تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
0

لورس :هر آنچه که باید از پلتفرم گیت کوین (Gitcoin) و ارز دیجیتال GTC بدانید

  • کد خبر : 2631950
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
لورس :هر آنچه که باید از پلتفرم گیت کوین (Gitcoin) و ارز دیجیتال GTC بدانید
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز با سرعت بسیار زیادی پیش می‌رود. یکی از چیزهایی که سرعت پیشرفت بسیار بالایی دارد توسعه‌ی منابع باز است و گیت کوین به‌عنوان یک کاتالیزور برای همکاری، نوآوری و رشد پایدار ظاهر شده است. این پلتفرم در حقیقت نقطه‌ی تقاطع بلاک‌چین و نرم‌افزارهای منبع‌باز است و پلتفرمی را ارائه می‌کند که توسعه‌دهندگان، پروژه‌ها و سرمایه‌گذاران را در یک اکوسیستم غیرمتمرکز به هم متصل می‌کند. با تمرکز بر تشویق و حمایت از جامعه منبع‌باز جهانی، گیت کوین یک نیروی محوی در شکل‌دادن به آینده‌ی توسعه‌ی نرم‌افزارهای مشترک تبدیل شده است. در این مقاله از سلسله مقالات معرفی ارز درباره‌ی این که ارز دیجیتال گیت کوین چیست و همچنین پلتفرمGitcoin صحبت می‌کنیم و با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.
پلتفرم گیت کوین چیست؟ از دیدگاه ایدئولوژیک، گیت کوین معتقد است که نرم‌افزار منبع‌باز سنگ بنای توسعه نرم‌افزار و محاسبات مدرن است. پلتفرم رمزنگاری Gitcoin که در نوامبر ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد به دنبال تقویت همکاری‌ها در پروژه‌های نرم‌افزاری منبع‌باز است. این امر با تشویق توسعه‌دهندگان برای انجام پروژه‌های توسعه..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز با سرعت بسیار زیادی پیش می‌رود. یکی از چیزهایی که سرعت پیشرفت بسیار بالایی دارد توسعه‌ی منابع باز است و گیت کوین به‌عنوان یک کاتالیزور برای همکاری، نوآوری و رشد پایدار ظاهر شده است. این پلتفرم در حقیقت نقطه‌ی تقاطع بلاک‌چین و نرم‌افزارهای منبع‌باز است و پلتفرمی را ارائه می‌کند که توسعه‌دهندگان، پروژه‌ها و سرمایه‌گذاران را در یک اکوسیستم غیرمتمرکز به هم متصل می‌کند. با تمرکز بر تشویق و حمایت از جامعه منبع‌باز جهانی، گیت کوین یک نیروی محوی در شکل‌دادن به آینده‌ی توسعه‌ی نرم‌افزارهای مشترک تبدیل شده است. در این مقاله از سلسله مقالات معرفی ارز درباره‌ی این که ارز دیجیتال گیت کوین چیست و همچنین پلتفرمGitcoin صحبت می‌کنیم و با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

پلتفرم گیت کوین چیست؟

از دیدگاه ایدئولوژیک، گیت کوین معتقد است که نرم‌افزار منبع‌باز سنگ بنای توسعه نرم‌افزار و محاسبات مدرن است. پلتفرم رمزنگاری Gitcoin که در نوامبر ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد به دنبال تقویت همکاری‌ها در پروژه‌های نرم‌افزاری منبع‌باز است. این امر با تشویق توسعه‌دهندگان برای انجام پروژه‌های توسعه با پرداخت پاداش و کمک‌های بلاعوض به دست می‌آید.
بسیاری از توسعه‌دهندگانی که در پروژه‌های منبع‌باز شرکت می‌کنند این کار را بدون هزینه انجام می‌دهند؛ زیرا این نرم‌افزارها ذاتاً رایگان و باز است؛ اما گیت کوین برای کمک به توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند در برنامه‌های کاربردی نرم‌افزار متن‌باز معنادار مشارکت کنند ایجاد شده است.
پلتفرم گیت کوین بر تأمین مالی پروژه‌های کالاهای عمومی متمرکز است که معمولاً غیر رقیب و البته غیرقابل‌حذف هستند. به‌عبارت‌دیگر آن‌ها طراحی شده‌اند تا بدون رقابت با یکدیگر و به نفع همه کار کنند. نمونه‌هایی از پروژه‌های کالاهای عمومی، پروژه‌هایی مربوط به هوای پاک، زیرساخت‌ها و حریم خصوصی هستند. بااین‌حال، بیشتر پروژه‌های کالاهای عمومی که توسط گیت کوین تأمین مالی می‌شوند، پروژه‌هایی هستند که به بلاک‌چین در اکوسیستم اتریوم می‌پردازند. برای مثال پروژه‌های در حال انجامی برای ترجمه‌ی منابع اتریوم به زبان‌های مختلف، تسریع تمرکززدایی کامل از گیت کوین و حمایت از تولیدکنندگان محتوای آموزشی وجود دارند.
گیت کوین با ارائه‌ی انگیزه‌ی مالی برای شرکت در برنامه‌ها، جوایز و کمک‌های مالی جامعه به دنبال تشویق توسعه‌دهندگان بااستعداد برای پیوستن به این پلتفرم است. توسعه‌دهندگانی که پروژه‌ای دارند که می‌خواهند روی آن کار کنند، می‌توانند آن را در پلتفرم گیت کوین ارسال کنند و منابع مالی را به طور مستقیم از سایرین بگیرند و همچنین در فرصت‌های فصلی برای کسب بودجه‌ی اضافی از طریق مکانیسم نوآورانه بودجه درجه دوم این پلتفرم شرکت کنند.

پلتفرم Gitcoin چگونه کار می‌کند؟

گیت کوین پلتفرمی است که به پروژه‌های منبع‌باز برای تأمین مالی کمک می‌کند. این پلتفرم راه‌حل‌های زیادی برای کمک به فضای دیجیتال و همچنین تأمین مالی غیرمتمرکز دارد و به‌صورت عملی سرمایه‌گذاران را همراهی کند. بیشتر همراهی این پلتفرم با کالاهای عمومی است، یعنی کالاهایی که لازم نیست حذف شوند و منافع عمومی را در نظر دارند. تاکنون گیت کوین میلیون‌ها دلار برای این پروژه‌ها تأمین مالی کرده است.

سرویس‌های پلتفرم Gitcoin

پلتفرم گیت کوین سرویس‌های بسیار زیادی دارد که در اختیار افراد می‌گذارد. در ادامه تعدادی از این سرویس‌ها را معرفی می‌کنیم:

• گیت کوین گرانت: این پلتفرم، یک پلتفرم تأمین مالی جمعی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برای پروژه‌های منبع‌باز خود حمایت مالی دریافت کنند. افراد و سازمان‌ها می‌توانند از این طریق در پروژه‌هایی که به آن‌ها اعتقاد دارند کمک کنند و آن‌ها را توسعه دهند.
پلتفرم گیت کوین بانتی: این پلتفرم به صاحبان پروژه این امکان را می‌دهد که وظایف با مسائل خاصی را که نیاز به توجه دارند به دیگران بسپارند. توسعه‌دهندگان می‌توانند پس از تکمیل موفقیت‌آمیز، این پاداش‌ها، وظایف تکمیل شده و ارزهای دیجیتال را دریافت کنند.
• هکاتون: گیت کوین، میزبان هکاتون‌های آنلاین است که توسعه‌دهندگان را گرد هم می‌آورد تا در موضوعات یا چالش‌های خاص با یکدیگر همکاری کنند. شرکت‌کنندگان این فرصت دارند که مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند، با توسعه‌دهندگان دیگر ارتباط برقرار کنند و برای مشارکت خود جوایزی کسب کنند.
• شتاب‌دهنده هسته: کرنل یک برنامه‌ی هشت‌هفته‌ای توسط گیت کوین است که از سازندگان اکوسیستم web3 پشتیبانی می‌کند. برای کمک به پروژه‌ها برای دستیابی به پتانسیل کامل خود، راهنمایی، منابع و بودجه را فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال گیت کوین چیست؟

پلتفرم Gitcoin چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال GTC مخفف عبارت Good til canceled نوعی سفارش را توصیف می‌کند که سرمایه‌گذار ممکن است برای خرید یا فروش اوراق بهاداری بگذارد که تا زمانی که سفارش تکمیل شود یا خود سرمایه‌گذار آن را لغو کند فعال باقی می‌ماند. معمولاً کارگذاری‌ها حداکثر زمانی را که می‌توانید یک سفارش GTC را باز بگذارید به ۹۰ روز محدود می‌کنند. این نوع سفارش در مقابل سفارش‌های IOC قرار می‌گیرد که مخفف عبارت immediate or cancel به معنای انجام فوری یا لغو است.
سفارش GTC سفارشی است که بدون توجه به بازه‌ی زمانی کار می‌کند تا زمانی که سفارش به‌صراحت لغو شود. معامله‌گران ممکن است از دستورات GTC برای کاهش مدیریت روزانه‌ی پرتفوی خود استفاده کنند. خطرات مرتبط با سفارش‌های GTC شامل اجرای دستورات در لحظات نامناسب، مانند افزایش کوتاه قیمت‌ها یا نوسانات موقت است. کاهش قیمت‌ها می‌تواند باعث ضرر معامله‌گران شود.

ویژگی‌های ارز دیجیتال GTC

ارز دیجیتال GTC ویژگی‌های مختلفی دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
• حکومت: دارندگان GTC توانایی مشارکت در مدیریت پلتفرم گیت کوین را دارند. این شامل پیشنهاد و رأی‌گیری درباره‌ی تغییرات پروتکل، تأثیرگذاری بر تصمیمات مربوط به ارتقا و شکل‌دادن به جهت کلی پلتفرم است.
• قدرت رأی‌دادن: تعداد توکن‌های GTC که توسط یک فرد نگهداری می‌شود مستقیماً باقدرت رأی‌دهی آن‌ها در سیستم حاکمیتی مرتبط است. این به کسانی که GTC بیشتری دارد درجه نفوذ بیشتری می‌دهد.
• جوایز حکمرانی: برخی از پلتفرم‌های غیرمتمرکز از جمله گیت کوین، به دارندگان توکن‌هایی که فعالانه در فرایند تصمیم‌گیری شرکت می‌کنند، پاداش‌های حاکمیتی ارائه می‌دهند. این امر کاربران را تشویق می‌کند تا در فعالیت‌های حاکمیتی شرکت کنند.
• مشارکت جوامع: GTC می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای مشارکت جامعه عمل کند و به کاربران امکان می‌دهد فعالانه در بحث‌ها، جلسات بازخورد و سایر فعالیت‌های جامعه‌محور شرکت کنند.

کیف پول مناسب گیت کوین

چندین کیف پول مختلف وجود دارد که برای نگهداری گیت کوین کاربرد دارد. در ادامه به این کیف‌ها اشاره می‌کنیم:
• تراست ولت
• متامسک
• Ledger
• Im Token
• توروس
• کوین بیس
• توکن پاکت

با صرافی‌های عرضه کننده ارز دیجیتال GTC آشنا شوید

آینده ارز gtc

ارز دیجیتال GTC ارزی پرطرف‌دار است که نام آن را در لیست صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی و متمرکز و غیرمتمرکز بسیاری مشاهده می‌کنیم.

صرافی‌های متمرکزی مانند بایننس (Binance)، کوکوین (KuCoin)، کوین‌بیس (Coinbase)، کوین کس (CoinEx) ،گیت آی او (Gate.io)، ام ای ایکس سی MEXC)) و ماندالااکسچنج (Mandala Exchange) و صرافی‌های غیر متمرکز زیروایکس (۰X Protocol) و یونی سواپ (نسخه ۲و۳) و بالانسر (Balancer) به ارائه توکن GTC می‌پردازند.

اما باید توجه داشته باشید که کارکردن با صرافی‌های خارجی برای کاربران داخل ایران امری بسیار دشوار است زیرا این صرافی‌ها نیازمند احراز هویت هستند و این امر کاربران ایرانی را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند. بنابراین، برای داشتن تجربه معامله‌ای آسان و ایمن، پیشنهاد ما به شما انتخاب یک صرافی داخلی معتبر است.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال GTC را دارید، می‌توانید این ارز دیجیتال را به‌راحتی از صرافی آبان تتر تهیه کنید. کافی است وارد وبسایت صرافی آبان تتر شوید و پس از ثبت‌نام، ارز GTC را انتخاب کنید و با شارژ ریالی حساب خود، هر مقدار ارز GTC را که مایل بودید، خریداری کنید. صرافی آبان تتر هیچ سقفی برای خرید این ارز دیجیتال قائل نیست و هر زمان که اراده کنید هم می‌توانید ارز دیجیتال GTC خود را بفروشید.

آینده ارز دیجیتال گیت کوین

صحبت‌کردن درباره‌ی آینده‌ی ارزهای دیجیتال کار دشواری است؛ چون آن‌ها تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار دارند و به رویدادهای جهانی هم وابسته‌اند بااین‌حال کارشناسان مختلف پیش‌بینی‎‌هایی را درباره‌ی آینده‌ی رمزارزها ارائه کرده‌اند. یکی از پیش‌بینی‌هایی که افراد زیادی به آن تکیه می‌کنند پیش بینی وبسایت کوین کودکس است. بر اساس پیش‌بینی این وب‌سایت قیمت این رمزارز در سال ۲۰۲۴ بین ۰.۹۷ دلار تا ۲.۶۱ دلار متغیر خواهد بود. برای سال ۲۰۲۵، پیش‌بینی شده است که این ارز بین ۲.۲۰ تا ۸.۹۳ دلار قیمت داشته باشد که اگر به حداکثر قیمت برسد جهش بزرگی خواهد بود. رنج قیمت این رمزارز برای سال ۲۰۲۷ چیزی بین ۲.۵۷ تا ۶.۴۱ دلار در نظر گرفته شده است و برای پایان این دهه هم رنج قیمتی بین ۶.۵ دلار تا ۸.۲۳ دلار در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد این رمزارز تا پایان این دهه، نوسانات زیادی خواهد داشت.

جمع‌بندی

همان‌طور که پیچیدگی‌های توسعه نرم‌افزار مدرن را بررسی می‌کنیم گیت کوین به‌عنوان شاهدی بر قدرت انگیزه و همکاری با جامعه است. رویکرد منحصربه‌فرد این پلتفرم برای تأمین مالی، تشویق و تقویت پروژه‌های منبع‌باز نه‌تنها توسعه‌دهندگان فردی را به حرکت درآورده است، بلکه پیوندهای درون جامعه توسعه‌دهندگان جهانی را نیز تقویت کرده است. به کمک گیت کوین، آینده‌ی نرم‌افزارهای منبع‌باز امیدوارکننده به نظر می‌رسد و این پلتفرم می‌تواند با نوآوری، فراگیری و پشتیبانی پایدار از پروژه‌هایی که مرزهای فناوری را جابه‌جا می‌کنند همه چیز را به‌پیش ببرد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2631950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها