تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
1

لورس :نحوه دستگیری دزد ۵۰,۰۰۰ بیت کوین جاده ابریشم توسط پلیس

  • کد خبر : 2626770
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
لورس :نحوه دستگیری دزد ۵۰,۰۰۰ بیت کوین جاده ابریشم توسط پلیس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

نحوه دستگیری دزد ۵۰,۰۰۰ بیت کوین جاده ابریشم توسط پلیس دو سال پس از دستگیری جیمز ژونگ، به دلیل سرقت ۵۰,۰۰۰ بیت کوین از بازار دارک نت جاده ابریشم در سال ۲۰۱۲، داستان‌هایی از رویدادهایی که منجر به دستگیری وی شد، منتشر شده است.
طبق گزارش CNBC، ژونگ یک متخصص کامپیوتر بود که زندگی مجللی داشت. او اتومبیل‌های گران‌قیمت از جمله تسلا را می‌راند، مهمانی‌های زیادی برگزار می‌کرد، در هتل‌های مجلل اقامت و از فروشگاه‌های لوکس خرید می‌کرد و در یک خانه ییلاقی ساده، با یک سیستم نظارت خانگی پیشرفته، زندگی می‌کرد. او همچنین یک خانه دوم نیز داشت – یک خانه در نزدیکی دریاچه با یک اسکله در جورجیا، با قایق، جت اسکی، یک میله استریپر، و مقدار زیادی مشروب.
دزدی از منزل و تماس پلیس در ۱۳ مارس ۲۰۱۹، ژونگ هراسان با اداره پلیس شهرستان آتن-کلارک تماس گرفت. شخصی وارد خانه او شده بود و ۱۵۰ بیت کوین، به ارزش صدها هزار دلار را دزدیده بود.
شکایت ژونگ اولین پرونده کریپتویی اداره پلیس بود و از آنجایی که آنها با این بخش روبه‌رشد ناآشنا بودند، پرونده پیشرفتی نداشت و هیچ مظنونی دستگیر نشد. در نتیجه، ژونگ به سراغ بازپرس خصوصی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

نحوه دستگیری دزد ۵۰,۰۰۰ بیت کوین جاده ابریشم توسط پلیس

دو سال پس از دستگیری جیمز ژونگ، به دلیل سرقت ۵۰,۰۰۰ بیت کوین از بازار دارک نت جاده ابریشم در سال ۲۰۱۲، داستان‌هایی از رویدادهایی که منجر به دستگیری وی شد، منتشر شده است.

طبق گزارش CNBC، ژونگ یک متخصص کامپیوتر بود که زندگی مجللی داشت. او اتومبیل‌های گران‌قیمت از جمله تسلا را می‌راند، مهمانی‌های زیادی برگزار می‌کرد، در هتل‌های مجلل اقامت و از فروشگاه‌های لوکس خرید می‌کرد و در یک خانه ییلاقی ساده، با یک سیستم نظارت خانگی پیشرفته، زندگی می‌کرد. او همچنین یک خانه دوم نیز داشت – یک خانه در نزدیکی دریاچه با یک اسکله در جورجیا، با قایق، جت اسکی، یک میله استریپر، و مقدار زیادی مشروب.

دزدی از منزل و تماس پلیس

در ۱۳ مارس ۲۰۱۹، ژونگ هراسان با اداره پلیس شهرستان آتن-کلارک تماس گرفت. شخصی وارد خانه او شده بود و ۱۵۰ بیت کوین، به ارزش صدها هزار دلار را دزدیده بود.

شکایت ژونگ اولین پرونده کریپتویی اداره پلیس بود و از آنجایی که آنها با این بخش روبه‌رشد ناآشنا بودند، پرونده پیشرفتی نداشت و هیچ مظنونی دستگیر نشد. در نتیجه، ژونگ به سراغ بازپرس خصوصی، رابین مارتینلی، رفت و او را به خدمت گرفت. رابین از طریق تحقیقات خود مشکوک بود که یکی از دوستان ژونگ، مسئول این سرقت است.

با این حال، برای ژونگ سخت بود که بپذیرد یکی از نزدیکانش به او خیانت کرده است.

بیشتر بخوانید: جاده ابریشم (سیلک رود)، دارک وب و بیت کوین چه ارتباطی با هم دارند؟

در حالی که ژونگ سعی داشت پرونده سرقت خود را حل کند، گروهی از ماموران واحد تحقیقات جنایی تلاش داشتند تا سرقت جاده ابریشم در سال ۲۰۱۲ را حل کنند. آن‌ها سال‌ها منتظر بودند تا دزد مورد نظر، وجوه را از حسابی به حساب دیگر منتقل کند و از میکسرهای کریپتویی برای پنهان کردن مسیر دارایی‌ها استفاده کند.

متأسفانه ژونگ در حین انتقال ۸۰۰ دلار به یکی از حساب‌های خود در آن مدت، اشتباه کرد. این اشتباه توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis مشاهده شد، که وجوه را به یک صرافی کریپتویی با قوانین احراز هویت ردیابی کرد و متوجه شد که این حساب به نام ژونگ ثبت شده است. این شش ماه پس از آن بود که ژونگ با پلیس تماس گرفت تا سرقت بیت کوین خود را گزارش کند.

مطالب اختصاصی در خبرنامه بیت‌پین

Please leave this field empty.

Newslatter avatar شما هم به جمع ۲۴۰۰۰ نفری خبرنامه ما بپیوندید.

دستگیری

برای تحقیقات بیشتر، IRS از اداره پلیس شهرستان آتن – کلارک درخواست کمک کرد. آژانس سه بازپرس را اعزام کرد، با این فرض که در حال بررسی جنایتی هستند که او در مورد آن تماس گرفته است، و به این ترتیب به ژونگ نزدیک شدند.

Jimmy Zhong

Jimmy Zhong

ژونگ نیز بی‌خبر از همه جا، با آنها همکاری کرد و حتی آپارتمان خود را کاملاً به آنها نشان داد. او در نهایت لپ‌تاپ خود را باز کرد، جایی که ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار بیت کوین در آن ذخیره شده بود و شواهد کافی برای دزدی در سال ۲۰۱۲ فراهم شد.

هنگامی که از ژونگ پرسیده شد، او ادعا کرد که او خیلی زود وارد بیت کوین شده و هزاران دارایی کریپتو را استخراج کرده است. در حقیقت، او در میان گروهی از کدنویسان اولیه بود که با فناوری بیت کوین درگیر بودند.

بعد از انجام تحقیقات بیشتر، بازرسان چند روز بعد به همراه تیمی از افسران در خانه ژونگ حاضر شدند که برای یافتن مدرک به آپارتمان یورش بردند. با کمک سگ‌هایی که برای بوکشیدن وسایل الکترونیکی آموزش دیده بودند، ماموران یک قوطی پاپ‌کورن را پیدا کردند که کامپیوتری حاوی میلیون‌ها دلار بیت کوین، پول نقد، فلزات گرانبها و بیت کوین‌های فیزیکی را پنهان کرده بود.

ژونگ در نهایت مجرم شناخته شد و در حال حاضر در اردوگاه زندان فدرال در مونتگومری آلاباما در حال گذراندن یک سال حبس است. مقامات ایالات متحده دارایی‌های سرقت شده را برای فروش به حراج خواهند گذاشت؛ زیرا صاحبان آنها از مطالبه این دارایی‌ها خودداری کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2626770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها