تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :نسل جدید هوش مصنوعی گوگل رقیبی برای GPT-4

  • کد خبر : 2604890
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
لورس :نسل جدید هوش مصنوعی گوگل رقیبی برای GPT-4
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

نسل جدید هوش مصنوعی گوگل رقیبی برای GPT-4 غول حوزه فناوری و موتور جستجوگر گوگل با مدل جدید جمینای (Gemini)، جاه‌طلبی خود در زمینه هوش مصنوعی را بیشتر می‌کند که پژوهشگران آن را «نابودگر GPT-4» خوانده‌اند. علاوه بر این، شرکت گوگل قصد دارد ابزارهای هوش مصنوعی را از شرکت‌های دیگر به پلتفرم ابری خود اضافه کند.
به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، شرکت پژوهشی SemiAnalysis در آخرین تحقیقات خود اعلام کرده که مدل هوش مصنوعی مورد انتظار جمینای گوگل با داشتن قدرت محاسباتی بیشتر، مدل ارائه شده توسط OpenAI را شکست خواهد داد.
رقابت هوش مصنوعی داغ‌تر از همیشه اما سم آلتمن (Sam Altman)، مدیرعامل OpenAI، با رد این ادعا به این نکته اشاره کرده که اطلاعات فوق‌الذکر از منابع بازاریابی داخلی گوگل به دست آمده است.
جالب است که گوگل موفق شده SemiAnalysis را برای انتشار نمودار بازاریابی/استخدام داخلی‌ خود متقاعد کند.
گزارش SemiAnalysis به قلم دیلن پاتل (Dylan Patel) و دنیل نیشبال (Daniel Nishball) در تاریخ ۲۸ آگوست با عنوان «جمینای گوگل دنیا را می‌بلعد – جمینای با سرعت ۵ برابر بیشتر خود GPT-4 را..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

نسل جدید هوش مصنوعی گوگل رقیبی برای GPT-4

غول حوزه فناوری و موتور جستجوگر گوگل با مدل جدید جمینای (Gemini)، جاه‌طلبی خود در زمینه هوش مصنوعی را بیشتر می‌کند که پژوهشگران آن را «نابودگر GPT-4» خوانده‌اند. علاوه بر این، شرکت گوگل قصد دارد ابزارهای هوش مصنوعی را از شرکت‌های دیگر به پلتفرم ابری خود اضافه کند.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، شرکت پژوهشی SemiAnalysis در آخرین تحقیقات خود اعلام کرده که مدل هوش مصنوعی مورد انتظار جمینای گوگل با داشتن قدرت محاسباتی بیشتر، مدل ارائه شده توسط OpenAI را شکست خواهد داد.

رقابت هوش مصنوعی داغ‌تر از همیشه

اما سم آلتمن (Sam Altman)، مدیرعامل OpenAI، با رد این ادعا به این نکته اشاره کرده که اطلاعات فوق‌الذکر از منابع بازاریابی داخلی گوگل به دست آمده است.

جالب است که گوگل موفق شده SemiAnalysis را برای انتشار نمودار بازاریابی/استخدام داخلی‌ خود متقاعد کند.

گزارش SemiAnalysis به قلم دیلن پاتل (Dylan Patel) و دنیل نیشبال (Daniel Nishball) در تاریخ ۲۸ آگوست با عنوان «جمینای گوگل دنیا را می‌بلعد – جمینای با سرعت ۵ برابر بیشتر خود GPT-4 را شکست می‌دهد»، منتشر شد. این تحلیل با توجه به دسترسی گوگل به پردازنده‌ها و قدرت محاسباتی بهتر انجام شده بود. این موضوع منجر به بحث و جدل‌هایی در انجمن‌های هوش مصنوعی شده که آیا داشتن قدرت محاسباتی بیشتر باعث عملکرد بهتر هوش مصنوعی می‌شود یا خیر.

بخوانید  بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری در ایران؛کدام بازار مالی بهتر است؟ (۲۰۲۳)

جمینای مدل هوش مصنوعی چند وجهی نسل آینده محسوب می‌شود که توسط پژوهشگران بخش هوش مصنوعی گوگل، یعنی DeepMind، در حال توسعه است. انتظار می‌رود که این مدل در اواخر سال ۲۰۲۳ منتشر شود. چند وجهی بودن به معنای قابلیت دریافت متن، ویدئو، صدا و تصاویر و تولید همزمان متن و تصاویر است. ChatGPT در حال حاضر تنها مبتنی بر متن است و محدودیت‌هایی در دسترسی به اینترنت دارد.

نوشته های مشابه

  • مدل جمینای نسل جدید هوش مصنوعی گوگل رقیبی برای GPT-4 ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
  • مجوز مبادلات مالی در پلتفرم x توییتر سابق پلتفرم X (توییتر سابق) یک قدم دیگر به پرداخت‌های ارز دیجیتال نزدیک‌تر شد ۰۸ شهریور ۱۴۰۲

علاوه بر این، Teknium، برنامه‌نویس پایتون و علاقه‌مند به هوش مصنوعی نیز در این باره اظهار نظر کرده است:

امیدوارم که کسی به زودی به سلطنت OAI (هوش مصنوعی OpenAI) پایان دهد. اما اینکه بگوییم جمینای، GPT-4 را با سرعت ۵ برابری خود شکست می‌دهد، احتمالاً این معنی را می‌دهد که این مدل ۵ برابر بهتر از GPT-4 است، اما اینطور نیست. این ۵ برابر در زمینه توان محاسباتی است که لزوماً با کیفیت آن محصول ارتباطی ندارد.

اگرچه ChatGPT از سال ۲۰۲۲ توجه بسیاری را به خود جلب کرده، اما شرکت‌های فناوری دیگری مانند گوگل و متا نیز در حال توسعه مدل‌های قدرتمند هوش مصنوعی خود هستند. بنابراین، سال ۲۰۲۳ به عنوان یک مقطع محوری در پیشرفت مدل‌های بزرگ زبانی (LLM) در حال شکل‌گیری است.

بخوانید  شناخت بیت کوین – بخش ششم: قراردادهای دیجیتال

با این حال، گوگل در حال حاضر با یک شکایت گروهی به خاطر اتهامات استفاده از داده‌های شخصی مصرف‌کنندگان برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی‌ خود مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2604890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها