تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
0

لورس :همه چیز درباره ابهامات پروژه کریپتویی GTA، آیا تجربه مجازی به واقعیت تبدیل می‌شود؟

  • کد خبر : 2614067
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
لورس :همه چیز درباره ابهامات پروژه کریپتویی GTA، آیا تجربه مجازی به واقعیت تبدیل می‌شود؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

همه چیز درباره ابهامات پروژه کریپتویی GTA، آیا تجربه مجازی به واقعیت تبدیل می‌شود؟ صنعت بازی‌های کریپتویی با قابلیت کسب درآمد که به آنها Play to Earn یا P2E‌ گفته می‌شود، دنیای ارز دیجیتال و بازی‌های ویدیویی را با یکدیگر ترکیب کرده است. درحالی‌که بازی‌های زیادی این مدل اقتصادی را برای خود انتخاب کرده‌اند، تاکنون این عرصه غایبان بزرگی هم داشته که یکی از آنها Grand Theft Auto یا به‌اختصار GTA ‌است. اما GTA 6 که سال‌هاست گیمرها منتظر آن هستند به‌نظر می‌رسد قصد دارد این روند را تغییر دهد. نسخه‌ای که در تاریخ نگارش این مقاله، یعنی ۲۲ آگوست ۲۰۲۲، با شایعات و حواشی فراوانی که آماده کرده، هنوز منتشر نشده است.
در این مقاله، پروژه‌ی کریپتویی GTA را معرفی کرده و ضمن مرور حواشی پیرامون آن، به مرور گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده در مورد مدل احتمالی اقتصادی‌اش خواهیم پرداخت. با ما همراه شده و با اتفاق بزرگ بعدی دنیای بازی‌های ویدیویی و احتمالا گیم‌های کسب درآمد آشنا شوید.
آنچه از بازی GTA 6 می دانیم! نسخه‌ی ششم GTA، هشتمین بازی از مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto و شانزدهمین بازی استودیوی توسعه‌..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

همه چیز درباره ابهامات پروژه کریپتویی GTA، آیا تجربه مجازی به واقعیت تبدیل می‌شود؟

صنعت بازی‌های کریپتویی با قابلیت کسب درآمد که به آنها Play to Earn یا P2E‌ گفته می‌شود، دنیای ارز دیجیتال و بازی‌های ویدیویی را با یکدیگر ترکیب کرده است. درحالی‌که بازی‌های زیادی این مدل اقتصادی را برای خود انتخاب کرده‌اند، تاکنون این عرصه غایبان بزرگی هم داشته که یکی از آنها Grand Theft Auto یا به‌اختصار GTA ‌است. اما GTA 6 که سال‌هاست گیمرها منتظر آن هستند به‌نظر می‌رسد قصد دارد این روند را تغییر دهد. نسخه‌ای که در تاریخ نگارش این مقاله، یعنی ۲۲ آگوست ۲۰۲۲، با شایعات و حواشی فراوانی که آماده کرده، هنوز منتشر نشده است.

بخوانید  پیش بینی قیمت بیت کوین / اظهار نظرهای تند گری جنسلر ادامه دارد

در این مقاله، پروژه‌ی کریپتویی GTA را معرفی کرده و ضمن مرور حواشی پیرامون آن، به مرور گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده در مورد مدل احتمالی اقتصادی‌اش خواهیم پرداخت. با ما همراه شده و با اتفاق بزرگ بعدی دنیای بازی‌های ویدیویی و احتمالا گیم‌های کسب درآمد آشنا شوید.

آنچه از بازی GTA 6 می دانیم!

نسخه‌ی ششم GTA، هشتمین بازی از مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto و شانزدهمین بازی استودیوی توسعه‌دهنده‌ی آن، Rockstar Games است. استودیویی که زیرمجموعه‌ای از غول بازی‌های ویدیویی Take-Two‌ محسوب می‌شود. GTA 6 هنوز به بازار نیامده اما خبر توسعه‌ی فعال آن در فوریه‌ی ۲۰۲۲، تایید شده است. آنچه در مورد این بازی خبرساز شده، مجموعه فیلم‌ها و اسکرین‌شات‌هایی است که از نسخه‌ی ناتمام آن از استودیوی Rockstar به بیرون درز کرده‌اند. اتفاقی که می‌توان آن را بزرگترین افشای اطلاعات در تاریخ این صنعت به‌شمار آورد.

هنوز اطلاعات چندانی در مورد داستان بازی GTA 6 شخصیت‌ها و روند آن در دسترس نیست. بااین‌حال در اسناد فاش شده، به‌نظر می‌رسد که این بازی، دو قهرمان یا بهتر بگوییم ضد قهرمان زن و مرد دارد که پس از یک رشته دزدی، در حال فرار از تعقیب پلیس و مقامات قانونی هستند. اسکرین‌‌شات‌ها نشان می‌دهند که Vice City شهر آشنای نسخه‌های قبلی هم به این نسخه برگشته است. فضای بازی نیز شبیه به Bonnie و Clyde به‌نظر می‌رسد. نقشه‌ی منتشرشده‌ی GTA 6‌ را در مقایسه با نقشه‌ی GTA 5 در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

بخوانید  آیا بایننس می‌خواهد به فیس‌بوک ارزهای دیجیتال تبدیل شود؟
نقشه GTA 6

پلتفرم دقیق GTA 6 نیز هنوز مشخص نیست؛ اما طبق آخرین اطلاعات رسمی که از سوی راک استار منتشر شده، این محصول تنها روی سخت‌افزارهای نسل جدید قابل‌اجرا خواهد بود. بر این اساس، گمان می‌رود این بازی تنها برای PS5، Xbox Series XJS و PC‌ های با قابلیت پردازش و گرافیک بالا طراحی شده و امکان اجرا روی PS4 و Xbox One وجود نداشته باشد. تاریخ انتشار GTA 6 هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده اما طبق بسیاری از گمانه‌زنی‌ها احتمال دارد در تابستان ۲۰۲۴ شاهد این اتفاق باشیم.

جزئیاتی از درز اطلاعاتی GTA 6

درز اطلاعاتی از استودیوی راک استار، در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲، با انتشار چند کلیپ کوتاه انیمیشنی از شخصیت‌های بازی GTA 6 شروع شد. در آن زمان، بسیاری تصور کردند اولین گیم‌پلی بازی منتشر شده است؛ اما در ادامه، فیلم‌های مفصل‌تری شامل صحنه‌های تیراندازی و تعقیب و گریز با پلیس در اینترنت پخش شد. تعداد این ویدیوها در مجموع از ۹۰ عدد تجاوز کرد.

بخوانید  ارز دیجیتال چیست؟

ابتدا بسیاری گمان کردند این اتفاق، عمدا توسط خود توسعه‌دهنده و برای جلب توجه انجام شده است. اما طولی نکشید که خبرنگاری به نام جیسون شرایر (Jason Schreier) با تحقیقات مفصل خود نشان داد که یک هک واقعی رخ داده است. راک استار اعلام کرد که با وجود این اتفاق از توسعه‌ی بازی خود دست نمی‌کشد.

اما یکی از مهم‌ترین اطلاعات درز پیدا کرده از ویژگی‌های GTA 6 در مورد، احتمال پیوستن آن به جرگه‌ی بازی های play to earn یا کریپتویی است. در ادامه دراین‌باره بیشتر صحبت می‌کنیم.

کسب درآمد از نسخه ششم GTA

درآمد کریپتویی از GTA

طبق برخی اطلاعات منتشرشده از روند توسعه‌ی بازی بعدی راک استار، این نسخه برای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و پرداخت پاداش اتمام مراحل از بیت کوین استفاده می‌کند. این ماموریت‌ها و پاداش‌های آنها را کارکترهایی که با عنوان میلیونرهای ارز دیجیتال شناخته می‌شوند، طراحی و پرداخت خواهند کرد. کاراکترهایی که احتمالا به انتقال مقادیر زیادی پول در درون بازی، به‌صورت غیرقابل‌ردیابی نیازمند هستند.

بخوانید  صرافی ورشکسته FTX به دنبال نقد کردن میلیاردها دلار رمزارز! فشار فروش دیگری در راه است؟

نوشته های مشابه

  • 20 بازی برتر بلاکچین معرفی ۲۰ بازی برتر دنیای بلاکچین ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
  • آینده بازی های بلاکچین بازی های بلاکچینی در سال ۲۰۲۳ چه سرنوشتی دارند؟ سال موفقیت یا شکست ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

تا پیش از این، فعالیت‌های مالی درون بازی‌های GTA از طریق پولی فرضی و بدون ارزش در دنیای واقعی، به نام GTA Online Shark Cards انجام می‌شد. گیمرها برای به دست آوردن این پول، باید آن را با ارزهای فیات خریداری می‌کردند.

برخی منابع دیگر، احتمال برخورداری این بازی از توکن بومی را قوی‌تر می‌دانند. علاوه بر این، گفته می‌شود، گیمرها می‌توانند درون بازی و از طریق بروکر داخلی آن، به خرید و فروش رمزارز بپردازند. احتمال اینکه GTA 6 یک بازار داخلی NFT برای خرید و فروش ابزارها، ویژگی‌ها و حتی شخصیت‌های توکنیزه‌شده داشته باشد، وجود دارد.

اهمیت ادغام GTA و ارز دیجیتال

احتمال کریپتویی‌شدن بازی GTA 6 از این رو قوی است که در نسخه‌ی پنج این بازی نیز گیمر می‌تواند وارد بازارهای سهام ساختگی مانند BAWSAQ و صرافی LCN شده و به خرید و فروش واقعی سهام بپردازد. در این بازی همچنین با انجام ماموریت‌های ترور در بازار سهام امکان کسب درآمد وجود دارد.

بخوانید  مارک کوبان، آزمایشگاه‌های یوگا منجر به واکنش شدید نسبت به تغییر حق امتیاز NFT در OpenSea شدند

پیوستن GTA به بازی‌های کریپتو به دلیل اعتبار، شهرت و بازار گسترده آن اهمیت دوچندانی نسبت به بازی‌های دیگر دارد. اتفاقی که در صورت وقوع، سبب رشد کل این صنعت و شتاب گرفتن روند ادغام بازی‌های کامپیوتری با بلاکچین و ارز دیجیتال خواهد شد. بسیاری استدلال می‌کنند که در بازی جدید، همچنان امکان خرید و فروش سهام اما این بار با ارز دیجیتال وجود خواهد داشت. شایعه‌ای که انتظارها برای این بازی را بیشتر کرده است.

شایعات ادغام GTA 6 و کریپتو از کجا شروع شد؟

راک استار، هنوز درباره‌ی کریپتویی‌شدن GTA 6 اظهارنظر رسمی نکرده؛ اما آن را رد هم نکرده است. بحث پاداش اتمام ماموریت‌ها با رمزارز را نخست، تام هندرسون (Tom Henderson) تحلیل‌گر صنعت سرگرمی و روزنامه‌نگار این حوزه، طی رشته‌توییت‌هایی در تابستان ۲۰۲۱ ایجاد کرد. هرچند که او بعدا تاکید کرد که احتمالا همه‌ی دارایی‌های درون این بازی، تنها در دنیای بازی‌های ویدیویی قابل‌معامله هستند و نمی‌توان آنها را به پول واقعی تبدیل کرد. اظهار نظری که احتمال جهت‌گیری GTA 6 به سمت NFT و یک توکن بومی را تقویت می‌کند.

بخوانید  آشنایی با بازار فارکس برای مبتدیان و حرفه ای ها
حواشی بازی GTA 6

در سال ۲۰۲۳ هم، یک کاربر توییتر با نام کاربری Matdefies موج جدید شایعه‌ی P2E شدن GTA 6 را با توییت کردن جمله‌ی GTA 6 Will be Play to Earn در اواخر می ‌۲۰۲۳ شروع کرد. پس از آن، این ادعا را خبرگزاری Coinspeaker‌ نیز تایید کرد.

اگر از طرفداران GTA باشید، حتما ساختمان بورس اوراق بهادار Liberty City Stock Exchange یا LCSE را در GTA 4 نیز به‌خاطر می‌آورید. ساختمانی که البته امکان تعامل با آن وجود نداشت. بنابراین طبیعی به‌نظر می‌رسد که راک استار این بار و پس از اوراق بهادار و سهام، برای بلاکچین و بازار ارزهای دیجیتال قدم برداشته باشد. این احتمال را مدت‌زمان چندساله‌ای (از سال ۲۰۱۵) که این استودیو صرف توسعه‌ی این بازی کرده است، تقویت می‌کند.

بدبینی ها درباره کریپتویی شدن GTA

بازی های کسب درآمد

درحالی‌که بسیاری از طرفداران بازی‌های P2E و حتی بازی های move to earn با خوش‌بینی به کریپتویی‌شدن GTA 6 فکر می‌کنند، تحلیل‌گرانی هم هستند که این اتفاق را بعید می‌دانند. استدلال اکثر آنها درآمد هنگفتی است که شرکت Take-Two از فروش پول درون بازی نسخه‌های قبلی، یعنی کارت‌های Shark به دست آورده است. برخی منابع از درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری GTA 5‌ از این کارت‌ها خبر داده‌اند. عددی که به عقیده‌ی بسیاری، بعید است Take-Two از آن چشم‌پوشی کند.

بخوانید  با خرید و فروش بیت کوین، جایزه ببر!

از سوی دیگر، برخی تحلیل‌گران، معتقدند در صورت تحقق این شایعه، ممکن است Take-two بخشی از کاربران ناآشنای خود با صنعت ارز دیجیتال را از دست دهد. تاثیرات غیرقابل پیش‌بینی و گاهی منفی نوسانات این بازار، بر اقتصاد و تعداد کاربران بازی هم دلیل دیگری برای بدبینی به تحقق یک GTA کریپتویی است.

نکته‌ی مهم بعدی این است که P2E شدن GTA 6 نیازمند انتشار نسخه‌ی آنلاین این بازی از همان ابتداست. اتفاقی که در مورد GTA 5‌ شاهد آن نبودیم و در آپدیت‌های بعدی آنلاین شد.

انتشار آنلاین این محصول از بدو ورود به بازار، نیازمند به‌روزرسانی‌های مستمر است. سابقه نشان می‌دهد همه‌ی کاربران با چنین تصمیمی موافق نیستند؛ چراکه سبب اتفاقاتی نظیر تورم قیمت دارایی‌های درون بازی می‌شود.

بار مثبت روانی یک GTA رمزارزی

فرانچایز GTA به‌عنوان محصولی از استودیوی بازی‌سازی Rockstar Games همواره به نوآوری‌های انقلابی در بازی‌های خود مشهور بوده است. سال‌ها پیش از پیدایش بازی‌های مبتنی بر بلاکچین با پاداش‌های ارز دیجیتال، این GTA 4 در سال ۲۰۰۸ بود که جرقه‌ی ادغام بازارهای مالی با بازی‌های ویدیوی را زد. این واقعیت در کنار گمانه‌زنی‌ها و استدلال‌های بسیاری از تحلیل‌گران، احتمال P2E شدن GTA 6 را تقویت می‌کند.

بخوانید  هشینگ(Hashing) و هش تراکنش چیست؟

اظهارنظرهای ضدونقیض درباره‌ی پیوستن GTA به دنیای بازی‌های Play to Earn‌ در حالی ادامه دارد که هنوز هیچ اعلان رسمی دراین‌باره نشده است. فارغ از تصمیم نهایی Rockstar در مورد مدل اقتصادی بازی بعدی‌اش، حتی مطرح شدن چنین احتمالی هم نشان‌دهنده امیدهای بسیار به آینده بازی‌های کسب درآمد است. به نظر شما آیا GTA 6 یک بازی P2E خواهد بود؟ در این صورت آیا از این فرصت برای درآمدزایی استفاده خواهید کرد؟

برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2614067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها