تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
0

لورس :نهنگ ارز دیجیتال چیست؟ و چه تاثیری بر قیمت ارزهای دیجیتال دارد؟

  • کد خبر : 2637025
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
لورس :نهنگ ارز دیجیتال چیست؟ و چه تاثیری بر قیمت ارزهای دیجیتال دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

نهنگ ارز دیجیتال یا به انگلیسی ” crypto Whales” در زبان اصطلاحات جهان ارزهای دیجیتال به افراد یا شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که مقدار زیادی از یک ارز دیجیتال را در اختیار دارند. این افراد یا شرکت‌ها به عنوان نهنگ‌های بازار شناخته می‌شوند، زیرا توانایی تحت‌تاثیر قرار دادن قیمت ارزها را دارند.
نهنگ ارز دیجیتال معمولاً به دلیل داشتن مقدار زیادی از یک ارز خاص، توانایی انجام تغییرات بزرگ در بازار را دارد. آن‌ها ممکن است با خرید و فروش در حجم زیاد، قیمت یک ارز را به شدت تحت تأثیر قرار دهند و باعث تغییرات ناگهانی در بازار شوند. با ما همراه شوید تا بیشتر درباره این افراد بدانیم.
نهنگ ارز دیجیتال چیست؟ به چه کسانی نهنگ کریپتو می گوییم؟ نهنگ ارز دیجیتال به افراد یا نهادهایی اطلاق می شود که مقادیر قابل توجهی از ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند که برای تاثیرگذاری بر بازارهای ارز کافی است. دستیابی به وضعیت نهنگ در فضای ارزهای دیجیتال به طور کلی شامل مالکیت مقدار زیادی از ارز دیجیتال در گردش است. این حساب‌های بزرگ قدرت دستکاری در حرکات قیمت و ایجاد افزایش نوسان قیمت را دارند. نمونه هایی از این گونه نه..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

نهنگ ارز دیجیتال یا به انگلیسی ” crypto Whales” در زبان اصطلاحات جهان ارزهای دیجیتال به افراد یا شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که مقدار زیادی از یک ارز دیجیتال را در اختیار دارند. این افراد یا شرکت‌ها به عنوان نهنگ‌های بازار شناخته می‌شوند، زیرا توانایی تحت‌تاثیر قرار دادن قیمت ارزها را دارند.

نهنگ ارز دیجیتال معمولاً به دلیل داشتن مقدار زیادی از یک ارز خاص، توانایی انجام تغییرات بزرگ در بازار را دارد. آن‌ها ممکن است با خرید و فروش در حجم زیاد، قیمت یک ارز را به شدت تحت تأثیر قرار دهند و باعث تغییرات ناگهانی در بازار شوند. با ما همراه شوید تا بیشتر درباره این افراد بدانیم.

نهنگ ارز دیجیتال چیست؟ به چه کسانی نهنگ کریپتو می گوییم؟

نهنگ ارز دیجیتال به افراد یا نهادهایی اطلاق می شود که مقادیر قابل توجهی از ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند که برای تاثیرگذاری بر بازارهای ارز کافی است. دستیابی به وضعیت نهنگ در فضای ارزهای دیجیتال به طور کلی شامل مالکیت مقدار زیادی از ارز دیجیتال در گردش است. این حساب‌های بزرگ قدرت دستکاری در حرکات قیمت و ایجاد افزایش نوسان قیمت را دارند. نمونه هایی از این گونه نهنگ ها شامل چهره های برجسته ای مانند تایلر و کامرون وینکلووس، مایکل سیلر و برایان آرمسترانگ است که در ادامه درباره آن ها صحبت خواهیم کرد.

در اصل، نهنگ ارز دیجیتال یک آدرس کیف پول است که مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال را در خود جای داده و این پتانسیل را دارد که به طور قابل توجهی بر بازار کریپتو تاثیر بگذارد.

چگونه نهنگ ها بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارند؟

نهنگ ها به دلیل داشتن مقدار زیادی از یک ارز دیجیتال، توانایی تحرکات قیمتی را در بازار ارز دیجیتال تحت کنترل خود دارند. آنها معمولاً با خرید و فروش بزرگترین حجم از ارزهای دیجیتال، تلاش می‌کنند تا قیمت ارزها را تحت کنترل خود قرار دهند و برای خود سود بالایی کسب کنند.

به عنوان مثال، اگر یک نهنگ ارز دیجیتال با مقدار زیادی بیت‌کوین در بازار حضور داشته باشد و قصد داشته باشد قیمت بیت کوین را افزایش دهد، ممکن است با خرید بزرگترین حجم از بیت کوین در بازار، قیمت را به بالا ببرد. به همین ترتیب، اگر نهنگ ارز دیجیتال قصد داشته باشد قیمت بیتکوین را کاهش دهد، ممکن است با فروش بزرگترین حجم از بیتکوین در بازار، قیمت را به پایین بکشاند.

بنابراین، نهنگ ها به دلیل توانایی کنترل حجم بزرگی از ارزهای دیجیتال، توانایی تحرکات قیمتی را در بازار ارز دیجیتال دارند.

بیشتر بخوانید:هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟ و آیا هودل کردن ارز دیجیتال سودآور است؟

چگونگی فعالیت نهنگ ارز دیجیتال

فعالیت نهنگ ها در بازار ارز دیجیتال به صورت غیر قانونی و با استفاده از روش هایی مانند تلاش برای تحریف قیمت و انجام تراکنش های بزرگ با هدف کنترل قیمت ارزهای دیجیتال انجام می شود. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا شناسایی و نظارت بر فعالیت‌های نهنگ‌های ارز دیجیتال، که به طور قابل توجهی بر بازار رمزارزها تأثیر می‌گذارند، دشوار است. در ادامه به چند دلیل کلیدی اشاره می‌کنیم:

  1. ظرافت و پنهان‌کاری:نهنگ‌ها با ظرافت و دقت عمل می‌کنند و معاملات خود را به گونه‌ای در بازار انجام می‌دهند که تا حد ممکن از جلب توجه و آشکار شدن هویت خود جلوگیری کنند.
  2. توزیع معاملات:نهنگ‌ها به جای تمرکز معاملات خود در یک صرافی یا بازار خاص، آنها را در صرافی‌ها و پلتفرم‌های مختلف توزیع می‌کنند تا ردیابی فعالیت‌هایشان دشوارتر شود.
  3. استفاده از روش‌های پیچیده:نهنگ‌ها از روش‌های پیچیده و الگوریتم‌های پیشرفته برای معاملات خود استفاده می‌کنند که تحلیل و شناسایی آنها را برای افراد عادی و حتی متخصصان دشوار می‌کند.
  4. سرعت عمل:معاملات نهنگ‌ها با سرعت و حجم بالا انجام می‌شود، به طوری که در عرض چند دقیقه می‌توانند حجم عظیمی از رمزارز را در بازار جابجا کنند.

نحوه رصد و ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

برای رصد کردن فعالیت نهنگ ها در بازار ارز دیجیتال، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

بازار هدف نهنگ ارز دیجیتال

۱٫ مطالعه حجم تراکنش ها: یکی از نشانه های فعالیت نهنگ ها، حجم بسیار بالای تراکنش های ارز دیجیتال است. بنابراین، با مطالعه حجم تراکنش ها و نگاه کردن به تغییرات آن در طول زمان، می توانید نشانه های فعالیت نهنگ ها را بشناسید.

۲٫ تحلیل نمودار قیمت: با تحلیل نمودار قیمت ارز دیجیتال، می توانید الگوهایی که به وضوح نشان دهنده فعالیت نهنگ ها هستند را شناسایی کنید. برای مثال، الگوی خرید و فروش بزرگترین حجم از ارز دیجیتال در بازار، ممکن است نشان دهنده فعالیت نهنگ ها باشد.

۳٫ مانیتورینگ شبکه های اجتماعی: نهنگ ها ممکن است در شبکه های اجتماعی به صورت علنی فعالیت خود را اعلام کنند. بنابراین، با مانیتورینگ شبکه های اجتماعی و جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت نهنگ ها، می توانید به سرعت فعالیت آنها را شناسایی کنید.

در کل، رصد کردن فعالیت نهنگ ها در بازار ارز دیجیتال نیازمند تحلیل دقیق و پایدار است و بهتر است با استفاده از تحلیل ترکیبی از روش های مختلف، به شناسایی فعالیت نهنگ ها در بازار ارز دیجیتال بپردازید.

معروف ترین نهنگ های ارز دیجیتال

۱٫ دوقلوهای Winklevoss:

Cameron و Tyler Winklevoss چهره های شناخته شده ای در دنیای رمز ارزها هستند. آن‌ها بخش قابل توجهی از تسویه حساب خود را از شکایت علیه فیس بوک در بیت کوین سرمایه گذاری کردند. در حال حاضر، آنها حدود ۷۰۰۰۰ بیت کوین دارند که آن‌ها را به یکی از بزرگترین نهنگ های بیت کوین در بازار تبدیل می کند.

۲٫ بری سیلبرت:

بری سیلبرت بنیانگذار و مدیر عامل گروه ارز دیجیتال (DCG)، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر است که به شدت در صنعت کریپتو سرمایه گذاری می کند. یکی از شرکت‌های DCG، Grayscale، مجموعه‌ای از دارایی‌های دیجیتال به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار از جمله بیت‌کوین و اتر را مدیریت می‌کند.

۴٫ Sam Bankman-Fried:

Sam Bankman-Fried بنیانگذار FTX، یکی از سریع ترین صرافی های دارایی دیجیتال در جهان است. رویکرد نوآورانه او در تجارت کریپتو باعث شده است که در بین برترین نهنگ های رمزنگاری جایگاهی کسب کند.

۵٫ برایان آرمسترانگ:

برایان آرمسترانگ به عنوان مدیر عامل Coinbase، یکی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری در جهان، نفوذ قابل توجهی در بازار ارزهای دیجیتال دارد. دارایی خالص او حدود ۴٫۷۸ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

۶٫کریس لارسن:

کریس لارسن یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق Ripple، یک پروتکل پرداخت دیجیتال و ارز دیجیتال است. دارایی خالص او حدود ۲٫۱۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

Michael Saylor .7:

Michael Saylor مدیرعامل MicroStrategy است، شرکتی که مقدار قابل توجهی بیت کوین در خزانه خود نگهداری می کند. دارایی خالص او حدود ۱٫۴۷ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

۸٫ساتوشی ناکاموتو:

اعتقاد بر این است که بزرگترین نهنگ بیت کوین ساتوشی ناکاموتو، خالق مستعار بیت کوین است. تخمین زده می شود که ناکاموتو حدود ۱ میلیون بیت کوین در اختیار دارد که معادل مقدار قابل توجهی در بازار امروز است، با این حال، توجه به این نکته مهم است که هویت ساتوشی ناکاموتو ناشناخته است و مشخص نیست که آیا او یک فرد یا گروهی از افراد است.

این افراد به دلیل مقدار قابل توجهی از ارزهای دیجیتال که در اختیار دارند به نهنگ های ارز دیجیتال معروف هستند. اقدامات آن‌ها می تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت و نوسانات ارزهای دیجیتال داشته باشد.

ردیابی نهنگ های ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید: استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟ و آیا Staking سودآور است؟

بازار هدف نهنگ ارز دیجیتال چیست؟

بازار هدف نهنگ ارز دیجیتال عمدتاً بازارهای بزرگ و پویایی هستند که قیمت ارزهای دیجیتال در آنها تعیین می شود. این بازارها شامل صرافی های ارز دیجیتال، بورس های ارز دیجیتال و بازارهای OTC (بازار خارج از بورس) هستند. نهنگ ها با استفاده از تحلیل فنی و الگوریتم های خود، تلاش برای تحریف قیمت بازار و کسب سود کرده و اغلب در بازارهای بزرگ و پویا فعالیت می کنند. هدف نهایی آنها کسب سود است، اما ممکن است این فعالیت ها به شکل نامشروع باشد و باعث تحریف قیمت بازار شود. به همین دلیل، فعالیت نهنگ ها در بازار ارز دیجیتال مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.

چگونه از خود در برابر نهنگ ارزهای دیجیتال محافظت کنیم؟

در حالی که نهنگ ارز دیجیتال می تواند به طور قابل توجهی بر بازار تاثیر بگذارد، چندین استراتژی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود در برابر اقدامات آن‌ها استفاده کنید:

۱٫ نمونه کارها را متنوع کنید :همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. با تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود در انواع ارزهای دیجیتال، می توانید خطر دستکاری یک نهنگ در بازار یک سکه خاص را کاهش دهید.

۲٫ مطلع باشید: از روندها و اخبار بازار به روز باشید. این می تواند به شما کمک کند تا حرکات بازار را پیش بینی کنید و تصمیمات آگاهانه بگیرید.

۳٫ فروش از ترس و حملات پنیک انجام ندهید :نهنگ ارز دیجیتال اغلب با انجام معاملات بزرگ نوسانات بازار را ایجاد می کند. این می تواند قیمت ها را به سرعت کاهش دهد و منجر به فروش وحشتناک شود. با این حال، این کاهش قیمت ها اغلب موقتی است و بازار معمولا بهبود می یابد. از فروش دارایی های خود در هراس خودداری کنید.

۴٫ از دستورات توقف ضرر استفاده کنید: دستور توقف ضرر به طور خودکار دارایی های شما را هنگامی که قیمت ارز به سطح معینی کاهش می یابد، می فروشد. این می تواند به محدود کردن ضرر شما در صورت رکود ناگهانی بازار کمک کند.

۵٫ صبور باشید: بازارهای ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات خود شناخته شده اند. داشتن یک استراتژی سرمایه گذاری بلندمدت و عدم تصمیم گیری عجولانه بر اساس نوسانات کوتاه مدت بازار بسیار مهم است.

نهنگ های بازار ارز دیجیتال

آیا نهنگ ارز دیجیتال خطرناک است و باید مراقب بود؟

بله، نهنگ های بازار ارز دیجیتال ممکن است خطرناک باشند و باید مراقبشان بود. آنها با تحلیل فنی و الگوریتم های خود، سعی در تحریف قیمت بازار و کسب سود دارند. این فعالیت ها ممکن است به شکل نامشروع باشد و باعث تحریف قیمت بازار شود. بنابراین، نظارت بر فعالیت نهنگ ها در بازار ارز دیجیتال بسیار مهم است.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637025

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها