تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
1

لورس :هشدار کمیسیون بورس آمریکا به یونی سواپ؛ آیا جنگ SEC علیه بخش دیفای شروع شده است؟

  • کد خبر : 2637488
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
لورس :هشدار کمیسیون بورس آمریکا به یونی سواپ؛ آیا جنگ SEC علیه بخش دیفای شروع شده است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ شب گذشته اعلام کرد که از کمیسیون بورس آمریکا (SEC) اخطاریه‌ای تحت عنوان ولز نوتیس (Wells notice) دریافت کرده است. این اخطاریه نشان می‌دهد که SEC در تلاش است یونی سواپ را به دادگاه بکشاند. به نظر می‌رسد دفتر این صرافی در نیویورک برای آن دردسرساز شده‌ است. در هر صورت به دنبال انتشار این خبر، قیمت UNI بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد. تحلیلگران هم باور دارند اقدام SEC علیه یونی سواپ عملاً جنگ علیه دیفای و اینترنت است.
خلاصه خبر صرافی یونی سواپ اعلام کرد که از SEC اخطاریه‌ای تحت عنوان ولز نوتیس دریافت کرده است. این اخطاریه نشان می‌دهد که SEC در تلاش است یونی سواپ را به دادگاه بکشاند. قیمت UNI بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد و تحلیلگران باور دارند اقدام SEC علیه یونی سواپ عملاً جنگ علیه دیفای و اینترنت است. به گزارش کوین دسک، هیدن آدامز (Hayden Adams)، مدیرعامل یونی سواپ، دریافت اخطاریه ولز نوتیس را تایید و اعلام کرد که از این موضوع غافلگیر نشده اما عصبانی، ناامید و آماده مبارزه است. او خاطرنشان کرد:
امروز یونی سواپ لبز (Uniswap Labs) اطلاعیه ولز نوتیسِ SEC را دریافت کرد. من متعج..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ شب گذشته اعلام کرد که از کمیسیون بورس آمریکا (SEC) اخطاریه‌ای تحت عنوان ولز نوتیس (Wells notice) دریافت کرده است. این اخطاریه نشان می‌دهد که SEC در تلاش است یونی سواپ را به دادگاه بکشاند. به نظر می‌رسد دفتر این صرافی در نیویورک برای آن دردسرساز شده‌ است. در هر صورت به دنبال انتشار این خبر، قیمت UNI بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد. تحلیلگران هم باور دارند اقدام SEC علیه یونی سواپ عملاً جنگ علیه دیفای و اینترنت است.

خلاصه خبر

  • صرافی یونی سواپ اعلام کرد که از SEC اخطاریه‌ای تحت عنوان ولز نوتیس دریافت کرده است. این اخطاریه نشان می‌دهد که SEC در تلاش است یونی سواپ را به دادگاه بکشاند.
  • قیمت UNI بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد و تحلیلگران باور دارند اقدام SEC علیه یونی سواپ عملاً جنگ علیه دیفای و اینترنت است.

به گزارش کوین دسک، هیدن آدامز (Hayden Adams)، مدیرعامل یونی سواپ، دریافت اخطاریه ولز نوتیس را تایید و اعلام کرد که از این موضوع غافلگیر نشده اما عصبانی، ناامید و آماده مبارزه است. او خاطرنشان کرد:

امروز یونی سواپ لبز (Uniswap Labs) اطلاعیه ولز نوتیسِ SEC را دریافت کرد. من متعجب نشدم. فقط آزرده، ناامید و آماده مبارزه‌ام. من مطمئن هستم که محصولات ما قانونی هستند و کار ما مشکلی ندارد اما به نظر می‌رسد SEC به جای ایجاد قوانین روشن و آگاهانه، تصمیم گرفته است به شرکت‌های خوب و قدیمی مثل یونی سواپ و کوین بیس حمله کند. همه این‌ها در حالی اتفاق افتاده که شرکت‌هایی مثل FTX توانستند از دست آن فرار کنند.

توییت هیدن آدامز درباره هشدار SEC به یونی سواپ

ولز نوتیس، اخطاریه‌ اولیه‌ای است که به شرکت‌ها اطلاع می‌دهد SEC در حال بررسی اتهاماتی علیه آن‌ها است. این اخطاریه معمولاً به اقدامات اجرایی مثل شکایت منجر می‌شود. آدامز به طور دقیق نگفت که اتهامات SEC علیه یونی سواپ شامل چه مواردی می‌شود اما ولز نوتیس‌هایی که تاکنون به شرکت‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال ارسال شده‌اند، به خاطر عرضه‌ اوراق بهادار ثبت‌نشده بودند. آدامز ادامه داد:

من عصبانی هستم چون به نظر می‌رسد SEC به جای محافظت از مصرف‌کنندگان، نگران محافظت از سیستم‌های غیرشفاف است. حالا ما باید برای محافظت از شرکت و صنعت خود با یک آژانس دولتی آمریکایی مبارزه کنیم. این مبارزه سال‌ها طول می‌کشد، ممکن است تا دیوان عالی پیش برود و آینده‌ فناوری و صنعت ما را به خطر بیندازد. اگر با هم متحد شویم، می‌توانیم برنده شویم. فکر می‌کنم آزادی ارزش مبارزه کردن را دارد. به نظر من دیفای ارزش مبارزه کردن را دارد.

سخنگوی SEC در رابطه این مسئله اظهارنظر کرد.

انتقاد از سیاست‌های SEC

یونی سواپ اعلام کرد که دریافت ولز نوتیس و شکایت‌های SEC علیه شرکت‌هایی مثل کوین بیس، نشان می‌دهد تلاش‌های این آژانس علیه یونی‌ سواپ آخرین تلاش‌های سیاسی آن برای هدف قرار دادن بهترین شرکت‌های صنعت بلاک چین‌ است.

هرچند SEC ادعا می‌کند اکثر ارزهای دیجیتال (به جز بیت کوین) تحت نظارت آن‌ قرار می‌گیرند، یونی‌ سواپ تاکید کرد که توکن‌های موجود در آن اوراق بهادار نیستند. این پلتفرم ادامه داد:

واقعیت این است که توکن‌ها یک فرمت فایل دیجیتال هستند (مثل یک PDF) و می‌توانند انواع مختلفی از ارزش را در خود ذخیره کنند. آن‌ها ذاتاً اوراق بهادار نیستند، همان‌طور که هر برگه کاغذی سهام نیست. علاوه بر این در مواردی که یک توکن ممکن است واقعاً یک اوراق بهادار باشد، SEC هیچ راهی برای ثبت کسب‌وکار آن ارائه نکرده است.

یونی سواپ تاکید کرد که گری گنسلر (Gary Gensler)، رییس SEC، در صحبت‌های قبلی خود از کنگره آمریکا خواسته‌ بود تا قانون جدیدی را تصویب کرده و به این آژانس اختیارات لازم برای نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال را بدهد. در نتیجه پلتفرم مذکور خاطرنشان کرد که SEC هیچ اختیاری از کنگره برای نظارت بر بازارهای ارزهای دیجیتال ندارد. با این حال گنسلر در آن زمان اعلام کرده بود که قوانین اوراق بهادار برای نظارت بر ارزهای دیجیتال توسط این آژانس کافی هستند.

به نظر می‌رسد تلاش‌های آمریکا برای تصویب یک چهارچوب نظارتی جامع برای صنعت ارزهای دیجیتال متوقف شده و احتمالاً تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه‌های آینده به نتیجه خاصی نمی‌رسد.

واکنش فعالان بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش دبلاک، رایان آدامز (Ryan Adams)، یکی از بنیانگذاران شرکت بنکلس (Bankless)، اعلام کرد:

این اتفاق و فشار SEC و آمریکا خیلی مهم است. یونی سواپ نماد تمرکززدایی در دنیای ارزهای دیجیتال است. آن‌ها به جای تجلیل از هیدن آدامز به عنوان یک کارآفرین، می‌خواهند او را به دادگاه بکشانند. جنگ علیه ارزهای دیجیتال، جنگ علیه اینترنت است.

بسیاری از پروژه‌های غیرمتمرکز ترجیح داده‌اند از ایالات متحده دوری کنند و به همین خاطر دفتر خود را در خارج از این کشور راه‌اندازی کرده‌ و دسترسی شهروندان آمریکایی به برنامه‌های خود را ممنوع کرده‌اند. با این حال یونی سواپ تصمیم گرفت به کشور مبدا خود پایبند باشد و به نظر می‌رسد به همین خاطر مورد هدف SEC قرار گرفته‌ است. اندی (Andy)، یکی از بنیانگذاران پلتفرم «The Rollup» اعلام کرده است:

جنگ علیه دیفای آغاز شده است. ما باید حریم خصوصی را به صورت آنچین در بیاوریم و به ساخت سیستم‌های مقاوم در برابر سانسور ادامه دهیم.

توییت اندی
توییت اندی

ای. جی. وارنر (A.J. Warner)، مدیر ارشد آفچین لبز (Offchain Labs)، تاکید کرد:

امروز همه ما در تیم یونی سواپ هستیم. دیفای ارزش مبارزه کردن را دارد. تلاش کردن برای خودمختاری شرافت دارد و شفافیت فناوری بلاک چین با سیستم‌های سنتی قابل مقایسه نیست. این رویداد یک نقطه عطف برای همه ما خواهد بود.

توییت ای‌جی وارنر
توییت ای‌جی وارنر

جیک چروینسکی (Jake Chervinsky)، مدیر ارشد حقوقی «Variant Fund»، نیز در پاسخ به آدامز اعلام کرد:

متاسفم که باید به نمایندگی از همه در بخش دیفای، در این نبرد مبارزه کنید اما من به شما و تیمتان اعتماد دارم و مطمئنم که پیروز می‌شوید.

توییت جیک چروینسکی
توییت جیک چروینسکی

ویشال گوپتا (Vishal Gupta)، مدیر سابق صرافی کوین بیس، تاکید کرد:

تنها چیزی که ما می‌خواهیم، قوانین عادلانه و شفافی است که به فناوری بلاک چین اجازه بدهد شکوفا شود.
مردم همیشه از من می‌پرسند که چرا در آمریکا مانده‌ایم و جواب من ساده است: من باور دارم بلاک چین مثل اینترنت قدرت زیادی دارد. بلاک چین قرار نیست از آمریکا برود.

توییت ویشال گوپتا
توییت ویشال گوپتا

در هر صورت قیمت یونی سواپ بعد از انتشار این خبر حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.

نوشته هشدار کمیسیون بورس آمریکا به یونی سواپ؛ آیا جنگ SEC علیه بخش دیفای شروع شده است؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.

منبع : نوبیتکس مگ

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها