تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :نیم‌میلیون دلار بیت‌کوین به سرقت رفت

  • کد خبر : 2629055
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
لورس :نیم‌میلیون دلار  بیت‌کوین به سرقت رفت
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

اپلیکیشن جعلی Ledger Live در فروشگاه مایکروسافت نیم‌میلیون دلار بیت‌کوین به سرقت رفت بزرگنمایی متن خبر میهن بلاک‌چین : یک اپلیکیشن جعلی لجر لایو (Ledger Live) در فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت (Microsoft App Store) برای دانلود قرار داده شده و تاکنون ۵۵۸هزار دلار به سرقت رفته است. این رقم از ۳۸تراکنش به‌دست آمده که بزرگ‌ترین آن ۸۱هزار و ۲۰۰دلار بوده است. به نقل از کوین‌تلگراف و به گفته یک تحلیلگر آنچین به نام ZachXBT، تقریبا ۶۰۰هزار دلار بیت‌کوین (BTC) از کاربرانی که اپلیکیشن جعلی Ledger Live را از فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت دانلود کرده بودند، به سرقت رفته است. این تحلیلگر آنچین، این برنامه جعلی به نام «Ledger Live Web۳» را در ۵نوامبر (۱۴آبان) کشف کرد. برنامه مذکور کاربران را فریب می‌دهد و آنها فکر می‌کنند در حال دانلود برنامه «Ledger Live» هستند. برنامه لجر لایو یک رابط کاربری برای کیف پول‌های سختافزاری لجر (Ledger) به‌منظور ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین است. بر اساس داده‌های بلاکچین دات کام (Blockchain.com)، تعداد ۱۶.۸ بیت کوین به ارزش ۵۵۸ هزار دلار توسط کلاهبردار در ۳۸ تراکنش دری..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اپلیکیشن جعلی Ledger Live در فروشگاه مایکروسافت

نیم‌میلیون دلار بیت‌کوین به سرقت رفت بزرگنمایی متن خبر میهن بلاک‌چین : یک اپلیکیشن جعلی لجر لایو (Ledger Live) در فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت (Microsoft App Store) برای دانلود قرار داده شده و تاکنون ۵۵۸هزار دلار به سرقت رفته است. این رقم از ۳۸تراکنش به‌دست آمده که بزرگ‌ترین آن ۸۱هزار و ۲۰۰دلار بوده است. به نقل از کوین‌تلگراف و به گفته یک تحلیلگر آنچین به نام ZachXBT، تقریبا ۶۰۰هزار دلار بیت‌کوین (BTC) از کاربرانی که اپلیکیشن جعلی Ledger Live را از فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت دانلود کرده بودند، به سرقت رفته است.

این تحلیلگر آنچین، این برنامه جعلی به نام «Ledger Live Web۳» را در ۵نوامبر (۱۴آبان) کشف کرد. برنامه مذکور کاربران را فریب می‌دهد و آنها فکر می‌کنند در حال دانلود برنامه «Ledger Live» هستند. برنامه لجر لایو یک رابط کاربری برای کیف پول‌های سختافزاری لجر (Ledger) به‌منظور ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین است. بر اساس داده‌های بلاکچین دات کام (Blockchain.com)، تعداد ۱۶.۸ بیت کوین به ارزش ۵۵۸ هزار دلار توسط کلاهبردار در ۳۸ تراکنش دریافت شده است.حدود ۱۱۵ هزار و ۲۰۰ دلار در دو تراکنش از کیف پول کلاهبردار خارج شده و ۴۷۳ هزار ۸۰۰ دلار یا ۱۳.۵ بیت کوین برای آن باقی مانده است. اولین تراکنش ارسالی به آدرس کیف پول این کلاهبردار در ۲۴ اکتبر (۲ آبان) به ارزش ۵ هزار و ۲۱۰ دلار انجام شده است.قبل از آن، از این کیف پول استفاده نشده بود.بیشتر این تراکنش‌ها از تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان) انجام شده است که بزرگ‌ترین انتقال در ۴ نوامبر (۱۳ آبان) و به مبلغ ۸۱ هزار و ۲۰۰ دلار بوده است.

بررسی‌های کوین تلگراف نشان داد که برنامه جعلی «Ledger Live Web۳» در ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) در فروشگاه برنامه مایکروسافت ظاهر شده است. این اولین بار نیست که یک برنامه جعلی Ledger Live به فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت راه پیدا می‌کند.پیش از این، حساب پشتیبانی لجر در پلت‌فرم X در دو نوبت در ماه‌های دسامبر و مارس (آذر و اسفند) به کاربران خود درباره یک برنامه جعلی Ledger Live اطلاع داده بود. لجر درباره این کلاه‌برداری هنوز اظهارنظر نکرده است؛ اما از قبل به کاربران خود هشدار داده بود که «تنها مکان امن» برای دانلود Ledger Live وب‌سایت آن، Ledger.com است.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2629055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها