تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :نرخ هش بیت‌کوین چیست؟

  • کد خبر : 2631170
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۱۹
لورس :نرخ هش بیت‌کوین چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

نرخ هش بیت‌کوین در واحد کل قدرت محاسباتی در شبکه‌های اثبات کار مانند بیت‌کوین را اندازه‌گیری می‌کند. نرخ هش یک معیار مهم برای استخراج ارزهای دیجیتال است. ازیک‌طرف، می‌توان آن را برای رایانه‌های فردی اعمال کرد. از طرف دیگر، کل نرخ هش یک ارز دیجیتال را نیز می‌توان نشان داد.
ابتدا، بیایید به نرخ هش یک کامپیوتر تکی نگاه کنیم. در اینجا سخت‌افزار کامپیوتر تا حد زیادی مسئول هش ریت است. اگر کامپیوتر دارای یک CPU (پردازنده) و GPU (کارت گرافیک) باکیفیت بالا باشد، نرخ هش بیت‌کوین به همان نسبت خوب خواهد بود. در اینجا کامپیوتر همیشه سعی می‌کند پازل اثبات کار را حل کند و راه‌حل آن را باهدف موردنیاز مقایسه کند.
هش در ثانیه نرخ هش یا همان ۱ H/s است. نرخ هش بیت‌کوین مانند بایت‌های کامپیوتر افزایش می‌یابد. یعنی ۱۰۰۰ هش یک کیلو هش است، ۱۰۰۰ کیلو هش یک مگا هش و غیره است.
ویژه: نحوه افتتاح حساب پى پال و شارژ آن در ايران

هش ریت بیت‌کوین چیست؟ نرخ هش شبکه ارتباط مستقیمی با قیمت ندارد، اما یک ارتباط غیرمستقیم وجود دارد. هر چه پاداش برای یافتن یک بلوک ارزشمندتر باشد، ماینر می‌تواند بیشتر در جستجو سرمایه‌گ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

نرخ هش بیت‌کوین در واحد کل قدرت محاسباتی در شبکه‌های اثبات کار مانند بیت‌کوین را اندازه‌گیری می‌کند. نرخ هش یک معیار مهم برای استخراج ارزهای دیجیتال است. ازیک‌طرف، می‌توان آن را برای رایانه‌های فردی اعمال کرد. از طرف دیگر، کل نرخ هش یک ارز دیجیتال را نیز می‌توان نشان داد.

ابتدا، بیایید به نرخ هش یک کامپیوتر تکی نگاه کنیم. در اینجا سخت‌افزار کامپیوتر تا حد زیادی مسئول هش ریت است. اگر کامپیوتر دارای یک CPU (پردازنده) و GPU (کارت گرافیک) باکیفیت بالا باشد، نرخ هش بیت‌کوین به همان نسبت خوب خواهد بود. در اینجا کامپیوتر همیشه سعی می‌کند پازل اثبات کار را حل کند و راه‌حل آن را باهدف موردنیاز مقایسه کند.

هش در ثانیه نرخ هش یا همان ۱ H/s است. نرخ هش بیت‌کوین مانند بایت‌های کامپیوتر افزایش می‌یابد. یعنی ۱۰۰۰ هش یک کیلو هش است، ۱۰۰۰ کیلو هش یک مگا هش و غیره است.

ویژه: نحوه افتتاح حساب پى پال و شارژ آن در ايران

هش ریت بیت‌کوین چیست؟

نرخ هش شبکه ارتباط مستقیمی با قیمت ندارد، اما یک ارتباط غیرمستقیم وجود دارد. هر چه پاداش برای یافتن یک بلوک ارزشمندتر باشد، ماینر می‌تواند بیشتر در جستجو سرمایه‌گذاری کند. به‌عبارت‌دیگر، هر چه قیمت بیت‌کوین بالاتر باشد، نرخ هش شبکه نیز بالاتر است. بااین‌حال، نرخ هش بیت‌کوین معمولاً به نوسانات قیمت با تأخیر واکنش نشان می‌دهد.

هزینه‌های انرژی معدن نیز در اینجا نقش مهمی ایفا می‌کند. زیرا انرژی منبع واقعی است که برای فرایند استخراج استفاده می‌شود. اگر یک ماینر برق ارزانی دریافت کند، می‌تواند با همان پول، نرخ هش بیت‌کوین بیشتری را در شبکه دریافت کند. استخراج ازیک‌طرف از کارایی سخت‌افزار (ASIC) و از طرف دیگر هزینه‌های انرژی تشکیل شده است.

ASIC در نرخ هش چیست؟

بیت‌کوین بیش از ۱۰ سال است که وجود دارد. در این مدت، سخت‌افزار مربوط به استخراج نیز به‌شدت بهبودیافته است. اکنون شرکت‌هایی وجود دارند که در تولید سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین تخصص دارند. یک اختراع در استخراج بیت‌کوین به‌اصطلاح ASIC هستند. نمودار هش بیت‌کوین در طول چند سال اخیر تغییرات زیادی را به خود دیده است.

ASIC مخفف Application Specific Integrated Circuit است. به‌عبارت‌دیگر، ASIC یک قطعه سخت‌افزاری است که برای انجام تنها یک کار بهینه شده است. در مورد سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین، این وظیفه هش‌کردن است.

ازآنجایی‌که یک ASIC واقعاً فقط این یک عملکرد را دارد، هر چیز دیگری را می‌توان براین‌اساس بهینه کرد. ASICها مصرف انرژی نسبتاً کمی برای نرخ هش نسبتاً بالا دارند. نرخ هش تا ۱۴ TH/s را می‌توان با ASIC تجاری موجود به دست آورد. نوشته شده، این مربوط به: ۱۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هش در ثانیه است و این فقط یک ASIC است. واحد نرخ هش بیت‌کوین همیشه می‌تواند یک روش عالی برای بررسی بازار هم باشد. پردازش‌های مالی وابسته به بالا و پایین آمدن و نوسان نرخ هش بیت‌کوین انجام خواهند شد.

استخرهای استخراج و احتمال یافتن بلوک بعدی

نرخ هش کل شبکه بیت‌کوین غول‌پیکر است. به همین دلیل تعداد کمی از من برای خودشان هستند. در عوض، ماینرها اغلب با یکدیگر متحد می‌شوند تا به‌اصطلاح استخرهای ماینینگ را تشکیل دهند.

مزیت ماینینگ مشارکتی این است که شما با هم نرخ هش بالاتری نسبت به‌تنهایی دارید. احتمال یافتن بلوک بعدی در بیت‌کوین را می‌توان با استفاده از این فرمول محاسبه کرد:

نرخ هش شخصی / نرخ هش کل شبکه = احتمال یافتن بلوک بعدی

بیایید این فرمول را برای مثال ساختگی اعمال کنیم. فرض کنید یک ASIC با نرخ هش ۱ TH/s داریم و نرخ هش کلی شبکه ۱ اگزا هش در ثانیه است. سپس محاسبه به این صورت است: ۱ TH/s / 1000000 TH/s = 0.0000001

بنابراین، شانس پیداکردن یک بلوک به‌تنهایی بسیار کم است. ۰٫۰۰۰۰۱ درصد است. از نظر آماری، این بدان معناست که به‌ازای هر میلیون بلوک، یکی از من پیدا خواهد شد. چشم‌اندازهای نه‌چندان خوب

بیایید مثال فکری خود را کمی گسترش دهیم: برای شانس بیشتر موفقیت، بیایید به یک استخر استخراج بپیوندیم. با هش Terra ما، استخر استخراج اکنون ۱۰۰۰ TH/s است. محاسبه به این صورت است: ۱۰۰۰ TH/s / 1000000 TH/s = 0.0001

به‌عبارت‌دیگر، شانس ما برای گرفتن بلوک بعدی ناگهان به ۰٫۰۱ درصد افزایش‌یافته است. استخر ما احتمالاً یکی از ۱۰۰۰ بلوک را پیدا خواهد کرد. بااین‌حال، پاداش بلاک بین همه ماینرها باتوجه‌به نرخ هش مشارکت آنها تقسیم می‌شود. استخراج استخر به‌خودی‌خود سودآورتر نیست، بلکه فقط قابل‌اعتمادتر است؛ زیرا اغلب یک بلوک را پیدا می‌کنید. پرداخت‌ها منظم‌تر است، اما آنها نیز کوچک‌تر هستند. هرچه این واحدهای پردازشی در طول زمان بیشتر شوند؛ یافتن نرخ هش شبکه، کار پیچیده‌تری می‌شود.

نرخ هش شبکه بیت‌کوین

شبکه بیت‌کوین گاهی به‌عنوان یکی از امن‌ترین سیستم‌ها در جهان در نظر گرفته می‌شود. از یک سو، این به دلیل رمزنگاری استفاده شده و از سوی دیگر، به دلیل نرخ هش کلی در شبکه است.

در ژانویه ۲۰۱۹، نرخ هش شبکه بیت‌کوین ۴۳ اگزا هش در ثانیه بود. نمودار پیشرفت ماه‌ها و سال‌ها از ابتدای سال ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد.

یک ماینر دارای ASIC 10 TH/s است که ۱۰۰۰ وات یا ۱ کیلووات در ساعت مصرف می‌کند. اکنون لازم است معدنچی برق خود را تاحدامکان ارزان خریداری کند. اگر کیلووات‌ساعت ۱ سنت قیمت داشته باشد، ماینر ۷٫۲ یورو در ماه برای ASIC خود می‌پردازد.

از سوی دیگر، اگر یک کیلووات‌ساعت ۱۰ سنت قیمت داشته باشد، ماینر برای همان عملکرد ماهانه ۷۲ یورو پرداخت می‌کند.

از اینجا می‌توان فهمید که چرا یک معدنچی به برق ارزان وابسته است. علاوه بر این، بسته به کشور، ماینینگ سودآور است یا خیر. در آلمان، یک کیلووات‌ساعت حدود ۲۵ سنت قیمت دارد؛ بنابراین، برای مثال، یک ماینر در چین، یک مزیت دارد؛ زیرا می‌تواند ماینرهای ASIC بیشتری را با همان پول ران کند.

نرخ هش بیت‌کوین چگونه کار می‌کند؟

نرخ هش بیت‌کوین چگونه کار می‌کند؟

بیت‌کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری بلاک‌چین ساخته می‌شوند. بلاک‌ها شبیه فایل‌هایی هستند که داده‌های مربوط به آخرین تراکنش‌های انجام‌شده در سراسر شبکه را در خود نگه می‌دارند و در یک بلاک‌چین، یک زنجیره می‌سازند که هرکدام به دیگری وابسته است.

شبکه بیت‌کوین به‌گونه‌ای طراحی شده است که مطمئن شود تعداد ثابتی از بیت‌کوین‌ها در طول زمان به بازار عرضه می‌شود.

هر بار که شخصی بیت‌کوین را خریداری می‌کند یا از آن به‌عنوان پرداخت استفاده می‌کند، تراکنش در بلاک‌چین ثبت می‌شود. همه تراکنش‌ها را می‌توان به‌صورت عمومی مشاهده کرد (هرچند به‌صورت ناشناس)، و نمی‌توان آنها را تغییر داد. بلاک‌چین بیت‌کوین یک دفترکل دیجیتال غیرمتمرکز است که شامل رکوردی از تمام تراکنش‌های گذشته است. شبکه آن تراکنش‌ها را تأیید می‌کند و ازآنجایی‌که شبکه غیرمتمرکز است، سابقه دفترکل امن است.

اما ازآنجایی‌که بلوک‌ها مانند فایل‌های داده هستند، بلوک‌های بزرگ‌تر به قدرت بیشتری برای تأیید نیاز دارند. اینجاست که هش وارد تصویر می‌شود. “هش‌کردن” یک بلوک فرایند اطمینان از اعتبار تراکنش‌های شبکه است. به‌عنوان پاداش برای هش، ماینرها بیت‌کوین دریافت می‌کنند.

هدر بلوک و نحوه هش‌کردن آن

برای استخراج موفقیت‌آمیز یک بلوک و دریافت بیت‌کوین، یک ماشین باید هدر بلوک را هش کند که خلاصه‌ای از اطلاعات موجود در یک بلوک معین (شبیه به ابرداده) است.

این یک فرایند پیچیده است، اما نکته مهمی که باید بدانید این است که شبکه بیت‌کوین به‌گونه‌ای طراحی شده است که مطمئن شود تعداد ثابتی بیت‌کوین در طول زمان به بازار عرضه می‌شود. برای حفظ این ثبات، استخراج بیت‌کوین در طول زمان دشوارتر می‌شود.

ماینرها با آزمایش ترکیب‌های مختلف از اعداد و حروف ممکن در هدر بلوک، هدف را پیدا می‌کنند. این فیلد مقدار متغیر در سربرگ بلوک “nonce” نامیده می‌شود. ماینرها همیشه با یک عدد صفر شروع می‌کنند و هر بار که حدس می‌زنند آن را افزایش می‌دهند تا به هدف برسند. مهم: شانس رسیدن به هش صحیح بسیار کم است. ازاین‌رو، استخراج بیت‌کوین دشوار است.

نرخ هش بیت‌کوین اندازه‌گیری این است که شبکه بیت‌کوین چند بار تلاش می‌کند این محاسبات را در هر ثانیه انجام دهد. این میانگین تقریبی تمام هش ریت هر ماینر مجزا در شبکه است. نرخ هش بالاتر بهتر است، زیرا شانس ماینر برای یافتن بلوک بعدی و دریافت پاداش بیت‌کوین را افزایش می‌دهد.

چگونه نرخ هش بیت‌کوین اندازه‌گیری می‌شود؟

چگونه نرخ هش بیت‌کوین اندازه‌گیری می‌شود؟

نرخ هش بیت‌کوین به‌صورت هش در ثانیه (h/s) بیان می‌شود. شبکه بیت‌کوین بزرگ و قدرتمند است و در نتیجه می‌تواند در هر ثانیه میلیون‌ها هش را محاسبه کند. برای مرجع، یک کوئینتیلیون یک میلیون میلیون میلیون یا ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ است.

نوسانات در قدرت استخراج روزانه بیت‌کوین می‌تواند قابل‌توجه باشد. افزایش یا کاهش ۱۰٪ یا بیشتر در هر روز رایج است. اما این نوسانات لزوماً به این معنا نیست که هزاران ماینر هر روز به شبکه می‌پیوندند یا از آن خارج می‌شوند.

محاسبه میانگین نرخ هش بیت‌کوین دقیق نیست. با وجود ماشین‌های بسیار زیادی که در سرتاسر جهان کار می‌کنند، تحلیلگران تنها می‌توانند به فعالیت‌های اخیر بازار نگاه کنند تا تخمینی از نرخ هش فعلی ایجاد کنند.

به همین دلیل، جستجوی نرخ هش فعلی ممکن است نتایج متفاوتی به همراه داشته باشد. برای درک بهتر نرخ هش، نگاه‌کردن به روندهای بلندمدت (مثلاً نرخ هش هفتگی در مقابل روزانه) ممکن است مفیدتر باشد.

مثالی برای درک بهتر نرخ هش بیت‌کوین

فرض کنید پاداش بلوک ۱۰۰۰۰۰ یورو است. اگر یک ماینر ۲۵ درصد از نرخ هش شبکه را داشته باشد، به طور متوسط هر چهارمین بلوک را پیدا خواهد کرد. این بدان معناست که ماینر به طور متوسط ۲۵۰۰۰ یورو به‌ازای هر بلوک درآمد دارد و می‌تواند حدود ۱۰۸۰۰۰۰۰۰ یورو در ماه برای برق خرج کند (۶ بلوک در ساعت x 24 ساعت در روز x 30 روز در ماه x 25،۰۰۰ یورو = ۱۰۸،۰۰۰،۰۰۰ یورو در ماه). اگر ماینر اکنون قیمت برق ۱ سنت داشته باشد، می‌تواند ۱۵ میلیون ASIC را راه‌اندازی کند و در نتیجه به نرخ هش کل ۱۵۰ میلیون TH/s (یا ۱۵ اگزا هش در ثانیه) دست یابد.

با قیمت برق ۱۰ سنت، تنها می‌تواند ۱٫۵ میلیون ASIC را اجرا کند و در نتیجه تنها دارای نرخ هش ۱۵ میلیون TH/s (یا ۱٫۵ اگزا هش در ثانیه) با همان پول است.

البته، محاسبه فوق بسیار ساده شده است و یک چشم‌انداز معدنی استاتیک را فرض می‌کند. بااین‌حال، در واقعیت، نرخ هش در شبکه در نوسان است (همان‌طور که از شکل بالا نیز قابل‌مشاهده است). بااین‌حال، هنوز نشان‌دهنده توجه اولیه یک ماینر است. این نشان می‌دهد که استخراج به کارایی ASICها (درصورتی‌که ASIC فقط به ۱۰۰ وات برای ۱۰ TH/s نیاز داشته باشد، چقدر هزینه انرژی خواهد داشت) و به قیمت برق (نظیر در مثال بالا) بستگی دارد. هرچه این دو عامل بهتر باشند، ماینر رقابتی‌تر است.

بنابراین، نرخ هش فعلی بیت‌کوین چقدر است؟

اگرچه قدرت هش دقیق بیت‌کوین ناشناخته است، اما می‌توان آن را از تعداد بلاک‌هایی که در حال حاضر استخراج می‌شوند و سختی بلاک‌ها استنباط کرد. Blockchain.com تخمین‌هایی از نرخ هش فعلی بیت‌کوین ارائه می‌دهد که تا ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۳۱٫۴۴ میلیون TH/s است.

چرا نرخ‌های هش ارز دیجیتال برای ماینرها مهم است؟

برای ماینرهای فردی، محاسبه نرخ هش می‌تواند به آنها کمک کند تا سودآوری خود را پیش‌بینی کنند.

انواع مختلفی از ماشین‌های ماینینگ وجود دارد و دستگاه‌های جدید دائماً در حال عرضه هستند. هر ارز دیجیتال با ماشین‌های مختلفی استخراج می‌شود، و همه آن‌ها نرخ هش یکسانی ندارند – زیرا استخراج به مقادیر متفاوتی از قدرت، حافظه و پهنای باند پردازشی نیاز دارد.

ماینرهای فردی می‌توانند با استفاده از ماشین‌حساب نرخ هش، نرخ هش شخصی خود را محاسبه کنند. با واردکردن اطلاعات مربوط به تجهیزات ماینینگ، مصرف برق و برق، هزینه‌های استخراج و سایر اطلاعات مرتبط، محاسبه‌گر نرخ هش می‌تواند تخمین درآمد را به دست آورد.

هنگامی که تجهیزات ماینینگ با ماشین‌های قدرتمندتر ارتقا می‌یابد، ممکن است نرخ هش شبکه در نتیجه افزایش یابد. بااین‌حال، یک شبکه قدرتمندتر لزوماً منجر به استخراج بیت‌کوین با سرعت بیشتری نمی‌شود، زیرا شبکه برای انتشار مقدار مشخصی در یک‌زمان ساخته شده است.

تغییرات در قدرت هش نیز به‌سختی استخراج، تعداد ماینرها در شبکه و در نهایت سودآوری برای ماینرها مرتبط است. اگر ماینرهای جدید به شبکه بپیوندند، دشواری استخراج افزایش می‌یابد؛ زیرا ماینرها اکنون باید هر ثانیه حدس‌های بیشتری بزنند تا محاسبات را حل کنند و پاداش بلاک را ببرند.

اگر سختی شبکه بیت‌کوین افزایش یابد، نرخ هش نیز افزایش می‌یابد.

bitcoin hash

جمع‌بندی نهایی

درصورتی‌که به مفاهیم پایه علاقه‌مند هستید، برای شروع، بررسی و محاسبه نرخ هش بیت‌کوین می‌تواند به شما کمک بیشتری بر درک این پلتفرم کند. در دنیای ارزهای دیجیتال، اعداد و ارقام و پیشتاز آن‌ها واحدهای صفر و یک همه چیز را می‌گویند.

در این مقاله در خصوص نرخ هش بیت‌کوین صحبت کردیم و به این مسئله پرداختیم که واحدی عملیاتی در مبنای استخراج بلاک‌ها خواهد بود. اگرچه قدرت هش در بیت‌کوین، یک واحد عمدتاً رمزنگاری شده و مخفی است، اما همیشه تریدرها به دنبال درک دقیق آن هستند.

ازاین‌رو در این مورد ضدونقیض‌های زیادی مطرح می‌شود. مسئله مهم در مورد نرخ هش بیت‌کوین، توجه به ذخایری است که در سراسر دنیا از این ارز باقی‌مانده است.

Originally posted 2023-03-02 12:55:44.

The post نرخ هش بیت‌کوین چیست؟ appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2631170

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها