تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :نحوه مدیریت ریسک هنگام معامله در بازار ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 2618763
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
لورس :نحوه مدیریت ریسک هنگام معامله در بازار ارزهای دیجیتال
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :معامله ارزهای دیجیتال گاهی می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، به خصوص برای معامله گران تازه کار. اما راه هایی برای مدیریت ریسک ها و تبدیل شدن به یک سرمایه گذار متفکرانه وجود دارد. مبتدی ارزهای دیجیتال اغلب توسط معامله گران به عنوان دارایی های بی […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

معامله ارزهای دیجیتال گاهی می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، به خصوص برای معامله گران تازه کار. اما راه هایی برای مدیریت ریسک ها و تبدیل شدن به یک سرمایه گذار متفکرانه وجود دارد.

مبتدی

ارزهای دیجیتال اغلب توسط معامله گران به عنوان دارایی های بی ثبات در نظر گرفته می شوند و معامله آنها گاهی اوقات می تواند مخاطره آمیز باشد. بازار کریپتو نیز با نوسانات بالا شناخته شده است و مانند هر سرمایه گذاری دیگری، این احتمال وجود دارد که سرمایه شما بدون توجه به اینکه چقدر وضعیت مطمئن به نظر می رسد، ارزش خود را از دست بدهد. همانطور که گفته شد، مدیریت ریسک بدون شک یکی از مهمترین جنبه های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است.

بخوانید  همبستگی دو رمز ارز بیت کوین و شیبا اینو طی چند هفته به پایین ترین حد خود رسید

در اینجا چند راه برای مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال آورده شده است.

فقط با مقداری از دارایی تان سرمایه گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید

درست مانند هر نوع سرمایه گذاری روی هر دارایی، هرگز نباید بیش از حدی که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری کنید. این قانون برای همه بازارها و حتی بیشتر از آن در مورد ارزهای دیجیتال شده مورد استفاده قرار می گیرد که ممکن است در عرض چند ساعت شما را با ضرر سنگینی مواجه کند.

شکی نیست که ارزهای دیجیتال باعث ثروتمند شدن بسیاری از سرمایه گذاران شده اند، اما در سوی دیگر، سرمایه برخی دیگر از افراد را هم به هیچ تبدیل کرده اند. جدا از این واقعیت که این دارایی ها می توانند به سرعت در پاسخ به سیاست های در حال تغییر دولت ها ارزش خود را از دست بدهند، پلتفرم های معاملات ارز دیجیتال می توانند قربانی هک یا عملیات خاموش شوند که پیشنهاد می شود از کیف پول ارز دیجیتال معتبری استفاده کنید. زیرا یک کیف پول ارز دیجیتال معتبر می تواند امنیت سرمایه شما را تضمین کند.

بخوانید  داستان پیدایش و تفاوت‌های اتریوم و اتریوم کلاسیک

در سال ۲۰۲۱، ده‌ها نفر در سنگاپور گزارش‌هایی را به پلیس علیه پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال به نام Torque ارائه کردند. گزارش شده است که یک کارمند سرکش این شرکت فعالیت‌های معاملاتی غیرمجاز انجام می‌دهد که منجر به زیان قابل توجهی شده و مشتریان از استفاده از این پلتفرم محدود شده‌اند.

دارایی های رمزنگاری خود را به فضای امن منتقل کنید

احتمالاً این جمله را از افراد رمزارز شنیده اید: “نه کلیدهای شما، نه کوین های شما.” ذخیره دارایی های شما در یک صرافی متمرکز می تواند با خطرات مختلفی مانند خرابی سایت، هک و حتی ورشکستگی همراه باشد. پلتفرم کریپتو FTX در نوامبر ۲۰۲۲ برداشت ها را متوقف کرد و اعلام ورشکستگی کرد و بسیاری از صنعت کریپتو را با فروپاشی خود به سمت پایین کشاند.

رمزنگاری

انتقال دارایی‌های کریپتو به یک دستگاه ذخیره‌سازی امن می‌تواند برخی از خطرات مربوط به اعتماد به یک صرافی متمرکز برای محافظت از وجوه شما را کاهش دهد. برای روشن شدن موضوع، یک صرافی ارز دیجیتال کلید خصوصی شما را نگه می دارد و بنابراین دارایی های شما را کنترل می کند. از سوی دیگر، کیف پول امن به شما حضانت کامل بر دارایی هایتان را می دهد. علاوه بر این، کیف پول های فیزیکی به اینترنت متصل نیستند، که به شدت توانایی هکرها و مجرمان سایبری برای دسترسی به وجوه شما را کاهش می دهد. برخی از محبوب ترین کیف پول های فیزیکی مبتنی بر سخت افزار هستند و از شرکت هایی مانند Ledger و Trezor هستند.

بخوانید  صرافی Biconomy پشتیبانی از فیوچرز شیبا را آغاز کرد

سبد کریپتو خود را با دقت پر کنید

پوشش ریسک از گذشته در بازارهای مالی سنتی به عنوان شکلی از مدیریت ریسک مورد استفاده قرار گرفته است. این شامل خرید یا فروش یک دارایی برای کمک به کاهش خطر از دست دادن موقعیت موجود یا تغییرات نامطلوب قیمت در یک دارایی است.

شایان ذکر است که اگرچه پوشش ریسک، به شما این امکان را می‌دهد که از سرمایه‌گذاری خود در برابر نوسانات نامطلوب بازار محافظت کنید، اما سود بالقوه سرمایه‌گذاری رمزنگاری شما را نیز محدود می‌کند. با این وجود، این گزینه بهتر از از دست دادن بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری شما است.

استراتژی «متوسط هزینه دلار (DCA)» یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محافظت از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. این امر مستلزم خرید یا فروش تدریجی کریپتو در فواصل زمانی منظم به جای استقرار سرمایه در یک خرید بزرگ یا فروش کل دارایی‌های خود در یک زمان است.

بخوانید  رفتار قیمت بیت کوین، شبیه حال و هوای سال ۲۰۱۹

برای مثال، فرض کنید ۱۰۰۰ دلار برای سرمایه گذاری در بیت کوین دارید. به جای خرید یکباره بیت کوین به ارزش ۱۰۰۰ دلار، می توانید هر هفته سرمایه گذاری خود را به ۲۵۰ دلار تقسیم کنید. در حالی که ممکن است در صورت افزایش قیمت بیت کوین پس از خرید اولیه، برخی از سودهای احتمالی را از دست بدهید، در صورت سقوط قیمت، خود را از ضررهای احتمالی نجات خواهید داد.

سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید

وقتی نوبت به کریپتو یا هر سرمایه گذاری دیگری می رسد، از قرار دادن تمام دارایی های خود روی یک دارایی خودداری کنید. در ماه می ۲۰۲۲، قیمت استیبل کوین الگوریتمی terraUSD (UST) که قرار بود با دلار آمریکا مرتبط شود، به ۳۵ سنت کاهش یافت. چند روز بعد، ارز دیجیتال همراه آن، LUNA، از ۸۰ دلار به چند سنت سقوط کرد.

در همین حال، ارزش یک استیبل کوین به یک دارایی زیربنایی متصل می‌شود و معمولاً آن را نسبت به سایر دارایی‌های دیجیتال کمتر نامنظم می‌کند. خوب است به یاد داشته باشید که صدها پروژه ارزهای دیجیتال وجود دارد که سعی در دستیابی به چیزهای مختلف دارند.

بخوانید  رکوردزنی خروجی تراکنش خرج نشده بیت کوین؛ معنی این اتفاق چیست؟

از استفاده از اهرم بیش از حد خودداری کنید

این بیشتر یک نکته پیشرفته است، اما از تعداد معامله‌گران مبتدی که سعی می‌کنند معامله را با مارجین انجام بدهند، شوکه می‌شوید. Margin برای افزایش اندازه سفارش استفاده می شود و به شما این امکان را می دهد که اندازه ی سفارش خود را طولانی یا کوتاه کنید. برخی از صرافی های کریپتو ممکن است اهرمی تا x100 ارائه دهند.

در حالی که این ایده در تئوری خوب به نظر می رسد، یک حرکت ۱ درصدی علیه شما می تواند کل دارایی شما را از بین ببرد. شما ممکن است کل سرمایه خود را در طی یک سقوط اجباری از دست بدهید.

یک رویکرد ایمن تر، پایبندی به مقادیر کمتر اهرمی است که فضای بیشتری را برای افزایش سود شما فراهم می کند، بلکه یک منطقه امن برای خروج از یک معامله بد نیز ایجاد می کند.

تمرین احتیاط

مانند هر سرمایه گذاری دیگری، ریسک بخشی از تجربه معامله ارزهای دیجیتال است و نمی توان آن را به طور کامل حذف کرد. به جای اینکه فرض کنیم همه چیز طبق برنامه پیش می رود، یک معامله گر هوشمند مناطق پرخطر را شناسایی می کند و راهی برای دور زدن آنها پیدا می کند.

بخوانید  سلسیوس در مراحل پایانی ورشکستگی؛ اعضای هیئت مدیره شرکت جدید معرفی شدند!

دوره های زیادی برای آموزش خصوصی ارز دیجیتال وجود دارد که بهتر است در سایت بورسا شرکت کنید. آموزش خصوصی ارز دیجیتال می تواند کنترل و مدیریت ریسک شما در معاملات را بهبود بخشد.

 

چرا تنوع در کریپتو مهم است؟

تنوع بخشی ریسک را با گسترش سرمایه گذاری در دارایی های مختلف کاهش می دهد. در بازار بی ثبات کریپتو، این می تواند به کاهش ضرر کمک کند.

چگونه می توانم بودجه سرمایه گذاری رمزنگاری را تنظیم کنم؟

فقط پولی را سرمایه گذاری کنید که استطاعت از دست دادن آن را دارید، و در نظر بگیرید که کریپتو را به ۵ تا ۱۰ درصد از سبد کلی خود محدود کنید.

استراتژی های کلیدی مدیریت ریسک در کریپتو چیست؟

از دستورات حد ضرر استفاده کنید، حجم معاملات را محدود کنید، گزینه های پوشش ریسک را در نظر بگیرید، و به طور منظم سبد خود را نظارت و تعادل مجدد داشته باشید.

بخوانید  داده های سوئیفت: تسلط دلار آمریکا در پرداخت های جهانی تقویت شده است

چگونه می توانم از کلاهبرداری در کریپتو جلوگیری کنم؟

مشروعیت پلتفرم را تأیید کنید، نسبت به وعده های خیلی خوب تا واقعی بدبین باشید، اعتبار تیم پروژه را بررسی کنید و از کیف پول های امن استفاده کنید.

آیا برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید پول قرض کنم؟

وام گرفتن برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال پرخطر است و به طور کلی توصیه نمی شود.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2618763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها