلک کنید و پس از تایید اطلاعات حساب بانکی خود از طریق درگاه پرداخت اینترنتی واریز خود را نهایی کنید. با این کار تومان به حساب کیف پول شما واریز می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید به نحوه خرید رمز ارز بپردازید.

اگر مبلغ مورد نظر شما بیشتز از ۲۵ میلیون تومان بود می‌توانید از قسمت انتقال و پرداخت موجود در این صفحه اطلاعات حساب مقصد و شناسه پرداخت خود در آن را مشاهده و با استفاده از سیستم‌های پایا یا ساتنا مبلغ مورد نظر را حساب کاربری خود واریز کنید. با تایید سیستم بانکی مبلغ مورد نظر به حساب شما واریز می‌شود.

واریز تومان در نحوه خرید رمز ارز

علاوه بر تومان، می‌توانید رمز ارز نیز به حساب کاربری خود واریز کنید تا با استفاده از آن به خرید دیگر رمز ارزها بپردازید یا اینکه رمز ارز خود را فروخته به تومان تبدیل کنید. برای این کار در قسمت واریز کیف پول می‌توانید رمز ارز مورد نظر را انتخاب کنید تا پنجره مربوط به آن نمایش داده شود. در این پنجره شما باید رمز ارز مورد نظر، شبکه انتقال و مقدار واریز خود را انتخاب کنید تا آدرس کیف پول صرافی برای آن رمز ارز نمایش داده شود. با استفاده از کیف پول خود و وارد کردن این آدرس در شبکه انتخاب شده، تراکنش انتقال رمز ارز را تایید کنید.

در برخی از شبکه‌های مثل زنجیره هوشمند بایننس شما برای تایید نهایی تراکنش باید هش تراکنش را نیز در قسمت مشخص شده وارد کنید اما در شبکه‌هایی مثل ترون نیازی به این کار نیست و پس از تایید تراکنش انتقال شما، رمز ارزها به صورت مستقیم به کیف پول شما اضافه خواهند شد. توجه داشته باشید که شبکه انتخاب شده در صرافی باید با شبکه انتقال یکی باشد وگرنه دارایی شما به کل از بین خواهد رفت.

واریز رمز ارز به صرافی در آموزش نحوه خرید رمز ارز در ایران

نحوه خرید و فروش رمز ارز در پنل تبدیل سریع

با داشتن منابع لازم در کیف پول می‌توان کار خرید و فروش رمز ارز را در سایت خرید رمز ارز شروع کرد. صرافی رابکس از هر دو نوع معامله حرفه‌ای و تبدیل سریع برای خرید و فروش رمز ارز بهره می‌برد که در این قسمت نحوه خرید رمز ارز را در پنل تبدیل سریع و در بخش بعد نحوه خرید رمز ارز را در پنل معامله حرفه‌ای آموزش می‌دهیم. پس از ورود به حساب کاربری خود بر روی گزینه تبدیل سریع کلیک کنید تا پنجره مربوط به خرید و فروش و تبدیل رمز ارز برای شما نمایش داده شود.

در این پنجره سه حالت خرید، فروش و تبدیل وجود دارد. در قسمت خرید شما با انتخاب رمز ارز و مقدار تومان یا رمز ارز خود می‌توانید آن رمز ارز را با تومان خریداری کنید. قیمت خرید نیز به همراه کارمزد دریافتی در این پنجره نمایش داده شده است که می‌توانید با چک کردن آن‌ها خرید خود را تایید کنید. توجه داشته باشید که در پنل تبدیل سریع امکان تعیین قیمت توسط کاربران وجود ندارد.

حالت فروش دقیقا عین حالت خرید است و شما باید رمز ارز مورد نظر خود را برای فروش انتخاب کنید و در صورتی که قیمت تعیین شده مناسب بود آن را برای دریافت تومان به فروش برسانید. به محض تایید توسط شما درخواست فروش ثبت می‌شود و پس از تایید تراکنش مبلغ تومانی آن در کیف پول شما شارژ می‌شود.

حالت نهایی در نحوه خرید رمز ارز با استفاده از پنل تبدیل سریع قسمت تبدیل است که برای تبدیل رمز ارزها به یکدیگر استفاده می‌شود. در این حالت شما در قسمت اول رمز ارز موجود خود را انتخاب کرده و مقدار فروش آن را تعیین می‌کند و در قسمت دوم رمز ارز مقصد را انتخاب می‌کنید. با مشاهده قیمت تبدیل دو رمز ارز و تایید تراکنش، تبدیل نهایی شده و رمز ارز اول از کیف پول شما کم و رمز ارز دوم به کیف پول شما اضافه می‌شود.

بهترین سایت خرید رمز ارز و فروش رمز ارز

نحوه خرید رمز ارز و فروش رمز ارز در پنل معامله حرفه ای

روش دوم خرید و فروش رمز ارز در سایت خرید رمز ارز رابکس استفاده از پنل معامله حرفه‌ای است. تفاوت این پنل با پنل تبدیل سریع این است که در این پنل کاربران با یکدیگر معامله می‌کنند و می‌توانند با قیمت مورد نظر خود یا قیمت درخواست‌های موجود در بازار به خرید و فروش رمز ارز بپردازند. پس از ورود به وبسایت رابکس و با کلیک بر روی گزینه پنل معامله حرفه‌ای تب جدید معامله در مرورگر باز می‌شود که در آن به معامله همتا به همتا رمز ارزها بپردازید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه ای

در این پنل برای معامله باید یک جفت ارز را انتخاب کنید. در این جفت رمز ارز اول همان ارزی است که شما به دنبال خرید آن هستید و رمز ارز دوم ارزی است که در حساب شما موجود است. به عنوان مثال، اگر شما جفت بیت کوین/تتر را انتخاب کنید، در قسمت خرید می‌توانید با پرداخت تتر بیت کوین بخرید و در قسمت فروش با فروش بیت کوین تتر به دست آورید. برای مشخص کردن جفت ارز از گوشه سمت راست تصویر می‌توانید اقدام کنید یا اینکه در گوشه بالا سمت چ و در قسمتن جستجو رمز ارز مورد نظر را پیدا کنید.

پس از انتخاب جفت رمز ارز مورد نظر، در ستون‌های سمت چم تصویر می‌توانید به ترتیب درخواست‌های فروش و خرید را با قیمت و حجم مشاهده کنید. در سمت چپ تصویر نیز آخرین معامله‌های انجام دشه در بازار نمایش داده می‌شود. میانه تصویر نمودار تکنیکال جفت رمز ارز مورد نظر است که می‌توانید از آن برای تحلیل استفاده کنید. قسمت میانی و پایین صفحه مربوط به ثبت سفارس‌های خرید و فروش رمز ارز به دو صورت محدود و بازار است و سفارش‌های باز و تاریخچه سفارش‌ها نیز از قسمت پایین این بخش در دسترس هستند.

درخواست محدود (Limit) درخواست خرید یا فروش با یک قیمت مشخص است. شما با انتخاب این گزینه می‌توانید در یکی از قسمت‌های خرید یا فروش قیمت مد نظر رمز ارز را به همراه حجم آن مشخص و بر روی یکی از کلیدهای خرید یا فروش کلیک کنید. در این صورت معامله خرید رمز ارز یا فروش رمز ارز شما در لیست سفارش‌های باز نمایش داده می‌شود. در صورتی که کاربر دیگری در طرف مقال بازار درخواستی با قیمت و حجم مشخص شده توسط شما ثبت کند در این صورت معامله شما نهایی می‌شود.

اگر قیمت یکی بود اما حجم مقابل کمتر بود در این صورت بخشی از معامله شما نهایی می‌شود و همچنان بخش دیگر باز خواهد ماند تا با درخوسات دیگری در طرف مقابل پر شود. بدیهی است که اگر بازار به قیمت مد نظر شما نرسد، هیچ وقت درخواست شما نهایی نخواهد شد و به همین دلیل بهتر است اگر به دنبال خرید سریع ارزهای دیجیتال هسیتد، قیمت‌ها و حجم‌های مشخص شده به قیمت‌های جهانی نزدیک باشد.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به قیمت مشخص

درخواست بازار Market نوع دوم درخواست‌های خرید رمز ارز و فروش رمز ارز است که در آن قیمت خرید یا فروش توسط کاربر تعیین نمی‌شود بلکه سیستم به طور خودکار درخواست کاربر را با بهترین درخواست‌های موجود در سمت مقابل معامله انجام می‌دهد. در این حالت معامله به سریعترین شکل ممکن نهایی می‌شود اما قیمت خرید یا فروش دست کاربر نیست.

برای خرید یا فروش در این حالت شما باید گزینه بازار را انتخاب کنید و مقدار خرید یا فروش آن را مشخص کنید و روی یکی از گزینه‌های خرید یا فروش کلیک کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این گزینه برای بازارهایی که نقدینگی بالایی ندارند بسیار خطرناک است و ممکن است معامله شما با اختلاف قیمت بالایی تایید شود. بنابراین از این گزینه تنها برای جفت ارزهای با نقدینگ بالا مثل بیت کوین، اتریوم و خود تتر استفاده کنید.

آموزش خرید فروش ارز دیجیتال به قیمت مارکت

جمع‌بندی

بازار ارز دیجیتال یکی از جدیدترین بازارهای مالی دنیا است که اگرچه ریسک بالایی دارد اما رشد خوبی نیز برای سرمایه‌گذاران به دنبال دارد. کاربران ایرانی برای خرید و فروش رمز ارز می‌توانند از صرافی‌های ایرانی و خارجی به همراه صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کنند اما تنها راه خرید رمز ارز با تومان و تبدیل رمز ارزها به تومان استفاده از صرافی‌های ایرانی است. در این مقاله با بررسی معیارهای مختلف یکی از بهترین سایت‌های خرید رمز ارز در ایران انتخاب و نحوه خرید رمز ارز و فروش رمز ارز در آن آموزش داده شد.

منبع : رابکس

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2635187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها