تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
0

لورس :نهنگ ‌های ارز دیجیتال چه کسانی هستند و چه تأثیری در بازار دارند؟

  • کد خبر : 2635069
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۴۰
لورس :نهنگ ‌های ارز دیجیتال چه کسانی هستند و چه تأثیری در بازار دارند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

نهنگ ‌های ارز دیجیتال چه کسانی هستند و چه تأثیری در بازار دارند؟ ارز دیجیتالتحلیل آنچینسرمایه گذاری ارز دیجیتالقیمت ارزهای دیجیتال نیز همانند بسیاری از بازارها، صرفا با عرضه و تقاضای واقعی مردم عادی، تعیین نمی‌شود و سرمایه‌گذاران عمده، تاثیر بسیار زیادی بر روند قیمتی دارند. اگر در بازار ارزش دیجیتال فعالیت کرده باشید، احتمالاً چندین بار نام نهنگ های ارز دیجیتال را شنیده باشید و ندانید که به‌طورکلی نهنگ ارز دیجیتال چیست؟ نهنگ ‌های ارز دیجیتال در مفهوم ساده، همان سرمایه‌گذاران عمده‌ی ارز دیجیتال هستند. که با کنترل عرضه و تقاضا، خیلی از وقت‌ها روند قیمتی را تعیین می‌کنند.
نهنگ ارز دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نیاز است که اطلاعات مختلفی درباره آن به دست بیاورید تا در هنگام فعالیت خود در بازار ارز دیجیتال گرفتار این نهنگ‌ها نشوید و سرمایه شما از بین نرود. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله به معرفی نهنگ ‌های ارز دیجیتال بپردازیم و اطلاعات مختلفی را در این باره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس بهتر است که در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این موضوع آشنا شویم.
فهرس..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

نهنگ ‌های ارز دیجیتال چه کسانی هستند و چه تأثیری در بازار دارند؟

  • ارز دیجیتال
  • تحلیل آنچین
  • سرمایه گذاری ارز دیجیتال

قیمت ارزهای دیجیتال نیز همانند بسیاری از بازارها، صرفا با عرضه و تقاضای واقعی مردم عادی، تعیین نمی‌شود و سرمایه‌گذاران عمده، تاثیر بسیار زیادی بر روند قیمتی دارند. اگر در بازار ارزش دیجیتال فعالیت کرده باشید، احتمالاً چندین بار نام نهنگ های ارز دیجیتال را شنیده باشید و ندانید که به‌طورکلی نهنگ ارز دیجیتال چیست؟ نهنگ ‌های ارز دیجیتال در مفهوم ساده، همان سرمایه‌گذاران عمده‌ی ارز دیجیتال هستند. که با کنترل عرضه و تقاضا، خیلی از وقت‌ها روند قیمتی را تعیین می‌کنند.

ایکس چیف

نهنگ ارز دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نیاز است که اطلاعات مختلفی درباره آن به دست بیاورید تا در هنگام فعالیت خود در بازار ارز دیجیتال گرفتار این نهنگ‌ها نشوید و سرمایه شما از بین نرود. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله به معرفی نهنگ ‌های ارز دیجیتال بپردازیم و اطلاعات مختلفی را در این باره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس بهتر است که در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این موضوع آشنا شویم.

فهرست مطالب

نهنگ ارز دیجیتال به چه کسانی گفته می‌شود؟

نهنگ ارز دیجیتال به کسی گفته می‌شود که میزان سرمایه بسیار بالایی داشته باشد. برای مثال بازار ارز دیجیتال بیت‌کوین نهنگ‌های مختلفی دارد که همه آن‌ها برای فعالان ارز دیجیتال شناخته شده هستند و بیشتر فعالان این حوزه نهنگ‌های بیت‌کوین را می‌شناسند. استاندارد خاصی برای تعریف‌کردن نهنگ ارز دیجیتال وجود ندارد و ممکن است که هر ارز دیجیتالی استاندارد خاص خودش را داشته باشد. برای مثال در زمینه بیت‌کوین اگر شخصی وجود داشته باش که سرمایه آن بیش از ۱۰۰۰ بیت‌کوین باشد به عنوان نهنگ ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

اما برای مثال در بازار اتریوم موضوع کمی متفاوت است و قرار نیست که هر کس ۱۰۰۰ عدد اتر داشته باشد به عنوان نهنگ اتریوم شناخته گردد. به همین دلیل قبل از هرچیزی شما باید درباره ارز دیجیتال موردنظر تحقیق کنید تا بتوانید خودتان به‌راحتی متوجه این موضوع شوید. مسلماً در حال حاضر اگر بخواهیم که به نهنگ ارز دیجیتال بیت‌کوین تبدیل شویم به سرمایه بسیار زیادی احتیاج داریم و تبدیل‌شدن به نهنگ بیت‌کوین بسیار سخت شده است. معمولاً نهنگ‌های هر ارز دیجیتالی در ابتدای فعالیت آن ارز دیجیتال به وجود می‌آیند و وارد بازار می‌شوند.

برای مثال یک نهنگ ارز دیجیتال کار بلد ابتدا یک ارز دیجیتال مطمئن و آینده‌دار را مشخص می‌نماید و پس از آن تحقیق خود را روی آن آغاز می‌نماید. درصورتی‌که ارز موردنظر توان سود و پیشرفت بالایی داشته باشد به مقدار قابل‌توجهی در آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

معمولاً ارز دیجیتالی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده است قیمت پایینی دارد و خرید و سرمایه‌گذاری روی آن بسیار راحت‌تر از دیگر ارزهای دیجیتال خواهد بود. در حال حاضر بسیاری از نهنگ‌های بیت‌کوین در همان ابتدای پیدایش بیت‌کوین سرمایه‌گذاری خودشان را آغاز کرده‌اند.

تاثیر نهنگ های ارز دیجیتال روی قیمت

نهنگ ارز دیجیتال چگونه روی بازار تأثیر می‌گذارد

حال که به طور کلی با نهنگ ‌های ارز دیجیتال آشنا شدید؛ وقت آن رسیده بدانید که این افراد چگونه می‌توانند روند بازار را به نفع خودشان تغییر دهند و از این روش کسب درآمد داشته باشند. معمولاً روش تأثیر آن‌ها روی بازار غیرقانونی است و نباید این اتفاق بی افتد.

در صورتی که شما این نهنگ‌ها را بشناسید می‌توانید با استفاده از آن‌ها کسب درآمد داشته باشید و سرمایه خود را چندبرابر کنید. در واقع شما باید پشت سر این نهنگ‌ها قرار گرفته و هر کاری که انجام می‌دهند را بکنید تا بتوانید از طریق آن‌ها کسب درآمد داشته باشید. همراه ما باشید تا شیوه کاری آن‌ها را با هم بررسی نماییم.

دامپ کردن قیمت

یکی از روش‌های اصلی کسب درآمد نهنگ ‌های ارز دیجیتال این است که قیمت ارزها را دامپ می‌کنند. در چنین فرایندی نهنگ‌ها با اقدامات مختلفی که بلد هستند، کاری می‌کنند که قیمت ارز دیجیتال از چیزی که واقعاً هست پایین‌تر بیاید و به حداقل قیمتی خود برسد.

برای مثال تصور کنید که با یک نهنگ بیت‌کوین روبه‌رو هستیم. این نهنگ معمولاً سرمایه بسیار زیادی در بازار سرمایه دارد. و به‌یک‌باره تصمیم می‌گیرد که تمامی این سرمایه خود را به صف فروش اضافه کند و سرمایه خود را به فروش برساند. اما سرمایه آن‌ها به‌قدری زیاد است که بازار توان فروش تمامی سرمایه آن‌ها را نخواهد داشت.

چنین موضوعی باعث می‌شود که هرچه سریع‌تر قیمت ارز دیجیتال موردنظر به کمترین مقدار ممکن خود برسد. تا افراد مختلف بتوانند سرمایه وارد شده به بازار ارز دیجیتال را خریداری نمایند. به همین دلیل افراد مختلفی اقدام به خرید ارز دیجیتال بیت‌کوین خواهند کرد. حال فرد موردنظر سرمایه خود را وارد بازار خواهد کرد و تمامی بیت‌کوین‌های عرضه شده در بازار را در کمترین قیمت ممکن خریداری می‌کند. این‌گونه می‌توانند با هزینه و قیمتی کمتر مقدار قابل‌توجهی بیت‌کوین به دست بی آورند و از این راه سرمایه خود را چندبرابر کنند. حال پس از اینکه خرید خود را انجام داند اقدام به خارج‌کردن سرمایه خود از بازار بیت‌کوین می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا کاهش قیمت‌ها متوقف شود و موج به وجود آمده توسط نهنگ ‌های ارز دیجیتال بیت‌کوین نیز به پایان برسد و بازار به حالت عادی خود باز گردد.

حال خیلی سریع بیت‌کوین به قیمت اصلی خود باز خواهد گشت و سرمایه افراد نیز چندین برابر خواهد شد. اما این وسط ممکن است که افراد زیادی سود کنند و افراد زیادی نیز ضرر کنند و شما باید کاملاً حواستان به این موضوع باشد تا در این بازار ضرر نکنید.

پامپ کردن قیمت

ما بر خلاف دامپ قیمت پامپ قیمت نیز داریم که توسط نهنگ ‌های ارز دیجیتال مورداستفاده قرار می‌گیرد. در واقع هدف هر دو روش افزایش دارایی نهنگ ‌های ارز دیجیتال است؛ اما این دو تفاوتی با هم دارند. البته که این تفاوت‌ها خیلی زیاد نیست. معمولاً پامپ کردن قیمت بیشتر از دامپ کردن قیمت استفاده می‌شود.

در واقع در این روش نهنگ‌ها موجب می‌شوند تا یک ارز دیجیتال از قیمت واقعی خود بیشتر باشد و رشد قیمتی ناگهانی و بسیار زیادی داشته باشد. این رشد قیمت کاذب بوده و درواقع نهنگ ارز دیجیتال یک حباب بزرگ قیمتی در ارز دیجیتال موردنظر ایجاد می‌کند. برای پامپ کردن قیمت ابتدا نهنگ ارز دیجیتال کل سرمایه خود را با قیمتی بالا وارد بازار می‌کند و سعی می‌کند که سرمایه خود را به فروش برساند. باز هم بازار کشش فروش این حجم از سرمایه را نخواهد داشت و باید این موضوع خیلی سریع کنترل گردد تا فاجعه نشود.

همین موضوع باعث می‌شود تا رفته‌رفته قیمت ارز دیجیتال موردنظر بالاتر رفته و بیشتر از چیزی که ارزش دارد برسد. این‌گونه دارایی نهنگ ارز دیجیتال به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد بدون اینکه ارزش واقعی دارایی او در حال حاضر آن‌قدر باشد.

معمولاً در پامپ کردن قیمت سرمایه‌گذاران مختلف زیادی قربانی شده و سرمایه خود را از دست می‌دهند و ضرر می‌کنند. در پامپ قیمت سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند که بازار درحال‌رشد بوده و قصد دارند آن‌ها نیز سهمی از این رشد داشته باشند و کسب درآمد کنند. سرمایه‌گذار به فرض اینکه دارد از رشد بازار جا می‌ماند، شروع به خرید ارز دیجیتال می‌کند. این‌گونه است که نهنگ موردنظر دارایی خود را با قیمتی فراتر از قیمت واقعی ارز دیجیتال به فروش می‌رساند. پس از خروج او از بازار قیمت نیز روند کاهشی خواهد گرفت.

نهنگ ارز دیجیتال چگونه در بازار فعالیت می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم فعالیت نهنگ ‌های ارز دیجیتال غیرقانونی است و درصورتی‌که مراجع قانونی بتوانند فعالیت آن‌ها را ثابت کنند، به‌راحتی می‌توانند آن‌ها را دستگیر کرده و به زندان منتقل کنند. به‌طورکلی دامپ یا پامپ کردن قیمت‌ها نوعی کلاه برداری محسوب می‌شود؛ زیرا شما ارز را به قیمتی خریدوفروش می‌کنید که اصلاً واقعیت ندارد.

نهنگ‌ها با غیرمتمرکز کردن دارایی‌های خود طوری اقدام به دامپ و پامپ می‌کنند که تشخیص‌دادن آن‌ها بسیار سخت خواهد شد. برای مثال آن‌ها دارایی خود را به‌صورت هم زمان با کمک چندین صرافی وارد بازار می‌کنند تا هیچ‌کدام قابل‌ردیابی و شناسایی نباشند.

منظور از نهنگ ارز دیجیتال چیست؟

جمع‌بندی

در نهایت با نهنگ ‌های ارز دیجیتال آشنا شدیم و اطلاعات مختلفی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه دادیم. معمولاً پیشنهاد می‌شود هنگام فعالیت در بازارهای ارز دیجیتال به نهنگ‌های ارز موردنظر نیز توجه لازم را داشته باشید. زیرا فعالیت آن‌ها بسیار روی بازار تأثیرگذار بوده و می‌تواند بازار را با تغییرات مختلفی مواجه کند. در بالا به طور کامل توضیح دادیم که نهنگ‌ های ارز دیجیتال چگونه می‌توانند روی بازار تأثیرگذار باشند و از این طریق سرمایه خود را افزایش دهند. بسیاری از سرمایه‌گذاران بدون در نظر گرفتن نهنگ‌ها شروع به فعالیت کردند که این موضوع نتیجه‌ای جز نابودی سرمایه اولیه آن‌ها نداشته است. باید کاملاً حواستان به این موضوع و اتفاق‌های غیر قابل پیش‌بینی و روندهای قیمتی باشد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2635069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها