تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :هدست اپل ویژن پرو | تجربه متفاوت حضور در دنیای متاورس

  • کد خبر : 2637308
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
لورس :هدست اپل ویژن پرو | تجربه متفاوت حضور در دنیای متاورس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۴ (۱۳ بهمن ۱۴۰۲)، کمپانی سازنده گوشی‌های محبوب آیفون یعنی اپل، هدست اپل ویژن‌ پرو را معرفی کرد. این محصول یک هدست واقعیت افزوده سطح بالا با قیمت ۳۴۹۹ دلار است که در چند روز اخیر میان علاقه‌مندان به تکنولوژی سر و صدای زیادی به پا کرده است. حالا متخصصان رونمایی از این محصول را نه تنها یک پیشرفت قابل توجه در فناوری، بلکه شروع یک تحول در دنیای متاورس و ارزهای دیجیتال می‌دانند. در ادامه با بررسی هدست اپل ویژن پرو، جدیدترین نوآوری شرکت اپل، همراه ما باشید.
هدست اپل ویژن پرو چیست؟ هدست اپل ویژن پرو در اصل یک وسیله با قابلیت محاسبات فضایی (Spatial Computing) است که به شکل یک هدست و عینک واقعیت افزوده روی صورت کاربران قرار می‌گیرد. این هدست به طور یکپارچه محتوای دیجیتال دلخواه کاربران را با فضای فیزیکی اطراف آن‌ها ترکیب می کند. در واقع ویژن پرو به کاربران این احساس را می دهد که این محتوای دیجیتال به صورت فیزیکی در فضای اطراف آنها وجود دارد و می‌توانند با آن به شکل واقعی تعامل کنند.

پیش سفارش این محصول جذاب از روزها قبل توسط اپل آغاز شده بود و هم‌اکنون خریداران می‌توانند ا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۴ (۱۳ بهمن ۱۴۰۲)، کمپانی سازنده گوشی‌های محبوب آیفون یعنی اپل، هدست اپل ویژن‌ پرو را معرفی کرد. این محصول یک هدست واقعیت افزوده سطح بالا با قیمت ۳۴۹۹ دلار است که در چند روز اخیر میان علاقه‌مندان به تکنولوژی سر و صدای زیادی به پا کرده است. حالا متخصصان رونمایی از این محصول را نه تنها یک پیشرفت قابل توجه در فناوری، بلکه شروع یک تحول در دنیای متاورس و ارزهای دیجیتال می‌دانند. در ادامه با بررسی هدست اپل ویژن پرو، جدیدترین نوآوری شرکت اپل، همراه ما باشید.

هدست اپل ویژن پرو چیست؟

هدست اپل ویژن پرو در اصل یک وسیله با قابلیت محاسبات فضایی (Spatial Computing) است که به شکل یک هدست و عینک واقعیت افزوده روی صورت کاربران قرار می‌گیرد. این هدست به طور یکپارچه محتوای دیجیتال دلخواه کاربران را با فضای فیزیکی اطراف آن‌ها ترکیب می کند. در واقع ویژن پرو به کاربران این احساس را می دهد که این محتوای دیجیتال به صورت فیزیکی در فضای اطراف آنها وجود دارد و می‌توانند با آن به شکل واقعی تعامل کنند.

پیش سفارش این محصول جذاب از روزها قبل توسط اپل آغاز شده بود و هم‌اکنون خریداران می‌توانند از طریق سایت رسمی اپل، با ارائه جزییاتی که اپل از آن‌ها درخواست می‌کند، هدست خود را با ابعاد و اندازه مناسب حالت سر و صورت خود، دریافت کنند. جالب توجه است که اپل طی یک همکاری با برند Zeiss، امکان تعبیه لنز مخصوص برای افرادی که دچار ضعیفی چشم هستند را نیز در هدست‌های خود فراهم کرده است.

همچنین بخوانید: نات کوین (NOTCOIN) چیست؟ | آیا امکان خرید و فروش نات کوین وجود دارد؟

ویژگی های هدست اپل ویژن پرو

هدست اپل ویژن پرو دارای دو صفحه نمایش Micro-OLED یعنی یک عدد برای هر چشم است که هرکدام از این نمایشگرها دارای ۲۳ میلیون پیکسل هستند. این مشخصات تصویری با وضوح فوق‌العاده را پیش چشمان کاربر قرار می‌دهد. صدای رویدادها از طریق دو اسپیکر با فناوری Spatial Audio که در نزدیکی محل گوش‌ها تعبیه شده به کاربر منتقل می‌شود و یک حس کاملا واقعی از عناصر اطراف به او القا می‌کند. همچنان امکان استفاده همزمان از ایرپاد اپل نیز برای انتقال صدا وجود دارد.

ویژگی های هدست اپل ویژن پرو

یک سیستم ردیابی چشم از LED ها و دوربین های مادون قرمز، الگوهای نور نامرئی را بر روی هر چشم می‌تاباند. در نتیجه بدون نیاز به نگه‌داشتن کنترل‌کننده‌های دستی، کاربر می‌تواند عناصر را فقط با نگاه کردن به آنها انتخاب کند.

ویژگی های هدست اپل ویژن پرو

طراحی منحصربه‌فرد متشکل از دو تراشه، تجربه‌های فضایی را در هدست اپل امکان‌پذیر می‌سازد. تراشه قدرتمند M2 سیستم عامل visionOS و الگوریتم‌های کامپیوتری برای تصویرسازی پیشرفته را اجرا می‌کند و یک گرافیک باورنکردنی ارائه می‌دهد. تراشه کاملاً جدید R1 اپل نیز به طور خاص برای پردازش اطلاعات ورودی دوربین‌ها، حسگرها و میکروفون‌ها و ارسال تصاویر محیط اطراف به نمایشگرها در عرض ۱۲ میلی‌ثانیه اختصاص داده شده است.

ویژگی های هدست اپل ویژن پرو

هدست واقعیت افزوده نه واقعیت مجازی!

ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسد اما هدست اپل با عینک‌های واقعیت مجازی موجود در بازار تفاوت‌هایی دارد. علیرغم فروش نه چندان بد در صنعت بازی ها و پذیرش توسط برخی شرکت‌ها، تکنولوژی واقعیت مجازی نتوانسته است آن طور که انتظار می‌رفت میان مصرف‌کنندگان محبوب شود. این عینک‌ها ارتباط فرد با دنیای اطراف را تقریباً به طور کامل قطع کرده و یک فضای سه‌بعدی مجازی را پیش چشمان او قرار می‌دهد. در سال‌های گذشته گزارش‌های متعددی وجود داشته که افراد زیادی پس از استفاده از این عینک‌ها، دچار مشکلاتی مانند سرگیجه و … شده‌اند.

این در حالی است که تکنولوژی واقعیت افزود به جای غرق کردن کاربران در یک فضای مجازی، از دوربین ها برای نمایش محیطی که کاربر در آن حضور دارد استفاده می کند. به همین دلیل، کاربران کمتر از محیط اطراف خود جدا می شوند و می توانند همزمان با افراد دیگر و دنیای فیزیکی تعامل داشته باشند. از این نظر، هدست اپل ویژن پرو ایمن‌تر نیز هست زیرا افراد می توانند موانع و اشیای موجود در دنیای واقعی را هنگام استفاده از هدست ببینند و از برخورد با آن‌ها اجتناب کنند.

هدست اپل ویژن پرو

پذیرش و استفاده گسترده از اپل ویژن پرو

با وجود مزیت‌های فراوان و جذاب هدست اپل، آیا ممکن است با گذشت زمان هیجان ایجاد شده پیرامون آن فروکش کند و توجه‌ها از روی آن برداشته شود؟در پاسخ به این سوال بهتر است به سال ۲۰۰۷ و زمانی که اولین گوشی آیفون توسط اپل معرفی شد، برگردیم.

اپل در سال ۲۰۰۷ تنها ۱٫۴ میلیون عدد آیفون فروخت که برای این شرکت حدود ۶۳۰ میلیون دلار درآمد به همراه داشت در حالی که در آن زمان عده زیادی معتقد بودند عرضه گوشی‌های لمسی موفق نخواهد بود. با این حال تا سال ۲۰۲۱، فروش آیفون به تنهایی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت ایجاد کرد. اکنون نیز اگرچه آمار رسمی فروش هفتگی هدست اپل هنوز منتشر نشده اما گزار‌ش‌ها حاکی از فروش حدود ۲۰۰ هزار عدد از این محصول در همین مدت کوتاه است. این اطلاعات نشان می‌دهد که همچنان می‌توان به موفقیت محصولات اپل در آینده اعتماد کرد.

همچنین بخوانید: ارز دیجیتال بونک چیست؟ | پیش بینی قیمت بونک در سال ۲۰۲۴

تاثیر هدست اپل ویژن پرو بر متاورس

معرفی هدست واقعیت افزوده اپل ویژن پرو، می‌تواند باعث تغییر بزرگی در تجربه کاربران از دنیای متاورس شود. به این دلیل که توسعه‌دهندگان متاورسی احتمالا باید همانند اپل، از رویکرد جداسازی کامل دنیای مجازی متاورس از جهان واقعی فاصله بگیرند و بتوانند این دو را به شکلی باهم ادغام کنند.

هدست اپل ویژن پرو

با هدست‌ها و عینک‌های سنتی واقعیت مجازی، یک نوع مانع برای تعامل بین افرادی که از آن استفاده می‌کنند و افرادی که آن را بر چهره ندارند، وجود دارد. اکنون با قابلیت EyeSight هدست اپل، این هدست می‌تواند با توجه به اینکه کاربر در حال تعامل با دنیای واقعی است یا دنیای دیجیتال و بسته به خواسته کاربر، چشمان و چهره او را برای دیگران نمایش دهد یا آن را بپوشاند.

این جزییات می‌تواند ما را به پذیرش گسترده این محصول توسط جامعه امیدوار کند. چرا که به نظر مانع اصلی برای محبوبیت محصولات قبلی، جداسازی دنیای دیجیتال از جهان واقعی بود که اپل توانسته تا حد زیادی این مانع را برطرف کند.

تعامل اپل ویژن پرو با متاورس و ارزهای دیجیتال

در چند سال گذشته پروژه‌های متاورسی مانند بازی دیسنترالند و سندباکس توانستند توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند. این مسئله تا آن جا پیش رفت که افراد زیادی حاضر شدند برای خرید زمین در دنیای مجازی این بازی‌ها، مبالغ بالایی را پرداخت کنند. حالا ممکن است اینطور فکر کنید که همه چیز برای ادغام قابلیت‌های جهان متاورس و هدست اپل آماده است اما به نظر همچنان موانع جدی برای این کار وجود دارد.

متاورس

پروژه‌های بلاک چینی همواره بر غیرمتمرکزسازی و مشارکت جمعی در اداره پلتفرم‌های خود تمرکز و تاکید دارند. کمپانی اپل دقیقا در نقطه مقابل این موضوع قرار دارد. جایی که اپل مانند اکثر غول‌های تکنولوژی، علاقه‌ای به شفاف کردن جزییات محصولات و نوآوری‌های خود برای عموم مردم و حتی مشتریان خود ندارد. این البته یک امر طبیعی در رقابت بین این شرکت‌های مطرح دنیای تکنولوژی است. در نتیجه رفع این مانع می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد.

البته نباید فراموش کنیم که در گذشته چندین بار شاهد همکاری‌های خوبی بین پلتفرم‌های بلاک چینی و کمپانی‌های متمرکز بوده‌ایم و درباره هدست اپل ویژن پرو نیز این موضوع می‌تواند اتفاق بیفتد. بنابراین باید کمی بیشتر منتظر ماند و دید استقبال عموم مردم از این محصول با قیمت نه چندان ارزان، در آینده چطور خواهد بود.

اپل ویژن پرو

به این مطلب امتیاز دهید

The post هدست اپل ویژن پرو | تجربه متفاوت حضور در دنیای متاورس appeared first on بلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها